ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ- Λειτουργία Ε.Δ.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης)

p1bs7isu1cqm2vag1apm1smi19fl4-300×146
p1bs7isu1cqm2vag1apm1smi19fl4-300×146

Σας ενημερώνουμε πως κάθε Τετάρτη θα βρίσκονται στο σχολείο μας η Ψυχολόγος Ψωμά- Μακρή Μαρία και η Κοινωνική Λειτουργός Λιακούλη Βασιλική, στο πλαίσιο της πράξης “Ενίσχυση Υποστηρικτικών Δομών Εκπαίδευσης 2021- 2022”, με στόχο την ισότιμη πρόσβαση όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και συμβουλευτικής καθοδήγησης σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Όσοι από τους γονείς ενδιαφέρονται να παρασχεθεί συμβουλευτική υποστήριξη στα παιδιά τους ή στους ίδιους, καλούνται να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τη Διευθύντρια του σχολείου, κ. Τσαγκούλη Παναγιώτα.

BHMATA ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΟΥ ΚΡΟΥΣΜΑΤΟΣ COVID ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ

  1. Ορίζονται στενές επαφές όλοι οι μαθητές του τμήματος και όλοι οι εκπαιδευτικοί που δίδαξαν το τελευταίο 48ωρο τουλάχιστον 2 διδακτικές ώρες. ΠΡΟΣΟΧΗ, ανάλογα ιχνηλατούνται και οι επαφές στο ολοήμερο και στο σχολικό λεωφορείο.
  2. Ο μαθητής στο ίδιο θρανίο, οι μαθητές των  μπροστά και πίσω θρανίων, ορίζονται ως πολύ στενή επαφή.
  3. Ειδοποιούνται η διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και η Πολιτική Προστασία και αποστέλλονται οι φόρμες ιχνηλάτησης.
  4. Ειδοποιούνται όλοι οι γονείς των μαθητών και τους ανακοινώνεται η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν ανάλογα με την περίπτωση που ανήκει η στενή επαφή.

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΣΤΕΝΩΝ ΕΠΑΦΩΝ

ΑΕΜΒΟΛΙΑΣΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Ή ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΝΟΣΗΣΑΝΤΕΣ ΜΕ ΒΕΒΑΙΩΣΗ 6ΜΗΝΟΥ

Υποχρεούνται σε διενέργεια ΔΥΟ (2) SELF TEST ΤΗ ΜΕΡΑ 0 (άμεσα δηλαδή) και μετά από έξι (6) μέρες. Τα self test παρέχονται ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

Β. ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΕΜΒΟΛΙΑΣΤΟΙ 

Υποχρεούνται σε διενέργεια ΔΥΟ (2) ΔΩΡΕΑΝ RAPID TEST ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΟΜΗ τη μέρα 0 (άμεσα δηλαδή) και μετά από έξι (6) μέρες.

Γ. ΟΙ ΠΟΛΥ ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ 

Υποχρεούνται σε διενέργεια ΔΥΟ (2) ΔΩΡΕΑΝ RAPID TEST ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΟΜΗ τη μέρα 0 (άμεσα δηλαδή) και μετά από έξι (6) μέρες και επιπλέον και τριών (3) SELF TEST. Τα self test παρέχονται ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

 

Παράλληλα, όλες οι στενές επαφές, εξακολουθούν να πηγαίνουν στο σχολείο κανονικά και φυσικά κάνουν επιπλέον και τα δύο τεστ που θα έκαναν έτσι κι αλλιώς (Δευτέρα και Πέμπτη βράδυ, ώστε να προσέλθουν με τη δήλωση αρνητικού τεστ Τρίτη και Παρασκευή).

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Για τα δύο δωρεάν rapid test πρέπει το σχολείο να εκδώσει βεβαίωση στενής επαφής σε όλους.

Υπενθύμιση διενέργειας self test

Αγαπητοί γονείς,

Σας υπενθυμίζουμε ότι οι μαθητές/-τριες θα πρέπει να προσέρχονται στο σχολείο είτε με πιστοποιητικό νόσησης που να μην ξεπερνάει το εξάμηνο είτε θα πρέπει να υποβάλλονται σε δωρεάν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test). Τα self test θα πραγματοποιούνται υποχρεωτικά δύο (2) φορές την εβδομάδα (Δευτέρα και Πέμπτη) ώστε κάθε Τρίτη και Παρασκευή οι μαθητές να προσέρχονται στο σχολείο επιδεικνύοντας τη σχολική κάρτα στην οποία θα αναγράφεται και ο κωδικός που εμφανίζεται όταν δηλώνετε το τεστ στην ειδική πλατφόρμα   https://self-testing.gov.gr/ .

Ιδιαίτερα οι γονείς της Α’ και Β’ τάξης παρακαλούνται να επισημαίνουν στα παιδιά τους ότι πρέπει να επιδεικνύουν στους/στις εκπαιδευτικούς της τάξης τους το χαρτί του self test.

                                                                                                                                                                                                                                                              

Αγιασμός 2021

Πραγματοποιήθηκε ο Αγιασμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2021-22 με την παρουσία μαθητών/τριων από όλα τα τμήματα όπως ορίζει η σχετική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.

Με την ευλογία του Θεού ελπίζουμε να έχουμε μια χαρούμενη και δημιουργική χρονιά!

 

Ανακοίνωση – Προσεύλεση & Αποχώρηση

Τη Δευτέρα οι γονείς της Α’ τάξης θα εισέρχονται στο σχολείο από την μπλε πόρτα της Ορμινίου όπου οι εκπαιδευτικοί θα τους ενημερώνουν για τον προκαθορισμένο χώρο που θα βρίσκονται την ώρα του αγιασμού.

Την Τρίτη το πρωί 14 Σεπτεμβρίου ώρα προσεύλεσης μαθητών των τάξεων Δ’, Ε’, ΣΤ’ 8:00-8:10 και ώρα προσεύλεσης των τάξεων Α’, Β’, Γ’ 8:10-8:20.

Αποχώρηση:

ΣΤ’, Ε’, Δ’ στις 13:05

Τα τμήματα ΣΤ1, Ε1, Δ1 από την μπλε πόρτα της Ορμινίου.

Τα τμήματα ΣΤ2, Ε2, Δ2 από την κίτρινη πόρτα της Θερμοπυλών.

Γ’, Β’, Α’, στις 13:15

Τα τμήματα Γ1, Β1, Α1 από την μπλε πόρτα της Ορμινίου.

Τα τμήματα Γ2, Β2, Α2 από την κίτρινη πόρτα της Θερμοπυλών.

Καλή σχολική χρονιά!

Self-test

Οι μαθητές/τριες   θα προμηθεύονται από την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου ως και την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου έξι (6) δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των τριών επόμενων εβδομάδων (13-3/10), δηλαδή ολόκληρου του Σεπτεμβρίου, και θα προσέρχονται στο σχολείο σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών.

Το self-test θα πραγματοποιείται υποχρεωτικά δύο φορές την εβδομάδα, Τρίτη και Παρασκευή, έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο. Ειδικότερα, την πρώτη εβδομάδα του διδακτικού έτους, το τεστ πρέπει να πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα 13/9

Μπορείτε να κατεβάσετε δήλωση εδώ.



Λήψη αρχείου

 

Αγιασμός στο σχολείο μας

Σας ενημερώνουμε πως ο Αγιασμός θα γίνει τη Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου 2021, στις 9:00 το πρωί. Οι μαθητές των ΣΤ΄, Ε΄, Δ΄ τάξεων θα έρθουν στο σχολείο στις 8:30, ενώ οι μαθητές των Γ΄, Β΄ θα έρθουν στις 8:45. Στην αυλή του σχολείου, όπου θα γίνει ο Αγιασμός, θα προσέλθουν μόνο οι μαθητές/τριες της Α’ τάξης, συνοδευόμενοι/ες από τον έναν γονέα. Στη συνέχεια ο ιερέας θα περάσει από όλα τα υπόλοιπα τμήματα.  Μετά τον Αγιασμό θα αποχωρήσουν όλοι οι μαθητές και μαθήτριες κατά τμήμα, όπως και την προηγούμενη χρονιά. Οι μαθητές/τριες δεν χρειάζεται να φέρουν τσάντα την πρώτη μέρα. 

Κατά την είσοδό τους στο σχολείο οι μαθητές/τριες είναι υποχρεωμένοι/ες  να δείξουν τη βεβαίωση αρνητικού self test. Πρέπει να έχει δηλωθεί στην πλατφόρμα (https://self-testing.gov.gr/) και να φέρει επάνω τον σχετικό κωδικό.

Ευχόμαστε σε όλους μια  δημιουργική χρονιά με υγεία.

Η Διεύθυνση – Ο Σύλλογος Διδασκόντων

Προετοιμασία για το άνοιγμα του σχολείου

Το Σχολείο μας προετοιμάζεται για να λειτουργήσει με ασφάλεια και να υποδεχθεί  όλα τα παιδιά στις 13 Σεπτεμβρίου. Τη Δευτέρα θα δείξουν όλα τα παιδιά τη βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος του self test. Tο δεύτερο τεστ της πρώτης εβδομάδας θα το δείξουν την Παρασκευή. Μετά τη δεύτερη εβδομάδα τα αποτελέσματα θα τα φέρνουν Τρίτη και Παρασκευή. 

Όπως γνωρίζουμε όλοι και όλες αυτή η σχολική χρονιά θα είναι διαφορετική. Με καλή διάθεση, οργάνωση και τήρηση των κανόνων όλα θα τα ξεπεράσουμε ομαλά και θα έχουμε μια καλή χρονιά.

Παρακαλούμε πολύ να εκπαιδεύσετε τα παιδιά στη σωστή χρήση της μάσκας, καθώς η χρήση της είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές  και τους εκπαιδευτικούς.  

Παρακάτω θα βρείτε τις βασικές οδηγίες , σύμφωνα με τις οποίες θα λειτουργήσει το σχολείο μας (οι οποίες μπορεί να αλλάξουν με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα).

Προσέλευση μαθητών

  • Για λόγους ασφαλείας δεν επιτρέπεται η είσοδος γονέων και άλλων ατόμων στο κτίριο, παρά μόνο αν υπάρχει προγραμματισμένη συνάντηση με τη Διεύθυνση ή τους εκπαιδευτικούς.
  •  Γονείς/κηδεμόνες με συμπτώματα λοίμωξης δεν επιτρέπεται να συνοδεύουν παιδιά στο σχολείο.
  •  Οι μαθητές που εμφανίζουν πυρετό ή και άλλα συμπτώματα συμβατά με τη λοίμωξη COVID-19 απαγορεύεται να προσέρχονται στο σχολείο.
  •  Συστήνεται προς τους γονείς ο έλεγχος των παιδιών για ενδεχόμενη εμφάνιση συμπτωμάτων πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι.

Αποχώρηση μαθητών

  •  Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται αποκλειστικά από τους γονείς ή από το πρόσωπο που έχει εξουσιοδοτηθεί από εκείνους υπογράφοντας τη σχετική υπεύθυνη δήλωση.

Μάσκες

  •  Η χρήση της προστατευτικής μάσκας είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ στην είσοδο και έξοδο των μαθητών, στις αίθουσες, στην τουαλέτα και στους εξωτερικούς χώρους(διαλείμματα) όπου παρατηρείται συνωστισμός.
  • Συστήνουμε τη χρήση φαρμακευτικής μάσκας και όχι πάνινης.
  •  Κάθε μαθητής πρέπει να έχει καθημερινά μαζί του τουλάχιστον δύο μάσκες και 2 χωριστά πλαστικά σακουλάκια που θα απολυμαίνονται καθημερινά από τους γονείς.
  •  Περισσότερα για τη σωστή χρήση μάσκας στις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Πρωινή συγκέντρωση Δημοτικού

  •  Με την είσοδό τους στο σχολείο οι μαθητές κατευθύνονται στις τάξεις τους όπου τους περιμένει ο δάσκαλος, η δασκάλα του τμήματος.
  •  Η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή των μαθητών στο σχολείο.
  • Τα παιδιά βγάζουν τη μάσκα μόνο όταν τρώνε ή έχουν μάθημα γυμναστικής.

Διαλείμματα

  • Τα διαλείμματα θα είναι διαφορετικά για τις τρεις πρώτες τάξεις και διαφορετικά για τις υπόλοιπες τάξεις. Θα δίνεται χρόνος στο προσωπικό καθαριότητας για απολύμανση και εξαερισμό των αιθουσών, για να αποφευχθεί ο συνωστισμός.
  •  Συστήνεται τακτική απολύμανση (ή πλύσιμο) των χεριών στα διαλείμματα. Στα διαλείμματα δεν επιτρέπονται μπάλες ούτε χρήση παιχνιδιών από το σπίτι.

Αίθουσες

  •  Οι μαθητές θα αλλάζουν αίθουσα μόνο σε ειδικές περιπτώσεις(εργαστήριο, ξένες γλώσσες), αφού θα παίρνονται όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την ασφάλειά τους.
  • η Δανειστική Βιβλιοθήκη θα χρησιμοποιηθεί όταν κριθεί ασφαλής.
  •  Οι αίθουσες, όπως και όλοι οι χώροι του σχολείου, καθαρίζονται, απολυμαίνονται και αερίζονται διαρκώς.
  •  Τα θρανία έχουν κοινό προσανατολισμό.

Σε κάθε αίθουσα υπάρχει:

  • Απολυμαντικό χεριών για χρήση από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όποιος γονέας μπορεί να εφοδιάζει το παιδί του με αντισηπτικά.
  • Απολυμαντικό επιφανειών για χρήση από εκπαιδευτικούς για την απολύμανση των επιφανειών της έδρας.
  •  Πρέπει να αποφεύγεται η κοινή χρήση μολυβιών, στυλό, μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων από τους μαθητές. Ο κάθε μαθητής πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο τα δικά του αντικείμενα.
  •  Συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος πριν και μετά τη χρήση του μαρκαδόρου του πίνακα ή και κοινόχρηστου εξοπλισμού (πληκτρολόγια, υλικά εργαστηρίων).
  •  Σε χώρους εργαστηρίων (αίθουσα πληροφορικής) θα πραγματοποιείται σχολαστικός καθαρισμός του εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση του.

Σίτιση

  • Οι μαθητές μπορούν να φέρνουν φαγητό από το σπίτι για το μεσημέρι. Προτείνουμε ξηρά τροφή (σάντουιτς, τυροπιτάκια, φρούτα κλπ). Για αυτό το λόγο αυτό απαραίτητη είναι η πετσέτα για να στρώνουν τα παιδιά στο θρανίο.

 Η σίτιση στο Ολοήμερο θα γίνεται στην αίθουσα διδασκαλίας (Β1)

Διαχείριση ύποπτου κρούσματος στην εκπαιδευτική μονάδα:

  •  Σε κάθε σχολική μονάδα ορίζεται ένας υπεύθυνος για τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19, με τον αναπληρωτή του.

 Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, παίρνονται τα εξής μέτρα: 

  • Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού.
  • Απομόνωση σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας.
  • Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής.

Διαχείριση ύποπτου από τους γονείς:

Ιατρική αξιολόγηση και σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, εφόσον το παιδί εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα διαγνωστικό τεστ για COVID-19. 

Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο μαθητής/τρια παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον, εφόσον κρίνεται από τον ιατρό ότι η κατάστασή του δεν απαιτεί νοσηλεία σε νοσοκομείο, σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ η σχολική μονάδα συνεχίζει τη λειτουργία της.

Εάν η ιατρική αξιολόγηση που έγινε σε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι δεν προκύπτουν ενδείξεις λοίμωξης COVID-19, τότε ο/η μαθητής/τρια μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο όταν τα συμπτώματα υποχωρήσουν ή παρέλθει τυχόν άλλο, πέρα από COVID-19, πρόβλημα υγείας.

Για την επιστροφή στο σχολείο ακολουθούνται συστηματικά οι διαδικασίες του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου, ενώ δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.
Μαθητής/τρια με συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν στο πλαίσιο λοίμωξης COVID-19 και σύμφωνα με την ιατρική αξιολόγηση μπορεί να είναι ύποπτο κρούσμα και για τον οποίο –ως εκ τούτου– συνιστάται διαγνωστικό τεστ για COVID-19, αλλά για οποιοδήποτε λόγο δεν έγινε τεστ παρά τις συστάσεις, δεν προσέρχεται στο σχολείο για δέκα (10) ημέρες από την έναρξη των συμπτωμάτων και μέχρι να έχουν συμπληρωθεί τρία (3) εικοσιτετράωρα απυρεξίας (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικού) και να έχουν βελτιωθεί τα συμπτώματα. Για την επιστροφή στο σχολείο ακολουθούνται συστηματικά οι διαδικασίες του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου

Χρήση Τουαλέτας:

       Οι τουαλέτες διαθέτουν:

  • Υγρό κρεμοσάπουνο
  • Χειροπετσέτες. Χρησιμοποιούνται κυρίως στα διαλείμματα.
  •  Σε κάθε τουαλέτα εισέρχεται μόνο ένας μαθητής με ευθύνη του εκπαιδευτικού υπηρεσίας. Οι υπόλοιποι περιμένουν στον διάδρομο κρατώντας τις αποστάσεις και φορώντας μάσκα.
  •  Συστήνεται μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό.

Μαθήματα

  •  Στο μάθημα των Καλλιτεχνικών οι μαθητές φέρνουν μαζί τους τα υλικά που τους υποδεικνύει η εκπαιδευτικός, καθώς τα υλικά δεν μένουν στο σχολείο για λόγους ασφαλείας.
  •  Στο μάθημα της Γυμναστικής οι μαθητές κατευθύνονται στον χώρο άθλησης φορώντας μάσκα .
  •  Τα παιδιά ΔΕΝ φέρνουν μαζί τους μπάλες στο σχολείο. Τα παιδιά κάθε τμήματος παίζουν μόνο μεταξύ τους στο μάθημα της Γυμναστικής, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες μπάλες του σχολείου.
  • Συστήνεται η απολύμανση των χεριών πριν και μετά το μάθημα.

Επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς

    Η επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς πραγματοποιείται:

  • Τηλεφωνικά
  • Διά ζώσης κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον εκπαιδευτικό  ή τις προγραμματισμένες ημέρες και ώρες μετά από πρόσκληση του σχολείου.

Για την καλύτερη ενημέρωσή σας συμβουλευτείτε:

  •  Οδηγίες ΕΟΔΥ
  •  Οδηγίες Υπουργείου Παιδείας

Η διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου εύχονται στους μαθητές και τις οικογένειές τους μία καλή σχολική χρονιά με υγεία!

Ευελπιστούμε σε μία καλή συνεργασία!

Με σύνεση και υπομονή ας διαχειριστούμε τις δυσκολίες και της φετινής  της χρονιάς! Φέτος  έχουμε  και εμπειρία!

 

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ & Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Επιμόρφωση: “Διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στην τάξη”

Σε απάντηση της σχετική μας πρόσκλησης πραγματοποιήθηκε σεμινάριο ενδοσχολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της σχολικής μας μονάδας την Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2021, ώρα 8:30-12:00 και διεξήχθη σε αίθουσα του σχολείου μας.
Το θέμα του σεμιναρίου ήταν: «Διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στην τάξη» σε εισήγηση της Δρ Αναστασίας Φακίδου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας και την οποία ευχαριστούμε ιδιαίτερα.

 

 

 

 

Εκδρομή ΣΤ2 τάξης στις Μηλιές Πηλίου

Στο εσωτερικό της εκκλησίας με τον π.Κωνσταντίνο

Στις 15 Ιουνίου 2021 οι μαθητές της ΣΤ2 τάξης επισκέφθηκαν με τον δάσκαλό τους Θανάση Μπουκουβάλα, τη διευθύντρια κα Παναγιώτα Τσαγκούλη και την δασκάλα της πληροφορικής κα. Νικολέτα Μπουντούρη τις Μηλιές Πηλίου. Συγκεκριμένα ξεναγήθηκαν στην εκκλησία των Ταξιαρχών 1741μ.Χ. όπου ο πάτερ  Κωνσταντίνος Κουκουβίνης με πολύ όμορφα λόγια μίλησε στα παιδιά για την ιστορία της εκκλησίας και τον ιδιαίτερο τρόπο κατασκευής της.

Εξωτερικά ο ναός αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της τοπικής παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, κατασκευασμένος με τρόπο που να μην προδίδει την αληθινή φύση του κτιρίου, λόγω της τουρκικής κατοχής, χωρίς καμπαναριό, με συμβατική στέγη, με την απουσία παραθύρων, και άλλων εκκλησιαστικών δειγμάτων.

“Η κρίση κατά τη Δευτέρα παρουσία” αγιογραφία στον πρόναο

Στην εσωτερική κατασκευή του ναού χρησιμοποιήθηκαν επαναστατικές και πρωτοποριακές λύσεις ώστε να έχει εξαιρετική ακουστική και συγχρόνως να περιοριστεί ο ήχος προς τα έξω.  Κάτω από το δάπεδο του ναού υπάρχει ένα σύστημα από τέσσερα πηγάδια στις γωνίες και ένα στο κέντρο που επικοινωνούν με χιαστούς διαδρόμους – κανάλια τα οποία εξασφαλίζουν την στεγανότητά του, ενισχύοντας παράλληλα τους μπάσους ήχους, ενώ στις βάσεις των θόλων υπάρχουν ενσωματωμένα σαράντα οκτώ αναποδογυρισμένα πιθάρια, τέσσερα σε κάθε τρούλο τα οποία ενισχύουν τους πρίμους ήχους.

Δίκαια έχει χαρακτηριστεί, ως η «Αγία Λαύρα» του Πηλίου. Και αυτό γιατί στις 7 Μαΐου 1821 ο Μηλιώτης Διδάσκαλος του Γένους Αρχιμανδρίτης Άνθιμος Γαζής κήρυξε, μετά τη Θεία Λειτουργία, τη Θεσσαλική Επανάσταση. Ύψωσε τη σημαία της επανάστασης και σήμανε την εξέγερση κατά του Τουρκικού ζυγού. Η σημαία σώζεται μέχρι και σήμερα στη βιβλιοθήκη Μηλεών “Ψυχής Ακος”, στο πάνω μέρος της πλατείας. Αντίγραφο της σημαίας υπάρχει στο Λαογραφικό Μουσείο Μηλεών.

Έπειτα μέσα από ένα πανέμορφο καλντερίμι κατευθύνθηκαν στον σιδηροδρομικό σταθμό των Μηλεών, το τέρμα της διαδρομής του τρένου του Πηλίου, του διάσημου “Μουτζούρη” .

Στον πρόναο της εκκλησίας των Ταξιαρχών

Ο π.Κωνσταντίνος εξηγεί την αγιογραφία. “Η κρίση κατά τη δευτέρα παρουσία”

Πολλές ερωτήσεις από τα παιδιά…

…αλλά και πολλά χαμόγελα!

Υπέροχο και καταπράσινο Πήλιο!!!

μέσα από το καλντερίμι

Αιτήσεις συμμετοχής στην κλήρωση για τα πειραματικά σχολεία

Ενημερώνουμε τους γονείς των μαθητών της Α’ τάξης  για την λειτουργία του  Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Πορταριάς από το σχολικό έτος 2021-22 και την διαδικασία συμμετοχής των μαθητών Α’ τάξης  στην κλήρωση για τα πειραματικά σχολεία και αφετέρου για την ενημέρωση των γονέων τους και την δυνατότητα υποβολής αίτησής τους στον https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe-se-protupo-peiramatiko-skholeio από την Παρασκευή 28 Μαΐου  έως την Πέμπτη 17 Ιουνίου 2021 μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης.  Υπενθυμίζεται ότι την Πέμπτη 24 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί η κλήρωση για τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.  Η κλήρωση διενεργείται ηλεκτρονικά από τριμελή Επιτροπή.

Ως προς την πλήρωση κενών θέσεων τόσο στις εισαγωγικές τάξεις (που θα προκύψουν μετά την κλήρωση του Ιουνίου) όσο και στις λοιπές τάξεις των Πειραματικών Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων, αυτές καλύπτονται με κλήρωση η οποία διενεργείται στην οικεία σχολική μονάδα τις πρώτες ημέρες έναρξης του σχολικού έτους.

KOINOΠΟΙΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΠΑΙΔΙΑ & ΕΦΗΒΟΥΣ

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τη λειτουργία της Γραμμής 10306 και ειδικότερα της ψυχολογικής υποστήριξης και συμβουλευτικής γονέων, εκπαιδευτικών, παιδιών και εφήβων, μέσω της επιλογής 3.

 Επισυνάπτεται ενημερωτικό γράμμα και η αφίσα προώθησης.
 Με εκτίμηση,
 Ελένη Λαζαράτου
Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής
Α΄ Ψυχιατρική Κλινική, ΕΚΠΑ

___________________________________________________________________________________

Η πενταψήφια δημόσια και δωρεάν Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 τέθηκε σε λειτουργία το Σάββατο 4 Απριλίου 2020 με αρχικό σκοπό την εύκολη πρόσβαση των πολιτών που κατοικούν όλη την επικράτεια της Ελλάδας σε Ειδικούς Ψυχικής Υγείας και την τηλεφωνική υποστήριξή τους, για τις πολυδιάστατες επιπτώσεις της πανδημίας τουCovid-19, κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας.

Παράλληλα με την καινούργια πραγματικότητα στην οποία βρεθήκαμε όλοι, με βαθιές ανατροπές στην καθημερινότητα και τον ρυθμό της ζωής μας, αναδείχθηκαν νέες ανάγκες στον ελληνικό πληθυσμό, στα παιδιά και στους γονείς, οι οποίοι ήρθαν αντιμέτωποι με νέα καθημερινότητα.

Η Γραμμή συστήθηκε με πρωτοβουλία της  Α΄ Ψυχιατρικής Πανεπιστημιακής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό  Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης, το Χαμόγελο του Παιδιού και την Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας «ΑΡΓΩ».

Το πρόγραμμα συνέχισε τη λειτουργία του απευθυνόμενο σε ποικίλες ανάγκες στήριξης πια, με την χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», από τον Δεκέμβριο 2020, με την επιστημονική εποπτεία  της Α΄Ψυχιατρικής Κλινικής και την λειτουργική εποπτεία της Ομοσπονδίας «ΑΡΓΩ».

Καλώντας στην τηλεφωνική γραμμή 10306, οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν:

Επιλογή 1: Για ψυχολογική βοήθεια

Επιλογή 2: Για κοινωνικά θέματα

Επιλογή 3: Για θέματα που αφορούν σε παιδιά και εφήβους

Σε κάθε επιλογή απαντάει ξεχωριστή ομάδα ειδικών, κατάλληλων για το αντίστοιχο αίτημα.

Η επιλογή 3 που αφορά γονείς, παιδιά και εφήβους και εκπαιδευτικούς,  στελεχώνεται από Παιδοψυχίατρους, Παιδοψυχολόγους και Κοινωνική Λειτουργό.

 

Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη για θέματα που αφορούν Παιδιά και Εφήβους

Α.Από  τη Γραμμή, προσφέρονται ανώνυμα υπηρεσίες συμβουλευτικής, υποστήριξης και καθοδήγησης για κάθε προβληματισμό που απασχολεί τους γονείς,  μικρά παιδιά, εφήβους και εκπαιδευτικούς, σχετικό με την ψυχική υγεία και τη συμπεριφορά των παιδιών και των εφήβων, είτε σχετίζονταν με τις συνθήκες απομόνωσης, είτε όχι.

Β.Πρόγραμμα θεραπευτικών συνεδριών με γονείς.Στην εξέλιξη της λειτουργίας της Γραμμής, επιχειρείται γενίκευση της δράσης της στην Πρωτοβάθμια φροντίδα Ψυχικής Υγείας, η οποία στοχεύει να καλύψει πρώιμες ανάγκες διαχείρισης εσωτερικευμένων ή εξωτερικευμένων προβλημάτων που παρουσιάζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας (Δημοτικό), μέσω της οργανωμένης θεραπευτικής παρέμβασης στους γονείςτους.

Συγκεκριμένα, έχουν σχεδιαστεί και προσφέρονται  δωρεάν 10 τηλεφωνικές ή μέσωβιντεοκλήσηςθεραπευτικές συνεδρίες στους γονείς παιδιών, τα οποία παρουσιάζουν άγχος, φοβίες, διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα, διαταραχές συμπεριφοράς, διαταραχές διαγωγής ή προβλήματα στη χρήση του διαδικτύου.

Διαδικασία επιλογής. Αφού ακούσει ο ειδικός ψυχικής υγείας το αίτημα του γονέα, θα ζητήσει από τον καλούντα την συναίνεσή του για να καταγράψει βασικά στοιχεία επικοινωνίας, ώστε να προγραμματιστούν τα επόμενα ραντεβού. Θα είναι εβδομαδιαία, ει δυνατόν σε σταθερή μέρα και ώρα, προσαρμοσμένη στο πρόγραμμα του καλούντα και τις δυνατότητες της Γραμμής.

Παρέμβαση. Πραγματοποιείται τηλεφωνικά ή  μέσω βιντεοκλήσης. Το πρώτο ραντεβού θα αφιερώνεται στη λήψη λεπτομερούς αναπτυξιακού ιστορικού και τα επόμενα στη δομημένη παρέμβαση υποστήριξης, κατάλληλης για το κύριο σύμπτωμα που παρουσιάζει το παιδί τους. Στην αρχή και το τέλος της παρέμβασης συμπληρώνονται ερωτηματολόγια από τους γονείς με στόχο την αξιολόγηση της παρεχόμενης υπηρεσίας.

 

Γ. Παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και σε εφήβους

Λόγω της ιδιαιτερότητας αυτών των ηλικιών και τις ξεχωριστές ανάγκες τους, η ομάδα μας παραμένει προς το παρόν στη διάθεση των γονέων  (ή των ιδίων αν πρόκειται για εφήβους) για την ανώνυμη κάλυψη και συμβουλευτική μέσω τηλεφωνικής κλήσης, ενώ σχεδιάζεται η εξ αποστάσεως θεραπευτική παρέμβαση και θα ενημερωθείτε σύντομα για αυτή.

Σας προτρέπουμε να αξιοποιήσετε αυτήν τη δωρεάν υπηρεσία ψυχοκοινωνικής παρέμβασης ή/και να προτρέψετε γονείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα παιδιά τους και δεν έχουν πρόσβαση σε παιδοψυχιατρικές υπηρεσίες να επικοινωνήσουν με την γραμμή και να επωφεληθούν από τις υπηρεσίες της.

Για περαιτέρω πληροφορίες μπορείτε να γράψετε στο 10306pediaefivoi@gmail.com

Εκ μέρους της  Επιστημονικής και Συντονιστικής Ομάδας Έργου του «10306»

Ελένη Λαζαράτου

Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής, Α’ Ψυχιατρική Κλινική, ΕΚΠΑ

Μπορείτε να διαβάσετε το γράμμα εδώ: Ενημερωτικό γράμμα για την γραμμή 10306 – επιλογή 3



Λήψη αρχείου