Απελευθέρωση Φλώρινας

Στις 8 Νοεμβρίου γιορτάζουμε την απελευθέρωση της Φλώρινας.  Στο νηπιαγωγείο οι μαθητές άκουσαν για τη Φλώρινα και τι γιορτάζουμε. Αφού φτιάξαμε ένα χρονοδιάγραμμα διαφόρων γεγονότων ώστε να γίνει κατανοητό πότε συνέβησαν  τα γεγονότα είδαμε στον υπολογιστή την αφήγηση των γεγονότων, στη συνέχεια εποπτικό υλικό από μνημεία στη Φλώρινα, φτιάξαμε σχετική αφίσα ομαδικά, κάναμε φύλλα εργασίας για την αναγνώριση της ημερομηνίας των γεγονότων και κάναμε περίπατο στη γειτονιά για να δούμε τα μνημεία και να καταθέσουμε στεφάνι αλλά και να δούμε τα σπίτια της παλιάς Φλώρινας και του ψηφιδωτού με τη παράδοση του κλειδιού της πόλης. Στο τέλος ζωγραφίσαμε ότι μας; έκανε εντύπωση απ’ το περίπατο και χορέψαμε το λυτό ένα παραδοσιακό χορό της Φλώρινας.

 

20241106 095023

20241106 095018

20241106 112216

20241106 115108

20241106 122355 

20241107 112115

20241107 112850

20241107 112936

20241107 114905

20241107 114448

20241107 114523

20241107 113329 

20241107 113739 

20241107 114153

20241107 114415 

20241107 114801

20241107 122641

20241107 122652

20241107 124048

Μαθαίνουμε για το ΜΗΛΟ

Στα πλαίσια γνωριμίας των παιδιών με τα των φρούτα του Φθινοπώρου μιλήσαμε για το μήλο. Αφού δοκιμάσαμε και είδαμε ποιο είναι το μήλο αντιστοιχίσαμε μήλα στο κάθε χρώμα που ανήκει, κόκκινο , κίτρινο και πράσινο. Μάθαμε το ολόκληρο, το μισό και το τέταρτο κόβοντας το μήλο. Κάναμε αναγραμματισμό της λέξης και τη γράψαμε σε φύλλο εργασίας. Πραγματοποιήσαμε σειριοθετήσεις, αντιστοιχία αριθμού μήλων σε κάθε δέντρο, μάθαμε τη παροιμία: “ένα μήλο την ημέρα το γιατρό το κάνει πέρα”, κατασκευάσαμε μήλα και την εξέλιξη του σπόρου μέχρι να γίνει το μήλο. Τέλος με αφορμή τη παροιμία μάθαμε τον αριθμό 1 μέσα από παιχνίδια βιωματικά, μετρώντας αντικείμενα και κάνοντας φύλλα εργασίας. Κλείσαμε τη θεματική μήλο χορεύοντας το “Μήλο μου κόκκινο”.

 

20241104 094838

20241104 121553

20241104 121627

20241104 095529

20241104 095835 

20241105 094432

20241105 094231

20241105 094625

20241105 094850

20241105 095027

20241105 095652 

20241104 111311

20241104 120445

20241104 122342

20241105 100948

20241105 124501

20241105 111427

 20241105 111319

20241105 112312

20241105 112947

20241105 112602

20241105 112505

20241105 114759

20241105 114754

20241105 120519

20241105 120418

Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Στις 31 Οκτωβρίου συνηθίζεται να κάνουμε δραστηριότητες για την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης. Τα παιδιά μαθαίνουν για τα χρήματα μέσα από παραμύθια, τη σημασία των χρημάτων στη ζωή μας και πως μπορούμε να αποταμιεύουμε χρήματα για μελλοντική χρήση. Είδαμε κουμπαράδες, είδαμε διάφορες μορφές χρημάτων, μετρήσαμε κέρματα, κάναμε αναγραμματισμούς λέξεων σχετικών με τα χρήματα, κατασκευάσαμε μια παροιμία και βάλαμε σ το κουμπαρά τις μελλοντικές μας επιθυμίες.

20241031 101850

20241031 094011

20241031 094006

20241031 111648

20241031 111612

20241031 113404 

20241031 122938

 

28η Οκτωβρίου 1940

Στα πλαίσια του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο για το ηρωικό ΟΧΙ που είπαν οι Έλληνες στους Ιταλούς. Τα παιδιά ακούσανε παραμύθια και τραγούδια , εντόπισαν την χώρα μας στην υδρόγειο σφαίρα, έκαναν κολλάζ σημαντικές λέξεις όπως αέρας , όχι, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα, κατασκεύασαν Ελληνικές σημαίες, μιλήσαμε για την ειρήνη και το Πόλεμο ζωγραφίζοντας κάτι σχετικό αλλά και μέσα από πίνακες ζωγραφικής έφτιαξαν την πόλη της Ειρήνης και τη πόλη του Πολέμου βάζοντας τα αντίστοιχα θερμά και ψυχρά χρώματα. Τέλος συμμετείχαμε στην κατάθεση στεφάνου στο μνημείο της γειτονιάς.

20241024 095124

20241024 114941

20241024 114929

20241024 084651

20241029 112647

20241029 112717

20241029 100157

20241029 100109

20241029 115323 

20241030 085505

20241029 115311

20241030 085502 

 20241025 093310

20241025 093959

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1. Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»

Στα πλαίσια πραγματοποίησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου- Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε το εργαστήριο με τίτλο: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» που σχετίζεται με τα ανθρώπινα δικαιώματα.  Βασικοί στόχοι ήταν:

  • Να «ξανασυστηθούν» οι μαθητές με κριτήριο το οικογενειακό τους πλαίσιο.
  •  Να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους.
  • Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους.
  •  Να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της «οικογένειας».                                                                                                                                                                                                   Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν σε κάθε εργαστήριο ήταν σχετικά με αποτύπωση της δικής τους οικογένειας με απαρίθμηση των μελών, γνωριμία με τα είδη οικογενειών που υπάρχουν μέσα από ένα διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη  και αντιστοιχία σε ποιο είδος ανήκει ο καθένας. Στη συνέχεια το κάθε ζωάκι του παραμυθιού έστελνε και από ένα γράμμα για να το γνωρίσουμε αλλά ταυτόχρονα γνωρίζαμε και την οικογένειά του , δημιουργούσαμε ένα προβληματισμό και η κάθε ομάδα μαθητών έδινε λύσεις ενώ μετά καταγράφαμε θετικά και αρνητικά του κάθε είδους οικογένειας. Στο τέλος δημιουργούσαμε για τη κάθε οικογένεια ένα σπίτι όπου μέσα βάζαμε το αντίστοιχο ζωάκι και τη βασική λέξη που δομεί το σπίτι τους. Το εργαστήριο αξιολογήθηκε στο τέλος με τη ζωγραφική του αγαπημένου είδους οικογένειας του κάθε παιδιού.

 

20241206 095154 1

20241205 093938 1

20241007 094806

 20241007 091222

20241004 123847

20241002 111805

20241002 114628

20241002 114325

20241007 095116

20241030 095422

20241030 113645 1

20241007 113824

20241017 113852

20241205 111833

 20241206 122127

20241017 111542

20241017 111547

20241007 122724

20241017 114935

20241007 114634

20241017 113849

20241007 124443

20241007 124503 

20241017 123055

20241205 112837

20241206 115253

20241206 115300

20241206 115305

 

 

 

 

 

 

 

 

Λειτουργία 1ου Νηπιαγωγείου Δευτέρα 2/12/2024 και Τρίτη 3/12/2024

Εξαιτίας των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων που επικρατούν στη περιοχή μας ,με απόφαση του Δήμου Φλώρινας τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά τη Δευτέρα 2/12/2024 και τη Τρίτη 3/12/2024. Το διάστημα αυτό τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν μέσω τηλεκπαίδευσης. Το πρόγραμμα των ημερών θα είναι το εξής:

Πρόγραμμα εξ αποστάσεως

Ημερομηνίες

1η ώρα

09:00-9:30

Διάλειμμα

09:30-09:50

2η ώρα

09:50-10:20

Διάλειμμα

10:20-10:40

3η ώρα

10:40-11:10   

2/12/2024 Κα Εύη Κα Εύη Κα Μαρία
3/12/2024 Κα Εύη Κα Μαρία Κα Άσπα

Οι σύνδεσμοι των εκπαιδευτικών είναι οι εξής:

κα. Εύη

https://minedu-primary2.webex.com/meet/ptsagianni

κα. Μαρία

https://minedu-primary2.webex.com/meet/m.georg78

κα. Ασπασία

https://minedu-primary2.webex.com/meet/aspadalaki

Φθινόπωρο- Φύλλα-Γράμμα Φ

Το φθινόπωρο ξεκίνησε και δεν γινόταν να λείπει από το νηπιαγωγείο μας. Ξεκινήσαμε με φθινοπωρινές ιστορίες που τις σειριοθετήσαμε, κάναμε αναγραμματισμούς λέξεων , διδαχθήκαμε το γράμμα Φ του Φθινοπώρου και των φύλλων εντοπίζοντάς το στη τάξη μας και στα ονόματά μας, είδαμε πως γράφεται βιωματικά με το σώμα μας και  κάναμε φύλλα εργασίας. Στη συνέχεια φέραμε φύλλα απο τα δέντρα και τα ομαδοποιήσαμε ανά χρώμα. Μετά ανα σχήμα και στο τέλος σε πίνακα διπλής εισόδου . Ενώσαμε τα μισά φύλλα αλλά και κινηθήκαμε στο χώρο βρίσκοντας κάθε φορά το σωστό χρώμα και το σωστό σχήμα μέσα απο κινητικό παιχνίδι. Τέλος δημιουργήσαμε το δικό μας δεντράκι με αληθινά φύλλα.

20241014 110356

20241014 112138

20241016 095820

20241016 095935

20241016 095614

20241016 095416

20241016 100716

20241016 100751

20241015 114634

20241015 112418 

20241015 112343

20241015 111827

20241015 111547

20241015 110937

20241015 110813

20241015 095733

20241015 100739 

20241015 100115

20241014 123843  

 

20241016 114226

20241016 113622

20241016 133028 

 

Δανειστική Βιβλιοθήκη

 

Στα μέσα Οκτωβρίου ξεκινήσαμε την δανειστική βιβλιοθήκη. Ο δανεισμός βιβλίων και η ανάγνωση παραμυθιών προσφέρει πολλά στους μικρούς μαθητές. Κάθε Παρασκευή δανείζονται ένα παραμύθι όπου το διαβάζουν στο σπίτι με κάποιον μεγάλο, πραγματοποιούν μια εργασία και τη Δευτέρα το επιστρέφουν. Για να ξεκινήσει η δανειστική βιβλιοθήκη πραγματοποιήθηκαν κάποιες δραστηριότητές στη τάξη που αφορούν τους κανόνες της σοφής κουκουβάγιας για τη προστασία των βιβλίων, φτιάξαμε τη δική μας κουκουβάγια για να μας το θυμίζει, φτιάξαμε ταυτότητες δανεισμού, εντοπίσαμε τίτλους παραμυθιών και τέλος φτιάξαμε ένα φαρμακείο που θα γιατρεύει τα βιβλία σε περίπτωση που σκισθούν. Έτσι ξεκίνησε το μαγικό ταξίδι της βιβλιοθήκης μας.

20241011 095255

20241011 124105

20241011 124055

20241011 123345

20241011 122647

20241011 121425

20241011 121414

20241011 114500

20241011 113128

20241011 112911

Εβδομάδα code week-Προγραμματισμού

Το νηπιαγωγείο μας αποφάσισε να συμμετάσχει στην εβδομάδα προγραμματισμού EU CODE WEEK  με 3 δραστηριότητες. Οι τίτλοι των δραστηριοτήτων ήταν: ” Χρώματα Φθινοπώρου”, “Ρομποτ Δασοφύλακες” και “Βρίσκω το αρχικό του ονόματός μου”. Το πρόγραμμα είναι Ευρωπαϊκό και συμμετέχουν πολλές χώρες μοιράζοντας το κοινό κώδικα των δραστηριοτήτων. Τα παιδιά ασχολήθηκαν με τη ρομποτική προσπαθώντας να βρουν το αρχικό του ονόματός τους, ποια είναι τα χρώματα του φθινοπώρου  και τέλος να οδηγήσουν το ρομπότ να κάνει αναδάσωση φυτεύοντας καινούρια σποράκια που θα γίνουν δέντρα αλλά και επιστρέφοντας τα ζώα που έφυγαν απ’ το καμένο δάσος. Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν μεγάλος καθώς λάτρεψαν τη μελισσούλα bee bot το ρομποτάκι μας. Όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν πιστοποιητικό συμμετοχής.

20241010 122115

20241010 124629

20241010 123803

20241010 123702

20241010 123308

20241010 123159

20241010 123121

20241010 123043

20241016 100716

20241016 100751

20240925 111754

20241018 122502 

20241018 123236

20241018 123027 1

 

Σταφύλι-Μωβ

Σεπτέμβριο και αρχές Οκτώβρη πραγματοποιούμε ένα αγαπημένο θέμα των μαθητών που ταυτόχρονα μαθαίνουμε πολλά. Το σταφύλι μας δίνει πολλές δυνατότητες για μάθηση όπως: να δοκιμάσουμε σταφύλι, να φτιάξουμε το κρασάκι μας, να σειριοθετήσουμε την ιστορία παραγωγής κρασιού, να τη δραματοποιήσουμε, να κάνουμε αναγραμματισμούς, να γράψουμε λέξεις σχετικές, να κατασκευάσουμε, να κάνουμε το μύθο του Αισώπου “Η αλεπού και τα σταφύλια”, να τραγουδήσουμε το αντίστοιχο τραγούδι, το τσιριτρο αλλά και στου Μανώλη τη ταβέρνα και τέλος να μάθουμε και για το χρώμα μωβ από ποιο συνδυασμό χρωμάτων δημιουργείται. Όλη αυτή η εμπειρία μας δημιουργεί τόσα πολλά συναισθήματα και ταυτόχρονα χαρά για γνώση.

20241008 094242 

20241008 094332

20241008 094355

20241008 095008

20241008 094946

20241008 095304

20241008 110939

20241008 111003

20241008 111328 

20241009 112856

20241009 112814

20241008 111812

20241008 112317

20241008 111835

20241008 111653

20241008 113729

20241008 113545

20241008 122338

20241008 124134

20241009 113741

20241009 122636

20241009 095305

20241009 111043

20241009 111146

20241010 095617

20241010 095744

20241010 095610

20241010 112206