“Πως γεννιέται ένα βιβλίο;”

Εσείς ξέρετε πως γεννιέται ένα βιβλίο;

Εμείς το μάθαμε σήμερα, γιατί ήρθε στο σχολείο μας ο κ. Σώκος Γιώργος, ο οποίος έχει βιβλιοπωλείο και ξέρει πολλά πράγματα για τα βιβλία!

Αρχικά πρέπει να έχουμε μια καλή ιδέα για να ξεκινήσουμε να γράφουμε την ιστορία μας. Στη συνέχεια πρέπει να βρούμε έναν εικονογράφο, ο οποίο θα αναλάβει να ζωντανέψει την ιστορία μας μέσα από εικόνες και ζωγραφιές! Στο τέλος ψάχνουμε για έναν εκδότη, δηλαδή αυτόν που θα εκδώσει και θα τυπώσει το βιβλίο μας σε πολλά αντίτυπα. Αυτά τα βιβλία θα φτάσουν στο βιβλιοπωλείο του κ. Γιώργου, ο οποίος θα τα βάλει στα ράφια του για τους τυχερούς αναγνώστες!

 

7    6

Επίσης συζητήσαμε για τον τίτλο ενός βιβλίου, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο και τον εκδοτικό οίκο. Όλες αυτές οι πληροφορίες βρίσκονται στο εξώφυλλο του βιβλίου, ή αλλιώς εμπροστόφυλλο όπως μας είπε ο κ. Γιώργος ενώ το πίσω μέρος του βιβλίου λέγεται οπισθόφυλλο!

2     5

Στο τέλος ο κ. Γιώργος μας έκανε δώρο από έναν σελιδοδείκτη, το οποίον εμείς ζωγραφίσαμε! Τον ευχαριστούμε πολύ για την παρουσία του στο σχολείο, μας έμαθε πολλά πράγματα για το βιβλίο αλλά και το επάγγελμα του βιβλιοπώλη!

1

Σε μια προσπάθεια προώθησης της φιλαναγνωσίας στα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, από την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023 θα λειτουργεί στο σχολείο μας δανειστική βιβλιοθήκη. Κάθε Παρασκευή τα παιδιά επιλέγουν ένα βιβλίο το οποίο διαβάζουν στο σπίτι με τη βοήθεια ενός ενήλικα και το επιστρέφουν τη Δευτέρα. Συνοδευτικά με το βιβλίο παίρνουν ένα φύλλο καταγραφής, το οποίο καλούνται να συμπληρώσουν μετά την ανάγνωση του βιβλίου.

Καλές Πρακτικές Ανάγνωσης

  • Πριν την ανάγνωση του βιβλίου, επεξεργαζόμαστε το εξώφυλλο, εντοπίζοντας τον τίτλο, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο και τον εκδοτικό οίκο, διαδικασία με την οποία είναι εξοικειωμένα τα παιδιά από το σχολείο
  • Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης δείχνουμε με το δάχτυλο ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν τη φορά της γραφής (από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά)
  • Θέτουμε ερωτήσεις στα παιδιά σχετικές με την υπόθεση πριν (π.χ. για ποιο πράγμα νομίζεις ότι μιλάει η ιστορία;), κατά (π.χ. τι λες να γίνει μετά;) και μετά (π.χ. τι θα έκανες αν ήσουν στη θέση του …; τι τέλος θα έδινες;) την ανάγνωση της ιστορίας έτσι ώστε να κρατάμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους, να καλλιεργούμε την κριτική τους σκέψη αλλά και για να διαπιστώσουμε κατά πόσο το κατανόησαν.
  • Στο τέλος, μπορούμε να ζητήσουμε από το παιδί να αναδιηγηθεί με δικά του λόγια την ιστορία και να την αξιολογήσει (τι του άρεσε, τι δεν του άρεσε).

You could be putting your child off reading – here's how to change that

ΚΑΛΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