Παραδείγματα καλής πρακτικής 16ου και 17ου Εθνικού Διαγωνισμού έργων eTwinning

Το παλαιότερο e-twinning έργο του σχολείου μας με τίτλο “How will our fairy tale end “, που απέσπασε το 2ο βραβείο, στην κατηγορία “Νηπιαγωγείο”  δημοσιεύτηκε τον Φεβρουάριο στις καλές πρακτικές του 16 και 17 ου Διαγωνισμού Etwinning :

Φεστιβάλ Ανακύκλωσης 2025

 

εικόνα Viber 2025 03 06 15 10 23 005

Την Πέμπτη 13 Μαρτίου, το νηπιαγωγείο μας είχε τη χαρά να επισκεφθεί το 9ο Φεστιβάλ Ανακύκλωσης, που διοργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). Πρόκειται για μια σπουδαία διοργάνωση που προωθεί την οικολογική συνείδηση, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στη διαχείριση των απορριμμάτων και την προστασία του περιβάλλοντος.

Το σχολείο μας συμμετείχε ενεργά στο φεστιβάλ, παρουσιάζοντας δικές του δημιουργίες από ανακυκλώσιμα υλικά. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν τις κατασκευές μας και να μας ακούσουν να τραγουδάμε το τραγούδι της Ανακύκλωσης.

collage

Η συμμετοχή μας στο φεστιβάλ συνδέεται άμεσα με το σχέδιο δράσης που υλοποιούμε στο νηπιαγωγείο, το οποίο έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας (μαθητές-τριες, εκπαιδευτικοί, γονείς) και την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης μέσα από την ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων και την ανακύκλωση.

Κατά την επίσκεψή μας, οι μαθητές μας είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στον όμορφο εκθεσιακό χώρο, να θαυμάσουν τις κατασκευές άλλων σχολείων και να συμμετάσχουν σε διαδραστικές δραστηριότητες. Μέσα από παιχνίδια, εκπαιδευτικά εργαστήρια και θεατρικά δρώμενα, τα παιδιά κατανόησαν την αξία της ανακύκλωσης και τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος στην καθημερινότητά τους.

εικόνα Viber 2025 03 14 20 52 43 924 εικόνα Viber 2025 03 14 20 52 44 010 collage 4 collage 3 collage 2 collage 1

Η εμπειρία αυτή ήταν πραγματικά ξεχωριστή, καθώς πρόσφερε στα παιδιά όχι μόνο γνώσεις, αλλά και έμπνευση. Ενίσχυσε τη δημιουργικότητά τους, καλλιέργησε την περιβαλλοντική τους συνείδηση και τα βοήθησε να αντιληφθούν ότι, μέσα από μικρές πράξεις, μπορούμε όλοι να συμβάλουμε σε έναν πιο καθαρό και βιώσιμο πλανήτη.

6 ΜΑΡΤΙΟΥ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Bullying στο σχολείο: Τα χαρακτηριστικά του θύτη και του θύματος | Cears

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας.

Στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκαν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ των παιδιών…το γνωστό bullying.

IMG 15f84989c97eb11167c05ef46f9c1585 VIMG 6ad9179a79e79ee9b5e9e850197df635 V IMG 0f0e9923cb94411901bf86902587e203 V IMG 367fc587bfeb1c87f4baddd16825bf80 V IMG d7d3873347a43376f706fcd0937d151c V

Βλέπω κι απόψε εδώ μέσα κάτι χέρια

χειροκροτάτε και μας δίνουνε χαρά

θα `θελα λίγο να σηκώσουμε τα χέρια μας ψηλά

να τραγουδήσουμε παρέα με δυο χέρια σαν κι αυτά!

PXL 20250207 082100102.MP

Θεατρική παράσταση “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε”

εικόνα Viber 2025 03 05 11 02 10 135

Μια ιδιαίτερη και γεμάτη μηνύματα παράσταση είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι μαθητές μας σήμερα 5/3/20025 στην σχολική μας αίθουσα με τίτλο “Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε”.

Μια παράσταση κατά του σχολικού εκφοβισμού, μία παράσταση με χέρια που… αγγίζουν το φαινόμενο της βίας… δίνουν απλόχερα την αγάπη τους και… ανοίγουν πολλά παράθυρα στη χρωματιστή πλευρά της ζωής.

Η μεταφορά  του γνωστού βιβλίου της Μαρίας Κουτσανοπούλου σε θεατρική παράσταση έδωσε μεγάλη χαρά στα παιδιά που την παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς είναι  διαδραστική και συνδυάζει τη διασκέδαση με την εκπαίδευση, μέσα από ένα πολυδιάστατο κείμενο και την πρωτότυπη μουσική που αναδεικνύουν την αξία των θετικών διαπροσωπικών σχέσεων.

IMG 0e0b87431fef7d779e2b9e655ae2365f V IMG 4847de4cecf810f3f807300bc290dea4 V

 

Εγγραφές σχολικού έτους 2025-2026

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ 2025-2026

Οι αιτήσεις για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα πραγματοποιηθούν από  5 έως 24 Μαρτίου 2025

Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου 2025 θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021.

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/.

Παρακαλούμε τους ενδιαφερόμενους γονείς   μετά την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής να κλείνουν ραντεβού με την Διευθύντρια του σχολείου για την κατάθεση των δικαιολογητικών.

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 2310  346582

MAIL: mail@1nip-panor.thess.sch.gr

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 11.30  μέχρι τις 12.30μ.μ.

ΩΡΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ 11:00-13:00

 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

 ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή των προνηπίων οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.   

Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας:

Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́1767)).

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχή

1.Στο τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

2.Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/ νήπια.

3.Ο χρόνος προσέλευσης στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής είναι 7:45-8:00.

4.Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ 2025-2026

1.ΑΙΤΗΣΗ:



Λήψη αρχείου

 

2.ΑΔΥΜ:



Λήψη αρχείου

 

3.ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ  ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ



Λήψη αρχείου

 

Σχολικές περιφέρειες 2025-2026



Λήψη αρχείου

Απόκριες

PXL 20250221 0939468912

Απόκριες στο νηπιαγωγείο μας

με κατασκευές, παιχνίδια, μασκαρέματα, τραγούδια, χορούς  και πολύ κέφι!!!

Κάναμε κατασκευές, κολάζ και ζωγραφιές….

IMG 2129c19b8cb158750b6cb49e17f91549 V PXL 20250217 090710696 IMG e25a3d27634ce3d9ffa98aa6c37aa241 V

…… μάσκες και καπέλα….

IMG 39565f1405cf5d0dac2eb358e349c306 V IMG 20250304 200322 IMG bdf7a55b55be2ecddedefd3c1127d149 V

……τσικνίσαμε τηρώντας το έθιμο της Τσικνοπέμπτης……

IMG 7562ffcc80a677b7191a44dd01b3cf73 V IMG 6a953315e102acf55009180dc47247d2 V IMG 20250304 200146

…..φτιάξαμε το δικό μας χαρταετό……

PXL 20250226 095249693 IMG 231a1f70f1ef2fe437e5adfe56565b38 V IMG 20250304 193133PXL 20250226 095237862

Στο αποκριάτικο πάρτι μας  πρώτα παρουσιάσαμε τις στολές μας….

IMG 57858c8f6cd3d1c64e548f03a7ad3e8f V IMG 20250304 195831 IMG 20250304 195514

…..ακολούθησε διαγωνισμός αποκριάτικης στολής …..

PXL 20250227 091137812.MP IMG 20250304 195313

…..και στη συνέχεια ξεφαντώσαμε με χορό, παιχνίδια και φάγαμε από τον μπουφέ που ετοιμάσαμε με την πολύτιμη βοήθεια των μαμάδων…..

IMG 20250304 193227 IMG 20250304 192955 IMG 20250304 193955 IMG 20250304 193903 IMG 20250304 193826 IMG 20250304 193625 IMG 20250304 193441IMG 20250304 194054IMG 9b743c352ba9f78fe9fa5dc81b0e1300 V

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων.

Στο 2ο εργαστήριο  «Φύλαξέ το μην πετάς ανακύκλωσε με μας»  δόθηκε έμφαση στην καλλιέργεια των βασικών δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα,  δεξιοτήτων ζωής, νου [κριτικής σκέψης] και τεχνολογίας.  Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι, τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και ότι η διαχείρισή τους αποτελεί πολύ σημαντική ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων. Επιπλέον, επικεντρωθήκαμε στην οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.

Οι επιμέρους στόχοι  αφορούν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών: ελέγχου της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμμάτων,  ορθολογικής διαχείρισής τους (συλλογή και αποκομιδή) , ανακύκλωσης και επανάχρησης Ακολουθήσαμε τις φάσεις της διερευνητικής μάθησης, αξιοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης στη ροή των μαθησιακών δραστηριοτήτων .

Εργαστήριο 1

«Τι γίνεται με τα άχρηστα;»

Οι μαθητές/τριες διερευνούν ερωτήματα σχετικά με το θέμα της διαχείρισης των άχρηστων αντικειμένων και αναφέρουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους σχετικά με τα απορρίμματα.

Σχεδιάζουν ό,τι γνωρίζουν για τη διαχείριση των άχρηστων αντικειμένων. Παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις ζωγραφιές τους και καταθέτουν τις απόψεις τους. Φαντάζονται ότι από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά. Αναπαριστούν τα συναισθήματα με το πρόσωπο και το σώμα τους. Δημιουργούν εννοιολογικό χάρτη.

Πόσο άσχημη μυρωδιά 1η

Εργαστήριο 2

«Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας»

Παρακολουθούν βίντεο σχετικά με την ανακύκλωση .

Οργανώνεται ενός μικρός περίπατος γύρω από το σχολικό κτίριο ώστε να παρατηρήσουν καλύτερα οι μαθητές τον περιβάλλοντα χώρο με στόχο: (α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή και να τους καταγράψουν, (β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα και να τα καταγράψουν, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς και να καταγράψουν καλές πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων που θα εντοπίσουν. Αποτύπωση με φωτογραφίες ή μικρά βίντεο. Επιστρέφοντας από τον περίπατο καλούνται να αποτυπώσουν ατομικά τη διαδρομή που ακολούθησαν και τα όσα συνάντησαν στον δρόμο. Επίσης, καλούνται να εκφράσουν την άποψή τους σε σχέση με την ικανοποιητική φροντίδα του περιβάλλοντα χώρου και προτάσεις βελτίωσης.

περίπατος σκουπιδια

 

Εργαστήριο 3

«Τι κάνουμε με τα σκουπίδια;»

  1. Οι μαθητές/τριες καταγράφουν τα απορρίμματα της τάξης και τους τρόπους διαχείρισής τους. Αναγνωρίζουν τη σήμανση της ανακύκλωσης
  2. Ενημερώνονται για την επιλογή των ειδών, τη σωστή προετοιμασία τους και απόρριψη τους
  3. Οι μαθητές/τριες φέρνουν από το σπίτι τους διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά παίζουν ένα κινητικό παιχνίδι και διαχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα είδη, παίζουμε ψηφιακά παιχνίδια(photodentro)

1737224199247 σκουπίδια στην τάξη αναγνωριζω το σήμα της ανακύκλωσης

Εργαστήριο 4

«Ας δώσουμε εξηγήσεις και σε προβλήματα λύσεις!»

  1. Συμμετέχουμε σε διαδυκτυακή εκδήλωση στο δίκτυο cleverschools και μαθαίνουμε για τη ρύπανση με πλαστικά, και στο follow green
  2. Πραγματοποιείται διαγωνισμός επιχειρηματολογίας για τις ανθρώπινες ενέργειες που καταστρέφουν το περιβάλλον και για ενέργειες που το φροντίζουν. Τα παιδιά επιχειρηματολογούν στην ολομέλεια.
  3. 1737224084321 1737648476966 9930 folllowgreen drasi 9712 1732030320169
  4. Ταξινομούν τις εργασίες τους ώστε να απαντούν ανά ζεύγη στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το περιβάλλον, δημιουργώντας ένα «Τοίχο προβλημάτων και λύσεων» (π.χ. πρόβλημα-το πέταγμα των σκουπιδιών στο δρόμο λύση-χρήση κάδων, πρόβλημα-καταστροφή δασών λύση-ανακύκλωση χαρτιού) .o toixow tvn epixeirhmatvn 1

     Εργαστήριο 5

    Πόσο χρήσιμα είναι τα άχρηστα; – Αξιολόγηση

    Συζητάμε στην ολομέλεια και δημιουργούμε  τον τελικό εννοιολογικό χάρτη με ιδεοθύελλα.

    Συμπληρώνουμε το ερωτηματολόγιο αυτο-αξιολόγησης .

Ένα εργαστήριο κεραμικής στο σχολείο μας!

Την Τρίτη 25/2 και την Τετάρτη 26/2 στο σχολείο μας μεταφέρθηκε ένα διαδραστικό εργαστήριο κεραμικής με στόχο τη γνωριμία των μικρών παιδιών με την τέχνη της κεραμικής.

Ξεκινώντας από την παρεούλα με την βοήθεια του Χουμ (χώμα) και της Νταν (νερό), οι μικροί μας φίλοι έμαθαν τι είναι πηλός, ποια η διαδικασία της κεραμικής και πώς ανακαλύφθηκε αυτή η τέχνη. Στη συνέχεια στήθηκε σε κάθε τάξη ένα μικρό εργαστήριο κεραμικής με τις επιφάνειες εργασίας, τα εργαλεία και τον πηλό και τα παιδιά κατασκεύασαν κανατάκι με την τεχνική μακαρόνι.

PXL 20250225 071401695 PXL 20250225 073520896 PXL 20250225 080858431 PXL 20250225 080934086.MP PXL 20250225 081040745 PXL 20250225 081223279 εικόνα Viber 2025 02 26 19 59 24 275

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του e-Twinning  προγράμματος “Εnjoy Languages Together “ και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας που γιορτάζεται στις 9 Φεβρουαρίου, ημέρα θανάτου του Διονυσίου Σολωμού, του εθνικού ποιητή της Ελλάδας, τα παιδιά ενημερώθηκαν  για την μοναδικότητα  και την μακρά ιστορία της ελληνικής γλώσσας και πειραματίστηκαν με διάφορους τρόπους γραφής του ονόματος τους , μέσα από τη διαδικτυακή εφαρμογή του Αρχαιολογικού Μουσείου Θήβας.

Ο πειραματισμός και η εξερεύνηση δεν είχαν τελειωμό!

γκουντα φωτεινή

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΤΥΠΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΓΟΝΕΩΝ

310+ Family 3 Kids Stock Illustrations, Royalty-Free Vector Graphics & Clip Art - iStock | Asian family 3 kids

Στο νηπιαγωγείο μας θα ξεκινήσει μια άτυπη Σχολή Γονέων, απαντώντας στη θετική σας ανταπόκριση να δημιουργήσουμε έναν χώρο διαλόγου, υποστήριξης και ανταλλαγής εμπειριών, με σκοπό να ενισχύσουμε το γονεϊκό μας ρόλο και να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό στα παιδιά μας.

Η πρωτοβουλία αυτή έχει στόχο να δημιουργήσει ένα υποστηρικτικό περιβάλλον, όπου θα συζητούμε θέματα που αφορούν την ανατροφή, την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, τη διαχείριση προκλήσεων και πολλά άλλα που σας απασχολούν στην καθημερινότητά σας. Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται σε φιλικό κλίμα, με τη συμμετοχή ειδικών και τη συμβολή όλων μας μέσα από γόνιμο διάλογο.

Ανυπομονούμε να σας δούμε από κοντά και να μοιραστούμε αυτή τη νέα, σημαντική εμπειρία όλοι μαζί!

Με εκτίμηση,
Οι εκπαιδευτικοί του 1ου Νηπιαγωγείου Πανοράματος

Πρόγραμμα Σχολής Γονέων Νηπιαγωγείο Πανοράματος