Την Πέμπτη 3 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε συνάντηση συνεργασίας μεταξύ της ομάδας των εκπαιδευτικών που συντονίζουν το σχέδιο δράσης και εκπροσώπων του Συλλόγου Γονέων.
Οι γονείς ενημερώθηκαν για την εξέλιξη και πορεία του σχεδίου, ανταλλάξαμε απόψεις και ιδέες και προχωρήσαμε σε έναν προγραμματισμό των εργασιών που θα ακολουθήσουν.
Ευχαριστούμε θερμά τους εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων για τις πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις, αλλά και τη μεγάλη προθυμία τους να συνεργαστούμε για την αναδιαμόρφωση της σχολικής αυλής!
Παρακάτω μπορείτε να δείτε ολόκληρη την παρουσίαση της συνάντησης:
Κατηγορίες:Δράσεις|Ετικέτες:Αυλή, Σχέδια δράσης, Σχέδιο δράσης|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχέδιο δράσης – “Αξιοποιώντας την αυλή του νηπιαγωγείου μας”: Συνάντηση συνεργασίας με το Σύλλογο Γονέων
Στο νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά ταξίδεψαν με τη φαντασία τους και ονειρεύτηκαν την αυλή που θα ήθελαν να παίζουν κάθε μέρα!
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας έγιναν μικροί αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες. Μέσα από ζωγραφιές και μακέτες, εξέφρασαν τις ιδέες και τις επιθυμίες τους, πρότειναν πώς θα ήθελαν να είναι η αυλή τους: ένας χώρος γεμάτος παιχνίδι, χαρά, και μικρές γωνιές εξερεύνησης, με κούνιες, τσουλήθρες, τραμπάλες, κουτσό, φιδάκι, επιδαπέδια παιχνίδια, τοίχους αναρρίχησης, πολύζυγα, αμμοδόχους, πίστα για αυτοκινητάκια, σκέιτ και πατίνια, αλλά και οπωρώνα, πολλά λουλούδια και παγκάκια.
Τμήμα 1:
Τμήμα 2:
Τμήμα 3:
Τμήμα 4:
Ολοήμερο Τμήμα 1:
Η Αυλή των Ονείρων τους δεν είναι μόνο ένας φανταστικός χώρος, είναι μια υπενθύμιση για όλους μας πως όταν δίνουμε φωνή στα παιδιά, ο κόσμος γίνεται πιο φωτεινός και όμορφος!
Κατηγορίες:Δράσεις|Ετικέτες:Αυλή, Σχέδια δράσης, Σχέδιο δράσης|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχέδιο δράσης – “Αξιοποιώντας την αυλή του νηπιαγωγείου μας”: Η αυλή των ονείρων μας
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την αυλή, τα παιδιά του Υποχρεωτικού Τμήματος 1 κατασκεύασαν με πολλή χαρά ταΐστρες για τα πουλάκια! Χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά, μαθαίνουμε πώς να φροντίζουμε το περιβάλλον και τα ζώα που ζουν κοντά μας. Οι ταΐστρες τοποθετήθηκαν σε διάφορα σημεία της αυλής και είμαστε χαρούμενοι γιατί οι φτερωτοί μας φίλοι θα βρίσκουν εύκολα την τροφή τους και θα μας επισκέπτονται!
Κατηγορίες:Δράσεις|Ετικέτες:Αυλή, Σχέδια δράσης, Σχέδιο δράσης|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχέδιο δράσης – “Αξιοποιώντας την αυλή του νηπιαγωγείου μας”: Ταΐστρες πουλιών
Στην αρχική φάση υλοποίησης του σχεδίου δράσης “Αξιοποιώντας την αυλή του νηπιαγωγείου μας”, πραγματοποιήθηκαν:
η προετοιμασία και ο προγραμματισμός της δράσης: Αξιολογήθηκε η τρέχουσα κατάσταση, εντοπίστηκαν ανάγκες και προβλήματα της αυλής (ασφάλεια, λειτουργικότητα, αισθητική), ορίστηκαν στόχοι και προτεραιότητες, συγκροτήθηκε η ομάδα δράσης και ανατέθηκαν ρόλοι, μελετήθηκαν καλές πρακτικές (έρευνα για παρόμοια έργα σε άλλα νηπιαγωγεία ή σχολεία, συλλογή ιδεών και πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί επιτυχώς).
η διερεύνηση των απόψεων και προτιμήσεων μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά την αναδιαμόρφωση και παιδαγωγική αξιοποίηση της σχολικής αυλής.
