ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ

Με πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης, από το 2001 η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στο σχολείο μας τα παιδιά έπαιξαν, βρήκαν πληροφορίες για τις γλώσσες της Ευρώπης και έφτιαξαν αφίσες με στόχο να αναπτυχθούν οι γλωσσικές τους δεξιότητες και να ενισχυθεί η διαπολιτισμική κατανόηση.

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ 4ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ

Αγιασμός στο σχολείο μας

Σήμερα πραγματοποιήθηκε η τελετή του Αγιασμού με την ευκαρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Στους μικρούς μαθητές ευχόμαστε Καλή Σχολική Χρονιά και καλή δύναμη στους γονείς ! Το σχολείο μας αγκαλιάζει όλα τα παιδιά γιατί  είναι σημαντικό στη ζωή τους και μεταλαμπαδεύει όχι μόνο γνώσεις αλλά κυρίως αξίες και ιδανικά ! Στα ‘πρωτάκια’ μας ευχόμαστε να κάνουν νέους φίλους, να είναι έτοιμα για νέες εμπειρίες και εμείς θα είμαστε δίπλα τους για να τα βοηθήσουμε να μάθουν να ψάχνουν , να ανακαλύπτουν νέα πράγματα και να είναι χαρούμενα και ευτυχισμένα !

20230911 091541 20230911 09212620230911 091728 IMG 4244d325b4dd86f43d523457f35edb97 V

Έναρξη σχολικής Χρονιάς 2023-2024 – Αγιασμός

images

images 1Αγαπητοί γονείς,

σας ενημερώνουμε ότι ο καθιερωμένος Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2023-2024 θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 9.00 π.μ., στο προαύλιο του σχολείου.

Η προσέλευση στο σχολείο για τους μαθητές και γονείς θα γίνει από 8:30-8:40 π.μ..

Μετά τον Αγιασμό  τα παιδιά θα εισέλθουν στις τάξεις για να γνωρίσουν τους/τις δασκάλους/ες τους.

Οι γονείς των μαθητών θα ενημερωθούν από τη Διευθύντρια του σχολείου για οργανωτικά και λειτουργικά ζητήματα της σχολικής μονάδας.

Παρακαλούμε να φροντίσετε για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών/μαθητριών από το σχολείο.

Οι γονείς που θα χρειαστούν βεβαίωση επίσκεψης για γονική άδεια, παρακαλούνται να απευθύνονται στο γραφείο του Υποδιευθυντή κ. Λάζαρου Σιάχου.

Δεχθείτε τις θερμότερες ευχές μας για μια καλή και δημιουργική χρονιά!

 

 

Κανονισμός του σχολείου

3o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΥΘΕΙΟΥ » Blog Archive » Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας Σχολείου 2022-2023

Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας σχολικού έτους 2023-2024

                                Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

Το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται, αλλά αντιμετωπίζουν και δυσκολίες. Οι κανόνες έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις, ώστε η πρόοδος και η ένταξη των μαθητών να πραγματοποιείται αποτελεσματικότερα.

Το σχολείο  λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η πρόοδος των μαθητών, αλλά κι η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία κι η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση και ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες.

Για να λειτουργήσει το σχολείο μας ομαλά και αποδοτικά θα πρέπει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, βοηθητικό προσωπικό) να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους. Η μελέτη του παρόντος κανονισμού καθώς και η πιστή εφαρμογή του διευκολύνει το έργο όλων μας.

Για το σχολικό έτος 2023-2024

Η προσέλευση των μαθητών  γίνεται  μεταξύ 08:00 και 08:15 από τις δύο εισόδους του σχολείου και οι μαθητές με τις τσάντες τους θα κατευθύνονται στο προαύλιο. Οι μαθητές μετά το χτύπημα του κουδουνιού  συγκεντρώνονται ανά τμήμα στο χώρο της προσευχής.

  • Παρακαλούνται οι γονείς να ΤΗΡΟΥΝ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ ΚΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ. Η συνεργασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι τα παιδιά τους εισήλθαν στο χώρο του σχολείου, αποχωρούν.
  • Αμέσως με την είσοδό τους στο σχολείο οι μαθητές πρέπει να  πηγαίνουν στο προαύλιο μέχρι το χτύπημα του κουδουνιού. Στη συνέχεια  γίνεται η προσευχή και μετά οι μαθητές οδηγούνται στην αίθουσα διδασκαλίας από τον εκπαιδευτικό που θα διδάσκει την πρώτη διδακτική ώρα.
  • Είναι σημαντικό  οι μαθητές να έχουν μαζί τους  τα σχολικά βιβλία και τα απαραίτητα είδη που είναι αναγκαία σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων.
  • Οι μαθητές πρέπει να πίνουν να έχουν το δικό τους μπουκαλάκι – παγουρίνο για να πίνουν νερό.
  • Οι μαθητές καλό θα είναι να έχουν μαζί τους καπελάκι για όσο είναι καλός ο καιρός και να φορούν ελαφρά σταθερά αθλητικά παπούτσια καθημερινά(όχι πέδιλα).
  • Για το κυλικείο: Το κυλικείο θα λειτουργεί καθημερινά και υπεύθυνη είναι  κ. Δώρα (6987379248).
  • Όσοι μαθητές παρακολουθούν το ολοήμερο πρέπει να έχουν μαζί τους φαγητό από το σπίτι. Ο μαθητής θα έχει το φαγητό του σε μεταλλικό μπωλ και θα πρέπει το πρωί αμέσως μετά την είσοδό του στην τάξη να το τοποθετεί στο ψυγείο. Στο μπωλ (στο καπάκι και στο σώμα του δοχείου) πρέπει να είναι γραμμένο το όνομα, η τάξη και το τμήμα του μαθητή με ανεξίτηλο μαρκαδόρο και θα ελέγχεται καθημερινά αν είναι εμφανές. Οι μαθητές πρέπει να έχουν μαζί τους στο τσαντάκι τους (το οποίο θα τοποθετούν στα ράφια δίπλα στα ψυγεία) μια μικρή πετσέτα, χαρτοπετσέτες, κουταλάκι ή πιρούνι και νερό.
  • Οι γονείς θα πρέπει να είναι ακριβείς στην ώρα που θα παραλαμβάνουν τα παιδιά τους κατά την αποχώρηση από το Ολοήμερo:

 Πρώτη αποχώρηση 15.00,

Δεύτερη αποχώρηση 16.00.

