Επίσκεψη των νηπίων στην Ε΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου

Στο πλαίσιο της δράσης για την ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό,
πραγματοποιήθηκε σήμερα η καθιερωμένη επίσκεψη των νηπίων στην Ε’ τάξη του
1 ου Δημοτικού Μεταμόρφωσης. Σκοπός της δράσης είναι να γνωρίσουν από κοντά
τα παιδιά που θα αποτελέσουν τα “φιλαράκια” τους την επόμενη σχολική χρονιά,
όταν θα φοιτούν πλέον στην Α’ τάξη.
Τι είναι το “φιλαράκι”;;
Κάθε μαθητής της ΣΤ΄ τάξης (που τώρα φοιτά στην Ε΄ τάξη) αναλαμβάνει έναν
σημαντικό ρόλο: να σταθεί δίπλα σε ένα πρωτάκι (φετινό νήπιο), να το

καθοδηγήσει, να το στηρίξει και να το βοηθήσει κατά την ένταξή του στο νέο
σχολικό περιβάλλον. Στο διάλειμμα, το “φιλαράκι” είναι εκεί για να ακούσει, να
συνομιλήσει, να ενθαρρύνει και να προσφέρει βοήθεια όποτε χρειαστεί.
Κατά την επίσκεψη, τα νήπια μπήκαν στις δύο τάξεις της Ε’ Δημοτικού και, με έναν
πρωτότυπο και ευχάριστο τρόπο –χρησιμοποιώντας χρωματιστά σκακιστικά πιόνια–
επέλεξαν τυχαία το παιδί που θα γίνει το δικό τους “φιλαράκι”. Στη συνέχεια,
υπέγραψαν όλοι μαζί ένα “σύμφωνο φιλίας”, μέσα από το οποίο τα μεγαλύτερα
παιδιά υπόσχονται να βρίσκονται στο πλευρό των μικρότερων κατά τη διάρκεια της
σχολικής χρονιάς.
Πριν την αποχώρηση των νηπίων από την τάξη, κάθε ζευγάρι φίλων κόλλησε μαζί τα
χρωματιστά πιόνια του, δημιουργώντας έτσι μια ομαδική αφίσα, με το σύνθημα:
«Φιλαράκια αγαπημένα, σαν τα πιόνια μονιασμένα».
Μια πολύχρωμη και συμβολική δημιουργία που αποτυπώνει τη δύναμη της φιλίας,
της συνεργασίας και της αποδοχής.
Η συγκεκριμένη δράση δεν είναι απλώς μια ευχάριστη δραστηριότητα. Αποτελεί μια
ουσιαστική εκπαιδευτική εμπειρία:
-Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου αισθάνονται πιο ασφαλή και ήρεμα στην προοπτική
του Δημοτικού.
-Οι μαθητές της Ε’ τάξης καλλιεργούν την υπευθυνότητα, τη συνεργασία και την
ενσυναίσθηση.
Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, ενισχύεται το θετικό κλίμα στο σχολείο,
προλαμβάνονται φαινόμενα αποκλεισμού και εκφοβισμού και χτίζεται μια ισχυρή
κοινότητα μάθησης και σεβασμού.

20250527 105555 20250527 104331 20250527 104317 20250527 104028 20250527 103950 20250527 104337 20250527 104713 20250527 105006 20250527 104102 AFISA FILARAKIA ME E TAXH 20250527 110120 20250527 111100 20250527 111234 20250527 111614

Επίσκεψη γραφίστριας-εικονογράφου στο σχολείο μας!

Σήμερα μας επισκέφτηκε στο σχολείο μας, η κ. Αράπογλου, γραφίστρια- εικονογράφος και μαμά μαθήτριάς μας. Μας μίλησε για την τέχνη της εικονογράφησης βιβλίων και μας έδειξε την ιαπωνική τέχνη της βιβλιοδεσίας. Τέλος, μας χάρισε από ένα βιβλιαράκι, το οποίο σε ταξιδεύει στον μαγικό κόσμο των βιβλίων. Ευχαριστούμε πολύ!

20250526 102543  20250526 101727 20250526 101957 20250526 102929 

1750163730117

Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών – Μάιος 2025

Την Παρασκευή 23 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε στη σχολική μας μονάδα ενδοσχολική επιμόρφωση διάρκειας δύο ωρών, με θέμα «Αξιοποίηση Ψηφιακών Εργαλείων για Δημιουργική Μάθηση: Ψηφιακά Βιβλία & Διαδραστικές Παρουσιάσεις»  και εισηγήτρια την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου. Σκοπός της επιμόρφωσης ήταν η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τη χρήση των σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων: Sway, BookCreator και StoryJumper.

Η επιμορφωτική αυτή δράση αναμένεται να συμβάλει ουσιαστικά στην καλλιέργεια των απαραίτητων ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, ώστε να είναι σε θέση να αξιοποιούν αποτελεσματικά τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική διαδικασία, ενισχύοντας τη μαθησιακή εμπειρία των μαθητών μέσω της χρήσης της τεχνολογίας.

katalogos

Spring!

Και καθώς μπαίνει η άνοιξη  η φύση ξαναγεννιέται και ένα σωρό ζουζούνια ξανακάνουν την εμφάνιση τους… Και πού θα πάνε?  Μα φυσικά στα λουλούδια…Στα λουλούδια που θα ανθίσουν, όμορφα και χρωματιστά , και θα γίνουν στεφάνια για την Πρωτομαγιά και μπουκέτα για τη γιορτή της μητέρας. Τα παιδιά μαθαίνουν τη ζωή μιας πραγματικά πεινασμένης κάμπιας (μαθαίνουν τις ημέρες της εβδομάδας, τα υγιεινά και ανθυγιεινά φαγητά , τον κύκλο ζωής της πεταλούδας),τραγουδούν με μουσικά όργανα τα άλλα ζουζούνια της άνοιξης, παίζουν χαλασμένο τηλέφωνο και τρίλιζα με τα λουλούδια της άνοιξης και τέλος συνθέτουν το δικό τους μοναδικό στεφάνι για την Πρωτομαγιά και ένα όμορφο βάζο με λουλούδια από πλαστελίνη.

20250509 094341 20250509 094443 20250512 105029 20250512 105131 20250512 113127 20250516 101027 20250516 101247 20250502 100002 20250502 100100 20250502 100206 20250314 094208 20250314 094431 20250314 095851 20250317 105359 20250317 105809 20250317 105823 20250317 110824 20250317 110946 20250321 094048 20250321 09421120250502 095447

Επίσκεψη των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης στο Νηπιαγωγείο

Στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Μεταμόρφωσης, οι οποίοι διάβασαν στα παιδιά του νηπιαγωγείου το παραμύθι «Το Ξενοδοχείο των Συναισθημάτων». Πρόκειται για ένα ξεχωριστό βιβλίο, που με συμβολικό τρόπο παρουσιάζει τον πολύχρωμο κόσμο των συναισθημάτων. Τα συναισθήματα –μεγάλα ή μικρά, έντονα ή αδιόρατα– υπάρχουν σε κάθε άνθρωπο και συχνά συνυπάρχουν ή εναλλάσσονται μέσα στην ημέρα. Όπως και στο ξενοδοχείο του παραμυθιού, έτσι και μέσα μας, κάθε μέρα είναι διαφορετική, ανάλογα με τα συναισθήματα που μας επισκέπτονται. Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης ετοίμασαν με πολλή φαντασία και μεράκι φιγούρες που απεικονίζουν τα συναισθήματα του παραμυθιού και τις προσέφεραν στους μικρούς μας μαθητές, δίνοντάς τους έτσι τη δυνατότητα να δραματοποιήσουν την ιστορία και να γίνουν οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές της. Ακολούθησε ένας όμορφος και συγκινητικός διάλογος, όπου οι μαθητές της ΣΤ΄ απάντησαν στις ερωτήσεις των παιδιών του Νηπιαγωγείου και μοιράστηκαν τα δικά τους συναισθήματα για το Δημοτικό σχολείο, που ετοιμάζονται να αποχαιρετήσουν. Μίλησαν για τις εμπειρίες τους, όσα αγάπησαν και όσα θα θυμούνται με χαρά από
τα έξι αυτά σημαντικά σχολικά χρόνια. Το παραμύθι «Το Ξενοδοχείο των Συναισθημάτων» αποτέλεσε την ιδανική αφορμή για να συζητήσουμε με τα παιδιά τη σημασία της αναγνώρισης και της αποδοχής των συναισθημάτων. Μια τρυφερή δράση που συνέδεσε το παρόν με το μέλλον των μαθητών μας, ενισχύοντας τη συναισθηματική τους έκφραση και ενδυναμώνοντας τη σχέση μεταξύ των βαθμίδων του σχολείου μας.

20250514 102251 20250514 101200 20250514 101908 20250514 101745 20250514 101332 20250514 102300 20250514 100537

Επίσκεψη των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο

Στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης των νηπίων στο δημοτικό, το νηπιαγωγείο μας διοργάνωσε δυο εκπαιδευτικές επισκέψεις στο 1 ο Δημοτικό Σχολείο Μεταμόρφωσης. Τα νήπια, συνοδευόμενα από τις εκπαιδευτικούς τους, περιηγήθηκαν με ενθουσιασμό στους χώρους του σχολείου, γνώρισαν τον Διευθυντή, τη δασκάλα της Α΄ τάξης και είχαν την ευκαιρία να ξανασυναντήσουν παλιούς φίλους και συμμαθητές. Με ιδιαίτερη χαρά, προσέφεραν ως δώρο ένα βιβλίο με ζωγραφιές που είχαν ετοιμάσει οι ίδιοι για τους μαθητές και τη δασκάλα της Α’ τάξης, εκφράζοντας έτσι τη χαρά και την ανυπομονησία τους για το νέο ξεκίνημα. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, η δασκάλα απάντησε σε κάθε προβληματισμό και απορία που εξέφρασαν, πήραν συνέντευξη από τα πρωτάκια μαθαίνοντας τα “μυστικά” της εμπειρίας τους. Παρατήρησαν ομοιότητες και διαφορές με το δικό
τους σχολικό περιβάλλον, κάθισαν στα θρανία και ξεφύλλισαν τα σχολικά τετράδια και βιβλία. Οι μαθητές της Α΄ τάξης αφού μας έδειξαν τα βιβλία τους, μας εντυπωσίασαν διαβάζοντας αποσπάσματα από το βιβλίο της Γλώσσας. Στη συνέχεια, περιηγηθήκαμε στους υπόλοιπους χώρους του σχολείου: επισκεφθήκαμε την αίθουσα υπολογιστών, το γραφείο των δασκάλων, τις τουαλέτες, την αυλή και παρακολουθήσαμε με ενθουσιασμό μέρος από την πρόβα της καλοκαιρινής τους γιορτής. Ευχαριστούμε θερμά τον Διευθυντή και το εκπαιδευτικό προσωπικό του Δημοτικού Σχολείου για τη ζεστή υποδοχή και την υπέροχη φιλοξενία!

20250508 103442 20250508 102223 20250508 102608 20250508 105121 20250508 105344 20250508 105258 20250508 103529 20250508 100639 20250508 100655 20250508 100706 20250508 101909 20250508 102554 20250508 104138 20250508 104146

Γιορτή της μητέρας

Με αφορμή τη Γιορτή της Μητέρας, σχηματίσαμε τη λέξη μαμά με καρδιές, παίξαμε με τα γράμματα της λέξης “μητέρα”, και μάθαμε τη λέξη “μαμά” σε πολλές γλώσσες. Τέλος, τα παιδιά ετοίμασαν με πολλή αγάπη μια καρτούλα για τη μαμά τους.

Μικρές καρδιές, μεγάλες αγάπες! Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες! 💝

20250509 103312  20250509 103621 1748274676512 20250509 122455 20250509 122454 20250509 122406 20250509 115909 174827467649020250509 1159400 20250509 120235 20250509 120301 20250509 112723 20250509 113209 20250509 113108 20250509 113400

ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Τίτλος Δράσης

Εργαλειοθήκη (toolkit) για περίπτωση ανάγκης

Βαθμίδα: Νηπιαγωγείο

Θεματικά Πεδία

3 ‘’ Καλή Υγεία και Ευημερία’’

11‘’Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες’’

13 ‘’Δράση για το Κλίμα’’

17 ‘’Συνεργασία για τους Στόχους’’.

Σύντομη περιγραφή της Δράσης

Σκοπός της δράσης είναι η ενημέρωση και οργάνωση της προστασίας των μαθητών και μαθητριών, καθώς και μελών της ευρύτερης κοινότητας σε περίπτωση φυσικών καταστροφών. Οι μαθητές/τριες, με αφόρμηση το κουτί πρώτων βοηθειών του σχολείου, διερευνούν θέματα που σχετίζονται με φυσικές καταστροφές, αναζητούν πληροφορίες και εστιάζουν στην προστασία τους. Σχεδιάζουν και οργανώνουν ένα toolkit με αντικείμενα χρήσιμα σε περίπτωση φυσικής καταστροφής. Διαχέουν και ευαισθητοποιούν τη σχολική και την ευρύτερη κοινότητα προκειμένου να δημιουργηθούν toolkits σε διάφορους χώρους.

Μάθημα ή τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται:

Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική: Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία.

Τίτλος :«Σεισμός…. και τώρα τι κάνω»

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

  • Να αναγνωρίζουν περιπτώσεις φυσικών καταστροφών όπως σεισμός, πυρκαγιές και πλημμύρες,
  • Να συλλέγουν πληροφορίες από βιβλία και το διαδίκτυο.
  • Να οργανώνουν τρόπους προστασίας τους σε περίπτωση φυσικών καταστροφών,
  • Να ευαισθητοποιούν και άλλα μέλη της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας για την προστασία τους σε περίπτωση κάποιας φυσικής καταστροφής.

Πεδίο Υλοποίησης

Σχολική αίθουσα και χώρος φύλαξη του κουτιού πρώτων βοηθειών στο σχολείο, και ψηφιακός χώρος του διαδικτύου.

Φάσεις Υλοποίησης

Διερεύνηση

Αφόρμηση για τη δράση αποτέλεσε το υπάρχον κουτί πρώτων βοηθειών στο σχολείο Οι μαθητές/τριες  πήγαν στον χώρο του σχολείου, όπου φυλάσσεται το κουτί πρώτων βοηθειών και συζήτησαν  με την προϊστάμενη για την ανάγκη ύπαρξης του κουτιού, το περιεχόμενό του και τρόπους ανατροφοδότησης του περιεχομένου αυτού.

Προετοιμασία / Σχεδιασμός

Με καταιγισμό ιδεών οι μαθητές/τριες ανέφεραν περιπτώσεις, στις οποίες θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο ένα κουτί έκτακτων αναγκών, όπως  σεισμός, πλημμύρα, πυρκαγιά.Με το ερώτημα «Τι θα μπορούσαμε εμείς να κάνουμε, για να προστατευτούμε στην περίπτωση μια τέτοιας καταστροφής;», πήραμε την απόφαση να δημιουργήσουμε ένα κουτί βοήθειας σε περίπτωση ανάγκης για την τάξη.Οι μαθητές/τριες συζήτησαν και αποφάσισαν από πού θα μπορούσαν να πάρουν πληροφορίες για την προστασία τους σε τέτοιες περιπτώσεις.

Υλοποίηση

Οι μαθητές/τριες μπήκαν στις ιστοσελίδες φορέων, αναζήτησαν βιβλία, εικόνες και φυλλάδια, για να αντλήσουν πληροφορίες.

Μετά από κάθε αναζήτηση το κουτί άρχισε  να εμπλουτίζεται με τα αντίστοιχα αντικείμενα. Για παράδειγμα, μετά την επίσκεψη στην ιστοσελίδα του (Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού & Προστασίας – ΟΑΣΠ),  οι μαθητές/τριες  αποφάσισαν  να βάλουν στο κουτί τους φακούς, σφυρίχτρες και μπαταρίες. Μετά από επίσκεψη στην ιστοσελίδα της Πολιτικής Προστασίας πρόσθεσαν  ποτήρια για νερό, λευκοπλάστες, μάσκες, και γάζες. Οι μαθητές/τριες στόλισαν το εξωτερικό του κουτιού και έγραψαν «Κουτί έκτακτης ανάγκης. Παρακαλούμε μην το ανοίξετε εκτός αν υπάρχει ανάγκη!», απεικονίζοντας τον σκοπό ύπαρξης του. Στη συνέχεια αποφάσισαν σε ποιο σημείο πρέπει να τοποθετηθεί το κουτί προκειμένου να είναι προσβάσιμο από όλους/ες. Παράλληλα με το κουτί, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν αφίσες με κανόνες για την προστασία τους σε περίπτωση σεισμού, πλημμύρας και φωτιάς. Καθώς και ένα βιβλίο με τίτλο: «Οδηγίες για τη σωστή αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών».

https://www.storyjumper.com/book/read/182879511/68338fe0855fa

1748512951055 1748512951014 1748512951003

1748512951028 1748512951040

Επίσης έγιναν  ασκήσεις εκκένωσης του σχολικού κτιρίου σε περίπτωση σεισμού.

1742321834520 1742321799251 1742321799305

Επικοινωνία – Διάχυση

Η δράση, οι αφίσες και το κουτί που έχει δημιουργηθεί παρουσιάστηκαν στους γονείς προκειμένου να δημιουργηθούν κουτιά, ιδανικά σε όλα τα σπίτια και αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Αναστοχασμός

Οι μαθητές/τριες με την ολοκλήρωση της δράσης συζήτησαν  σε κύκλο και εξέφρασαν  τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων της..

Εκπαιδευτικό Bιωματικό πρόγραμμα από την «ΗΛΙΔΑ».

Σήμερα μας επισκέφτηκε στο σχολείο μας η ομάδα ΗΛΙΔΑ και παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα :«Της φύσης τα καμώματα – Μικροί κηπουροί».

Τα παιδιά γνώρισαν τον θαυμαστό κόσμο των φυτών και ανέπτυξαν  μία βαθύτερη εκτίμηση για τη γη. Μέσα από υπόδηση ρόλων εξερεύνησαν  τη λειτουργία της φύσης, κατανόησαν  πώς οι σπόροι «γεννούν» φυτά, πώς αυτά αναπτύσσονται, πώς αναπαράγονται… Γίνανε  κηπουροί και έφτιαξαν τον δικό τους λαχανόπηπο. Παρακολουθώντας την ανάπτυξη των φυτών τους τα παιδιά αισθάνονται τη χαρά της προσωπικής δημιουργίας, αποκτούν περιβαλλοντική συνείδηση και εκτιμούν
την υγιεινή διατροφή.

1748451902903 1748451902914 20250429 103836 20250429 104641 20250429 105722 20250429 105812 20250429 110204 20250429 110428 20250429 110550 20250429 110627 20250429 110741 20250429 110948 20250429 111327 20250429 111336 1748451902880 1748451902894 1748451882798 1748451882809 1748451902867 1748451918671 1748451882785 1748451882757 20250429 112229 20250429 112319 20250429 112219 20250429 113654 20250429 113831 20250429 114000 20250429 121104 1748451918687 1748451918724 1748451918706 1748451882771 20250429 144943 20250429 121040

Πάσχα στο Νηπιαγωγείο μας

Καθώς πλησιάζει το Πάσχα, στο νηπιαγωγείο μας ξεκινήσαμε με ενθουσιασμό τις προετοιμασίες! Πριν αρχίσουμε τις πασχαλινές κατασκευές μας, γνωρίσαμε τα έθιμα και τις παραδόσεις του Πάσχα στην Ελλάδα μέσα από εικόνες, βίντεο και βιβλία. Παράλληλα, με τη βοήθεια του διαδραστικού μας πίνακα, ταξιδέψαμε σε διάφορες χώρες του κόσμου και ανακαλύψαμε πώς γιορτάζεται εκεί το Πάσχα, μαθαίνοντας τα πασχαλινά έθιμα άλλων λαών με τρόπο διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό!

Πασχαλινές δραστηριότητες

eikona Viber 2025 04 10 08 23 24 199 6a83499e 2e7a 4b37 94e5 dce404b2bf34 eikona Viber 2025 04 10 14 07 30 348  20250408 125032 20250408 124819 20250408 12485920250409 093114 20250409 09325220250409 094207 20250409 094339 20250409 094437 20250409 09530020250409 095306 20250409 11544920250409 115428 20250411 125147 20250411 12520520250411 125219

Βάψιμο αυγών

20250408 105323 20250408 11012020250408 110152 20250408 11031020250408 110339 20250408 11044820250408 110451 20250408 11050920250408 110820 20250408 11123020250408 110719 20250408 113001 eikona Viber 2025 04 10 14 07 22 400 eikona Viber 2025 04 10 14 07 28 673 eikona Viber 2025 04 10 14 07 28 905 eikona Viber 2025 04 10 14 07 29 298 eikona Viber 2025 04 10 14 07 29 937

Κατασκευές

20250411 083526 20250411 084750 20250411 084758 20250411 084814 20250411 090545329e63ab 6bff 408f 903a 64c331ed360b 2 c7ef3410 44e4 45a4 8a06 1283f94c7620 1

IMG 9182 IMG 9180 IMG 9179FC75BA5C DCB5 4FAF BAFA 7E1E4018790A 1