Αποχαιρετισμοί και ευχαριστίες…

Η σχολική χρονιά τελειώνει και αποχαιρετούμε τα νήπιά μας, που θα πάνε στο Δημοτικό Σχολείο.

Τους ευχόμαστε καλά ταξίδια γνώσης, χαρά, δύναμη και να θυμούνται πως…

«Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο».

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο. Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:

  • Να μοιράζεσαι τα πάντα.
  • Να παίζεις τίμια.
  • Να μη χτυπάς τους άλλους.
  • Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.
  • Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.
  • Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.
  • Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.
  • Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.
  • Να κοκκινίζεις.
  • Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.
  • Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.
  • Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.
  • Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους.
  • Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικά δεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’αυτό.
  • Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς.
  • Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ όλες τη λέξη ΚΟΙΤΑ.

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή. Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή. Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο. Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους.
Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με τους άλλους…

Από το βιβλίο του Robert Fulghum «Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο».

Χαιρετούμε επίσης τα προνήπιά μας, τα οποία θα ξανασυναντήσουμε τον Σεπτέμβριο.

Στη γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2025-2026 είχαμε την ευκαιρία να τιμήσουμε και αποχαιρετήσουμε την Προϊσταμένη μας, κυρία Ανέζα Κοχλιαρίδου, η οποία οσονούπω συνταξιοδοτείται…

990df711 9f24 4d66 8e48 3cfd8ef99f36 843a04c3 776b 4b50 925a d8ef3bc903f2

4dbce56e 9ef8 4ef7 ad58 3de5a4e3bde3  a8a1e31d 6bfe 41ca 9d8c 3b7e22d89472

22ef9975 9f7c 4b6c b492 321cefb70719 c0c5a32a fa29 46bc 8f5a d66735832c5c

Της ευχόμαστε καλή αφυπηρέτηση, υγεία και κάθε καλό..

Ευχαριστούμε από καρδιάς και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και όλους τους γονείς και συγγενείς των παιδιών μας ,για την συνεργασία και την στήριξη. Είναι πολύ σημαντικά στοιχεία για την δημιουργία θετικής στάσης του παιδιού προς το σχολείο, ο σεβασμός και η στήριξη των γονιών προς τους εκπαιδευτικούς. 

Θερμές ευχαριστίες οφείλουμε και στην “ψυχή” του νηπιαγωγείου μας, την κυρία Ευρυδίκη Βασιλέλλη-Δουνιά για την προσφορά της!Της ευχόμαστε να έχει ένα ήρεμο και ξεκούραστο καλοκαίρι!

Σας αφιερώνουμε ένα βιβλίο, με μικρές ιστορίες που γράφτηκαν από τα παιδιά του ολοημέρου του δεύτερου τμήματος, όχι στα πλαίσια κάποιου προγράμματος φιλαναγνωσίας, αλλά προς τέρψη και ευχαρίστηση των ίδιων των παιδιών….Μια μικρή ένδειξη πως γίνονται θαύματα, όταν υπάρχει όραμα και ελευθερία έκφρασης, αντί στόχων και ορίων “προγραμμάτων” ανούσιων για τα παιδιά…

0e5e4596 66fd 4b59 8e46 36b00612a272

Ιστορίες του απομεσήμερου

ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ !!!

Δράσεις του πρώτου τμήματος.

Φιλαναγνωσία

Στα πλαίσια του προγράμματος “Φιλαναγνωσία” και ενόψει καλοκαιριού δημιουργήθηκαν δύο βιβλία, το ένα με μέρη που θα ήθελαν τα παιδιά να ταξιδέψουν, αφού περιηγήθηκαν σε αυτά με την εφαρμογή Google Earth και το άλλο για το καλοκαίρι.

8403ec67 c425 409d bdbd ad451b8d62b9 4137cb99 ffed 44ed acf1 8f3bfb15907b 82f0fee3 9e31 4c30 b0f8 c6c32d3e2586 9a3b0ca2 5c6e 477b 9be1 c21a06f63071 13dac9f0 02be 44ea 9b2a e96a271829f3 b774272c c12b 4fea 8360 ed4d98b9f588

062c03f4 6627 4d35 aae0 4224a9aec890 76463a2d 6005 41e5 b894 7da5476ce4df

Η περιήγηση στην περιοχή έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να εντοπίσουν τις πινακίδες σήμανσης, τις οποίες  μετά κατασκεύασαν και έπαιξαν με αυτές παιχνίδια ρόλων( πεζοί , τροχονόμοι, οδηγοί).

b7663640 11ab 4359 bb25 b34a5c93da06 f13ebd44 e1c2 4c0e b771 1e560dbbd970 0397e7e8 6160 4178 95ba cdd2eeca990b