  • Υπενθυμίζεται ότι δεν επιτρέπεται η επίσκεψη οποιουδήποτε τρίτου ατόμου στο σχολικό χώρο καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής ημέρας. Μπορείτε να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με τη Δ/νση του σχολείου για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει στο τηλ. 2130433129  ή και ηλεκτρονικά στο: mail@21dim-perist.att.sch.gr.
  • Οι ενημερώσεις γονέων από τους εκπαιδευτικούς θα πραγματοποιούνται σε μέρα, που θα καθορίσει ο εκπαιδευτικός κάθε τμήματος. Οι ενημερώσεις θα γίνονται μετά τη λήξη του πρωινού προγράμματος, δηλ. 13.15-14.00.
  • Για οποιοδήποτε έκτακτο θέμα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία.

Γονείς – Κηδεμόνες

Οι γονείς – κηδεμόνες επικοινωνούν με τους εκπαιδευτικούς της τάξης και αν χρειαστεί με τη Διεύθυνση του σχολείου. Οι γονείς παρακολουθούν τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο. Ιδιαίτερα πρέπει να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στη διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

– Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στον αύλειο χώρο καθώς και στις αίθουσες στη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου ΔΕΝ επιτρέπεται.

– Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και ζητούν ραντεβού πρώτα με τον εκπαιδευτικό και μετά με τη Διεύθυνση.

– Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα πρέπει να συζητιέται  πρώτα με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό  και στη συνέχεια, αν δεν επιλυθεί, με τη Διεύθυνση.

– Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και της Διεύθυνσης του  σχολείου. Τα θέματα της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Επίσης το σχολείο συνεργάζεται με όλους τους φορείς με διακριτούς ρόλους για το καλό των μαθητών.

Φοίτηση των μαθητών

Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος. Η  ΕΓΚΑΙΡΗ προσέλευση καθώς και η ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ, δείχνουν ότι όλοι αναγνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι το σχολείο και πόσος σεβασμός πρέπει να επιδεικνύεται στην αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου προκειμένου να επιτευχθούν οι σκοποί του σχολείου.

 

Οι μαθητές δεν φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά, αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης ή η Διεύθυνση και αφού ο κηδεμόνας υπογράψει τη σχετική υπεύθυνη δήλωση. Η αποχώρηση των μαθητών θα γίνεται πάντα από την είσοδο του Νηπιαγωγείου.

Αν κάποιο παιδί παρουσιάσει συμπτώματα ασθένειας θα ειδοποιούνται άμεσα οι γονείς για την ασφαλή παραλαβή του. Καλό θα είναι οι γονείς να ανταποκρίνονται στις κλήσεις μας (το σχολείο πρέπει να ενημερώνεται άμεσα, αν γίνει αλλαγή σε τηλεφωνικό αριθμό γονέα) και να έχουν φροντίσει, ώστε να υπάρχει άτομο για την παραλαβή του παιδιού από το σχολείο.

Μαθητής που αισθάνεται αδιαθεσία πριν προσέλθει στο σχολείο παραμένει στο σπίτι για την προστασία τη δική του, αλλά και των άλλων μαθητών.

Η ευθύνη για την ασφάλεια των μαθητών μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου του και την έξοδο από την πόρτα του σχολείου ανήκει στους γονείς-κηδεμόνες, που οφείλουν να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου στις εισόδους  ή από την ιστοσελίδα του σχολείου στη διεύθυνση https://blogs.sch.gr/21dimperi.

Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν σε προαύλια, που έχουν οριστεί ανάλογα με το τμήμα τους, με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Δεν επιτρέπεται να τρέχουν στους διαδρόμους του σχολείου ούτε να κατεβαίνουν πηδώντας τις σκάλες. Κανένας μαθητής και για κανένα λόγο δεν μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Για λόγους ασφαλείας οι αίθουσες  θα κλειδώνονται και θα αερίζονται.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν, χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα που πιθανόν αντιμετωπίσουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο.

Οι  ώρες που πραγματοποιούνται τα διαλείμματα είναι:

1ο διάλειμμα 2ο διάλειμμα 3ο διάλειμμα
9.40 – 10.00 11.30 – 11.45 12.25 – 12.35

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές αφού συγκεντρωθούν στο προαύλιο στον συγκεκριμένο χώρο του τμήματός τους πηγαίνουν στις αίθουσες συνοδεία των εκπαιδευτικών χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται. Για οποιοδήποτε θέμα αντιμετωπίζουν οι μαθητές απευθύνονται στον  εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας.