Παρομοίως, οι απόψεις των γονέων σχετικά με την υφιστάμενη κατάσταση της αυλής, καθώς και οι προτιμήσεις τους, διερευνήθηκαν με το αρχικό ερωτηματολόγιο για γονείς.
Κατηγορίες:Δράσεις|Ετικέτες:Αυλή, Σχέδια δράσης, Σχέδιο δράσης|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχέδιο δράσης – “Αξιοποιώντας την αυλή του νηπιαγωγείου μας”: Α’ στάδιο υλοποίησης
Να αντιλαμβάνονται το πλανητικό σύστημα ως μέρος του γαλαξία.
Να αναγνωρίζουν-οργανώνουν πληροφορίες με τις ΤΠΕ ανάλογα με τις ανάγκες και το θέμα.
Δεξιότητες:
Να καταγράφουν ομοιότητες-διαφορές μεταξύ Γης-πλανητών και να αιτιολογούν την ύπαρξη ζωής στη Γη.
Να συνδυάζουν-συνθέτουν πληροφορίες με τις ΤΠΕ χρησιμοποιώντας κριτήρια και προηγούμενες γνώσεις
Στάσεις:
Να συνειδητοποιούν τη λειτουργία του πλανητικού συστήματος και την επιρροή στη ζωή στη Γη.
Να αξιοποιούν τις ΤΠΕ για να εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο.
Στην τελική φάση ο αστροναύτης ευχαριστεί τα παιδιά για τη βοήθεια τους και τους εξηγεί πως για να γίνει κάποιος αστροναύτης περνάει από εξετάσεις. Έτσι τα παιδιά δημιουργούν ένα παιχνίδι ερωτήσεων στο Kahoot, για να αξιολογήσουν όλα αυτά που έμαθαν, προτείνουν ερωτήσεις και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού διεξάγεται ένα παιχνίδι ερωτήσεων σε μορφή τηλεπαιχνιδιού.
Μέσω αυτού του κουίζ τα παιδιά αξιολογούν τι έμαθαν, αν απάντησαν στα αρχικά ερωτήματα και αν εμπλούτισαν τις γνώσεις τους και συμπληρώνονται οι άλλες δύο στήλες του Πίνακα K-W-L-H.
Τμήμα 1:
Τμήμα 2:
Τμήμα 3:
Τέλος τα παιδιά αφού έχουν ολοκληρώσει την αποστολή τους, απαντούν σε ένα παιχνίδι ερωτήσεων και ο αστροναύτης τους απονέμει το πτυχίο του μικρού αστροναύτη!
Κατηγορίες:Δράσεις|Ετικέτες:5Ε, Διάστημα, Σχέδια δράσης, Σχέδιο δράσης|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Ταξίδι στο διάστημα” – Σχέδιο δράσης “Διδακτικός Σχεδιασμός 5Ε” – E΄ Φάση
Να αναγνωρίζουν βασικές έννοιες του χώρου σε σχέση με τη κίνηση-κατεύθυνση-διαδρομή.
Δεξιότητες:
Να συνδυάζουν-συνθέτουν πληροφορίες με τις ΤΠΕ χρησιμοποιώντας κριτήρια και προηγούμενες γνώσεις.
Στάσεις:
Να αξιοποιούν τις ΤΠΕ για να εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο.
Ήρθε η ώρα να παρουσιάσουμε στον αστροναύτη τον χάρτη για το πρώτο του ταξίδι στο διάστημα!
Τα παιδιά υπολογίζουν πόσα βήματα πρέπει να κάνει το ρομποτάκι, σε ποια κατεύθυνση πρέπει να πάε (δεξιά- αριστερά – πάνω- κάτω) ώστε να φτάσει από τον πρώτο στον τελευταίο πλανήτη, και ξεκινάνε να το οδηγούν, ώστε να επαληθεύσουν αν όντως είχαν υπολογίσει σωστά. Στο τέλος παρουσιάζουν στον αστροναύτη τον χάρτη πάλι με τη βοήθεια της beebot.
Να αντιλαμβάνονται το πλανητικό σύστημα ως μέρος του γαλαξία.
Να αναγνωρίζουν-οργανώνουν πληροφορίες με τις ΤΠΕ ανάλογα με τις ανάγκες και το θέμα.
Δεξιότητες:
Να αναπαριστούν το πλανητικό σύστημα με διάφορους τρόπους και να διατυπώνουν υποθέσεις.
Να συνδυάζουν-συνθέτουν πληροφορίες με τις ΤΠΕ χρησιμοποιώντας κριτήρια και προηγούμενες γνώσεις.