Καλοκαιρινή γιορτή 

Με αφορμή το  παραμύθι “Μια φορά και ένα μπουκάλι”παίχτηκε  ένα θεατρικό έργο στην καλοκαιρινή γιορτή με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν μικροί και  μεγάλοι  σε περιβαλλοντικά ζητήματα όπως είναι η διαχείριση των απορριμμάτων και η προστασία της θαλάσσιας ζωής.

ed5fe646 3db2 42b7 ba76 1b099b69cd2f 8fe9eddb 832b 429e a241 25b7e7661113

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ζωγραφικής από την Παιδική  Helmepa

Στις 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος  η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA) απέστειλε  έπαινο, αυτοκόλλητα και μολύβια για τη συμμετοχή του  τμήματος στον διαγωνισμό ζωγραφικής της  Παιδικής Helmepa, με τίτλο “Αν ήμουν ο Ποσειδώνας για μια ημέρα”

5a60820b e774 490a af08 9e2ce53971c8

Μάθημα σγγλικών.

Με τον κύριο Νίκο, τον καθηγητή αγγλικών, φτιάχτηκε κολάζ για τον ωκεανό και τα πλάσματά του και τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια θαλασσινά 

ee75941e d317 405b 8379 7c71100e174c  83509a3a 935d 4a1c 9068 9e53037396c6 1

Αποχαιρετισμοί

Τα παιδιά ζωγράφισαν τις αναμνήσεις τους από το νηπιαγωγείο, αποχαιρετώντας το….

75c1b3ab 3c84 497c 8ed7 f88abfcae5da 99f8ac22 2c0a 4f4a 99d9 ee85ebaa46a8

Καλό καλοκαίρι!

 

eTwinning 2025-2026 “Around the world”

Διάχυση έργου.

  Το ταξίδι μας γύρω από τον κόσμο ολοκληρώθηκε. Ο ενθουσιασμός  μας ήταν μεγάλος ..Όλα αυτά που είδαμε ,ακούσαμε, μάθαμε και νιώσαμε ,θελήσαμε να τα μοιραστούμε με τους δικούς μας ανθρώπους, γονείς, γιαγιάδες, παππούδες και λοιπούς συγγενείς. Αρχίσαμε να οργανώνουμε λοιπόν μια γιορτή , η οποία θα συνέπεφτε με την λήξη του σχολικού έτους… Ασφαλώς δεν ήταν μια μουσικοχορευτική παράσταση, αλλά τη θεωρούμε γιορτή, επειδή δημιούργησε στα παιδιά συναισθήματα χαράς, ενθουσιασμού και ικανοποίησης, από την γνωριμία με άλλους συνομηλίκους, έξω από τα όρια του τόπου μας,  από την απόκτηση γνώσεων και εμπειριών, από την ανάπτυξη δεξιοτήτων και δημιουργικότητας.  Φτιάξαμε  προσκλήσεις, τακτοποιήσαμε τις βαλίτσες μας με τα αναμνηστικά μας, τους φακέλους με τα φύλλα εργασίας, σχεδιάσαμε το σκηνικό μας, σκαρώσαμε στιχάκια και τα πλαισιώσαμε με όμορφες μουσικές.Τα παιδιά θέλησαν να  κάνουν τους δικούς τους μέρος της γιορτής όχι απλώς με την παρακολούθησή της, αλλά με την ενεργή συμμετοχή τους, προτρέποντάς τους να … μαγειρέψουν νοστιμιές από τις κουζίνες του κόσμου, πράγμα που έγινε με πολλή χαρά. 

b26c0c24 2c6d 499f b9a4 b158367770d1 2b44d390 1d65 44c1 97cb 8c954a687fea26943858 693a 42f6 adf6 57cd38846d13 6de30846 ac20 4c99 8d5b 430a55e4a262619eaf54 cfa4 4de5 b852 9038763f9c94

Την ημέρα εκείνη μιλήσαμε για την  επιλογή των χωρών που επισκεφθήκαμε, η οποία βασίστηκε στα θαύματα του αρχαίου και σύγχρονου κόσμου. Στα θαυμαστά δηλαδή δημιουργήματα των ανθρώπων αλλά και της φύσης. Έξι σχολεία τρία από την Ελλάδα, ένα από την Κύπρο ένα από την Σερβία και ένα από την Τουρκία, συνεργάστηκαν

b9002fc7 5536 49c2 8743 817bf01558f7 a82d7120 3c1f 4a3a 8500 f3dc6dc0d57a 290d80a4 112a 4572 abdf 096a363870d1 cabf5780 2aa0 489f bc95 94be14f199a1

και πραγματοποίησαν πέντε δράσεις: Κατασκευή λογότυπου, δημιουργία παραμυθιού, δημιουργία παιχνιδιού αινιγμάτων με το ρομπότ – μελισσούλα , αποστολή στιγμιότυπου καρτ ποστάλ, από το μέρος της Γης όπου ήταν τη συγκεκριμένη στιγμή το κάθε σχολείο, κατασκευή κολάζ, με το μέρος του κόσμου που  εντυπωσίασε περισσότερο τα παιδιά του κάθε σχολείου.

