“Το Δ των Δικαιωμάτων”
Η Στ τάξη με την εικαστικό του σχολείου Ιωάννα Τριανταφυλλάκη συμμετέχει στη δράση “Το Δ των Δικαιωμάτων”
Η Στ τάξη με την εικαστικό του σχολείου Ιωάννα Τριανταφυλλάκη συμμετέχει στη δράση “Το Δ των Δικαιωμάτων”
Κυκλική Οικονομία
Οι μαθητές και μαθήτριες του Στ2 με την εκπαιδευτικό της τάξης τους Αλεξάνδρα Τσαλίκη συμμετέχουν στο πρόγραμμα κυκλικής οικονομίας, την Τετάρτη, 14 Μαΐου 2025, ώρα 19.00 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Ελληνογαλλικού Σχολείου Βόλου
«Άγιος Ιωσήφ»
Με βάση το νέο Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου καιτου Λυκείου επιδιώκεται η προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας, ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες ικανοί να ανταποκριθούν στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες. Για την ευαισθητοποίηση και την καλύτερη προετοιμασία τους επιλέχθηκαν ως πλαίσιο οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), όπως θεσπίστηκαν από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015. Οι ΣΒΑ προσφέρουν έναν παγκόσμιο καταστατικό χάρτη για τη βιώσιμη ανάπτυξη, καλώντας τους πολίτες να συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός δίκαιου, ειρηνικού και βιώσιμου μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» προωθεί μια ολιστική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τους 17 ΣΒΑ και καλλιεργώντας στους μαθητές και τις μαθήτριες τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν σύνθετα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά ζητήματα.
https://act.digitalschool.gov.gr/
Στα πλαίσια του Νέου Προγράμματος Σπουδών (ΠΣ) το σχολείο μας έχει σχεδιάσει και υλοποιεί 4 δράσεις για το σχολικό έτος 2024-25 που εμπίπτουν σε τέσσερις από τους 17 στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ):Τα παιδιά μιλούν για τα δικαιώματά τους, Λιγότερες Ανισότητες, Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή και Ζωή στο Νερό
Παρακάκτω παραθέτουμε τις δράσεις μας σχετικά με τους 4 στόχους που οργανώνει το σχολείο της φετινή σχολική χρονιά 2024-25, στις οποίες συμμετέχουν οι μαθητές/-τριες από όλα τα τμήματά μας:
Στόχος 10 : Λιγότερες Ανισότητες
Β τάξη: Προσφορά αγάπης
Δ τάξη: Ευχές και δώρα από καρδιάς Ζωγραφίζω και προσφέρω χαρά
Στόχος 5: Τα παιδιά μιλούν για τα δικαιώματά τους
Στ τάξη: “Το Δ των Δικαιωμάτων”
Στόχος 12:Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή
Στ τάξη :Κυκλική οικονομία
Στόχος 14 : Ζωή στο Νερό

|
ΑπάντησηΠροώθηση |
Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες της Α και Β τάξης μάζεψαν και φέτος τα αυγά που έκρυψε ο λαγός του Πάσχα ( The Easter Bunny)
Ο καιρός δεν ήταν φιλικός και έτσι τα αυγά κρύφτηκαν επιμελώς, με τη βοήθεια της κ. Ελένης Καραγκιόζη, στην αίθουσα εκδηλώσεων.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και ως μικροί εξερευνητές άρχισαν να ψάχνουν τα αυγά που είχαν οριστεί για την ομάδα τους.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2 διακόσμησαν αυγά με καλλιτεχνικό τρόπο χρησιμοποώντας την τεχνική του decoupage.

Την Τρίτη 8 Απριλίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ1 και Δ2 επισκέφτηκαν το Μουσείο Θεόφιλου στην Ανακασιά (Πηλίου) Μαγνησίας, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς Αναστασία Καζαμία , Αναστασία Κατσαβού και Παρασκευή Μάρη.
Το αρχοντικό Χατζηαναστάση, γνωστό σήμερα ως οικία Κοντού και Μουσείο Θεόφιλου, βρίσκεται στην Ανακασιά. Αρχικά το αρχοντικό ήταν ιδιοκτησία της οικογένειας Χατζηαναστάση μέχρι το 1905, που το αγόρασε ο Γιάννης Κοντός. Το 1912 ξεκίνησε ένα πρόγραμμα ζωγραφικής διακόσμησης της σάλας του τελευταίου ορόφ.ου από τον μεγάλο λαϊκό ζωγράφο Θεόφιλο Χατζημιχαήλ.
Η οικία Κοντού είναι ένα από τα σημαντικότερα νεότερα μνημεία της περιοχής, καθώς τόσο η ίδια, όσο και ο ζωγραφικός της διάκοσμος διατηρούνται σε άριστη κατάσταση. Αποτελεί μοναδική περίπτωση πηλιορείτικου αρχοντικού που διασώζει ολοκληρωμένο ζωγραφικό πρόγραμμα του Θεόφιλου.
πηγή https://www.volosinfo.gr/el/discover/theophilos-museum/

Καλή πρωταπριλιά ή αλλιώς στα γαλλικά
«POISSON D’ AVRIL».
Κατά την 1η Απριλίου, συνηθίζεται να λέγονται καλοπροαίρετα ψέματα λόγω εθίμου.
Όπως θα δείτε λοιπόν στις φωτογραφίες που ακολουθούν τηρήσαμε κι εμείς αυτό το έθιμο στο σχολείο μας…..
Οι Γάλλοι κολλούν ψάρια στις πλάτες των ανυποψίαστων περαστικών. Αναρωτηθήκαμε όμως γιατί;
Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Ευρώπη.
Υπάρχουν διάφορες εκδοχές σχετικά με τον τόπο και τον χρόνο που γεννήθηκε το έθιμο αυτό. Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, το έθιμο ξεκίνησε από τους Κέλτες. Λαός της βορειοδυτικής Ευρώπης, οι Κέλτες, ήταν δεινοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος ξεκινούσε την 1η Απριλίου. Όσο καλοί ψαράδες όμως και να ήταν, την εποχή αυτή του χρόνου τα ψάρια πιάνονται δύσκολα. Έτσι και αυτοί, όπως προστάζει ο “κώδικας δεοντολογίας” των ψαράδων όλων των εποχών, έλεγαν ψέματα σχετικά με τα πόσα ψάρια είχαν πιάσει. Αυτή η συνήθεια έγινε, με το πέρασμα του χρόνου, έθιμο και γι’ αυτό οι Γάλλοι κολλούν ψαράκια στις πλάτες των ανυποψίαστων περαστικών.
Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025 το σχολείο μας γιόρτασε την Εθνική μας επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 με μια μεγάλη σχολική γιορτή που παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές /τριες και γονείς του σχολείου μας.
Η Διευθύντρια κ,Σαλταγιάννη Δήμητρα διάβασε το μήνυμα της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη για την 25η Μαρτίου όπου επισήμανε ότι “Η εθνική επέτειος αποτελεί αφορμή για να έρθουμε ξανά κοντά στους ήρωες μας. Να νοιώσουμε το πάθος τους για την ελευθερία. Να διδαχθούμε από τα πάθη και τα λάθη τους. Να συνειδητοποιήσουμε ότι μαζί με τη δύναμη της ορμής, οι μεγάλοι στόχοι απαιτούν τη δύναμη του πνεύματος.Η επέτειος της 25ης Μαρτίου αποτελεί όχι μόνο μνήμη παρελθόντος, αλλά μέρος της εθνικής ανθεκτικότητας και ισχύος” Αποτελεί έμπνευση του μέλλοντος που θέλουμε να δημιουργήσουμε για την πατρίδα μας.
Στη συνέχεια έγινε η παράδοση της σημαίας στους μαθητές /τριες που είχαν κληρωθεί για αυτό το χρονικό διάστημα.
Ακολούθησε η γιορτή από τους μαθητές/τριες των ΣΤ1 και ΣΤ2 τάξεων με παρουσίαση του χρονικού της επανάστασης, θεατρικά δρώμενα, τραγούδια και χορούς. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην τοπική ιστορία και στους αγώνες στο Πήλιο.
Την γιορτή διοργάνωσαν και επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί της ΣΤ1 κ Γκουσγκουρέτα Στέλλα και της ΣΤ2 κ. Τσαλίκη Άντα.Τους χορούς δίδαξε και επιμελήθηκε η κ Ζαχαροπούλου Κατερίνα ενώ την εικαστική διακόσμηση του σχολείου επιμελήθηκαν η κ. Ζαχαροπούλου Κατερίνα και η κ. Ευαγγελίδη Σταυρούλα.
Φωτογραφίες από τις εορταστικές εκδηλώσεις του σχολείου δημοσιεύουμε παρακάτω.
https://gamma.app/docs/-mikas17tzjir0k8?mode=doc
Τι γιορτάζουμε στη Γιορτή της Γαλλοφωνίας;
Η Γιορτή της Γαλλοφωνίας (Journée Internationale de la Francophonie) γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Μαρτίου και τιμά τη γαλλική γλώσσα και τον πολιτισμό των χωρών που μιλούν γαλλικά. Είναι μια ευκαιρία για τους γαλλόφωνους και τους φίλους της γλώσσας να γιορτάσουν την κοινή τους πολιτιστική κληρονομιά μέσα από εκδηλώσεις, λογοτεχνία, μουσική, θέατρο και γαστρονομία.
Η ημερομηνία επιλέχθηκε γιατί στις 20 Μαρτίου 1970 ιδρύθηκε ο Διεθνής Οργανισμός Γαλλοφωνίας (OIF)
Ποιους αφορά η Γιορτή της Γαλλοφωνίας;
· Τις χώρες-μέλη και παρατηρητές του Διεθνούς Οργανισμού Γαλλοφωνίας (OIF)
· Όλους όσους μιλούν γαλλικά ή αγαπούν τον γαλλικό πολιτισμό
· Εκπαιδευτικά ιδρύματα, καλλιτέχνες, δημοσιογράφους, και πολίτες σε όλο τον κόσμο
Σε ποιες χώρες και από πόσους μιλιέται η γαλλική γλώσσα;
Η γαλλική είναι επίσημη γλώσσα σε 31 χώρες και ομιλείται σε πολλές ακόμα. Είναι η 5η πιο ομιλούμενη γλώσσα στον κόσμο.
Αριθμός ομιλητών:
· Πάνω από 321 εκατομμύρια άνθρωποι μιλούν γαλλικά σε όλες τις ηπείρους.
Περιοχές:
· Ευρώπη: Γαλλία, Βέλγιο, Ελβετία, Λουξεμβούργο, Μονακό
· Αφρική: Πολλές χώρες, όπως η Σενεγάλη, η Ακτή Ελεφαντοστού, το Κονγκό, το Καμερούν, το Μαρόκο, η Αλγερία, η Τυνησία
· Αμερική: Καναδάς (κυρίως το Κεμπέκ), Αϊτή
· Ωκεανία: Πολυνησία, Νέα Καληδονία
· Ασία: Λίβανος, Βιετνάμ
Ποια είναι η θέση της γαλλικής γλώσσας στον κόσμο;
· 5η σε παγκόσμιο επίπεδο ως προς τον αριθμό ομιλητών
· Επίσημη γλώσσα στον ΟΗΕ, την ΕΕ, τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή και άλλους διεθνείς οργανισμούς
· 2η πιο διδαγμένη γλώσσα παγκοσμίως μετά τα αγγλικά
· Θεωρείται γλώσσα της διπλωματίας, της τέχνης και του πολιτισμού
Τι συμβολίζει η Γαλλοφωνία;
Η Γαλλοφωνία δεν είναι μόνο γλώσσα· είναι σύμβολο πολιτισμικής ποικιλομορφίας, αλληλεγγύης και ειρήνης. Προωθεί την ανεκτικότητα, τον διάλογο μεταξύ των πολιτισμών και την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Τι είναι ο Διεθνής Οργανισμός Γαλλοφωνίας (OIF);
· Ιδρύθηκε το 1970.
· Αριθμεί σήμερα 88 κράτη-μέλη και παρατηρητές (και όχι μόνο γαλλόφωνες χώρες).
· Στόχος του: να προωθεί τη γαλλική γλώσσα, τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η Γαλλική γλώσσα στο μέλλον
· Η Αφρική έχει τον μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης γαλλόφωνου πληθυσμού.
· Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2050 οι γαλλόφωνοι θα φτάσουν τα 700 εκατομμύρια, κυρίως λόγω της ανάπτυξης των πληθυσμών στην Αφρική.
Ας παίξουμε ένα quiz πατώντας εδώ
Την Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025, στις 18:00- 20:00 οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν επιμόρφωση με θέμα την διαφοροποιημένη διδασκαλία.
Την επιμόρφωση -εργαστήριο παρουσίασε η Δρ Αναστασία Φακίδου, σύμβουλος εκπαίδευσης στο σχολείο μας, και την παρακολούθησαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας με αμείωτο ενδιαφέρον.