Στάσεις:
Να συνειδητοποιούν τη λειτουργία του πλανητικού συστήματος και την επιρροή στη ζωή στη Γη.
Να αξιοποιούν τις ΤΠΕ για να εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο.
Συζητήσαμε για την σειρά των πλανητών στο ηλιακό σύστημα. Ρωτήσαμε τα παιδιά αν παρατήρησαν τη σειρά των πλανητών και τα παιδιά έκαναν υποθέσεις, οι οποίες καταγράφηκαν και στη συνέχεια επαληθεύτηκαν μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο.
Έπειτα τα παιδιά ξεκίνησαν να σχεδιάζουν τον χάρτη του αστροναύτη και έβαλαν τους πλανήτες στη σειρά, τοποθέτησαν τα ονόματα των πλανητών και τους αρίθμησαν.
Τμήμα 1:
Τμήμα 2:
Τμήμα 3:
Τμήμα 4:
Τα παιδιά μας έδειξαν τι έμαθαν μέσα από φύλλα εργασίας
Τμήμα 1:
Τμήμα 2:
Τμήμα 3:
Τμήμα 4:
…μέσα από παιχνίδια
Τμήμα 1:
Τμήμα 2:
Τμήμα 3:
Τμήμα 4:
Και μέσα από κατασκευές και ελεύθερες δραστηριότητες
Τμήμα 1:
Τμήμα 2:
Τμήμα 3:
Τμήμα 4:
Κατηγορίες:Δράσεις|Ετικέτες:5Ε, Διάστημα, Σχέδια δράσης, Σχέδιο δράσης|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Ταξίδι στο διάστημα” – Σχέδιο δράσης “Διδακτικός Σχεδιασμός 5Ε” – Γ΄ Φάση
Να αντιλαμβάνονται το πλανητικό σύστημα ως μέρος του γαλαξία.
Να διακρίνουν τα μέσα που είναι χρήσιμα για τη σύνθεση μίας εικαστικής δημιουργίας.
Δεξιότητες:
Να αναπαριστούν το πλανητικό σύστημα με διάφορους τρόπους και να διατυπώνουν υποθέσεις.
Να μετασχηματίζουν καθημερινά αντικείμενα σε εικαστικά μέσα.
Στάσεις:
Να συνειδητοποιούν τη λειτουργία του πλανητικού συστήματος και την επιρροή στη ζωή στη Γη.
Να αντιμετωπίζουν με φαντασία-δημιουργικότητα τη διαδικασία σύνθεσης ενός έργου τέχνης.
Για να μάθουμε ποιοι είναι οι πλανήτες και πώς λέγονται, παρακολουθήσαμε βίντεο που παρουσιάζουν το ηλιακό μας σύστημα.
Στη συνέχεια τα παιδιά διάλεξαν τον αγαπημένο τους πλανήτη, τον περιέγραψαν και τον κατασκεύασαν.
Τμήμα 1:
Τμήμα 2:
Τμήμα 3:
Τμήμα 4:
Στα παιδιά δημιουργήθηκε η απορία για το πώς γίνεται η εναλλαγή της μέρας και της νύχτας. Αναζητήσαμε πληροφορίες σε βιβλία, σε έντυπο υλικό και στον υπολογιστή.
Διαβάσαμε βιβλία και είδαμε πληροφορίες στον υπολογιστή και μετά τα παιδιά έκαναν αναπαράσταση και φύλλα εργασίας.
Τμήμα 1:
Τμήμα 3:
Τμήμα 4:
Ο αστροναύτης μας έδειξε πώς είναι η ζωή μέσα σε ένα διαστημόπλοιο, μας μίλησε για τους πυραύλους και τις διαστημικές στολές.
και τα παιδιά διασκέδασαν μέσα στο δικό τους διαστημόπλοιο
Τμήμα 3:
Τμήμα 4:
Κατηγορίες:Δράσεις|Ετικέτες:5Ε, Διάστημα, Σχέδια δράσης, Σχέδιο δράσης|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Ταξίδι στο διάστημα” – Σχέδιο δράσης “Διδακτικός Σχεδιασμός 5Ε” – Β΄ Φάση
Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης “Διδακτικός Σχεδιασμός 5Ε” υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας το πρόγραμμα “Ένα ταξίδι στο διάστημα“ . Το παρόν σενάριο επιλέχθηκε καθώς αποτελεί ένα προσφιλές θέμα για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που τους κινεί το ενδιαφέρον και μέσω του θέματος αυτού, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με επιστημονικές έννοιες, προάγεται η γνώση πάνω στον τομέα αυτά, αλλά και η ευχαρίστηση που λαμβάνουν τα παιδιά από την επεξεργασία του.
Η αναγκαιότητα υλοποίησης του παρόντος σχεδίου δράσης προέκυψε καθώς ο φυσικός και βιολογικός κόσμος αποτελεί πρωταρχική πηγή εμπειριών για τα παιδιά νηπιακής ηλικίας. Ωστόσο, τα παιδιά έχουν ατελείς και ενδεχομένως λανθασμένες γνώσεις πάνω στον τομέα αυτό και έτσι δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να βοηθήσουν τα παιδιά να ξεπεράσουν αυτές τις παρανοήσεις και να κατακτήσουν νέες γνώσεις.
Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε μέσω διδακτικών σεναρίων τα οποία προέκυψαν από την ενεργοποίηση των προγενέστερων γνώσεων των παιδιών και την ανάγκη διερεύνησης και απάντησης στα ερωτήματα τους. Για τον σκοπό αυτό, αξιοποιήθηκε ο τύπος διερεύνησης της θεματικής προσέγγισης, η διαθεματική σύνδεση με τα θεματικά πεδία του Νέου Π.Σ. και η μεθοδολογική προσέγγιση του μοντέλου 5 Ε.
Το σχέδιο δράσης στοχεύει να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά πάνω στο διάστημα και στο πλανητικό σύστημα, αναδομώντας τυχόν λανθασμένες γνώσεις και προσεγγίζοντας περισσότερο την επιστημονική γνώση μέσα από καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, να ωθήσει τους μαθητές να αξιοποιήσουν την περιέργεια τους, να συγκεντρώσουν πληροφορίες σχετικές με τη θεματική και μέσω της ενασχόλησης αυτής να αναπτύξουν ικανότητες παρατήρησης, ταξινόμησης, πρόβλεψης, πειραματισμού και παρουσίασης ευρημάτων. Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε σε 5 φάσεις.
Α’ ΦΑΣΗ-ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ : Διάστημα, αυτό το άγνωστο!
Στόχοι:
Γνώσεις:
Να αντιλαμβάνονται το πλανητικό σύστημα ως μέρος του γαλαξία.
Δεξιότητες:
Να καταγράφουν ομοιότητες-διαφορές μεταξύ Γης-πλανητών και να αιτιολογούν την ύπαρξη ζωής στη Γη.
Στάσεις:
Να συνειδητοποιούν τη λειτουργία του πλανητικού συστήματος και την επιρροή στη ζωή στη Γη.
Υλοποίηση:
Στη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου υπάρχουν βιβλία για το διάστημα, τα οποία τα παιδιά κάθε φορά επιλέγουν για να δανειστούν. Έτσι δόθηκε η αφορμή για να ξεκινήσει το σχέδιο δράσης.
Ένας αστροναύτης στέλνει μήνυμα στα παιδιά και τους διηγείται την ιστορία του. Ξεκίνησε να κάνει την πρώτη του απόβαση στο διάστημα αλλά έχασε τον χάρτη που του δείχνει τη διαδρομή. Ζητά λοιπόν από τα παιδιά να τον βοηθήσουν να φτιάξει τον χάρτη και να παρατηρήσουν μαζί το διάστημα και ως αντάλλαγμα θα τους δώσει ότι πληροφορία θέλουν σχετικά με τους πυραύλους, το διαστημόπλοιο, τη ζωή στο διάστημα.
Μέσα από τη συζήτηση αυτή με τον αστροναύτη, προκύπτουν διάφορες ιδέες και ερωτήματα. Οι αρχικές ιδέες και τα ερωτήματα των παιδιών σημειώνονται στον Πίνακα K-W-L-H.
Στη συνέχεια ο αστροναύτης επισκέφθηκε το σχολείο μας με το διαστημόπλοιο του για να γνωρίσει τα παιδιά από κοντά.
Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την διοργάνωση πασχαλινής εκδήλωσης στους μαθητές του Νηπιαγωγείου μας, από την Ομάδα EVERYdikis PARTY TIME.
Τα παιδιά παρακολούθησαν μία διαδραστική παράσταση κουκλοθεάτρου με την Πουπού και την Καρλότα και έπαιξαν πασχαλινά παιχνίδια στην αυλή του νηπιαγωγείου.
Παράσταση κουκλοθεάτρου:
Παιχνίδια στην αυλή:
Οι εντυπώσεις μας:
Στο τέλος ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων δώρισε στους μαθητές μας πασχαλινά δωράκια!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή