ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ” ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ” “ΕΓΩ ΚΑΙ Η ΤΑΞΗ ΜΟΥ”
Κύριος στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να κατακτήσουν τα νήπια την έννοια της φιλίας και της συνεργασίας ώστε να μπορούν να λειτουργούν όσο το δυνατόν με λιγότερες συγκρούσεις μεταξύ τους. Τα νήπια σε κύκλο συστήνονται ,παρουσιάζουν τον εαυτό τους στους συμμαθητές τους και τις αγαπημένες τους δραστηριότητες ή παιχνίδιατος.

Ζωγραφίζουν τον εαυτό τους .Την επόμενη μέρα φέρνουν από το σπίτι σε συνεργασία με τους γονείς φωτογραφίες από τότε που ήταν μωρά και συζητούν σε ομάδες τα στάδια εξέλιξης τους.

Ζωγραφίζουν τον χαρούμενο και θυμωμένο εαυτό τουςκαι μιλούν για τα συναισθήματα τους,αφού έχουν παρακολουθήσει την ταινία το “Ασχημόπαπο”



Συντάσσουν τους κανόνες της τάξης και υπόσχονται ότι θα τους τηρούν
Ζωγραφίζουν τον φίλο τους κ μιλούν για αυτόν και γιατί είναι φίλοι Φτιάχνουμε ένα κοινωνιόγραμμα και παρατηρούμε τις επιλογές των νηπίων με τον περισσότερο ή λιγότερο δημοφιλή φίλο μας.
=
Ζωγραφίζουν με τον φίλο τους
Με ποιον απ’ τους συμμαθητές σου,πιστεύεις ότι μπορείς να συνεργαστείς και με ποιον όχι.
Στο τέλος συμπληρώνουν φύλλο αξιολόγησης όσων κατέκτησαν
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ” ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ” “ΙΣΟΙ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ”
Ο κύριος στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι η καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος, της συνεργασίας και της επικοινωνίας μεταξύ των νηπίων, μέσα από δραστηριότητες που τα βοηθούν να αποδέχονται τόσο τις ομοιότητες όσο και τις διαφορές τους.
Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με θέμα «Σε τι είμαστε ίσοι – διαφορετικοί και μοναδικοί;», μέσα από συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, ώστε τα νήπια να εκφράσουν σκέψεις και εμπειρίες σχετικά με τη μοναδικότητα κάθε ανθρώπου.
Αξιοποιείται οπτικοποιημένο, έγχρωμο υλικό που παρουσιάζει τα βασικά δικαιώματα του παιδιού. Τα νήπια παρατηρούν τις εικόνες, αναγνωρίζουν και ονομάζουν τα δικαιώματα, ενισχύοντας την κατανόηση και τον προφορικό τους λόγο.
Καλούνται να ζωγραφίσουν το δικαίωμα που θεωρούν πιο σημαντικό ή αγαπημένο τους, εκφράζοντας δημιουργικά τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.
Ακολουθεί η παρακολούθηση του εκπαιδευτικού βίντεο «Τα 7 βασικά δικαιώματα των παιδιών».
https://www.youtube.com/watch?v=Kiu94n14z_ Μετά την προβολή, τα νήπια ζωγραφίζουν τα δικαιώματα που εντόπισαν στο βίντεο.
Δημιουργείται ένα μικρό «βιβλιαράκι δικαιωμάτων», το οποίο τα παιδιά παίρνουν στο σπίτι.
Στη συνέχεια, τα νήπια παρακολουθούν το παραμύθι «Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας», το οποίο αξιοποιείται ως αφορμή για συζήτηση γύρω από τη διαφορετικότητα, την αποδοχή και τη μοναδικότητα.
https://www.youtube.com/watch?v=xjRiS2GHeO0 Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον Έλμερ, εκφράζοντας τη δική τους οπτική για τη διαφορετικότητα.
Μέσα από βιωματικό παιχνίδι, τα νήπια συμμετέχουν σε δραστηριότητες προσομοίωσης, όπως ζωγραφική με το στόμα, περπάτημα με πατερίτσες και κίνηση με κλειστά μάτια σε χώρο με εμπόδια. Με αυτόν τον τρόπο, καλλιεργείται η ενσυναίσθηση και η κατανόηση των δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίζουν άτομα με αναπηρία.
Ακολουθεί φύλλο εργασίας, όπου τα παιδιά καλούνται να αντιστοιχίσουν εικόνες σχετικές με τη διαφορετικότητα.
Τέλος, τα νήπια συμπληρώνουν φύλλο αξιολόγησης, μέσα από το οποίο αποτυπώνεται τι έμαθαν, δίνοντας τη δυνατότητα αναστοχασμού και ανατροφοδότησης της μαθησιακής διαδικασίας.
ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : Φροντίζω το περιβάλλον – Φύλαξε το μη το πετάς ανακύκλωσε με μας
Η γνωριμία με το θέμα ξεκινά μέσα από φύλλο εργασίας με το ερώτημα: «Τι γίνεται με τα άχρηστα;»
Στη συνέχεια τα παιδιά προβληματίζονται με την ερώτηση «Από πού έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά;» και αποτυπώνουν τις σκέψεις και τις ιδέες τους.
Δημιουργούμε εννοιολογικό χάρτη απαντώντας στα ερωτήματα: «Τι γνωρίζετε για τα σκουπίδια;» και «Τι γνωρίζετε για την ανακύκλωση;».
Στη συνέχεια παρακολουθούμε το βίντεο «HD Peri Poll»
https://video.link/w/mKIxc και τα παιδιά καλούνται να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν και να επεξεργαστούν κριτικά τις πληροφορίες που παρουσιάζονται.
Ακολουθεί ένας μικρός περίπατος στον αύλειο χώρο του σχολείου και στη γύρω περιοχή, όπου τα παιδιά παρατηρούν και συζητούν για τα απορρίμματα που εντοπίζουν και μαζεύουν και τους τρόπους διαχείρισής τους.
Με τη βοήθεια φύλλου εργασίας ξεχωρίζουμε τα υλικά της ανακύκλωσης.

Στην τάξη ομαδοποιούμε εικόνες ανακυκλώσιμων υλικών σε κατηγορίες: αλουμίνιο – χαρτί – πλαστικό – γυαλί.
Τα παιδιά φέρνουν από το σπίτι ανακυκλώσιμα υλικά και παίζουμε το παιχνίδι: «Ποιος θα βάλει το σωστό σκουπίδι στον σωστό κάδο;».
Στη συνέχεια επισκεπτόμαστε τον κάδο ανακύκλωσης που είναι έξω από το σχολείο και τοποθετούμε τα ανακυκλώσιμα αντικείμενα στον κάδο.
Επίσης προμηθευτηκαμε κάδο για ανακύκλωση μπαταριων
Τέλος, αξιοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά, τα παιδιά δημιούργησαν πρωτότυπες κατασκευές, δίνοντας νέα ζωή σε αντικείμενα που θεωρούνταν άχρηστα. Οι δημιουργίες αυτές παρουσιάστηκαν στο 10ο Φεστιβάλ Ανακύκλωσης του Δήμου Θεσσαλονίκης, με πρωτοβουλία του καθηγητή Αγγλικής Γλώσσας κ. Γιώργου Διαμαντόπουλου.
Μέσα από τη συγκεκριμένη δράση τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι η ανακύκλωση αποτελεί μια σημαντική πράξη φροντίδας για το περιβάλλον και ότι ακόμη και τα «άχρηστα» υλικά μπορούν να μετατραπούν σε αφορμή για δημιουργία, συνεργασία και μάθηση.
ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Ηλιακό Σύστημα και Πλανήτες!!!
Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «STEAM και η Γη γυρίζει», τα παιδιά συμμετείχαν σε ένα δημιουργικό και βιωματικό ταξίδι γνώσης με θέμα το Ηλιακό Σύστημα και τους πλανήτες. Το εργαστήριο έχει ως στόχο, μέσα από δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης, τα νήπια να παρατηρήσουν, να ανακαλύψουν, να πειραματιστούν και να εκφραστούν δημιουργικά.
Με τη βοήθεια βιβλίων, εποπτικού υλικού και πληροφορίες από το διαδίκτυο, γνωρίσαμε τον Ήλιο και τους πλανήτες του Ηλιακού μας Συστήματος.
Τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν τους πλανήτες, να τους ταξινομούν ανάλογα με την απόστασή τους από τον Ήλιο αλλά και σύμφωνα με το μέγεθός τους, ενώ εξασκήθηκαν και στη γραφή των ονομάτων τους μέσα από σχετικά φύλλα εργασίας.