Επίσκεψη των νηπίων στην Ε΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου
Στο πλαίσιο της δράσης για την ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό,
πραγματοποιήθηκε σήμερα η καθιερωμένη επίσκεψη των νηπίων στην Ε’ τάξη του
1 ου Δημοτικού Μεταμόρφωσης. Σκοπός της δράσης είναι να γνωρίσουν από κοντά
τα παιδιά που θα αποτελέσουν τα “φιλαράκια” τους την επόμενη σχολική χρονιά,
όταν θα φοιτούν πλέον στην Α’ τάξη.
Τι είναι το “φιλαράκι”;;
Κάθε μαθητής της ΣΤ΄ τάξης (που τώρα φοιτά στην Ε΄ τάξη) αναλαμβάνει έναν
σημαντικό ρόλο: να σταθεί δίπλα σε ένα πρωτάκι (φετινό νήπιο), να το
καθοδηγήσει, να το στηρίξει και να το βοηθήσει κατά την ένταξή του στο νέο
σχολικό περιβάλλον. Στο διάλειμμα, το “φιλαράκι” είναι εκεί για να ακούσει, να
συνομιλήσει, να ενθαρρύνει και να προσφέρει βοήθεια όποτε χρειαστεί.
Κατά την επίσκεψη, τα νήπια μπήκαν στις δύο τάξεις της Ε’ Δημοτικού και, με έναν
πρωτότυπο και ευχάριστο τρόπο –χρησιμοποιώντας χρωματιστά σκακιστικά πιόνια–
επέλεξαν τυχαία το παιδί που θα γίνει το δικό τους “φιλαράκι”. Στη συνέχεια,
υπέγραψαν όλοι μαζί ένα “σύμφωνο φιλίας”, μέσα από το οποίο τα μεγαλύτερα
παιδιά υπόσχονται να βρίσκονται στο πλευρό των μικρότερων κατά τη διάρκεια της
σχολικής χρονιάς.
Πριν την αποχώρηση των νηπίων από την τάξη, κάθε ζευγάρι φίλων κόλλησε μαζί τα
χρωματιστά πιόνια του, δημιουργώντας έτσι μια ομαδική αφίσα, με το σύνθημα:
«Φιλαράκια αγαπημένα, σαν τα πιόνια μονιασμένα».
Μια πολύχρωμη και συμβολική δημιουργία που αποτυπώνει τη δύναμη της φιλίας,
της συνεργασίας και της αποδοχής.
Η συγκεκριμένη δράση δεν είναι απλώς μια ευχάριστη δραστηριότητα. Αποτελεί μια
ουσιαστική εκπαιδευτική εμπειρία:
-Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου αισθάνονται πιο ασφαλή και ήρεμα στην προοπτική
του Δημοτικού.
-Οι μαθητές της Ε’ τάξης καλλιεργούν την υπευθυνότητα, τη συνεργασία και την
ενσυναίσθηση.
Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, ενισχύεται το θετικό κλίμα στο σχολείο,
προλαμβάνονται φαινόμενα αποκλεισμού και εκφοβισμού και χτίζεται μια ισχυρή
κοινότητα μάθησης και σεβασμού.





























































































































































