Παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος-Ποδηλατοδρομίες
Στα πλαίσια της Παγκόσμιας ημέρας Περιβάλλοντος είχαμε την τύχη να έχουμε στο Νηπιαγωγείο μας τον πρωταθλητή, κυπελλούχο, προπονητή, τεχνικό διευθυντή ποδηλασίας , τον δικό μας κύριο Χρήστο Κηπουρό και πατέρα μαθητή μας ο οποίος με μεγάλη χαρά ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά μας και μίλησε στα παιδιά για τη σωστή και ασφαλή χρήση του ποδηλάτου, τα οφέλη της ποδηλασίας αλλά και για το πόσο φιλικό προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσο είναι το ποδήλατο. Ο κύριος Χρήστος διοργάνωσε στη συνέχεια ευχάριστες και διασκεδαστικές ποδηλατικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό όλα τα παιδιά.
Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Χρήστο για αυτή την μοναδική ποδηλατική εμπειρία που προσέφερε στα παιδιά μας και του ευχόμαστε καλή επιτυχία σε κάθε επόμενο στόχο!
Εκδρομή στην γαλακτοπαραγωγική μονάδα ΜΕΝΟΙΚΙΟ και στο σπήλαιο Αγγίτη(Μααρά}
Στις 9 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η δεύτερη εκδρομή της χρονιάς στην γαλακτοπαραγωγική μονάδα ΜΕΝΟΙΚΙΟ και στο σπήλαιο του Αγγίτη(Μααρά).
Στην εταιρεία ΜΕΝΟΙΚΙΟ, λειτουργεί κτηνοτροφική μονάδα, μονάδα αποθήκευσης των ζωοτροφών και τυροκομείο. Βρίσκεται στην πεδιάδα του Δήμου Προσοτσάνης, στη σκιά του Μενοίκιου Όρους. Οι υπεύθυνοι τις εταιρείας μας μίλησαν για τα προϊόντα που παράγονται και μας ξενάγησαν στο χώρο της κτηνοτροφικής μονάδας.
Είδαμε αρνάκια και κατσικάκια:
Στο τέλος μας περίμενε ένα τραπέζι γεμάτο με νόστιμα γαλακτοκομικά εδέσματα όπως γάλα, γιαούρτι, τυρί , κασέρι και κεφίρ συνοδεία με τραγανά κριτσινάκια. Ευχαριστούμε πολύ όσους επιμελήθηκαν αυτήν την έκπληξη ιδιάιτερα την κα. Μαρία Τσιάντα ,μητέρα του μαθητή μας Γιώργου Βοζίκη.
Φυσικά προσφέραμε μία υπέροχη αφίσα που έφτιαξαν τα παιδιά ως ευχαριστήριο δώρο:
Κι αφού πήραμε δυνάμεις ξεκινήσαμε για το μοναδικό σπήλαιο του Αγγίτη (Μααρά)
Σε όλη τη διάρκεια της εκδρομής είχαμε την τύχη να έχουμε μαζί μας την καλύτερη ξεναγό κυρία Αγγελική Κόμσιου μητέρα του μαθητή μας Γιώργου Κηπουρού.
Περάσαμε τόσο ωραία και μάθαμε τόσα πολλά! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν! Κυρία Αγγελική σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για όσα μας μάθατε!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 4ος Θεματικός Κύκλος- Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ
Θεματικός Κύκλος:
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
«Αξίες ζωής στην Εκπαίδευση»
Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:
Ο δικός μας τίτλος
Ονειρεύομαι ένα καλύτερο κόσμο!
Το διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση” (Living Values Education Program), προέκυψε από την ανάγκη να μειωθεί η αρνητική επίδραση στα παιδιά από την αυξανόμενη βία, τα κοινωνικά προβλήματα και την έλλειψη σεβασμού προς άλλους και το φυσικό περιβάλλον. Μέσα από ιστορίες, συζήτηση, δραστηριότητες και παιχνίδια τα παιδιά έρχονται σε επαφή με αξίες όπως η ειρήνη, ο σεβασμός, η αγάπη, η υπευθυνότητα, η ευτυχία, η τιμιότητα, η ανεκτικότητα, και η απλότητα. Τα παιδιά αυξάνουν τις γνώσεις τους αλλά και τις κοινωνικές και συναισθηματικές τους δεξιότητες. Μέσα στην τάξη τους αναπτύσσεται ένα κλίμα όπου τα παιδιά νιώθουν σεβασμό, εκτίμηση, κατανόηση, αγάπη και ασφάλεια.
Στοχευόμενες δεξιότητες
Κριτική σκέψη, επικοινωνία και επίλυση προβλημάτων, ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα, συνεργασία, κοινωνικές δεξιότητες, συναισθηματικές δεξιότητες.
Ακολουθούν 2 pdf αρχεία με δραστηριότητες και των δύο τμημάτων:
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 3ος θεματικός κύκλος-Δημιουργώ και Καινοτομώ
Θεματικός κύκλος
Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία
Επιμέρους θεματική Ενότητα/ Υποενότητα:
STEM/STEAM-Ρομποτική
«STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»
Φορέας / εκπονητής: 3ο ΠΕΚΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, Παρασκευή Φώτη
Διάρκεια στο δίμηνο: 7 Εργαστήρια
Ο δικός μας τίτλος: «Από πού είσαι ποταμάκι;»Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική», είναι βασισμένο σε δραστηριότητες STEAM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με κύριο περιβαλλοντικό θέμα την υδροδυναμική και συγκεκριμένα τον κύκλο του νερού. Στόχος μας είναι οι μικροί μαθητές ασυναίσθητα και αυθόρμητα στην αρχή και πιο οργανωμένα και στοχευμένα στη συνέχεια, να εμπλέκονται με πάρα πολλές τέτοιου είδους διαδικασίες και δραστηριότητες, αναπτύσσοντας και αξιοποιώντας το ατομικό δυναμικό τους και φτάνοντας σε αξιοσημείωτα μαθησιακά αποτελέσματα. Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά όπως είναι το tux-paint εξοικείωση, τη δημιουργία μηχανικών κατασκευών, την καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και την εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M με βιωματικό τρόπο.
Με αξιοποίηση της πειραματικής μεθόδου [υποθέσεις – παρατηρήσεις – συμπεράσματα] τα νήπια θα κατανοήσουν τον κύκλο του νερού αλλά και τη χρήση του ως εναλλακτική μορφή ενέργειας, ενώ θα ενθαρρυνθούν να δημιουργήσουν κατασκευές που θα αναδεικνύουν τις ιδιότητες της ροής του νερού (υδροδυναμική).
Στοχευόμενες δεξιότητες
1.Δεξιότητες Μάθησης: Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία
2.Δεξιότητες Ζωής: Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός –Παραγωγικότητα
3.Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης : Δεξιότητες Μοντελισμού και Προσομοίωσης, Πληροφορικός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών
4.Δεξιότητες του νου: Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Πλάγια σκέψη, Στρατηγική σκέψη
Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος-Μάρτιος
Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα εργαστήρια του προγράμματος όπως τα δουλέψαμε και στα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας: