Δράση Αγωγής Υγείας : «Χέρια καθαρά, μικρόβια μακριά»

 

                 1.2               2 1

Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Πλυσίματος Χεριών (15η Οκτωβρίου), το Σχολείο μας υλοποίησε μια στοχευμένη εκπαιδευτική παρέμβαση, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή του στην ενίσχυση του Γραμματισμού Υγείας (Health Literacy) των μαθητών μας. Η δράση, η οποία πραγματοποιήθηκε για τους μαθητές των τμημάτων Α1 και Α2 με την επιστημονική καθοδήγηση της νοσηλεύτριας του Σχολείου κ. Γαϊτανίδη Μαρίας, έφερε τον εύγλωττο τίτλο: «Χέρια καθαρά, μικρόβια μακριά».

Η μεθοδολογία της παρέμβασης βασίστηκε στην ενεργό συμμετοχή και τη βιωματική μάθηση, λαμβάνοντας υπόψη τις γνωστικές δυνατότητες των μικρών μαθητών. Συγκεκριμένα, η νοσηλεύτρια αφηγήθηκε και οι μαθητές άκουσαν το παιδικό παραμύθι με τίτλο «Τα μικρόβια δεν είναι για να τα μοιραζόμαστε». Μέσω της αφήγησης και της κατευθυνόμενης συζήτησης, έγινε δυνατή η προσέγγιση της έννοιας των παθογόνων μικροοργανισμών και των μηχανισμών μετάδοσής τους, με τρόπο φιλικό προς την ηλικία τους. Στη συνέχεια, ακολούθησε η δημιουργία εικαστικών έργων (ζωγραφιές) από τους μαθητές, οι οποίες αποτύπωσαν τη σημασία του σωστού πλυσίματος των χεριών, μετατρέποντας τη νέα γνώση σε προσωπική έκφραση και καλλιτεχνική δημιουργία.

Η υγιεινή των χεριών αποτελεί την απλούστερη και οικονομικότερη παρέ μβαση δημόσιας υγείας με τον υψηλότερο αντίκτυπο στη μείωση της νοσηρότητας, καθώς συνιστά τη βασική γραμμή άμυνας κατά της εξάπλωσης λοιμωδών νοσημάτων (όπως οι εποχικές ιώσεις και οι γαστρεντερίτιδες). Η υιοθέτηση αυτής της πρακτικής ως καθημερινής συνήθειας συμβάλλει στη μείωση των απουσιών από το σχολείο και κατ’ επέκταση στην αδιάλειπτη συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον, το πλύσιμο των χεριών είναι μια πράξη κοινωνικής ευθύνης που προστατεύει όχι μόνο τον εαυτό μας, αλλά και τους συμμαθητές μας, τους εκπαιδευτικούς και την ευρύτερη οικογενειακή κοινότητα.

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 2025-2026

Με αίσθημα ευθύνης και με στόχο την εδραίωση μιας διαφανούς και εποικοδομητικής συνεργασίας μεταξύ της σχολικής μονάδας και της οικογένειας, η οποία αποτελεί θεμελιώδη παράγοντα για την ολόπλευρη ανάπτυξη και την πρόοδο των μαθητών μας, προβαίνουμε στην ακόλουθη ενημέρωση.

Στο πλαίσιο της εύρυθμης λειτουργίας και της διαμόρφωσης ενός ασφαλούς και παιδαγωγικά ενισχυτικού περιβάλλοντος, σας γνωστοποιούμε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Σχολείου μας.

Ο Κανονισμός, ο οποίος έχει συνταχθεί σύμφωνα με την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία και βασίζεται σε σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές, αποτελεί το πλαίσιο αναφοράς για τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τις προσδοκίες όλων των μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων/κηδεμόνων).

Παρακαλούμε θερμά όπως αφιερώσετε τον απαραίτητο χρόνο για την προσεκτική μελέτη του Κανονισμού, καθώς η ανεπιφύλακτη αποδοχή και η σχολαστική τήρησή του διασφαλίζει τις συνθήκες για την απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία.

 



Λήψη αρχείου

Εξαιρετική διάκριση μαθητή μας στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Κόμικ «Ο Νίκος Καζαντζάκης και η 9η Τέχνη»

1
1

1              2           

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση, η Διευθύντρια του 21ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου ανακοινώνει την Τιμητική Διάκριση του μαθητή μας της Στ’ Τάξης, κατά το σχολικό έτος 2024-2025, Ιωάννη Κηπουρού, στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Κόμικ «Ο Νίκος Καζαντζάκης και η 9η Τέχνη».

Ο Διαγωνισμός αυτός, υψηλών ακαδημαϊκών προδιαγραφών, τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, και διοργανώθηκε α πό τις Εκδόσεις Διόπτρα.

Η συμμετοχή του μαθητή μας εντάχθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Μαραθώνιος Ανάγνωσης στα Σχολεία – Νίκος Καζαντζάκης – 21ος αιώνας», το οποίο υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2024-2025. Η προετοιμασία και η καθοδήγηση του μαθητή πραγματοποιήθηκε με τη συστηματική φροντίδα της εκπαιδευτικού του Σχολείου μας, κυρίας Αναστασίου Λαμπρινής.

Ο μαθητής Ιωάννης Κηπουρός τιμήθηκε ειδικότερα σε αναγνώριση της δημιουργικότητας και της εξαιρετικής διάκρισης που επέδειξε στον 1ο Διαγωνισμό Κόμικ. Η εν λόγω διάκριση αναδεικνύει την επιτυχή σύνδεση της λογοτεχνικής ανάγνωσης με την καλλιτεχνική έκφραση και την 9η Τέχνη, επιβεβαιώνοντας τις παιδαγωγικές στοχεύσεις του Σχολείου μας για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας.

Αγαπητέ Ιωάννη,

Εκ μέρους της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου, εκφράζουμε τα θερμότερα συγχαρητήρια για την αριστεία σου. Η τιμητική σου διάκριση αποτελεί φωτεινό παράδειγμα για το σύνολο της σχολικής μας κοινότητας και επιβεβαιώνει τη σπουδαιότητα της ενασχόλησης των μαθητών μας με δράσεις υψηλού πνευματικού και πολιτιστικού επιπέδου.

Σου ευχόμαστε να συνεχίσεις με τον ίδιο ζήλο το πνευματικό σου έργο και να επιτυγχάνεις τους στόχους σου σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης και της ζωής.

Επίσης, συγχαίρουμε θερμά την εκπαιδευτικό μας, κυρία Αναστασίου Λαμπρινή, για την αφοσίωση και τον επαγγελματισμό της, με τον οποίο ενέπνευσε και υποστήριξε τον μαθητή στην επίτευξη αυτής της εξαιρετικής διάκρισης.

Η επιτυχία αυτή ενισχύει το κύρος και την εκπαιδευτική αποστολή του 21ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου.

Με εκτίμηση,

Η Διευθύντρια του 21ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου

Χατζηπλή Βασιλική

3

Ενημέρωση: Μνημόνιο Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου (ΟΑΣΠ)

OASP eikona
OASP eikona

OASP eikona 1

Στο πλαίσιο της διαρκούς μέριμνας του σχολείου μας για την ασφάλεια και την προστασία της σχολικής κοινότητας, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, αναρτούμε το Επικαιροποιημένο «Μνημόνιο Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου σε Σχολική Μονάδα» του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ).

Το Μνημόνιο αυτό αποτελεί τον θεμελιώδη οδηγό μας και περιγράφει με σαφήνεια τις ενέργειες και τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν από όλους (Διεύθυνση, εκπαιδευτικούς, μαθητές, προσωπικό) πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα σεισμικό συμβάν.

Η γνώση και η εξοικείωση με το περιεχόμενο του Μνημονίου είναι κρίσιμης σημασίας για την αποτελεσματική μας αντίδραση και την ελαχιστοποίηση των κινδύνων.



Λήψη αρχείου

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

eikona 1
eikona 1

Αγαπητοί γονείς,

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, σας καλωσορίζουμε και σας προσκαλούμε να γίνετε συνοδοιπόροι στην εκπαιδευτική μας αποστολή. Θεωρώντας σας αναπόσπαστους συνεργάτες, επιδιώκουμε μια σχέση που βασίζεται στην κατανόηση, την εμπιστοσύνη και τη συναίνεση προς την επίτευξη των κοινών μας στόχων.

Το σχολείο μας, ως ανοιχτός εκπαιδευτικός οργανισμός, επιδιώκει την αγαστή συνεργασία με την κοινωνία. Η γνώση του διακριτού ρόλου και των ορίων μεταξύ του γονέα και του εκπαιδευτικού, όπως ορίζονται από το θεσμικό πλαίσιο, αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για την επίτευξη των βέλτιστων αποτελεσμάτων στην πρόοδο των παιδιών μας.

Τα ζητήματα που ακολουθούν είναι κρίσιμης σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και η τήρησή τους είναι απαραίτητη. Κάθε λεπτομέρεια συμβάλλει στη συνολική εικόνα του σχολείου, και σε αυτή την εικόνα, όλοι μας φέρουμε το δικό μας ρόλο και την ευθύνη.

Πρωινή Προσέλευση (8:00 π.μ.)

  • Η πρωινή συγκέντρωση συνιστά τη μοναδική ευκαιρία σύσσωμης παρουσίας της σχολικής κοινότητας, προσφέροντας δυνατότητα επαφής, ενημέρωσης και ψυχολογικής προετοιμασίας για το εκπαιδευτικό έργο που θα ακολουθήσει.
  • Οι μαθητές οφείλουν να βρίσκονται στον προαύλιο χώρο το αργότερο στις 8:10 π.μ. Η είσοδος κατά τη διάρκεια της προσευχής δεν επιτρέπεται. Σε περίπτωση έκτακτης καθυστέρησης, οι μαθητές θα παραμένουν εκτός του χώρου συγκέντρωσης και θα εισέρχονται μετά το πέρας της.
  • Οι γονείς και κηδεμόνες παρακαλούνται να συνοδεύουν τα παιδιά τους μέχρι την εξωτερική πόρτα του σχολείου, χωρίς να εισέρχονται στον προαύλιο χώρο. Αυτή η πρακτική ενισχύει την αυταξία των παιδιών, καλλιεργώντας την αίσθηση αυτονομίας και την ικανότητα αντιμετώπισης καταστάσεων, δεξιότητες απαραίτητες για τη μελλοντική τους πορεία.
  • Οι μαθητές/τριες θα μεταφέρουν οι ίδιοι τις τσάντες τους, οι οποίες θα πρέπει να περιέχουν μόνο τα απαραίτητα βιβλία σύμφωνα με το ημερήσιο πρόγραμμα.
  • Για σοβαρούς λόγους επίσκεψης στο σχολείο θα απευθύνεστε στη Διευθύντρια.

Αποχώρηση

  • Η παραλαβή των μαθητών/τριών θα πρέπει να γίνεται έξω από το σχολείο για την αποφυγή συνωστισμού και τη διευκόλυνση του ελέγχου από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς και τους υπεύθυνους του Ολοήμερου Προγράμματος.
  • Σε περίπτωση αδιαθεσίας μαθητή, η αποχώρηση θα γίνεται κατόπιν συνεννόησης με τη διεύθυνση του σχολείου και όχι αυθαίρετα από τον προαύλιο χώρο και αφού συμπληρωθεί έντυπο αποχώρησης που θα σας δοθεί
  • Η έγκαιρη προσέλευση για την παραλαβή των παιδιών σας στο τέλος του πρωινού προγράμματος ήτοι 13:15 μ.μ. ή του Ολοήμερου Προγράμματος (15:00 μ.μ., ή 16:00 μ.μ.) είναι απαραίτητη. Σε περίπτωση σοβαρής καθυστέρησης, παρακαλείστε να ενημερώνετε άμεσα το σχολείο.

Επικοινωνία

  • Η συνεργασία του σχολείου με εσάς είναι κρίσιμη. Η επικοινωνία θα πραγματοποιείται μέσω email ή ανακοινώσεις, που θα αναρτούμε στην ιστοσελίδα του σχολείου ή που θα φτάνουν σε εσάς μέσω των παιδιών σας. Παρακαλούμε να ελέγχετε καθημερινά την τσάντα των παιδιών σας και συστηματικά το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο.
  • Συγκεκριμένες ημέρες και ώρες θα οριστούν, μετά την οριστικοποίηση του Ωρολογίου Προγράμματος, για τις συναντήσεις ενημέρωσης με τους εκπαιδευτικούς.
  • Για επείγοντα προβλήματα, παρακαλούμε να ενημερώνετε άμεσα το σχολείο είτε τηλεφωνικά με τη Διευθύντρια είτε με φυσική παρουσία κατόπιν ραντεβού, όποτε κρίνεται απαραίτητο.
  • Η άμεση ανταπόκριση στις κλήσεις του σχολείου από τη Διευθύντρια ή τον/την εκπαιδευτικό είναι αναγκαία, καθώς υποδηλώνει την ύπαρξη σοβαρού λόγου επικοινωνίας.

Ολοήμερο Τμήμα

Προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη και ποιοτική λειτουργία του Ολοήμερου Τμήματος, και ιδίως η ομαλή διεξαγωγή της σίτισης, παρακαλούμε για την τήρηση των παρακάτω οδηγιών. Η συνεργασία σας είναι καθοριστική για την επίτευξη του στόχου μας.

  • Τα γεύματα των μαθητών θα πρέπει να αποθηκεύονται σε δοχεία κατάλληλα για χρήση σε φούρνο μικροκυμάτων. Είναι απαραίτητο να αναγράφεται ευκρινώς, με ανεξίτηλο μαρκαδόρο, πάνω στο σκεύος, το ονοματεπώνυμο του παιδιού καθώς και το τμήμα στο οποίο φοιτά.
  • Κατά την πρωινή προσέλευση, οι μαθητές θα τοποθετούν στο ψυγείο μόνο το δοχείο (τάπερ) με το φαγητό τους. Η τσάντα μεταφοράς του φαγητού θα πρέπει να φυλάσσεται από τα παιδιά μέσα στην τάξη. Σας παροτρύνουμε να υπενθυμίζετε αυτή την πρακτική στα παιδιά σας, μέχρι να εδραιωθεί ως καθημερινή συνήθεια.

Λοιπά Θέματα

  • Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να επιδεικνύουν σεβασμό προς τη σχολική περιουσία. Η προστασία των σχολικών εγκαταστάσεων και μέσων είναι ευθύνη όλων μας και συμβάλλει στην ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  • Η χρήση κινητών τηλεφώνων στο σχολείο δεν επιτρέπεται, τόσο για την προστασία των παιδιών όσο και για την αδιάλειπτη παρακολούθηση του μαθήματος. Το σχολείο διαθέτει τηλέφωνο για χρήση σε περίπτωση ανάγκης.
  • Η συμμετοχή των παιδιών στις σχολικές εκδηλώσεις (παρελάσεις, εορτασμοί, επισκέψεις) αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ενισχύει τη συλλογική συνείδηση.
  • Παρακαλούμε να αποφεύγετε τις βιαστικές αντιδράσεις σε πληροφορίες που σας μεταφέρουν τα παιδιά σας για θέματα που αφορούν συμμαθητές τους ή εκπαιδευτικούς.
  • Συνεργαστείτε με τον/την εκπαιδευτικό του παιδιού σας. Είναι το πλέον αρμόδιο πρόσωπο για την αξιολόγηση και επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος.
  • Το «χαρτζιλίκι» θα πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, ώστε να αποφεύγεται η επίδειξη και να καλλιεργείται η σωστή διαχείριση των χρημάτων.
  • Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί το θεσμικό σας όργανο. Ενημερωθείτε για τις αρμοδιότητές του, στηρίξτε τις δραστηριότητές του και συμμετέχετε ενεργά στις διαδικασίες του.

Παρακαλούμε να θυμάστε:

  • Στόχος μας είναι η δίκαιη προσέγγιση και η ακρόαση των παιδιών σας. Να εξετάζετε τα γεγονότα από κάθε οπτική γωνία.
  • Βοηθήστε τα παιδιά σας να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα με εποικοδομητικό τρόπο.
  • Η σωματική βία δεν αποτελεί λύση. Η παρότρυνση “Αν σε χτυπήσει, χτύπα τον κι εσύ” δεν συνάδει με τις αρχές μας.
  • Διδάξτε στα παιδιά να ζητούν συγγνώμη. Οι περισσότερες διαφορές μεταξύ των παιδιών ξεκινούν χωρίς πρόθεση.
  • Θέτετε σταθερούς κανόνες και να τους τηρείτε με συνέπεια.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την πολύτιμη συνεργασία σας.

Η Διευθύντρια του Σχολείου

Χατζηπλή Βασιλική

eikona 1

Καλή σχολική χρονιά

1000022144
1000022144
1000022144

Αγαπητές μαθήτριες,  αγαπητοί μαθητές και γονείς,

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, σας καλωσορίζω στην εκπαιδευτική μας κοινότητα με ιδιαίτερη χαρά και αισιοδοξία. Η έναρξη κάθε σχολικού έτους αποτελεί μια νέα αφετηρία, μια ευκαιρία για γνώση, εξέλιξη και επίτευξη νέων στόχων. Είναι η στιγμή που τα σχολικά μας κτίρια γεμίζουν ξανά με τις φωνές, τα όνειρα και τις προσδοκίες των παιδιών μας.

Προς εσάς παιδιά μου, τους κύριους πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, απευθύνω τις πιο θερμές μου ευχές. Εύχομαι η φετινή χρονιά να είναι γεμάτη με επιτυχίες, να σας προσφέρει πλούσιες εμπειρίες, να ενδυναμώσει τις δεξιότητές σας και να διευρύνει τους ορίζοντές σας. Να ανακαλύψετε τις κλίσεις σας, να συνεργάζεστε με τους συμμαθητές σας και να αξιοποιείτε στο έπακρο τις δυνατότητες που σας προσφέρονται. Το σχολείο μας είναι το δεύτερο σπίτι σας, ένας χώρος όπου ο διάλογος, ο σεβασμός και η αλληλεγγύη αποτελούν θεμέλιες αρχές.

Αγαπητοί γονείς, προς εσάς εκφράζω την ειλικρινή μου πεποίθηση ότι η άριστη συνεργασία μεταξύ οικογένειας και σχολείου αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για την επιτυχία των παιδιών σας/μας. Η δική σας στήριξη και εμπιστοσύνη είναι για εμάς πολύτιμες.

Η καθιερωμένη τελετή του αγιασμού για την ευλογημένη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, και ώρα 09:30 π.μ., στον αύλειο χώρο του σχολείου μας. Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα. Την επόμενη ημέρα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025, το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων θα διεξαχθεί κανονικά, ήτοι μέχρι τη 1:15 μ.μ., καθώς και το πρόγραμμα του ολοήμερου τμήματος. Τα βιβλία θα δοθούν την Παρασκευή.

     Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

     Με εκτίμηση και σεβασμό,

     Η Διευθύντρια του Σχολείου

     Χατζηπλή Βασιλική

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2024-2025)



Λήψη αρχείου

 

Επίσκεψη του 21ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου στην Κοινότητα Κωφών Αλμυρού – Μια εκπαιδευτική εμπειρία με βαθιές ρίζες στην κοινωνική ευαισθητοποίηση

Την Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025, μαθητές της Γ΄ Τάξης του 21ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, υπό την παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Δεσποτοπούλου Ναυσικά και Ταμπάκη Ευγενία, καθώς και της Διευθύντριας του Σχολείου, Χατζηπλή Βασιλικής, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κοινότητα Κωφών Αλμυρού Ν. Μαγνησίας. Η εν λόγω πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο διεπιστημονικών και βιωματικών δράσεων, οι οποίες αποσκοπούν στην ενίσχυση της συνεκτικότητας μεταξύ της εκπαιδευτικής μονάδας, της τοπικής κοινωνίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές περιηγήθηκαν στον Ιερό Ναό Αγίων Αποστόλων, στο Γραφείο της Κοινότητας και στην Πλατεία του οικισμού. Επιπλέον, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με εξέχοντες εκπροσώπους της κοινότητας κ. Μαμούρα Ανδρέα, τους κ.κ. Γιαννίτση Κωνσταντίνο και Καραφέρη Απόστολο από τον Εξωραϊστικό και Πολιτιστικό Σύλλογο «Ο Στέφανος Κομμητάς», καθώς και τον κ. Κουτσό Δημήτριο, εκπρόσωπος της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος & Αλμυρού και μέλος της «ΜΑΓΝΗΤΩΝ ΚΙΒΩΤΟΥ», ο οποίος με την παρουσία του μας μετέφερε ευχές και δώρα του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη μας. Η παρούσα δράση υπερβαίνει τα όρια της παραδοσιακής διδακτικής μεθοδολογίας εντός της σχολικής τάξης, ενσωματώνοντας μια ευρύτερη παιδαγωγική προσπάθεια που αποσκοπεί στην καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης, κοινωνικής ευαισθητοποίησης και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ενεργού συμμετοχής στο πολιτισμικό γίγνεσθαι της τοπικής κοινότητας.

 

Γνωστικά, κοινωνικά και συναισθηματικά οφέλη

Η επίσκεψη προσέφερε πολλαπλά γνωστικά, κοινωνικά και συναισθηματικά οφέλη στους συμμετέχοντες μαθητές. Συγκεκριμένα, οι μαθητές εξοικειώθηκαν με την προσωπικότητα και το έργο του Στέφανου Κομμητά, ενός σημαντικού Θεσσαλού ιερωμένου, λογίου και παιδαγωγού, ο οποίος άφησε έντονο πνευματικό αποτύπωμα στην περιοχή. Μέσω κατάλληλα προσαρμοσμένου υλικού και διαλογικής προσέγγισης, πραγματοποιήθηκε εμπεριστατωμένη παρουσίαση του πλούσιου συγγραφικού του έργου και της καθοριστικής συμβολής του στην ελληνική παιδεία. Επιπλέον, στον Ιερό Ναό Αγίων Αποστόλων, μια βυζαντινή ενοριακή εκκλησία ανακηρυγμένη ως Αρχαιολογικό Μνημείο από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ν. Μαγνησίας και χαρακτηριζόμενη ως «Αρχόντισσα του Βυζαντίου», οι μοναδικές τοιχογραφίες αγίων του 1665 και το επιχρυσωμένο σκαλιστό ξύλινο τέμπλο προκάλεσαν την ανάδυση θρησκευτικών και καλλιτεχνικών συναισθημάτων στους μαθητές. Παράλληλα, η επαφή με τις δράσεις του Συλλόγου ανέδειξε την αξία της διατήρησης και προώθησης των πολιτιστικών παραδόσεων, ενώ τονίστηκε ο καθοριστικός ρόλος των πολιτιστικών φορέων στη διαμόρφωση της συλλογικής μνήμης και ταυτότητας. Μέσω της ενεργούς συμμετοχής και της αλληλεπίδρασης με τα μέλη της κοινότητας, οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες επικοινωνίας και καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και την αίσθηση του ανήκειν. Επιπλέον, ενισχύθηκε η κοινωνική τους ευαισθητοποίηση και προωθήθηκαν αξίες που συντελούν στη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενεργών πολιτών. Τέλος, το ελεύθερο παιχνίδι στην πλατεία του χωριού συνέβαλε ολιστικά στην ανάπτυξη των παιδιών σε πολλαπλά επίπεδα , καθώς η πλατεία αποτελεί έναν ασφαλή «πράσινο» χώρο και ένα ανεκτίμητο “παιδαγωγικό εργαστήρι” όπου οι μαθητές μαθαίνουν, δημιουργούν, κοινωνικοποιούνται και αναπτύσσουν δεξιότητες απαραίτητες για τη μελλοντική τους ζωή.

 

Διδακτική αξιοποίηση και παιδαγωγικές προεκτάσεις

Η εμπειρία της επίσκεψης αξιοποιήθηκε διδακτικά εντός του σχολικού περιβάλλοντος μέσω δημιουργικών και αναστοχαστικών δραστηριοτήτων. Οι μαθητές αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους μέσω προφορικών παρουσιάσεων, ενώ ενθαρρύνθηκε η σύνδεση των νέων γνώσεων με την προσωπική τους ταυτότητα και τις οικογενειακές τους ρίζες. Η δράση αυτή άγγιξε όχι μόνο τη γνωστική διάσταση, αλλά και τη συναισθηματική σφαίρα των παιδιών, υπενθυμίζοντας ότι η μάθηση καθίσταται αποτελεσματικότερη όταν συνδέεται με την καθημερινή ζωή, την ιστορία και τους ανθρώπους του άμεσου περιβάλλοντος. Ως εκ τούτου, εκφράζονται θερμές ευχαριστίες στα μέλη της Κοινότητας Κωφών, του Πολιτιστικού Συλλόγου «Στέφανος Κομμητάς» και της «Μαγνήτων Κιβωτού» για την γνήσια ελληνική φιλοξενία και τα πλούσια δώρα που προσέφεραν στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου (πρωινό, τοπικά εδέσματα, βιβλία, Καινή Διαθήκη σε ψηφιακή μορφή, κ.ά.). Προσδοκάται η συνέχιση και επέκταση αυτής της επωφελούς συνεργασίας στο μέλλον.

 

Κατασκευή ταϊστρών πουλιών

thumbnail 1 Antigrafh
thumbnail 1 Antigrafh

Τη Δευτέρα 2 Ιουνίου οι μαθητές και μαθήτριες της Β τάξης  κατασκεύασαν από ανακυκλώσιμα υλικά ταϊστρες για τα πουλάκια της αυλής .Στη συνέχεια  και  αφού έβαλαν τροφή, τις  κρέμασαν στα δέντρα  του σχολείου.

thumbnail 1 Antigrafh thumbnail 2 Antigrafh 1 thumbnail 3 Antigrafh thumbnail 6

Επίσκεψη στον ανθοκομικό συνεταιρισμό Ανεμώνες.

thumbnail 1 1
thumbnail 1 1

Την Τρίτη 4 Μαρτίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β τάξης επισκέφτηκαν τον ανθοκομικό συνεταιρισμό Ανεμώνες. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για όλους αφού ήρθαν σε επαφή με τη φύση, γνώρισαν τα αρωματικά=θεραπευτικά  φυτά του τόπου τους και έγιναν και κηπουροί φυτεύοντας σε γλαστράκια το αγαπημένο τους φυτό.

thumbnail 3 1thumbnail 1 1 thumbnail 4 1

thumbnail 5

thumbnail 2 Antigrafh

Ο θαυμαστός κόσμος των μελισσών

thumbnail 1
thumbnail 1

Την Τρίτη 4 Μαρτίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β τάξης συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Αριστοτέλειου ΚΔΑΠ όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον θαυμαστό κόσμο των μελισσών. Επίσης έγιναν και προγραμματιστές ρομποτικών μελισσών.

thumbnail 2

thumbnail 1thumbnail 3thumbnail 4

 

thumbnail

 

Αυλαία του προγράμματος «Ποδηλατώντας στο ΕΣΠΑ της πόλης μου»

1dbf8fc0 1576 43c4 9cc1 4d52a52d8939 Antigrafh
1dbf8fc0 1576 43c4 9cc1 4d52a52d8939 Antigrafh

Τη Δευτέρα 26 Μαϊου  2025 διοργανώθηκαν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας στο πάρκο Αναύρου στον Βόλο,  δράσεις με το ποδήλατο  για την ολοκλήρωση του πρώτου έτους του προγράμματος «Ποδηλατώντας στο ΕΣΠΑ της πόλης μου». Στο πρόγραμμα έλαβαν μέρος οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της  Γ΄ τάξης  του σχολείου μας , καθώς συμμετείχαν συνολικά  18 Δημοτικά Σχολεία του Βόλου .

Σ’ αυτή τη «γιορτή του ποδηλάτου» στήθηκε μια ποδηλατική πίστα δεξιοτεχνίας, που είναι βασισμένη στους 17 στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη βιώσιμη ανάπτυξη, εκπαιδευτικά παιχνίδια όπως «ρόδα είναι και γυρίζει», «πυραμίδα της βιωσιμότητας» και ένα μίνι σεμινάριο από τον Ερυθρό Σταυρό για τις Πρώτες Βοήθειες .

1dbf8fc0 1576 43c4 9cc1 4d52a52d8939 Antigrafh 6a911edc fe6c 4017 9449 8c581ab0a034 Antigrafh 44a700a8 eedb 42e5 aba3 52b9e7a04cd5 Antigrafh 8004580b 5161 461b 88d4 76bc2c40e0b8 Antigrafh a4e212b2 e4a3 4c03 a240 0e17dc83ea56 Antigrafh thumbnail Antigrafh eikona Viber 2025 05 28 20 35 06 935 Antigrafh eikona Viber 2025 05 28 20 35 08 785 Antigrafh eikona Viber 2025 05 28 20 35 10 112 eikona Viber 2025 05 28 20 35 10 617