634025823 4319971498288266 2667533434283390936 n

7815b60f 4f1c 4fa6 874c 073f9ab3d30e c2a93fb5 6e12 4090 9f0c 6522d396e364 938a2f68 fa47 47eb bd55 388c50db08cf

Το κάθε σχολείο παράλληλα δούλεψε με τον δικό του τρόπο το θέμα, στάθηκε περισσότερο σε αυτά που κίνησαν το ενδιαφέρον των παιδιών. Υπήρξαν αρκετές δυσκολίες, δεδομένου ότι στο δικό μας νηπιαγωγείο δεν υπήρχε τηλέφωνο και πρόσβαση στο διαδίκτυο, λόγω καθυστέρησης μεταφοράς της σύνδεσης μετά από την μετακόμιση του νηπιαγωγείου στο καινούριο κτίριο. Παρόλα αυτά όμως θεωρούμε ότι οι στόχοι του προγράμματός μας επετεύχθησαν, τα παιδιά κατέκτησαν δεξιότητες γνωστικές, κοινωνικές, συναισθηματικές, χρήσης Τ.Π.Ε.,φαντασία και δημιουργικότητα. Ανέπτυξαν συναισθήματα θετικά ως προς την μάθηση και την απόκτηση γνώσεων, αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση,μέσα από την αλληλεπίδραση και την σύμπραξη με συνομιλήκους από άλλα μέρη.

4800b131 ab79 4b67 a5de d202d7039a5d a2a75066 661c 4ff5 a75f 3cd94c31b561 70ba31f1 eb67 4e1c 8683 13502574c3c7 c6652983 8494 4b85 ad2e dba64e05d975 57ec6841 3cc4 4002 bf9a e70137198676 f13c9847 65eb 4d07 b8df 53aec3a8bec1 08f24f2e 8105 4ad2 b60f 06c4adc9aaa3 d047922d b1ba 46fd ae0f 2f5eac916c2b c2bb9747 84c4 455a 876d c90551be3d72

6f3e575d df85 4346 8c9f c2dba92bd38e 722d77a5 1cb4 42af ab8e b6ddde690688 e551a515 a035 41fe af47 6e5061b02aef 999283de 688c 493a 8fd6 b9383b2936a9 a9dbe672 84bb 4336 886f 3a89adcca0f7  df87d5d5 3bc8 436f 88fb 4c3f285d1c5dad1ac6bd 2c56 4b2d ba70 1919347e2ebabrabeio

Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί αξιολόγησαν το πρόγραμμα μέσω ερωτηματολογίων.

081131d2 5fa0 4c65 8930 4c7831d7d471 f0c43a88 814a 48a5 b44b 2726f1c4f9d2

Συναντήθηκαν διαδικτυακά για να αποχαιρετιστούν και εξέφρασαν τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους για την συνεργασία.

c3107a28 0358 4bc8 a83c 8b2b5bc24e56 6d34fb53 5a95 48ef bfb4 a962825446f7 58803c29 368a 465a 9af9 eed250c14c0b b69f0029 687f 45cc b0b0 7e224dc4fe4f

Ευχαριστούμε θερμά  τους γονείς των παιδιών μας για την συνεχή συμπαράστασή τους στο έργο μας. Ιδιαίτερες αυχαριστίες οφείλουμε στην κυρία Ευρυδίκη Βασιλέλλη-Δουνιά για τη στήριξη και τη βοήθεια.

ec5adfe2 e012 4304 8371 b0c38ab91ab0

Οι βαλίτσες που πήραν τα παιδιά μαζί με τα το δωράκι τους (μια μπάλα -υδρόγειο σφαίρα) και τον έπαινο συμμετοχής  στο τέλος, εσωκλείουν διάφορα αναμνηστικά…

46a8c6c9 da6a 47ee ad43 a68f8181a06e Anonymo schedioAnonymo schedio 1

Ακόμη όμως κι αν οι μνήμες ξεθωριάσουν, κατά την ταπεινή μας άποψη, τα παιδιά θα θυμούνται πάντα τα συναισθήματα που ένιωσαν, σε αυτό το υπέροχο γνωστικό ταξίδι “Around the world”…

 

 

eTwinning 2025-2026″Around the world”

Αφήσαμε πίσω μας την Αμερική και γυρίσαμε στην Γηραιά Ήπειρο, την Ευρώπη. Πρώτος σταθμός μας το Λονδίνο με τον συνήθως βροχερό καιρό. Εδώ επιβιβαζόμαστε  σε ένα κόκκινο διώροφο λεωφορείο, για μια ωραία βόλτα στην πόλη. Παρατηρούμε τους κόκκινους τηλεφωνικούς θαλάμους, τα ταξί που ξεχωρίζουν, τα ταχυδρομκά κουτιά, το μεγάλο ποτάμι που διασχίζει την πόλη, τον Τάμεση. Επισκεπτόμαστε το παλάτι του Μπάκιγχαμ και εντυπωσιαζόμαστε με τους ακίνητους, αμιλητους και αγέλαστους φρουρούς και τα μεγάλα μαύρα γούνινα καπέλα τους. Τους αναπαριστούμε αλλά δεν μπορούμα για πολύ να μείνουμε σοβαροί, άλλωστε είμαστε παιδιά, κατασκευάζουμε τα δικά μας λεωφορεία και ζωγραφίζουμε το δικό μας παλάτι.

af1bd96b 21c3 4758 ab5b 135963051cd2 5477318f dfb2 4306 a7d6 ee09af67f0be efa2e382 ff88 4800 9b4b 813a3cbaa303 42bd540a 1fd3 4362 a1e4 8d3713aae09d

39265373 5d66 49b3 9b3f 05effa692b37

Βλέποντας τον χάρτη παρατηρούμε πως το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται πολύ κοντά στην Γαλλία και ανακαλύπτούμε μια υποθαλάσσια σήραγγα που ενώνει τις δύο χώρες,κάτω από το στενό της Μάγχης, το οποίο μαθαίνουμε πως το έχουν διασχίσει κολυμπώντας δεινοί κολυμβητές και δεινές κολυμβήτριες. Αποφασίζουμε να ταξιδέψουμε στο Παρίσι, μέσω αυτής της σήραγγας με τρένο. Η εμπειρία μοναδική.

Το Παρίσι, η πόλη του φωτός μας μαγεύει. Ο πύργος του Άιφελ μας εντυπωσιάζει, όπως και όλα τα άλλα αξιοθέατα, τα Ηλύσια Πεδία, η Αψίδα του θριάμβου, η Παναγία των Παρισίων, το μουσείο του Λούβρου, ο Σηκουάνας…Ένας μικρός μαθητής μας το είχε επισκεφθεί παλαιότερα και μας μίλησε για την εμπείρία του, για την Eurodisney ,την οποία είχε επισκεφθεί και μας έφερε αναμνηστικά να μας δείξει..

261d213b a470 4b95 8a2f 0643ce78ebe2 413b63b7 1181 4eea b817 bbc8e5318126

94ed827c f39a 4ad1 81c2 4d5d869f1acb f2710e58 6443 40a2 9008 8315ea7b0ff2

Ζωγραφίζουμε και εμείς τις εντυπώσεις μας και κατασκευάζουμε παζλ με τον Πύργο του Άιφελ.

ac510268 635f 4efb 8876 0505528b07d9 848e3939 cf47 4326 9be7 a2f153182b1c

f506646b 8d3a 44bd bda8 ce4fda80d26d

Αφήνουμε την Γαλλία και μεταβαίνουμε στον τελευταίο σταθμό μας, όπου υπάρχει ένα άλλο μνημείο του σύγχρονου κόσμου. Η Ρώμη και το Κολοσσαίο. Η Ρώμη, η αιώνια πόλη όπως λέγεται μας αρέσει πολύ! Για πολλούς λόγους. Επισκεπτόμαστε ένα ένα  τα αξιοθέατά της και μαθαίνουμε την ιστιορία της. Στεκόμαστε στην Φοντάνα Ντι Τρέβι και ρίχνουμε νομίσματα κάνοντας διάφορες ευχές,θαυμάζουμε την ζωγραφική και το ταλέντο του Μιχαήλ Άγγελου στην Κάπελα Σιξτίνα και την βασιλική του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό. Τρώμε gelato (παγωτό) σε μια πιάτσα (πλατεία) και το απολαμβάνουμε…Διαπιστώνουμε πως και εδώ μέσα στην πόλη  ρέει ένα ποτάμι, ο Τίβερης…Κρίμα που δεν έχουμε αρκετίο χρόνο να επισκεφθούμε την Νάπολη να φάμε πίτσα ή σπαγγέτι…Ο χρόνος τελειώνει, πρέπει να επιστρέψουμε στην Αθήνα και μετά στην Μυτιλήνη, για να παρουσιάσουμε τις εμπειρίες μας…Ζωγραφίζουμε το Κολοσσαίο και την Φοντάνα Ντι Τρέβι

2dcedca9 ea50 48b2 8eab 490fced93531 180525d6 3dd6 4a0e 8c1f 7ff920de2101

και παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής…Σχεδιάζουμε μια γιορτή , όπου θα παρουσιάσουμε το ταξίδι μας..Καλή επιστροφή!!!