Τσικνοπέμπτη!

Η Τσικνοπέμπτη αποτελεί μια μέρα γιορτής με την οικογένεια και τους φίλους. Ωστόσο για τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας είναι συνάμα μια ευκαιρία να γνωρίσουν τις παραδόσεις μας και να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους.

IMG 20240307 124713

IMG 20240307 124724

IMG 20240307 223433

IMG 20240307 223204

FB IMG 8647408993177881810

IMG 20240307 144052

Μαγνητισμός!

Μάθαμε για τους μαγνήτες, τα μαγνητιζόμενα και μη μαγνητιζόμενα υλικά, τις δυνάμεις μεταξύ των μαγνητών (ελκτική- απωστική) και το μαγνητικό πεδίο. Πειραματιστήκαμε, παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια, χορέψαμε.

IMG 20240212 111222

IMG 20240212 111145

IMG 20240212 111209

IMG 20240215 120753

IMG 633d764fddd10c816d1601468f90bdaa V

IMG 20240215 121238

IMG 20240215 120928

IMG 20240215 121134

Ενδοσχολική βία!

Αφού μιλήσαμε για τη σημασία της φιλίας, αποφασίσαμε να συνδυάσουμε την ενδοσχολική βία με τα συναισθήματα. Παρατηρήσαμε πραγματικές εικόνες βίας (σωματικής και λεκτικής), τις περιγράψαμε και δηλώσαμε τα συναισθήματα των εμπλεκομένων. Στη συνέχεια, διαλέγοντας μία κάρτα , στην οποία ήταν αποτυπωμένο ένα περιστατικό βίας (εικονογραφημένο), την τοποθετήσαμε σε έναν πίνακα, ο οποίος απαρτιζόταν από δύο στήλες (διαχωρισμός θετικών και αρνητικών συμπεριφορών).

Έπειτα, παρουσιάστηκε ο τροχός επίλυσης προβλήματος και αφού τον επεξεργαστήκαμε, προτείναμε και καταγράψαμε πιθανές λύσεις σε αντίστοιχα περιστατικά. Ακολούθως, χωρισμένοι σε ομάδες λάβαμε μέρος σε ομαδοσυνεργατικές δράσεις και προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε  σε φύλλο Α3  τι νιώθουν τα παιδιά θύματα, τι οι θύτες και τι οι παρατηρητές. Παρουσιάσαμε το έργο μας στην ολομέλεια.

Επιπρόσθετα, φτιάξαμε μια αφίσα με τίτλο <<ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ>>. Επιπλέον, ακολουθήσαμε διαδρομές με το ρομπότ Δαπέδου (BeeBot) όπου αντιστοιχίσαμε την παθογόνο συμπεριφορά με τον τρόπο επίλυσής της. Τέλος, φουσκώσαμε μπαλόνια και αφού γράψαμε ένα σύνθημα σχετικό με τη θεματική μας προσέγγιση, χορέψαμε σε σχήμα κύκλου και με το σταμάτημα της μουσικής σχηματίσαμε με το σώμα μας μια καρδιά που χτυπάει δυνατά και πετάξαμε ψηλά τα μπαλόνια, τα μπαλόνια της φιλίας, φωνάζοντας <<Φίλοι για πάντα>>.

 

 

Messenger creation c3463d98 4c2b 41ca 9809 e35f6d08d133

Messenger creation 997501c7 c389 4ae4 b654 166e26ed13fb

Messenger creation 57a472e2 0bb8 4fa8 9b2e c2fa0d26a230

Messenger creation 1d848f52 34f9 4b2f 8b4d 63e1b92fb000

Messenger creation 5d765fd0 cdb0 405d 9821 755d6292884b

Messenger creation 4a5cb627 03fb 4281 b3bc 013a28229212

IMG 20240306 123157

IMG 20240226 111753

IMG 20240226 111759

IMG 20240226 111809

IMG 20240226 111805

IMG 20240227 213628

IMG 20240227 213950

IMG 20240227 213841

IMG 20240228 060207

IMG 20240306 110756 1

IMG 20240306 191105

IMG 20240306 191403

IMG 1725a8842415e89df2e6f02108623c5e V

IMG ba741edfd8aff3353c7500155a147edd V

IMG 20240227 214313

IMG 20240227 214501

 

 

 

Φιλία!

Στην προσπάθειά μας να κατανοήσουμε την έννοια της φιλίας και να περάσουμε από το <<εγώ>> στο <<εμείς>>, συζητήσαμε τι κάνουμε με τους φίλους μας, πώς είναι ο φίλος μας, τι νιώθουμε για αυτόν. Ζωγραφίσαμε χωρισμένοι σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων την καρδιά της φιλίας και χορέψαμε δίνοντας τη μισή μας χάρτινη καρδιά σε έναν συμμαθητή/τρια με το σταμάτημα της μουσικής.

IMG 6d561a3a8c8db415f6d27cd2f00ab537 V

IMG 20240203 234514

IMG 20240206 234120

Ο κόσμος των συναισθημάτων!

Γνωρίσαμε τα βασικά συναισθήματα και καταρτίσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη. Παραλληλίσαμε τα καιρικά φαινόμενα και τις εναλλαγές τους με τα βασικά συναισθήματα. Είδαμε πίνακες ζωγραφικής και τοποθετήσαμε φατσούλες που αποτυπώνουν το πλήθος των διαφορετικών συναισθημάτων που προκαλεί ένα ερέθισμα. Διαχωρίσαμε σε έναν πίνακα τα θετικά και αρνητικά συναισθήματα και ζωγραφίσαμε, χωρισμένοι σε ομάδες, την καρδιά της αγάπης, το λιβάδι της χαράς και τη σούπα των φόβων. Παρουσιάσαμε τα έργα μας στην ολομέλεια. Είπαμε το όνομά μας προσαρμόζοντας τη φωνή και την κίνηση του σώματος μας ανάλογα με το συναίσθημα που θέλαμε να εκφράσουμε. Τέλος, παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι σχετικό με τη θεματική μας προσέγγιση.

IMG 1f7791de1362df02f647aaf099262c05 V

IMG e2acdfd163fe7f5d461ed328ab1897d3 V

IMG a1aa5e3a725b0548f8574f44c2b1de31 V

IMG 40706face05293972f411354350fe2e0 V

IMG 4244be37341b96c5c770e5b42a17f99e V

IMG 20240127 091635

IMG 20240127 091545

IMG 20240127 091353

IMG 20240127 091147

IMG 20240127 091010

Βύθιση- πλεύση/ Διαλύματα

Ασχοληθήκαμε με τη βύθιση- πλεύση υλικών και με τα διαλύματα. Ακολουθήσαμε τη διερευνητική μέθοδο για την επίλυση προβλήματος. Πειραματιστήκαμε και καταγράψαμε τα ευρήματά μας σε πίνακα που απαρτιζόταν από τρεις στήλες. Στην πρώτη απεικονίζονταν οι εικόνες των υπό διερεύνηση υλικών, στη δεύτερη διατυπώσαμε τις υποθέσεις μας και στη τρίτη αποτυπώσαμε τα συμπεράσματά μας. Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι και κλείσαμε χορεύοντας, ρυθμίζοντας το σώμα μας ανάλογα με τις οδηγίες που μας δίνονταν.

Βύθιση- πλεύση

IMG 20240119 192636

IMG 20240119 193145

IMG 20240119 193223

IMG 914d4f5c94e2a0c14bde4234c6449646 V

IMG 20240119 193059

IMG 20240128 101924

IMG 20240119 193440

ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ

IMG 20240119 192506

IMG 20240222 085837

IMG 20240222 085934

IMG 20240222 090158

IMG 20240222 090210

IMG 20240119 192211

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΕΙΣΜΟΣ- ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ ΚΑΝΩ?

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία

Ολοκληρώσαμε το 2ο Εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο <<Σεισμός- και τώρα τι κάνω?>>, που εντάσσεται στη θεματική ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον. Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι μαθητές/ τριες γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.

Ζωγραφίσαμε, τραγουδήσαμε, είδαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο, ακούσαμε μύθους, ενημερωθήκαμε για τις ενέργειες που θα πρέπει να προβούμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού και συμμετείχαμε σε καταστάσεις προσομοίωσης σεισμού εντός του σχολικού χώρου.

IMG 20240206 234355

δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με τους Φυσικούς κινδύνους

IMG 20240208 095414

IMG 20240119 192135

το εσωτερικό της γης

IMG 20240119 192058

IMG 20240129 122442

IMG 20240129 122507

IMG 20240119 190709

δημιουργία λιθοσθαιρικών πλακών με πλαστελίνη

IMG 20240119 122910

IMG 20240205 112720

IMG 20240205 113736

IMG 20240205 114219

IMG 20240205 114225

IMG 20240119 191317

βίντεο για το εσωτερικό της γης

IMG 20240119 121522

αναπαριστώντας τον σεισμό στην επιφάνεια της γης

IMG 20240206 113023

δημιουργία της γης

IMG 20240206 114337

IMG 20240206 115055 1

IMG 20240206 122216

IMG 20240208 175615

IMG 20240208 175711

σεισμογράφος

IMG 20240216 111656

IMG 20240216 112936

IMG 20240216 113208

φτιάχνουμε το δικό μας βαλιτσάκι σεισμού

IMG 20240216 121609

IMG 20240216 183632

IMG 20240220 174313

προσομοίωση σεισμού στην σχολική τάξη

IMG 20240220 115052

IMG 20240220 115220

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Υποδεχτήκαμε τη νέα χρονιά με κατασκευές, γνωρίσαμε τους μήνες του χειμώνα, στολίσαμε την τάξη μας, φτιάξαμε χιονάνθρωπους και ομαδικά εικαστικά έργα με χειμωνιάτικα τοπία. Ζωγραφίσαμε σε ομάδες <<τι βλέπουμε έξω από το παράθυρό μας το χειμώνα>>, παρουσιάσαμε τις εργασίες μας στην ολομέλεια και ολοκληρώσαμε γνωρίζοντας τα ζώα της αρκτικής, της ανταρτικής, αυτά που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και εστιάσαμε στα χαρακτηριστικά των πιγκουίνων, διαβάζοντας το παραμύθι <<Ένας πιγκουίνος ΟΧΙ και τόσο τέλειος>>, συζητώντας τα βαθύτερα νοήματά του.

IMG 20240112 175645

 

IMG 20240112 175825

IMG 20240112 180004

IMG 20240112 175739

IMG 20240119 192320

IMG 20240119 192345

IMG 20240119 192428

IMG 20240118 123522

IMG 20240112 175400

IMG f139b4e8f2b1da511a9ff488d8c72fef V

IMG 20240112 180222

IMG 20240112 180410

IMG 20240115 172630

IMG 20240115 172800

IMG 20240119 192019

ομαδική εργασία (ολοήμερο)

IMG 20240119 190858

τι βλέπουμε έξω από το παράθυρό μας το χειμώνα

IMG 20240119 191028

 

IMG 20240119 194912

IMG 20240119 195110

IMG 20231123 100656

IMG 20231124 081247

IMG 20231126 064139

 

IMG 20240215 120324

IMG 20240215 120229

IMG 20240216 184022

IMG 20240221 112033

IMG 20240220 174724

IMG 20240222 115733