Αυτή την εβδομάδα, με αφορμή την 6η Μαρτίου, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, επεξεργαστήκαμε το θέμα μέσω ενός καινοτόμου προγράμματος “Η γλώσσα της καμηλοπάρδαλης και η γλώσσα του τσακαλιού”
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που εστιάζει στην θεωρία της «μη βίαιης επικοινωνίας», του ψυχολόγου Marshall Rosenberg, χρησιμοποιώντας και εστιάζοντας στην ευγενική συμπεριφορά και στις λέξεις που δεν πληγώνουν.
Το πρόγραμμα εστιάζει στην καμηλοπάρδαλη ως ένα ήρεμο και πράο ζώο που έχει την μεγαλύτερη καρδιά από όλο το ζωικό βασίλειο και παρότι είναι τόσο μεγαλόσωμη, η συμπεριφορά της είναι πάντα ήρεμη. Αντιθέτως το τσακάλι είναι ένα μικρόσωμο ζώο, που όμως είναι επιθετικό και βίαιο. Αν αυτά τα δύο ζώα μιλούσαν, η καμηλοπάρδαλη θα χρησιμοποιούσε την γλώσσα της καρδιάς ενώ το τσακάλι θα χρησιμοποιούσε μια πιο επιθετική γλώσσα.
Έτσι λοιπόν στήθηκε μία ολόκληρη ιστορία… ο αγαπημένος μας “Μικρός Πρίγκιπας”, συνάντησε την καμηλοπάρδαλη και του εξήγησε το πρόβλημά της. Με τη σειρά του μας μετάφερε τον προβληματισμό και κληθήκαμε να βοηθήσουμε το καλόκαρδο αυτό ζώο.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την καμηλοπάρδαλη, μάθαμε τα χαρακτηριστικά της και σύμφωνα με αυτά “χτίσαμε” τον χαρακτήρα της. Καταγράψαμε αυτά που λέει, αυτά που νιώθει αλλά και σημεία του χαρακτήρα της! Τοποθετήσαμε την εργασία μας στην είσοδο του σχολείου να μας θυμίζει πάντα να συμπεριφερόμαστε σαν την καμηλοπάρδαλη!
Ξεχωρίσαμε τη γλώσσα της καμηλοπάρδαλης σε σχέση με αυτή του τσακαλιού
Φτιάξαμε ένα ψηφιακό βιβλίο όπου η καμηλοπάρδαλη διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο, καθώς δίνει συμβουλές σε καταστάσεις ενδοσχολικής βίας
Κι επειδή μας άρεσε πολύ η καμηλοπάρδαλη και η γλώσσα της είπαμε να μεταμφιεστούμε και να γίνουμε καμηλοπαρδάλεις!