                                                                   Άλλα θέματα

  • Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της φυσικής αγωγής καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (στις Α΄ και Δ΄ τάξεις ). Oι μαθητές που δεν θα φέρουν ΑΔΥΜ δεν θα κάνουν γυμναστική.
  • Απαγορεύεται αυστηρά η κατοχή και χρήση κινητών τηλεφώνων ή ηλεκτρονικών παιχνιδιών.
  • Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα που είναι επικίνδυνα ή που δε συνάδουν με τη μαθητική τους ιδιότητα, αλλά ούτε παιχνίδια ή άλλα μικροαντικείμενα. Δεν φέρνουν επίσης μεγάλα χρηματικά ποσά ή αντικείμενα αξίας, γιατί σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς τους δεν ευθύνεται το σχολείο.
  • Είναι σημαντικό να ενημερώνουν έγκαιρα οι γονείς το σχολείο για:α) αλλεργίες των παιδιών σε φάρμακα ή τροφές και β) τυχόν ιατρική αγωγή στην οποία υποβάλλονται τα παιδιά ή αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα το οποίο μπορεί να επηρεάσει την ψυχοπνευματική τους εξέλιξη του παιδιού.
  • Επίσης, οι γονείς οφείλουν να ελέγχουν συχνά το τριχωτό της κεφαλής των παιδιών και να τηρείται σχολαστικά η υγιεινή τους.

                                                              Συμπεριφορά των μαθητών

  • Στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού πρέπει να καλλιεργείται ο αμοιβαίος σεβασμός, ο δημιουργικός διάλογος, η αποδοχή, η αλληλεγγύη, η ευγενής άμιλλα και η συνέπεια κι όχι ο επιθετικός ανταγωνισμός.
  • Η τάξη, η ησυχία και το ήρεμο κλίμα στην αίθουσα διδασκαλίας είναι προϋποθέσεις ώστε να παραχθούν τα μορφωτικά αγαθά. Όλοι οι μαθητές συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία ισότιμα και δημοκρατικά. Οφείλουν να σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση αποφεύγοντας διασπαστικές συμπεριφορές.
  • Στο σχολείο καλλιεργείται στους μαθητές η αίσθηση της ευθύνης σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου, ώστε να διατηρείται καθαρός  ο σχολικός χώρος εντός και εκτός της αίθουσας διδασκαλίας. Επιπλέον σεβασμός και προσεκτική χρήση απαιτείται στη σχολική περιουσία,  στα εποπτικά μέσα και στην υλικοτεχνική υποδομή.
  • Δεν επιτρέπεται καμία μορφή βίας. Οι μαθητές επιλύουν τις διαφορές τους με διάλογο και ειρηνικά, αποφεύγοντας  απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς. Δεν φωνάζουν, δεν χτυπούν, δεν εκβιάζουν και δε χρησιμοποιούν απρεπείς εκφράσεις. Αν δεν μπορούν να λύσουν τη διαφωνία τους ζητούν βοήθεια από τους εκπαιδευτικούς που εφημερεύουν αν είναι στο διάλειμμα ή από τον εκπαιδευτικό του τμήματος αν αφορά ζήτημα που δημιουργήθηκε στην αίθουσα.. Σεβασμός απαιτείται και στα προσωπικά αντικείμενα των άλλων παιδιώ. Δεν θα πρέπει να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά των αντικειμένων των συμμαθητών τους που δεν τους ανήκουν. Σε περίπτωση που ο κηδεμόνας αντιληφθεί ότι το παιδί του έχει στην κατοχή του ξένο αντικείμενο πρέπει να το επιστρέψει αμέσως.
  • Οι μαθητές απευθύνονται για οποιοδήποτε πρόβλημα πρώτα στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό της τάξηςκαι αν αυτός κρίνει σκόπιμο, στη Διεύθυνση.
  • Οι μαθητές προετοιμάζουν με υπευθυνότητα την εργασία που τους ανατίθεται στο σπίτι, την φέρνουν εγκαίρως για έλεγχο στον δάσκαλό/α τους μαζί με τα απαραίτητα υλικά για το μάθημα.
  • Αποκλίσεις των μαθητών από την δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στο μαθητή, από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες λειτουργίας του θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.
  • Όταν ένας μαθητής δεν τηρήσει κάποιον από τους παραπάνω κανόνες θα ακολουθούνται οι παρακάτω πρακτικές:

1ο βήμα : Συζήτηση με τον/την εκπαιδευτικό για συνειδητοποίηση της λανθασμένης συμπεριφοράς.

2ο βήμα: Τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα και συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης.

3ο βήμα: Πρόσκληση του γονέα για επίσκεψη στο σχολείο και συζήτηση με υπεύθυνο εκπ/κό  και  μετά με τη Διεύθυνση του σχολείου.

4ο βήμα: Ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων.

5ο βήμα: Ενημέρωση της Σχολικής Συμβούλου.

ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΟΣΑ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΜΕ

ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΥ ΚΑΙ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ.

                   Σας ευχόμαστε Καλή, Δημιουργική σχολική χρονιά!

             Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 21ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου

Περιστέρι 08/09/2023

 

Απαλλαγή μαθητών και μαθητριών από την ενεργό συμμετοχή σε μαθήματα

αρχείο λήψης 1

Όσον αφορά στην απαλλαγή μαθητών και μαθητριών από την ενεργό συμμετοχή σε μαθήματα ισχύουν οι διατάξεις της υπ. αρ. πρωτ. 98268/Δ1/2021 (Β΄3675) Υπουργικής Απόφασης. Συγκεκριμένα οι μαθητές/τριες δύνανται να λάβουν απαλλαγή από την ενεργό συμμετοχή τους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, το μάθημα της Μουσικής, καθώς και το μάθημα των Θρησκευτικών, σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες που προβλέπονται στην ανωτέρω αναφερόμενη Υπουργική Απόφαση.

Άρθρο 1

Απαλλαγή από τη συμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής

α) Αν μαθητής/τρια κωλύεται λόγω πάθησης, μόνιμης ή παροδικής, να συμμετέχει στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, μπορεί να απαλλαγεί από την ενεργό συμμετοχή στο εν λόγω μάθημα, αν ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της υποβάλει σχετική αίτηση στον/στη Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/νη του σχολείου, συνοδευόμενη από ιατρική βεβαίωση, η οποία θα περιλαμβάνει τους λόγους και τη διάρκεια της απαλλαγής, εντός πέντε ημερών από την έναρξη των μαθημάτων ή την εμφάνιση της πάθησης ή την επάνοδο του/της μαθητή/τριας στο σχολείο μετά από ασθένεια. Η βεβαίωση δεν απαιτείται εάν η πάθηση αναφέρεται στο Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή/τριας, το οποίο κατατίθεται υποχρεωτικά στη σχολική μονάδα και επικαιροποιείται σε κάθε μεταβολή της κατάστασης της υγείας του/της μαθητή/τριας ή των παραγόντων κινδύνου, οι οποίοι απαιτούν απαλλαγή του/της.

β) Την αίτηση της προηγούμενης παραγράφου εξετάζει επιτροπή αποτελούμενη από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/νη του δημοτικού σχολείου, τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό ΠΕ70 του τμήματος στο οποίο φοιτά ο/η μαθητής/τρια και τον/την διδάσκοντα/ουσα εκπαιδευτικό του μαθήματος. Στην περίπτωση 3/θέσιου ή 2/θέσιου σχολείου, η αίτηση εξετάζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ενώ στην περίπτωση του 1/θέσιου, εξετάζεται από τον/την αρμόδιο/α εκπαιδευτικό ΠΕ70, σε συνεργασία με τον/την Προϊστάμενο/μένη Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων και τον/την αρμόδιο/α Σύμβουλο Εκπαίδευσης της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου ανήκει το σχολείο. Η Επιτροπή συντάσσει σχετική πράξη στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, στην οποία καταγράφονται και οι δραστηριότητες στις οποίες θα συμμετέχει ο/η μαθητής/τρια την ώρα διεξαγωγής του μαθήματος. Αν υπάρχουν αμφιβολίες, ο/η μαθητής/τρια προσκομίζει γνωμάτευση δημόσιου νοσοκομείου.

γ) Στις αρχές του σχολικού έτους, ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/μένη της σχολικής μονάδας συγκροτεί την αρμόδια επιτροπή, όπως περιγράφεται στην παρ. β του παρόντος, με ευθύνη να αποφαίνεται για την απαλλαγή του/της μαθητή/τριας από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ή για την αποχή του/της από συγκεκριμένες αθλητικές και άλλες σχολικές δραστηριότητες. Η εν λόγω επιτροπή συγκαλείται από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/μένη και συνεδριάζει στην αρχή της σχολικής χρονιάς ή όταν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς προκύψουν θέματα της αρμοδιότητάς της.

δ) Η απαλλαγή αρχίζει από την έναρξη των μαθημάτων ή από την εμφάνιση της πάθησης και αφορά ολόκληρο το διδακτικό έτος ή τμήμα του. Κατά τη διάρκεια της απαλλαγής ο/η μαθητής/τρια συμμετέχει στις δραστηριότητες που έχουν αποφασιστεί από το αρμόδιο όργανο της παρ. β του παρόντος άρθρου.

ε) Ο/Η μαθητής/τρια μπορεί να ζητήσει απαλλαγή από την παρακολούθηση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής μίας διδακτικής ώρας, αν υπάρχει λόγος υγείας. Ο/Η διδάσκων/ουσα μπορεί να χορηγήσει την απαλλαγή μετά από έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου.

Άρθρο 2

Απαλλαγή από τη συμμετοχή στο μάθημα της Μουσικής

α) Αν μαθητής/τρια κωλύεται λόγω πάθησης, μόνιμης ή παροδικής, να συμμετέχει στο μάθημα της Μουσικής, μπορεί να απαλλαγεί από την ενεργό συμμετοχή στο εν λόγω μάθημα, αν ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της υποβάλει σχετική αίτηση στον/στη Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/νη του σχολείου, συνοδευόμενη από ιατρική βεβαίωση, η οποία θα περιλαμβάνει τους λόγους και τη διάρκεια της απαλλαγής, εντός πέντε ημερών από την έναρξη των μαθημάτων ή την εμφάνιση της πάθησης ή την επάνοδο του/της μαθητή/τριας στο σχολείο μετά από ασθένεια. Η βεβαίωση δεν απαιτείται εάν η πάθηση αναφέρεται στο Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή/τριας, το οποίο κατατίθεται υποχρεωτικά στη σχολική μονάδα και επικαιροποιείται σε κάθε μεταβολή της κατάστασης της υγείας του/της μαθητή/τριας ή των παραγόντων κινδύνου, οι οποίοι απαιτούν απαλλαγή του/της.

β) Την αίτηση της προηγούμενης παραγράφου εξετάζει επιτροπή αποτελούμενη από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/νη του δημοτικού σχολείου, τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό ΠΕ70 του τμήματος στο οποίο φοιτά ο/η μαθητής/τρια και τον/την διδάσκοντα/ουσα εκπαιδευτικό του μαθήματος. Στην περίπτωση 3/θέσιου ή 2/θέσιου σχολείου, η αίτηση εξετάζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ενώ στην περίπτωση του 1/θέσιου, εξετάζεται από τον/την αρμόδιο/α εκπαιδευτικό ΠΕ70, σε συνεργασία με τον/την Προϊστάμενο/μένη Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων και τον/την αρμόδιο/α Σύμβουλο Εκπαίδευσης της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου ανήκει το σχολείο. Η Επιτροπή συντάσσει σχετική πράξη στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, στην οποία καταγράφονται και οι δραστηριότητες στις οποίες θα συμμετέχει ο/η μαθητής/τρια την ώρα διεξαγωγής του μαθήματος. Αν υπάρχουν αμφιβολίες, ο/η μαθητής/τρια προσκομίζει γνωμάτευση δημόσιου νοσοκομείου.

γ) Στις αρχές του σχολικού έτους, ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/μένη της σχολικής μονάδας συγκροτεί την αρμόδια επιτροπή, όπως περιγράφεται στην παρ. β του παρόντος, με ευθύνη να αποφαίνεται για την απαλλαγή του/της μαθητή/τριας από το μάθημα της Μουσικής ή για την αποχή του/της από συγκεκριμένες σχολικές δραστηριότητες. Η εν λόγω επιτροπή συγκαλείται από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/μένη και συνεδριάζει στην αρχή της σχολικής χρονιάς ή όταν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς προκύψουν θέματα της αρμοδιότητάς της.

δ) Η απαλλαγή αρχίζει από την έναρξη των μαθημάτων ή από την εμφάνιση της πάθησης και αφορά ολόκληρο το διδακτικό έτος ή τμήμα του. Κατά τη διάρκεια της απαλλαγής ο/η μαθητής/τρια συμμετέχει στις δραστη­ριότητες που έχουν αποφασιστεί από το αρμόδιο όργανο της παρ. β του παρόντος άρθρου.

ε) Ο/Η μαθητής/τρια μπορεί να ζητήσει απαλλαγή από την παρακολούθηση του μαθήματος της Μουσικής μίας διδακτικής ώρας, αν υπάρχει λόγος υγείας. Ο/Η διδάσκων/ουσα μπορεί να χορηγήσει την απαλλαγή μετά από έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου.

Άρθρο 3

Απαλλαγή από τα Θρησκευτικά

α) Μαθητές/τριες οι οποίοι/ες δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι (δηλαδή αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι άθρησκοι, άθεοι, αγνωστικιστές) δύνανται, εφόσον το επιθυμούν, να απαλλαγούν από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, υποβάλλοντας σχετική αίτηση στον/στη Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/νη της σχολικής μονάδας στην οποία θα αναφέρεται το εξής: «Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή του παιδιού μου στο μάθημα των Θρησκευτικών». Η αίτηση υπογράφεται και από τους δύο γονείς/κηδεμόνες του/της. Μόνον στην περίπτωση που η γονική μέριμνα ασκείται από τον ένα γονέα, αρκεί η υπογραφή του/της ασκούντος/ούσης τη γονική μέριμνα.

β) Η ως άνω αίτηση, με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής και των δύο γονέων ή του ενός εφόσον μόνο ένας από τους γονείς ασκεί τη γονική μέριμνα, παραλαμβάνεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/νη του σχολείου εντός αποκλειστικής χρονικής προθεσμίας που διαρκεί από την 1η Σεπτεμβρίου έως και την πέμπτη ημέρα μετά την έναρξη των μαθημάτων κάθε σχολικού έτους. Το γνήσιο της υπογραφής δύναται να βεβαιώνει κατά την παρ. 1 του άρθρου 11 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α’ 45) και ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη της σχολικής μονάδας κατά την υποβολή της αίτησης, η οποία υπογράφεται ενώπιον του/της.

γ) Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον Σύλλογο των διδασκόντων/ουσών αποφασίζουν κατά περίπτωση για τον τρόπο που απασχολούνται υποχρεωτικά οι απαλλασσόμενοι/ες μαθητές/τριες (όπως ενδεικτικά διαφορετικό διδακτικό αντικείμενο σε άλλο τμήμα της ίδιας τάξης ή ερευνητική δημιουργική δραστηριότητα), συντάσσοντας σχετική πράξη στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, και έχοντας την πλήρη ευθύνη. Σε περίπτωση που η τάξη στην οποία φοιτούν οι απαλλασσόμενοι/ες μαθητές/τριες λειτουργεί μόνο με ένα τμήμα ή πρόκειται για ολιγοθέσιο δημοτικό σχολείο, οι μαθητές/τριες αυτοί/ές παρακολουθούν εκπαιδευτικό πρόγραμμα που καθορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών. Στην περίπτωση των 1/θέσιων δημοτικών σχολείων, ο/η αρμόδιος/α εκπαιδευτικός ΠΕ70 καθορίζει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο θα παρακολουθήσει ο/η μαθητής/τρια σε συνεργασία με τον/την αρμόδιο/α Σύμβουλο Εκπαίδευσης και τον/την αρμόδιο/α Προϊστάμενο/η Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων. Σε καμία περίπτωση, δεν επιτρέπεται οι μαθητές/τριες που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών να περιφέρονται εντός ή εκτός της σχολικής μονάδας ή να απουσιάζουν αδικαιολόγητα.

δ) Η απαλλαγή αρχίζει από την έναρξη των μαθημάτων, αφορά ολόκληρο το σχολικό έτος και δύναται να ανανεωθεί για κάθε επόμενο σχολικό έτος με την ίδια διαδικασία. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών ή ο/η Προϊστάμενος/μένη 1/θέσιου δημοτικού σχολείου συντάσσει σχετική πράξη στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, στην οποία καταγράφονται οι δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχει ο/η απαλλασσόμενος/η μαθητής/τρια την ώρα διεξαγωγής του μαθήματος των Θρησκευτικών.

ε) Οι μαθητές/τριες που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών απαλλάσσονται και από τον εκκλησιασμό και την προσευχή, εφόσον οι γονείς/κηδεμόνες το έχουν δηλώσει στην αίτησή τους για την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών. Στην περίπτωση του εκκλησιασμού και όσον αφορά τους/τις μαθητές/τριες που έχουν απαλλαγεί από αυτόν, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών αποφασίζει τον τρόπο απασχόλησης των μαθητών/τριών αυτών συντάσσoντας σχετική πράξη στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στα 1/θέσια σχολεία, όταν δεν υπάρχει επάρκεια εκπαιδευτικού προσωπικού, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από τον/την Προϊστάμενο/μένη της σχολικής μονάδας εγκαίρως για την ημέρα και ώρα πραγματοποίησής του, καθώς και για την ώρα προσέλευσης των απαλλασσόμενων μαθητών/τριών στο σχολείο. Σε κάθε περίπτωση, ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας οφείλει να ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες τουλάχιστον μία εβδομάδα νωρίτερα για τον επικείμενο εκκλησιασμό και να μην χαρακτηρίζει απόντες τους/τις μαθητές/τριες που έχουν απαλλαγεί από αυτόν, στην περίπτωση που, με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους, προσέλθουν στη σχολική μονάδα μετά το πέρας του εκκλησιασμού και πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Στην περίπτωση της προσευχής, με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας ή Προϊστάμενου/νης και του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών ορίζεται η διαδικασία της μη συμμετοχής λόγω της απαλλαγής. Στην περίπτωση 1/θέσιου Δημοστικού Σχολείου η διαδικασία μη συμμετοχής του/της μαθητή/τριας στην προσευχή ορίζεται από τον/την αρμόδιο/α εκπαιδευτικό ΠΕ 70 σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σύμβουλο Εκπαίδευσης και τον/την αρμόδιο/α Προϊστάμενο/νη Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων.

Άρθρο 4

Αιτήσεις, υπεύθυνες δηλώσεις, ιατρικές βεβαιώσεις και γνωματεύσεις και λοιπά δικαιολογητικά που υποβάλλονται στον/στη Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/μένη της σχολικής μονάδας από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών στο πλαίσιο εφαρμογής του παρόντος άρθρου, φυλάσσονται με ευθύνη του Διευθυντή/ντριας ή Προϊσταμένου/μένης εντός κλειστών φακέλων σε σημείο του γραφείου του/της στο οποίο έχει πρόσβαση μόνο εκείνος/η και καταστρέφονται από εκείνον/εκείνη μετά την πάροδο τριών (3) μηνών από το τέλος του σχολικού έτους το οποίο αφορούν, συντασσομένου σχετικού πρωτοκόλλου καταστροφής.

Άρθρο 5

Ενημέρωση για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των υποκειμένων.

α) Στο πλαίσιο της εφαρμογής των παρόντων άρθρων υποβάλλονται σε επεξεργασία τα προσωπικά δεδομένα που περιλαμβάνονται στις αιτήσεις για την απαλλαγή από τα ανωτέρω μαθήματα και στα λοιπά συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά.

β) Υπεύθυνος επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων που υποβάλλονται σε επεξεργασία για την εφαρμογή της παρούσας είναι: i) για όλες τις εκπαιδευτικές δομές της πρωτοβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δια της εκάστοτε σχολικής μονάδας και ii) για όλες τις εκπαιδευτικές δομές της πρωτοβάθμιας ιδιωτικής εκπαίδευσης το πρόσωπο, φυσικό ή νομικό, ή άλλου είδους νομική οντότητα ανεξαρτήτως νομικής προσωπικότητας, στο οποίο έχει χορηγηθεί η άδεια λειτουργίας της αντίστοιχης ιδιωτικής εκπαιδευτικής δομής.

γ) Σκοπός της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων είναι ο έλεγχος της συνδρομής των προϋποθέσεων για τη χορήγηση της αιτούμενης απαλλαγής από την ενεργό συμμετοχή στα ανωτέρω μαθήματα.

δ) Νομική βάση της επεξεργασίας είναι η περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27 ης Απριλίου 2016 (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, «Γ.Κ.Π.Δ.») συνδυαστικά με την περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 6 του Γ.Κ.Π.Δ. (η έκδοση της πράξης χορήγησης ή μη της απαλλαγής λαμβάνει χώρα κατ’ ενάσκηση δημόσιας εξουσίας). Όσον αφορά στα προσωπικά δεδομένα ειδικών κατηγοριών, νομική βάση της επεξεργασίας είναι η περ. στ’ της παρ. 2 του άρθρου 9 του Γ.Κ.Π.Δ.

ε) Η χορήγηση της απαλλαγής από την ενεργό συμμετοχή από τα ανωτέρω μαθήματα καταχωρίζεται στο βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών της σχολικής μονάδας και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool», επομένως αποδέκτης αυτής της πληροφορίας είναι και το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “Διόφαντος”», το οποίο έχει αναπτύξει και διαχειρίζεται το ως άνω πληροφοριακό σύστημα για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

στ) Τα προσωπικά δεδομένα που περιλαμβάνονται στις αιτήσεις για την απαλλαγή από τα ανωτέρω μαθήματα και στα λοιπά συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά διαγράφονται μετά την πάροδο τριών (3) μηνών από το τέλος του σχολικού έτους το οποίο αφορούν, συντασσομένου σχετικού πρωτοκόλλου καταστροφής, των ως άνω αιτήσεων και λοιπών συνυποβληθέντων δικαιολογητικών.

ζ) Τα υποκείμενα των δεδομένων έχουν δικαίωμα να λάβουν επιβεβαίωση από τον Υπεύθυνο επεξεργασίας για το αν και κατά πόσον προσωπικά δεδομένα που τους αφορούν υφίστανται επεξεργασία (δικαίωμα πρόσβασης). Επιπλέον, μπορούν να ασκούν τα δικαιώματα διόρθωσης ανακριβών δεδομένων που τα αφορούν, διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας και εναντίωσης στην επεξεργασία.

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΙΤΛΩΝ ΠΡΟΟΔΟΥ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΩΝ

download 1αρχείο λήψη1

Σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 15/6/2023 από 8.30-9.30

θα επιδοθούν οι Τίτλοι Σπουδών για τους μαθητές της ΣΤ΄Τάξης και

οι Τίτλοι Προόδου για τους μαθητές των Α,Β,Γ,Δ και Ε Τάξεων.

Το Γ2 δημιούργησε το « ΒΙΒΛΙΟ … ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ»

αρχείο λήψης 1Οι μαθητές της Γ2 Τάξης του σχολικού έτους 2022-2023 στα πλαίσια της καλλιέργειας της δημιουργικής γραφής έφτιαξαν το δικό τους «Βιβλίο Αναμνήσεων» κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας  μέσα από το ποίημα του μεγάλου ποιητή μας Κωστή Παλαμά στην θεματική ενότητα με τίτλο: «ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ». Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά με την  καθοδήγηση των εκπαιδευτικών: Σαράντου Ευσταθίας, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός Τμήματος και Αρφάνη Χριστίνας, Υπεύθυνη Παράλληλης Στήριξης.

Οι εργασίες των μαθητών δημιουργήθηκαν:

  • ως προς τη δημιουργία κειμένου, όπου οι μαθητές έγραψαν κείμενα για το αγαπημένο τους καλοκαιρνό παιχνίδι, περιγράφοντας αναλυτικά το πώς παίζεται και τι συναισθήματα έχουν όταν παίζουν.
  • ως προς την εικονογράφηση κειμενου, όπου οι μαθητές με φαντασία και μεράκι αποτύπωσαν τις ιδέες τους σε εικόνες και έδωσαν τη δική τους ξεχωριστή εικογράφηση για κάθε γραπτό κείμενο.
  • ως προς τη μετατροπή απο πεζό λογο σε έμμετρο λόγο-ποίημα, όπου οι μαθητές έφτιαξαν το δικό τους ποίημα σύμφωνα με το παιχνίδι που είχαν επιλέξει.
  • ως προς τη δημιουργία μελωδίας, όπου οι μαθητές ανακάλυψαν μελωδία και ρυθμό για το ποίημα που δημιούργησαν.
  • Ως προς το σχήμα και τη μορφή του έμμετρου λόγου, όπου οι μαθητές επιχείρησαν κι έδωσαν σχήμα & μορφή στα ποιήματά τους δημιουργώντας σχηματοποιήματα.
  • Ως προς τα θεατρικά μονόπρακτα, όπου οι μαθητές δραματοποίησαν τα έργα που οι ίδιοι δημιούργησαν.

Συμπερασματικά, οι μαθητές της Γ2 Τάξης ολοκλήρωσαν το όμορφο αυτό ταξίδι έκφρασης περνώντας από τον λόγο στην εικόνα, στη γραφή , στη σχηματογραφή και τη δραματοποίηση.

Είναι πολύ σημαντικό το ότι οι μαθητές μέσα από αυτή την εκπαιδευτική δράση μοιράστηκαν ιδέες, έκαναν πράξη τις ιδέες τους και τη φαντασία τους, ενεργοποιήθηκαν, εργάστηκαν  σε ομάδες  αλλά και ατομικά και καλλιέργησαν  τη κοινωνικότητα και τη δημιουργικότητά τους.

Στη συνέχεια σας παρουσιάζουμε ενδεικτικά όσα οι μαθητές της Γ2 δημιούργησαν:



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

IMG 48bca58dbd3e6d2f205852eca0393ed2 V

 

 

 

ΒΙΒΛΙΟΕΔΟΜΑΔΑ 2023: 8/5/2023-15/5/2023

 

74db68a1f56e4f787b4444e994f58db5 vivlia 4 1

Η βιβλιοεβδομάδα  μας για άλλη μια χρονιά γίνεται πράξη. Όπως κάθε χρόνο (με εξαίρεση τα δυο χρόνια του κορονοϊού) έτσι και φέτος το  σχολείο διαβάζει και παρουσιάζει τα  βιβλία μέσα από διάφορες δράσεις, στα πλαίσια της Βιβλιοεβδομάδας, που πραγματοποιείται 8-15/5, στο χώρο του σχολείου, κατά τη διάρκεια της 3ης και 4ης διδακτικής ώρας.

  • Στην Α τάξη διαβάστηκε από την καθηγήτρια πληροφορικής κα Αθηνά Μουζάκη, «Φον ο φοβερός» της Γιώτας Κ. Αλεξάνδρου, συγγραφέας που θα βρίσκεται στο σχολείο μας, κατά την παρουσίαση των βιβλίων της, από τους μαθητές του σχολείου. Οι μαθητές με την καθηγήτρια εικαστικών, κα Ελένη Νικολακόπουλου, ζωγράφησαν πώς νιώθουν τον φόβο και οι ζωγραφιές τους παρουσιάζονται σε βίντεο.
  • Στην Β τάξη διαβάστηκε από την δασκάλα κα Μαρία Τσίλιου το βιβλίο «Μάντρα, Μάντρα τι μαγειρεύεις;» της Γιώτας Κ. Αλεξάνδρου και τα παιδιά παρουσιάζουν το βιβλίο με κίνηση και τραγούδι. Το τραγούδι επιμελήθηκε ο μουσικός του σχολείου μας, κος Μανόλης Περισυνάκης.
  • Στην Γ τάξη διαβάστηκε από την κα Αθηνά Μουζάκη το βιβλίο «Πρόβατα ενωμένα ποτέ κυνηγημένα» του Δημήτρη Μπογδάνου. Τα παιδιά παρουσιάζουν το βιβλίο με την θεατρική τεχνική της παγωμένης εικόνας. Επίσης προβάλλεται βίντεο με την εικονογράφηση του βιβλίου, που δημιουργήθηκε από μαθητές της ΣΤ στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου.
  • Στο Δ1 οι μαθητές αφού χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες διάβασαν τα λογοτεχνικά βιβλία που δανείστηκαν από τη σχολική βιβλιοθήκη. Στη συνέχεια στο εργαστήριο πληροφορικής, έφτιαξαν τις παρουσιάσεις των βιβλίων τους με τη χρήση PowerPoint, τις οποίες και θα προβάλλουν.
  • Στο Δ2 διαβάστηκε από την κα Αθηνά Μουζάκη το βιβλίο «Xάρης και Φάρις» της Γιώτας Κ. Αλεξάνδρου. Τα παιδιά μαζί με τις εκπαιδευτικούς της τάξης κα Ζορμπά Αντιγόνη και κα Ντεμίρη Νατάσσα, δραματοποίησαν το βιβλίο, το οποίο και θα παρουσιάσουν. Επίσης προβάλλεται βίντεο με την εικονογράφηση του βιβλίου, που δημιουργήθηκε από μαθητές της ΣΤ στο  εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου. Οι μαθητές θα τραγουδήσουν και η συγγραφέας θα παρακολουθήσει τα δρώμενα.
  • Οι μαθητές της Δ τάξης παρουσιάζουν επίσης την εφημερίδα που έφτιαξαν μαζί με την καθηγήτρια πληροφορικής στο εργαστήριο του σχολείου.
  • Στο Ε1 παρουσιάζουν τα βιβλία που διάβασαν σε ομάδες, μέσα από βιντεάκια – τρέιλερ που ετοίμασαν στο εργαστήριο Πληροφορικής, με χρήση του προγράμματος MovieMaker.
  • Στο Ε2 με την καθηγήτρια της θεατρολογίας κυρία Γιώτα Πούρη τα παιδιά δούλεψαν πάνω στο βιβλίο Μέλη και Μελέκ της Βάνας Μαυρίδου. Το βιβλίο αναφέρεται στην προσφυγιά απο την Μικρασία και αφού μελετήθηκε το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο της εποχής, οι μαθητές με την εκπαιδευτικό, δραματοποιήσαν το βιβλίο. Τα παιδιά με την επίβλεψη της κυρίας Πουρή έγραψαν και ερμήνευσαν τα δικά τους κείμενα.
  • Στο ΣΤ1 οι μαθητές διάβασαν το βιβλιο “Οι πέντε φίλοι στο λόφο του Μπίλικοκ” της Enid Blyton. Εδώ οι μαθητές έκαναν περιλήψεις και ζωγράφισαν κάθε κεφάλιο ξεχωριστά. Τα παιδιά θα παρουσιάσουν το βιβλίο αφηγηματικά και θα παρουσιαστούν συνοδευτικά με την αφήγηση, σε PP, τα σκίτσα των μαθητών.
  • Τέλος στο ΣΤ2 παρουσιάζουν τα βιβλία που διάβασαν  σε ομάδες, μέσα από βιντεάκια – τρέιλερ που ετοίμασαν στο εργαστήριο Πληροφορικής με χρήση του προγράμματος MovieMaker.
  • Οι μαθητές της ΣΤ έχουν ετοιμάσει βιντεάκια αφιέρωμα στη ζωή και το έργο όλων των παραπάνω συγγραφέων.

“Τα βιβλία είναι μια μοναδική φορητή μαγεία”  (Stephen King)  και αυτό προσπαθούμε να εμφυσήσουμε στους μαθητές μας. Στην προσπάθεια αυτή θέλουμε συμμάχους εσάς τους γονείς, όπου με την προτροπή σας μπορείτε να ενισχύσετε τη θετική στάση του παιδιού προς το βιβλίο. Κι επειδή έρχεται  καλοκαίρι τα παιδιά μπορούν να δανειστούν βιβλία από τις τοπικές δανειστικές βιβλιοθήκες και να βγουν κερδισμένα από την ανάγνωση ενός καλού βιβλίου!

                                  Η υπεύθυνη της σχολικής Βιβλιοθήκης “Μενέλαος Λουντέμης”

                                               Αθηνά Μουζάκη

Ενημέρωση για τη διδασκαλία 2ης ξένης γλώσσας για το σχολικό έτος 2023 – 2024

simaia 1

Σας ενημερώνουμε ότι ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής Υπεύθυνης Δήλωσης σχετικά με την επιλογή της 2ης  ξένης γλώσσας που επιθυμεί να παρακολουθήσει το παιδί σας στην Ε΄ τάξη για το σχολικό έτος 2023 – 2024. Οι μαθητές διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά-Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε ́τάξη. Η επιλογή της 2ης  ξένης γλώσσας γίνεται δια μέσου της πλειοψηφίας των προτιμήσεων λόγω του ότι το σχολείο μας έχει ένα τμήμα στη Δ΄ τάξη. 

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ σε περίπτωση που ως την 1η Οκτωβρίου 2023 δεν υπάρχει από τη Διεύθυνση Π.Ε Γ΄ Αθήνας διαθέσιμος εκπαιδευτικός για τη γλώσσα επιλογής των μαθητών τότε υποχρεωτικά διδάσκονται τη (2η) ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί, ανεξάρτητα από την αρχική επιλογή τους.

Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών του τμήματος, διδάσκεται ως 2η  ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα τους.

Σε συνεννόηση και με το παιδί σας παρακαλώ να συμπληρώσετε την επισυναπτόμενη υπεύθυνη δήλωση και να την προσκομίσετε στο σχολείο έως την Παρασκευή 28 Απριλίου 2023.

Επίσης οι γονείς των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης που επιθυμούν τα παιδιά τους να διδαχθούν διαφορετική ξένη γλώσσα στο Γυμνάσιο από αυτή που διδάχτηκαν στο Δημοτικό μπορούν να υποβάλλουν σχετική αιτιολογημένη Υπεύθυνη Δήλωση και αίτηση στην Διευθύντρια του σχολείου έως την Τετάρτη 17 Μαΐου 2023 στην οποία θα πρέπει να αναφέρουν τους λόγους για τους οποίους, κατά την κρίση τους, επιβάλλεται η αλλαγή της διδασκόμενης ξένης γλώσσας.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς