eTwinning 2025-2026 “Around the world”
Διάχυση έργου.
Το ταξίδι μας γύρω από τον κόσμο ολοκληρώθηκε. Ο ενθουσιασμός μας ήταν μεγάλος ..Όλα αυτά που είδαμε ,ακούσαμε, μάθαμε και νιώσαμε ,θελήσαμε να τα μοιραστούμε με τους δικούς μας ανθρώπους, γονείς, γιαγιάδες, παππούδες και λοιπούς συγγενείς. Αρχίσαμε να οργανώνουμε λοιπόν μια γιορτή , η οποία θα συνέπεφτε με την λήξη του σχολικού έτους… Ασφαλώς δεν ήταν μια μουσικοχορευτική παράσταση, αλλά τη θεωρούμε γιορτή, επειδή δημιούργησε στα παιδιά συναισθήματα χαράς, ενθουσιασμού και ικανοποίησης, από την γνωριμία με άλλους συνομηλίκους, έξω από τα όρια του τόπου μας, από την απόκτηση γνώσεων και εμπειριών, από την ανάπτυξη δεξιοτήτων και δημιουργικότητας. Φτιάξαμε προσκλήσεις, τακτοποιήσαμε τις βαλίτσες μας με τα αναμνηστικά μας, τους φακέλους με τα φύλλα εργασίας, σχεδιάσαμε το σκηνικό μας, σκαρώσαμε στιχάκια και τα πλαισιώσαμε με όμορφες μουσικές.Τα παιδιά θέλησαν να κάνουν τους δικούς τους μέρος της γιορτής όχι απλώς με την παρακολούθησή της, αλλά με την ενεργή συμμετοχή τους, προτρέποντάς τους να … μαγειρέψουν νοστιμιές από τις κουζίνες του κόσμου, πράγμα που έγινε με πολλή χαρά.
Την ημέρα εκείνη μιλήσαμε για την επιλογή των χωρών που επισκεφθήκαμε, η οποία βασίστηκε στα θαύματα του αρχαίου και σύγχρονου κόσμου. Στα θαυμαστά δηλαδή δημιουργήματα των ανθρώπων αλλά και της φύσης. Έξι σχολεία τρία από την Ελλάδα, ένα από την Κύπρο ένα από την Σερβία και ένα από την Τουρκία, συνεργάστηκαν
και πραγματοποίησαν πέντε δράσεις: Κατασκευή λογότυπου, δημιουργία παραμυθιού, δημιουργία παιχνιδιού αινιγμάτων με το ρομπότ – μελισσούλα , αποστολή στιγμιότυπου καρτ ποστάλ, από το μέρος της Γης όπου ήταν τη συγκεκριμένη στιγμή το κάθε σχολείο, κατασκευή κολάζ, με το μέρος του κόσμου που εντυπωσίασε περισσότερο τα παιδιά του κάθε σχολείου.
Το κάθε σχολείο παράλληλα δούλεψε με τον δικό του τρόπο το θέμα, στάθηκε περισσότερο σε αυτά που κίνησαν το ενδιαφέρον των παιδιών. Υπήρξαν αρκετές δυσκολίες, δεδομένου ότι στο δικό μας νηπιαγωγείο δεν υπήρχε τηλέφωνο και πρόσβαση στο διαδίκτυο, λόγω καθυστέρησης μεταφοράς της σύνδεσης μετά από την μετακόμιση του νηπιαγωγείου στο καινούριο κτίριο. Παρόλα αυτά όμως θεωρούμε ότι οι στόχοι του προγράμματός μας επετεύχθησαν, τα παιδιά κατέκτησαν δεξιότητες γνωστικές, κοινωνικές, συναισθηματικές, χρήσης Τ.Π.Ε.,φαντασία και δημιουργικότητα. Ανέπτυξαν συναισθήματα θετικά ως προς την μάθηση και την απόκτηση γνώσεων, αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση,μέσα από την αλληλεπίδραση και την σύμπραξη με συνομιλήκους από άλλα μέρη.
Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί αξιολόγησαν το πρόγραμμα μέσω ερωτηματολογίων.
Συναντήθηκαν διαδικτυακά για να αποχαιρετιστούν και εξέφρασαν τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους για την συνεργασία.
Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς των παιδιών μας για την συνεχή συμπαράστασή τους στο έργο μας. Ιδιαίτερες αυχαριστίες οφείλουμε στην κυρία Ευρυδίκη Βασιλέλλη-Δουνιά για τη στήριξη και τη βοήθεια.
Οι βαλίτσες που πήραν τα παιδιά μαζί με τα το δωράκι τους (μια μπάλα -υδρόγειο σφαίρα) και τον έπαινο συμμετοχής στο τέλος, εσωκλείουν διάφορα αναμνηστικά…
Ακόμη όμως κι αν οι μνήμες ξεθωριάσουν, κατά την ταπεινή μας άποψη, τα παιδιά θα θυμούνται πάντα τα συναισθήματα που ένιωσαν, σε αυτό το υπέροχο γνωστικό ταξίδι “Around the world”…





































