Προδιαγραφές παρουσιάσεων -Χρήσιμες συμβουλές για δημιουργία βίντεο

images 1Α. Οι εισηγητές – μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, οφείλουν να παρουσιάσουν την εργασία τους μπροστά στο κοινό μέσα σε αυστηρά χρονικά πλαίσια (όριο τα 10 λεπτά). Μετά το πέρας του χρόνου το προεδρείο έχει οδηγία να διακόπτει τους εισηγητές. Χρονομετρήστε την εισήγησή σας, ώστε να μην έρθει κανένας σε δύσκολη θέση. Ο αριθμός των μαθητών-εισηγητών που θα παρουσιάσουν την εργασία  δεν πρέπει να ξεπερνά τα 10 άτομα για λόγους ασφάλειας, ενώ στον αριθμό των συμμετεχόντων μαθητών (σύνεδροι) δεν υπάρχει περιορισμός. Οι μαθητές, αν θεωρούν σημαντικό, μπορούν να διανέμουν υλικό  στο κοινό (π.χ. φυλλάδια με στοιχεία εργασίας, φυλλάδιο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, αφίσες κ.λπ).

Τα αρχεία παρουσιάσεων θα πρέπει να αποσταλούν μέχρι 1η Μαρτίου 2024 στο email του συνεδρίου:

1synedriokoin.epist@gmail.com . Αν κατά τον έλεγχο των αρχείων παρουσίασης εντοπιστούν προβλήματα, μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής θα επικοινωνήσει με το συντονιστή εκπαιδευτικό  για την επίλυση του προβλήματος.

Η διάρκεια των συνεδριών θα είναι καθημερινά από τις 09:00 π.μ. έως 14:00 μ.μ. (πρωϊνές συνεδρίες)  και από  17:00 μ.μ. έως 20:00 μ.μ. (απογευματινές συνεδρίες).

Tρόποι παρουσίασης εργασιών

Α. Παρουσίαση με χρήση λογισμικού παρουσίασης  (p.p.t   p.p.t.x. ).

Στην αίθουσα παρουσίασης θα υπάρχει  ένας υπολογιστής, συνδεδεμένος με προβολέα (projector) και ηχεία. Οι εισηγητές μαθητές δεν θα χρησιμοποιούν για την παρουσίαση δικό τους υπολογιστή, αλλά μόνο τους υπολογιστές του Συνεδρίου, καθώς ειδικοί τεχνικοί έχουν επιφορτιστεί για την άρτια διεκπεραίωση των συγκεκριμένων εργασιών.

Στο αρχείο ppt/pptx θα πρέπει να διατυπώνονται με σαφήνεια κατ’ ελάχιστον τα εξής:

  • Στοιχεία σχολικής μονάδας, στοιχεία εκπαιδευτικού/εκπαιδευτικών, στοιχεία εισηγητών-μαθητών
  • Ο τίτλος, το θέμα, ο σκοπός της εργασίας/δράσης
  • Ανάπτυξη θέματος/περιγραφή δράσης
  • Οπτικοακουστικό υλικό (φωτογραφικό υλικό ή βίντεο)

Οι παρουσιάσεις πρέπει να αποτυπωθούν σε αρχεία παρουσίασης (powerpoint, δηλαδή ppt ή pptx).

Μέγιστο μέγεθος (χωρητικότητα αρχείου ppt): 10ΜΒ. Η εικόνα θα είναι αρχείου .jpg, το μέγεθος του οποίου δε θα υπερβαίνει το 1ΜΒ. Μέγιστος αριθμός διαφανειών: 10, εκτός από την αρχική διαφάνεια.

Παρακαλούμε χρησιμοποιήστε συνήθεις γραμματοσειρές (π.χ. Times New Roman, Arial, Tahoma, Verdana,  Calibri, κ.λπ), ώστε να αποφευχθούν ανακολουθίες μορφής κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Αν η παρουσίασή σας περιλαμβάνει αρχεία ήχου ή video μέσα στο powerpoint, προσπαθήστε να αποφύγετε ειδικούς τύπους αρχείων πολυμέσων και προτιμήστε  αρχεία mp3 για ήχο και mp4 για video.

Παρακαλείσθε να ετοιμάσετε τις παρουσιάσεις σας ώστε να μην χρειάζονται online περιεχόμενο. Εάν χρειάζεται να παρουσιάσετε περιεχόμενο από το διαδίκτυο, θα πρέπει να κατεβάσετε τις ιστοσελίδες στον υπολογιστή σας και στη συνέχεια να τις εισάγετε στο λογισμικό παρουσίασης (π.χ. Powerpoint) ως περιεχόμενο χωρίς σύνδεση.

Σημειώνεται ότι στις διαφάνειες της παρουσίασης δεν πρέπει να εμφανίζονται φωτογραφίες με τα πρόσωπα των μαθητών/τριών. Ομοίως και για ενήλικα άτομα, εκτός και αν έχει εξασφαλιστεί προηγουμένως η έγγραφη συναίνεσή τους.

Β. Ψηφιακή αφήγηση (βίντεο, ταινία μικρού μήκους)

Μέγιστη διάρκεια 10΄λεπτά.  Μέγιστο μέγεθος (χωρητικότητα): 50 ΜΒ.  Μορφή: MP4

Γ. Αναρτημένη Ανακοίνωση (poster)

  • Η διάσταση των poster πρέπει να είναι 85 επί 120 cm (κάθετο) και να είναι ευανάγνωστο από απόσταση 2 μέτρων.
  • Το ιδανικό poster είναι σχεδιασμένο να προσελκύει την προσοχή, να δίνει μία σύντομη περιγραφή της εργασίας αλλά και να αποτελεί αφορμή για συζήτηση πάνω στο αντικείμενο. Το μήνυμα του poster πρέπει να είναι εύληπτο, να δίνεται με ελκυστικό τρόπο κάνοντας ορθή χρήση εικόνων και κειμένου. Η χρήση κειμένου θα πρέπει να γίνεται για να παρουσιάσει τα καίρια σημεία της εργασίας, να συνοψίσει και να εστιάσει την προσοχή σε σημαντικά μηνύματα και αντικείμενα του poster. Χρώμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να εστιάσει την προσοχή και για να κάνει πιο ελκυστικό και οπτικά ευχάριστο.
  • Ο τίτλος του poster θα πρέπει να εμφανίζεται στο πάνω μέρος της αφίσας με κεφαλαία γράμματα και με ύψος το λιγότερο 90pt. Αν είναι δυνατόν, χρησιμοποιήστε γραμματοσειρά Arial για όλο το κείμενο. Κάτω από τον τίτλο θα πρέπει να εμφανίζονται τα ονόματα των μαθητών/μαθητριών και η επωνυμία της σχολικής μονάδας.
  • Οι μαθητικές ομάδες θα αναρτήσουν τα posters την 1η ημέρα του Συνεδρίου. Οι αναρτημένες ανακοινώσεις παρουσιάζονται σε συγκεκριμένο χώρο και σε συγκεκριμένο χρόνο, κατά τον οποίο οι μαθητικές ομάδες θα πρέπει να βρίσκεται μπροστά από το poster τους, προκειμένου να το παρουσιάζουν και να απαντούν στις ερωτήσεις των ενδιαφερόμενων συνέδρων.
  • Η εκτύπωση των αναρτημένων ανακοινώσεων είναι ευθύνη των δημιουργών τους

Δ. Πρωτότυπο Εικαστικό ή Μουσικό Έργο

Οι εικαστικές και μουσικές δημιουργίες πρέπει να αντλούν έμπνευση από τις θεματικές του Συνεδρίου και να είναι πρωτότυπες.

Η διάρκεια του μουσικού έργου (π.χ. τραγούδια αφιερωμένα στην ειρήνη) ορίζεται σε 8΄ και θα παρουσιαστεί στο κοινό.

Οι εικαστικές δημιουργίες μπορεί να περιλαμβάνουν: ζωγραφική, κολάζ, graffiti, αφίσα κ.λπ) Υλικά, χρώματα, μέγεθος κ.λπ. θα επιλέξουν οι μαθητικές ομάδες. Τα έργα θα αναρτηθούν την 1η ημέρα του Συνεδρίου σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, με ευθύνη των μαθητικών ομάδων.

Θεατρικά δρώμενα

Μέγιστη διάρκεια 10΄ λεπτά. Οι μαθητές/τριες με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς θα έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν κατόπιν συνεννόησης με την Οργανωτική Επιτροπή.

Σχέδιο χωρίς τίτλο 3 1200x640 1

 

Βασικές Οδηγίες Δημιουργίας Βίντεο: Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα βίντεο της παρουσίασης σας ή των μαθητών με δύο βασικούς τρόπους:

  1. Μέσα από το MS Powerpoint, αρκεί να έχετε έκδοση του Office 2010 ή νεότερη. Σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία συνοψίζεται σε δύο βήματα:
  2. Στο μενού «Προβολή Παρουσίασης», επιλέγετε «Εγγραφή Παρουσίασης» για να ξεκινήσετε την εγγραφή της παρουσίασης. Θα χρειαστείτε μικρόφωνο, ώστε να μπορέσετε να ηχογραφήσετε την ομιλία σας ή των παιδιών κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.
  3. Αφού ολοκληρώσετε την παρουσίαση, επιλέξτε, από το μενού «Αρχείο», «αποθήκευση & αποστολή» (Powerpoint 2010) ή «εξαγωγή» (Powerpoint 2013 ή νεώτερο) και στη συνέχεια «Δημιουργία Βίντεο»(χρησιμοποιήστε την προκαθορισμένη επιλογή για ανάλυση 720p).Ανάλογα με το μέγεθος του παραγόμενου βίντεο και τον τύπο του Η/Υ που χρησιμοποιείται η παραπάνω διαδικασία μπορεί να διαρκέσει αρκετή ώρα.

Για οδηγίες για τα παραπάνω βήματα μπορείτε να συμβουλευτείτε τα παρακάτω βίντεο

Στα Ελληνικά: Δημιουργία Βίντεο με το Powerpoint https://youtu.be/47tJ-N2UkYA

  1. Μέσα από μία πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης (Skype, Zoom, Webex κλπ), μπορείτε να ξεκινήσετε μία παρουσίαση των διαφανειών σας ενεργοποιώνταςταυτόχρονα την εγγραφή (recording). Η επιλογή Β δίνει σαφώς περισσότερες δυνατότητες εφόσον μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάμερα και να συνδυάσετε το βίντεο από την κάμερα του ομιλητή με την παρουσίαση των διαφανειών καθώς και την καταγραφή οποιουδήποτε άλλου στοιχείου της επιφάνειας εργασίας σας κατά τη διάρκεια της βιντεοσκόπησης. Να σημειωθεί ότι η επιλογή Β μπορεί να μη λειτουργεί στις δωρεάν εκδόσεις κάποιων εργαλείων (π.χ. στο Webex). Υποστηρίζεται στη δωρεάν έκδοση του Zoom (το κουμπί “Record” πρέπει να περιλαμβάνεται σε οποιοδήποτε zoom meeting ξεκινήσετε σαν ομιλητής. Στην περίπτωση που το «Record” δεν εμφανίζεται στην γραμμή εργαλείων σας στο Zoom, μπορείτε να δείτε τις οδηγίες – στα Αγγλικά – στον παρακάτω σύνδεσμο: https://support.zoom.us/hc/enus/articles/201362473-Local-Recording)

Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε άλλη μέθοδο βιντεοσκόπησης της παρουσίασης.

  1. Χρήσιμες Συμβουλές για τη δημιουργία του βίντεο :
  • Χρησιμοποιήστε όσο το δυνατόν πιο ήσυχο χώρο.
  • Αποφύγετε χώρους με ηχώ (μεγάλους, άδειους χώρους)
  • Χρησιμοποιήστε καλό ακουστικό με μικρόφωνο κοντά στο στόμα, αποφεύγοντας όμως την επαφή του μικροφώνου με το στόμα ώστε να μειώσετε τον θόρυβο/παραμόρφωση. Αποφύγετε τη χρήση του ενσωματωμένου μικροφώνου στον υπολογιστή.
  • Κάντε μια δοκιμαστική εγγραφή δύο λεπτών και ελέγξτε την ποιότητα του ήχου και της εικόνας, τη μορφή MP4 (ή WMV) και το μέγεθος του παραγόμενου αρχείου βίντεο (το μέγιστο μέγεθος ανά 60 δευτερόλεπτα βίντεο πρέπει να είναι κάτω από 10 ΜΒ).
  • Για να ανεβάσετε το βίντεό σας σε κάποιο δικτυακό χώρο αποθήκευσης, συνιστάται ενσύρματη σύνδεση στο Διαδίκτυο. Εάν δεν είναι διαθέσιμη, μια αξιόπιστη σύνδεση Wi-Fi αρκεί. III. Μεταφόρτωση («Ανέβασμα») του βίντεο σας.  Αφού δημιουργήσετε το βίντεο μπορείτε να το ανεβάσετε σε κάποιο δικτυακό χώρο διαμοιρασμού αρχείων (Google Drive, WeTransfer, Dropbox κλπ.) και να στείλετε τον αντίστοιχο σύνδεσμο διαμοιρασμού του αρχείου βίντεο μέσω e-mail.

 

Η φωνή του πολίτη

test

We are the World…

Σαν σήμερα

2/5/1940: Ματαιώνονται οριστικά οι Ολυμπιακοί Αγώνες, λόγω των πολεμικών γεγονότων. Αρχικά ήταν προγραμματισμένοι να γίνουν στο Τόκιο και στη συνέχεια στο Ελσίνκι.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων