Παγκόσμια ημέρα των ζώων

Σήμερα 4 Οκτωβρίου, γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων στο νηπιαγωγείο μας! Μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες, μάθαμε πώς να προστατεύουμε, να φροντίζουμε και να σεβόμαστε τους τετράποδους φίλους μας! Παρατηρήσαμε έργα τέχνης  και συζητήσαμε για το πώς νιώθουν τα ζώα, είδαμε σε 3d ζωάκια, συζητήσαμε για τη σωστή και λάθος συμπεριφορά απέναντι στα ζωάκια και φτιάξαμε μια αφίσα για να γιορτάσουμε τους τετράποδους φίλους μας!

26407F2C F878 4F87 A365 ECABEB0F7D8E

IMG 20241004 093325 IMG 20241004 113229

1729663414005 1729663414023

20241004 094226 20241004 104710

20241004 122319 20241007 103139

20241008 071941 20241010 102952

1729663413994

Παγκόσμια ημέρα σχολικού αθλητισμού!

Στις 27 Σεπτεμβρίου, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην “Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού”,  μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά να ενισχύσουν τη φυσική τους κατάσταση, να μάθουν για την ομαδικότητα και να διασκεδάσουν. Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνουν παιχνίδια βοηθούν στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και στη δημιουργία φιλικών σχέσεων.  Γι΄αυτόν τον λόγο και για να τιμήσουμε αυτή την ημέρα, όλοι οι μαθητές συμμετείχαν σε διάφορα ομαδικά παιχνίδια τόσο στην τάξη όσο και στην αυλή του σχολείου μας! Στο τέλος, όλοι οι μαθητές παρέλαβαν το μετάλλιό τους!

3E472F75 273F 4276 8E98 376B7EA8BA40 20240927 104807  20240927 120017 20240927 120101 IMG 7021 IMG 7025 

IMG 20241031 104500 IMG 7160b77070d7796072853b958bf2917c V

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο μας!

καλως ήρθατε

Μπόνι- Λόνι και παιχνίδια γνωριμίας

Ένας ξεχωριστός φίλος ήρθε σήμερα, την πρώτη μέρα λειτουργίας του σχολείου μας για να γνωρίσει τα παιδιά και να παίξουμε όλοι μαζί! Το όνομα αυτού…. ΄Μπόνι – λόνι’!

Αφού γνωριστήκαμε, παίξαμε πολλά παιχνίδια μαζί του και στη συνέχεια μας έκανε δώρο ένα μπαλόνι και φυσικά προσπαθήσαμε να το φουσκώσουμε! Στο τέλος, ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε περισσότερο στο σχολείο μας δημιουργώντας την πρώτη μας ζωγραφιά για φέτος!
“Το φιλάκι στο χέρι”
Κάθε χρόνο στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους παλιούς και τους καινούργιους μας μαθητές να προσαρμοστούν και να νιώθουν ασφάλεια στο σχολείο μακριά από τους αγαπημένους τους, γι αυτό διαβάσαμε το βιβλίο ‘Το φιλάκι στο χέρι’ της Audrey Penn, ένα παραμύθι αποχωρισμού κατάλληλο για τις πρώτες μέρες στο σχολείο! Αφού ολοκληρώσαμε την ανάγνωση του παραμυθιού, συζητήσαμε τις μας άρεσε περισσότερο από το βιβλίο καθώς και πως ένιωθε ο ήρωας του βιβλίου! Έπειτα, ζωγραφίσαμε πώς νιώσαμε εμείς την πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο και στο τέλος φτιάξαμε τα δικά μας ‘φιλάκια στα χεράκια’ για να τα χαρίσουμε στους γονείς μας!
Κανόνες του σχολείου μας
Πέρα από την ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο σχολικό πλαίσιο, σημαντικό ρόλο κατέχουν και οι κανόνες, ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές περιβάλλον για τα παιδιά. Έτσι, μέσα από συζήτηση, εκπαιδευτικά βίντεο και παιχνίδια θεσπίσαμε τους κανόνες του σχολείου μας τους οποίους και υπογράψαμε.

Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά 2024-2025

agiasmos

Αγαπητοί γονείς και αγαπημένα μας παιδιά, 

Σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για την έναρξη του σχολικού έτους 2024-2025 για το 1ο Νηπιαγωγείο Μεταμόρφωσης, θα γίνει την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 8:30 π.μ. στον αύλειο χώρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μεταμόρφωσης.

Μετά την ολοκλήρωση της τελετής του αγιασμού, θα αποχωρήσουμε από τον χώρο του δημοτικού και θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση στον αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου μας σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία των πρώτων ημερών, δεδομένου ότι έχει ήδη πραγματοποιηθεί ενημερωτική συνάντηση γονέων.

Σας ευχόμαστε μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά, γεμάτη υγεία, δύναμη και αισιοδοξία!

Ενημέρωση Γονέων

Αγαπητοί γονείς,

Ελπίζουμε να απολαύσατε ένα όμορφο και ξεκούραστο καλοκαίρι. Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, σας ευχόμαστε υγεία, δύναμη και δημιουργικότητα.

Σας προσκαλούμε σε μια πρώτη ενημερωτική συνάντηση, τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 8:30 π.μ., διάρκειας περίπου μίας ώρας. Η συνάντηση αυτή αποτελεί μια ευκαιρία να γνωριστούμε καλύτερα και να απαντήσουμε σε τυχόν απορίες που μπορεί να έχετε σχετικά με τη λειτουργία του νηπιαγωγείου και την καθημερινότητα των παιδιών.

Με εκτίμηση,

Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας

k 3

Οικολογικά Σχολεία: “Πρασινίζω την αυλή του σχολείου”

Και την  σχολική χρονιά 2023-2024 συνεχίσαμε  με την υλοποίηση περιβαλλοντικού προγράμματος που εντάσσεται στην θεματική ενότητα «Σχολική Αυλή» του Διεθνές Δικτύου των  Οικολογικών Σχολείων. Το πρόγραμμα είχε τίτλο « Πρασινίζω την αυλή του σχολείου» και με την ολοκλήρωσή του, δημιουργήσαμε το παρακάτω ψηφιακό βιβλίο με τις δραστηριότητες των παιδιών.

Screenshot 1

Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχολικού έτους 2023-2024

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων καλλιέργειας δεξιοτήτων υλοποιήσαμε πρόγραμμα με τίτλο “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο” , το οποίο εντάσσεται στην θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και πιο συγκεκριμένα στην υποθεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας και υλοποιήθηκε τους μήνες από  Οκτώβριο έως και Νοέμβριο του 2023.

Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτό και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής. Οι δράσεις αυτής της θεματικής ενότητας  των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων περιγράφονται συνοπτικά στην ακόλουθη παρουσίαση.

https://www.canva.com/design/DAGE6cnZBRg/EvbWZhVlG6MjVt7Pc8p2fA/view

Αρχές Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκαν τα εργαστήρια δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας “Ζω καλύτερα – Ευ ζην” (Υποθεματική: «ΥΓΕΙΑ: Ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας») και το πρόγραμμα που υλοποιήσαμε είχε τίτλο: «Εγώ είμαι εγώ! Εσύ είσαι εσύ! Μια ύπαρξη μοναδική».

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να συνειδητοποιήσουν τόσο οι μαθητές/ριες όσο και οι γονείς τους και γενικότερα η τοπική κοινότητα πως η αξία όλων μας δεν σχετίζεται με την κατάσταση της υγείας ή με οποιοδήποτε γενετικό ή άλλο προσωπικό χαρακτηριστικό μας (UNESCO, 2009). Το σχολείο προϋποθέτει την ενσωμάτωση όλων, χωρίς αποκλεισμούς, μέσω της αποδοχής της διαφορετικότητας, της κατανόησης των ιδιαιτεροτήτων κάθε μαθητή/ριας, που μπορεί να αφορούν την σωματική, γνωστική, πολιτισμική, κοινωνική και συναισθηματική του/της ανάπτυξη. Αποσκοπούμε μέσα από αυτό το πρόγραμμα να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη και την κατάκτηση των δεξιοτήτων της ενσυναίσθησης και της αποδοχής του διαφορετικού. Κάθε άτομο είναι μοναδικό και δεν μπορεί να αντικατασταθεί ή να αντιγραφεί με κανένα άλλο. Όλα τα άτομα έχουν το δικαίωμα σεβασμού και η διαφορετικότητα δεν αποτελεί εμπόδιο, αλλά δύναμη. Μέσα από την αλληλεπίδραση και τη συλλογική δράση της σχολικής τάξης πρέπει να περάσουμε στα παιδιά το μήνυμα, ότι όλοι έχουμε στοιχεία που μας διαφοροποιούν, αλλά και στοιχεία που μας κάνουν ίσους και όχι ίδιους. Στην παρουσίαση που ακολουθεί θα δείτε συγκεντρωμένες τις περισσότερες από τις δραστηριότητες που έγιναν στο νηπιαγωγείο μας, για τη διερεύνηση του θέματος.

https://www.canva.com/design/DAGE6cnZBRg/EvbWZhVlG6MjVt7Pc8p2fA/view

Τα δυο προγράμματα  Εργαστήριων Δεξιοτήτων από τις θεματικές ενότητες «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» ”  αποτέλεσαν  και μέρος του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας  με τίτλο «Όλοι μαζί ενωμένοι, φίλοι αγαπημένοι!»

 

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την θεματική ενότητα «Δημιουργώ και Καινοτομώ» και εκπονήσαμε πρόγραμμα Εργαστήριων Δεξιοτήτων που αφορούσε την υποθεματική STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική και είχε τίτλο: «Μικροί Εξερευνητές»

Οι ” Μικροί Εξερευνητές” είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM- STE(A)M(Science, Technology, Engineering, Art & Mathematics) που αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό τους ρόλο ως πολίτες του κόσμου. Ο σκοπός αυτός υλοποιείται με τη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές εξερευνούν, ανακαλύπτουν, οικοδομούν τη γνώση με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων. Παρακάτω παραθέτουμε την παρουσίαση που αφορά στις δραστηριότητες που κάλυψαν το πρόγραμμα ” Μικροί Εξερευνητές” .



Λήψη αρχείου

Από την θεματική ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον” των εργαστήριων δεξιοτήτων επιλέξαμε να ασχοληθούμε με την υποθετική “Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά” υλοποιώντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο :«Τα ψάρια απαιτούν σε θάλασσα καθαρή να ζουν».

Σκοπός του προγράμματος  είναι να αποκτήσουν οι μαθητές θετική στάση σχετικά με την μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, να αναγνωρίσουν τις επιπτώσεις της χρήσης τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, να συνειδητοποιήσουν ότι είναι ευθύνη όλων μας να διατηρήσουμε το θαλάσσιο περιβάλλον καθαρό και βέβαια να αποκτήσουν συμπεριφορές που θα συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στην καθημερινότητά μας. Μπορείτε να δείτε τις δράσεις μας  στην παρουσίαση που ακολουθεί.

Οικοκώδικας 2023-2024

Το Νηπιαγωγείο μας, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά συμμετέχει στα Οικολογικά Σχολεία, συντονιστής των οποίων για την Ελλάδα αποτελεί η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (Ε.Ε.Π.Φ). Η συμμετοχή μας έγινε με την εκπόνηση του περιβαλλοντικού προγράμματος που εντάσσεται στην θεματική ενότητα «Σχολική Αυλή» και έχει τίτλο: « Πρασινίζω την αυλή του σχολείου». Στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος τα παιδιά δημιούργησαν  τον Οικοκώδικα του σχολείου μας που αφορά στη σωστή  φροντίδα της σχολικής αυλής , ώστε να είναι φιλική προς το περιβάλλον.

    ΟΙΚΟΚΩΔΙΚΑΣ

Ο Οικοκώδικας του νηπιαγωγείου μας  για την σχολική αυλή αποδόθηκε και ψηφιακά.

     ΟΙΚΟΚΩΔΙΚΑΣ ΑΥΛΗ

Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο

Στα πλαίσια της ομαλής Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, πραγματοποιήσαμε με τα νήπια δύο επισκέψεις στο 1ο Δημοτικό Μεταμόρφωσης.

Κατά την πρώτη μας επίσκεψη ξεναγηθήκαμε στο χώρο από τον κ. Διευθυντή και στη συνέχεια  πήγαμε στην Α’ τάξη. Εκεί  τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη δασκάλα και να ξαναδούν τους παλιούς τους φίλους. Ρώτησαν και έμαθαν για τα μαθήματα, τις εργασίες, τα βιβλία και τα τετράδια που θα χρειαστούν. Στη συνέχεια κάθισαν στα θρανία μαζί με τα παιδιά της πρώτης τα οποία τους διάβασαν ένα κείμενο από το βιβλίο της γλώσσας. Φεύγοντας έπαιξαν στο προαύλιο του Δημοτικού.

20240516 090530 1 20240516 090750 1 20240516 091900 1 20240516 091918 1 20240516 092013 1 20240516 092149 20240516 093243 1 20240516 093437 20240516 093515 20240516 093525 20240516 093632 20240516 093437

Η δεύτερη επίσκεψη  πραγματοποιήθηκε στην Ε’ τάξη. Κάθε νήπιο ‘’υιοθετήθηκε’’  από  ένα παιδί της πέμπτης που έγινε «φίλος – βοηθός» του, για την επόμενη χρονιά.  Στη συνέχεια έγραψαν και υπέγραψαν  το συμφωνητικό, ζωγράφισαν και κόλλησαν τις καρδιές σε χαρτόνι.

IMG 1460 IMG 1462 IMG 1463 IMG 1464 IMG 1466 IMG 1467 IMG 1468 IMG 1470 IMG 1471 IMG 1473 IMG 1474 IMG 1476 IMG 1477 IMG 1479 IMG 1481 IMG 1482

Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων 2023-2024

Το σχολικό έτος 2023-2024 σε συνεργασία με την ΠΕ Β΄ Αθήνας σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε δύο προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων:

α) Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας-Συναισθηματική αγωγή με τίτλο:«Στήσαν τα συναισθήματα χορό κι εμένα βάλαν αρχηγό». Σκοπός του προγράμματος είναι να δοθεί η δυνατότητα στα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τα συναισθήματα τους, να μάθουν να τα διαχειρίζονται, να τα εκφράζουν  και να αποκτήσουν βασικές κοινωνικές δεξιότητες απαραίτητες για την προσαρμογή τους στο κοινωνικό περιβάλλον.

β)  Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο:« Τα ψάρια απαιτούν σε θάλασσα καθαρή να ζουν». Σκοπός του προγράμματος  είναι να αποκτήσουν τα παιδιά θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, αναγνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ειδικότερα στη θαλάσσια ζωή, να αναστοχαστούν ως προς την προσωπική τους ευθύνη και να υιοθετήσουν συγκεκριμένες συμπεριφορές που συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στην καθημερινή ζωή.

Μετά την ολοκλήρωση των προγραμμάτων δημιουργήσαμε τα παρακάτω βίντεο με τις δραστηριότητες των παιδιών καθώς και τις παρουσιάσεις σχετικά με την υλοποίησή τους.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ_ΚΑΘΑΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