Πρόγραμμα «Κυκλοφορώ Με Ασφάλεια» και επίσκεψη στο πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στη Ν. Μάκρη

Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής «Κυκλοφορώ Με Ασφάλεια», που υλοποιείται από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Ι.Ο.ΑΣ. Πάνος Μυλωνάς  (www.ioas.gr) έχει στόχο την ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών του Δημοτικού στην ασφαλή μετακίνηση. Οι μαθητές, υπό την εποπτεία και την καθοδήγηση των εμψυχωτών έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής ευχάριστο τρόπο. Δια μέσου της βιωματικής μάθησης και του διδακτικού παιχνιδιού τα παιδιά αναπτύσσουν διάλογο σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή και καταλήγουν μόνα τους στις σωστές απαντήσεις. Επιπλέον το πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να αναπτύσσει τις δεξιότητες των παιδιών μέσα από ψυχαγωγικές και ψυχοκινητικές δραστηριότητες κι έχει την έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

 

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

  • Ενημέρωση & Ευαισθητοποίηση για θέματα που αφορούν την Οδική Ασφάλεια και την προστασία των άλλων
  • Αύξηση γνώσεων για την κυκλοφορία στο δρόμο μέσα από τη διαδραστική μάθηση και το παιχνίδι
  • Ανάπτυξη σεβασμού απέναντι στους άλλους χρήστες του Οδικού Δικτύου
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και «κυκλοφοριακής συνείδησης»
  • Υιοθέτηση συμπεριφοράς για ασφαλή μετακίνηση
  • Εντοπισμός τυχόν λαθών και ριψοκίνδυνων συμπεριφορών στον εαυτό τους
  • Εκμάθηση χρήσης όλων των αισθήσεων για την ασφαλή κυκλοφορία στο δρόμο
  • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων μέσω των ψυχοκινητικών δραστηριοτήτων και του διδακτικού παιχνιδιού
  • Ανάπτυξη πρωτοβουλιών δράσης μέσα από το σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον
  • Συμμετοχή ως ενεργοί πολίτες στην προσπάθεια πρόληψης των τροχαίων δυστυχημάτων
  • Μέθοδος:
  • Για την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και εμπέδωση των γνώσεων για την ασφαλή μετακίνηση γονέων και παιδιών προωθείται το ολιστικό μοντέλο μάθησης που περιλαμβάνει βιωματική μάθηση, διαδραστικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι, προσομοίωση και μίμηση προτύπου.

 

Ενότητες- θεματολογία:

  • Τεχνικές συγκέντρωσης και ενδυνάμωσης της ομάδας
  • Διδακτικό παιχνίδι για τη βιωματική κατανόηση της σημασίας της χρήσης των αισθήσεων για την ασφαλή μετακίνηση μέσα από το παιχνίδι
  • Εκμάθηση των σημάτων που ορίζουν την κυκλοφορία – Ο ρόλος του τροχονόμου
  • Εκπαιδευτικό παιχνίδι για τον κατάλληλο ντύσιμο ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και για να είναι ορατοί στους οδηγούς
  • Όξυνση των γνωστικών δεξιοτήτων τη προσοχής, της συγκέντρωσης, της αντίληψης και της κρίσης κατά τη μετακίνηση.
  • Εξάσκηση σε 5 βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας.

·         Θεατρικό παιχνίδι με στόχο την αξιολόγηση της εμπέδωσης των γνώσεων

 

 

              Αναμενόμενα αποτελέσματα:

Οι μαθητές μετά το πρόγραμμα αναμένεται:

  • Να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν για θέματα που αφορούν την Οδική Ασφάλεια και την προστασία τη δική τους και των άλλων.
  • Να εντοπίσουν τυχόν λάθη και ριψοκίνδυνες συμπεριφορές στον εαυτό τους
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της τήρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Να τροποποιήσουν την οδική την οδική τους συμπεριφορά.
  • Να αναπτύξουν «κυκλοφοριακής συνείδηση» και να αναπτύξουν το σεβασμό απέναντι στους άλλους χρήστες του Οδικού Δικτύου
  • Να υιοθετήσουν συμπεριφορές για ασφαλή μετακίνηση
  • Ν α μάθουν να κάνουν  χρήση όλων των αισθήσεων για την ασφαλή κυκλοφορία στο δρόμο
  • Να αναπτύξουν πρωτοβουλίες δράσης μέσα από το σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον
  • Να συμμετέχουν ως ενεργοί πολίτες στην προσπάθεια πρόληψης των τροχαίων δυστυχημάτων

Συμμετέχουν: Μαθητές της Β, Γ και Ε τάξεων  του 21ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου

Δείτε το στο slideshare.net

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη των Α1, Α2, Β1, Β2, Γ1, Δ1, Ε τάξεων στο πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στη Ν. Μάκρη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς