ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ:.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ 2025-2026 ΕΔΩ:
ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΕΔΩ:
Κάθε 6 Μαρτίου έχει καθιερωθεί να πραγματοποιούνται δραστηριότητες για τον σχολικό εκφοβισμό σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας μας. Εκείνη η ημέρα αποτελεί μια ωραία ευκαιρία να μιλήσουμε για τις μεταξύ μας σχέσεις αλλά και πως αισθάνεται ένα παιδί που δέχεται bullying ακόμη και στο νηπιαγωγείο. Στη τάξη μας διαβάσαμε το παραμύθι “τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε”συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε το παραμύθι. Είδαμε σχετικό βίντεο με περιστατικό bullying και το σχολιάσαμε,σχετικό εποπτικό υλικό που μιλήσαμε για το πως νοιώθει το κάθε παιδί στην εκάστοτε περίπτωση , φτιάξαμε μια ομαδική εργασία με ένα θλιμμένο παιδάκι που έχει ραγισμένη καρδιά λόγω του bullying και ένα παιδάκι με υγιή καρδιά που είναι ευτυχισμένο και χαρούμενο χωρίς περιστατικά bullying. Στο τέλος κατασκευάσαμε ένα ατομικό χεράκι που μεταφέρει το μυνημα: ” stop bullying”.



Το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων με το οποίο ασχοληθήκαμε στο νηπιαγωγείο μας προέρχονταν απο το θεματικό κύκλο: Ζω καλύτερα Ευ ζην και είχε τίτλο: “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό “. Οι μαθητές μας εξερεύνησαν τη τάξη μας με μεγενθυντικούς φακούς αφού έγιναν για λίγο μικροί ντεντεκτιβ. Ψάχνανε να ανακαλύψουν διάφορα στοιχεία και βρήκαν ένα γραμμα απο το ντεντέκτιβ Βανς όπου ζητούσε να τον βοηθήσουμε να βρει το μυστικό γρίφο για να έχουν τα παιδιά του υγεία και να μην αρρωσταίνουν. Κάθε φορά που μαθαίναμε κάτι μας έστελνε και ένα γράμμα που στο τέλος αν τα ενώναμε όλα μαζί δημιουργούνταν η λέξη ΥΓΕΙΑ. Ξεκινήσαμε με ανάγνωση παραμυθιών και προβολή βίντεο όπου τα παιδιά μάθανε για τις ομάδες τροφίμων. Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο ωραίος Δαρείος” κατασκευάσαμε τα σπιτάκια των τροφών και στη συνέχεια γνωρίσαμε τις υγεινές και τις ανθυγιεινές τροφές οπότε δημιουργήσαμε και την κα. υγιεινούλα και την κα ανθυγιεινούλα. Διαβάζοντας το παραμύθι “Η κυρά διατροφή πρώτη στη μαγειρική” μάθαμε για τη Μεσογειακή διατροφή και φτιάξαμε τη πυραμίδα της διατροφής. Κάναμε φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα, μάθαμε το γράμμα Υ,υ απο την λέξη Υγεία κ.α.Στη συνέχεια αποφασίσαμε να καλέσουμε μια διαιτολόγο -διατροφολόγο για να μας μιλήσει στη τάξη μας οπότε ετοιμάσαμε ερωτήσεις για την επίσκεψη. Επισκέφθηκε τη τάξη μας η κα. Βασιάρη όπου μας μίλησε για τις σωστές διατροφικές συνήθειες που πρέπει να έχουμε ώστε να είμαστε υγιής. Παρατήρησε το πρωινό μας γεύμα και μας επισήμανε το σωστό συνδυασμό των διαφόρων ομάδων τροφίμων.Στη συνέχεια της προσφέραμε ένα βιβλίο με ζωγραφιές που φτιάξαμε για να την ευχαριστήσουμε. Τις επόμενες ημέρες ετοιμάσαμε στη τάξη μας μια υγιεινή φρουτοσαλάτα όπου γράψανε τα παιδιά τη συνταγή και στη συνέχεια γεύτηκαν τη σαλάτα. Γίναμε και συγγραφείς αφού δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι για τη διατροφή όπου κάθε ομάδα ζωγράφισε τη δική του σελίδα του παραμυθιού και μας τη παρουσίασε στη τάξη. Στο τέλος ενημερωθήκαμε απο βίντεο για την πυραμίδα της σωστής άσκησης όπου τη δημιουργήσαμε στη τάξη μας και μέσω βίντεο γυμναστήκαμε για να συνδυάσουμε σωστή διατροφή και άσκηση..
Οι αποκριές πλησίασαν και οι κλοουν και οι μάσκες έκαναν την εμφάνισή τους. Απο την ημέρα της τσικνοπέμπτης τα παιδιά έμαθαν για το έθιμο της τσικνοπέμτης και τι είναι η αποκριά.Εκείνη την ημέρα γεύτηκαν νοστιμα χοτ ντογκ που ετοίμασαν οι γονείς του σχολείου μας. Στη συνέχεια κάναμε δραστηριότητες αναγραμματισμού ,παζλ, φύλλα εργασίας για το γράμμα Κ,κ του κλόουν, ακούσαμε την ιστορία του αρλεκίνου και βάλαμε εικόνες στη σωστή σειρά εξέλιξης, Φτιάξαμε μάσκες και καπέλα, παίξαμε παιχνίδια αποκριάτικα όπως το μουσικό καπέλο και κάναμε αποκριάτικο πάρτι όπου χορέψαμε και διασκεδάσαμε..τις επόμενες ημέρες μιλήσαμε για το χαρταετό και διαβάσαμε αντίστοιχο παραμύθι: “Ο μικρός σταυραετός” της Δόξας Κωτσαλίδου ,το ζωγραφίσαμε και σχεδιάσαμε το δικό μας χαρατετό.. Μιλήσαμε για τη Κυρά Σαρακοστή και το έθιμο που κόβουμε τα πόδια της κάθε εβδομάδα ,κάναμε αναγραμματισμούς και παζλ και στο τέλος κατασκευάσαμε ατομικά τη Κυρά Σαρακοστή για να μετράμε στο σπίτι μας τις μέρες μέχρι το Πάσχα.




Ένα πολύ όμορφο και δημιουργικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας τον μήνα Φεβρουάριο ήταν ένα πρόγραμμα μουσικής με τίτλο: “Η κυρία Μουσική στη τάξης μας”. Το πρόγραμμα είχε ώς στόχο να αναγνωρίζουν τα παιδιά ήχους φυσικούς και τεχνητούς , να μάθουν βασικές μουσικές έννοιες όπως: αργά- γρήγορα, δυνατά σιγανά, παύση, ολόκληρο, μισό, τέταρτο, όγδοο. Επίσης τα παιδιά ξεχώρισαν μέσα από διάφορες δραστηριότητες τα μουσικά όργανα σε ποιες κατηγορίες ανήκουν, παίξανε με τα μουσικά όργανα και δημιούργησαν τα δικά τους. Επίσης πραγματοποιήθηκαν και πολλά μουσικά παιχνίδια για να καλλιεργηθεί η μουσική ετοιμότητα των παιδιών αλλά και για να δημιουργήσουν ακόμη και τη δική τους μουσική παρτιτούρα. Στη τάξη μας δημιουργήσαμε τη δική μας μουσική γωνιά με μουσικά όργανα που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους αλλά και με τα δικά μας δημιουργήματα. Κάναμε φύλλα εργασίας, σειριοθετήσεις μουσικών οργάνων , παζλ αλλά και λύσαμε μουσικούς γρίφους μέσα από πίνακες ζωγραφικής που κρύβανε κάποιο μουσικό όργανο. Σημαντικοί βοηθοί στο πρόγραμμα και συνεργάτες μας ήταν η μπάντα των αδελφών Βαλκάνη και ο κος Γεωργίου που μας επισκέφθηκαν στη τάξη, μας έδειξαν και έπαιξαν διάφορα μουσικά όργανα όπως: τρομπόνι, σαξόφωνο, κλαρίνο, κιθάρα και μπαγλαμαδάκι. Τα παιδιά βιωματικά είδαν από κοντά τα μουσικά όργανα, άκουσαν και σύγκριναν τους ήχους τους και απόλαυσαν τραγουδώντας και χορεύοντας την πολύ όμορφη μουσική. Σας ευχαριστούμε πολύ!!










Το μήνα Φεβρουάριο ασχοληθήκαμε με τα σχήματα και τη διάκριση των βασικότερων από αυτά. Μιλήσαμε για το κύκλο, το τρίγωνο, το τετράγωνο και το Ορθογώνιο. Αφού εντοπίσαμε στη τάξη διάφορα αντικείμενα από το καθένα , τα σχηματίσαμε με το σώμα μας αλλά και με πλαστελίνες, μαρκαδόρους και άλλα υλικά. Πραγματοποιήσαμε ομαδοποιήσεις , σειριοθετήσεις ανα μέγεθος , φτιάξαμε διάφορες δημιουργίες με το κάθε σχήμα, παίξαμε κινητικά παιχνίδια αναγνωρίζοντας το καθένα, φύλλα εργασίας κ.α. Τέλος δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες ζωγραφικής βασισμένους στον ΠΙΤ ΜΟΝΤΡΙΑΝ και στο ΒΑΣΙΛΙ ΚΑΝΤΙΝΣΚΙ. Τα παιδιά απόλαυσαν τις δημιουργίες τους και έμαθαν να ξεχωρίζουν μέσα από παιχνίδια με βιωματικό τρόπο τα βασικά σχήματα.

Το εργαστήριο δεξιοτήτων που πραγματοποιήθηκε για την ενότητα ΣΤΕΜ/ εκπαιδευτική ρομποτική είχε το τίτλο: “Τα ρομπότ στην υπηρεσία ανακύκλωσης”. Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες ενδυνάμωσης της ομάδας, γνωριμίας με τους κάδους ανακύκλωσης αλλά και με τα υλικά που ανακυκλώνονται, διαβάσαμε παραμύθια, παίξαμε παιχνίδια, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο, κατασκευάσαμε αφίσα για την ενημέρωση όλων, ομαδοποιήσαμε, απαριθμήσαμε, ζυγίσαμε και καταγράψαμε διάφορα υλικά. Επιπλέον χρησιμοποιήσαμε το ρομποτάκι bee bot για να κατευθύνουμε τα αντικείμενα στο σωστό κάδο. Τέλος κλείσαμε με την επίσκεψη από εκπρόσωπο της ΔΙΑΔΥΜΑ που μας ενημέρωσε για τους κάδους ανακύκλωσης αλλά και για την επαναχρησιμοποίηση ρούχων και παιχνιδιών. Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους αντικείμενα που τα έδωσαν για επαναχρησιμοποίηση. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία που απόλαυσαν οι μικροί μαθητές.

Μετά την επιστροφή μας από τα Χριστούγεννα ασχοληθήκαμε με την αλλαγή του Νέου έτους. Νέα χρονιά νέα αρχή. Τα παιδιά συγκρίνανε τους αριθμούς από τα δύο έτη 2024-2025, φτιάξανε καπελάκι καλωσορίσματος και ζωγράφισαν όσα ένοιωσαν για τα Χριστούγεννα μέσα από τις 5 αισθήσεις τους. Τέλος μιλήσαμε για τα Άγια Θεοφάνια.

Τις επόμενες ημέρες ασχοληθήκαμε με τον Ιανουάριο και μάθαμε το γράμμα Ι,ι ,διαβάσαμε την κυρά καλή και την κυρά κακή, ακούσαμε τους 12 μήνες αθλητές και φτιάξαμε τις 4 εποχές χωρισμένοι σε ομάδες μαθητών. Μέσα από τη ζωγραφική του παραμυθιού, την αντιστοίχιση του εικονόλεξου του τραγουδιού, τις αντιστοιχίσεις εικόνων και εποχών, το μποουλινγκ με τους μήνες και τη παροιμία: “Του Γενάρη το φεγγάρι μοιάζει σαν μαργαριτάρι ” γνωρίσαμε τον Ιανουάριο και το χρόνο.
Ακολούθησαν δραστηριότητες για την εποχή του Χειμώνα όπως : εκμάθηση του γράμματος Χ,χ, σύνθετες λέξεις με συνθετικό τη λέξη χιόνι, εκμάθηση των ρούχων του χειμώνα αλλά και πολλά παιχνιδοτράγουδα για το χειμώνα.
Στη συνέχεια ταξιδέψαμε στο Βόρειο και Νότιο Πόλο όπου μάθαμε για τους εσκιμώους, και το γράμμα Ε,ε, τα σπίτια τους και τη ζωή τους. Ακολούθησε το ταξίδι στα ζωάκια των πόλων όπου τα τοποθετήσαμε στους πόλους, είδαμε βίντεο, διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε παραμύθια, μάθαμε το γράμμα Α,α απο την πολική αρκούδα και τέλος γίναμε πιγκουίνοι και χορέψαμε.



Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας συμμετείχε τον Ιανουάριο στη παρουσίαση του παιδικού βιβλίου :”Στη μέση του πουθενά” της συγγραφέως Βούλα Γιαγκάζογλου Παππούδα. Το βιβλίο αναφέρεται στο τι πρέπει να κάνουμε όταν χάσουμε το δρόμο μας και ποιους πρέπει να εμπιστευτούμε ή όχι. Στο τέλος ακολούθησε παρουσίαση στους γονείς με στατιστικά και έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε μικρά παιδιά για το πως συμπεριφέρονται σε μια τέτοια κατάσταση. Ήταν μια εξαιρετική βραδιά για όλους μας.

Συγχαρητήρια στο νηπιαγωγείο μας που απέκτησε πιστοποιητικό Αριστείας για τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο του 2024 την εβδομάδα Codeweek “Εβδομάδα Προγραμματισμού” όπου συνεργάστηκε με άλλα νηπιαγωγεία απ’ όλο το κόσμο με κοινές δράσεις. Μπράβο παιδιά τα καταφέραμε!
ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ:.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ 2025-2026 ΕΔΩ:
ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΕΔΩ:
Με τον ερχομό του Δεκέμβρη ξεκινήσαμε δραστηριότητες για το καινούριο μήνα αλλά και για τα Χριστούγεννα. Διαβάσαμε ιστορίες για το μήνα Δεκέμβρη και κάναμε αναγραμματισμό της λέξης. Κάναμε αντίστοιχα το ανθρωπάκι του μήνα και ξεκινήσαμε την αντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα στη τάξη . Κάθε μέρα λύναμε και από ένα γρίφο και εντοπίζαμε τον αντίστοιχο αριθμό. Τα παιδιά παίρναν ένα σακουλάκι με κέρασμα στο σπίτι επειδή έλυσαν το γρίφο. Το ίδιο ετοιμάσαμε και για το σπίτι ώστε τα παιδιά να μετρούν τις μέρες που απέμειναν μέχρι τα Χριστούγεννα. Τα παιδιά συμμετείχαν και στο στολισμό του Χριστουγεννιάτικου δέντρου του σχολείου μας. Επίσης συγκέντρωσαν τρόφιμα και μαζί με ζωγραφιές τα αποστείλαμε στα ΚΑΠΗ Φλώρινας στα πλαίσια της αλληλεγγύης και βοήθειας προς άτομα που το έχουν ανάγκη. Η δράση που συμμετείχαν την οργάνωσε το γραφείο εθελοντισμού Φλώρινας και ονομαζόταν: “Χριστούγεννα για όλους”. Στη συνέχεια καθημερινά στη τάξη μας διαβάζαμε παραμύθια :Η γέννηση του Χριστού, Η μπουγάδα του άγιου Βασίλη, Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι , Το ρούντολφ, Που πήγαν τα Χριστούγεννα κ.α. Ζωγραφίζαμε τι έγινε στις ιστορίες, κάναμε κατασκευές σχετικές, φύλλα εργασίας, αναγραμματισμούς και σειριοθέτηση εικόνων από τα αντίστοιχα παραμύθια. Παίξαμε παιχνίδια κρύβοντας Χριστουγεννιάτικα αντικείμενα αλλά και μετρήσεις, πάζλ και απαριθμήσεις . Επίσης γράψαμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη με το δώρο που θα θέλαμε να λάβουμε. Το θεατρικό που προετοιμάσαμε για τα Χριστούγεννα είχε να κάνει με το παραμύθι : Η μπουγάδα του Άγιου Βασίλη της Ιωάννας Κυρίτση. Κλείσαμε για Χριστούγεννα λέγοντας τα κάλαντα στις γειτονιές του σχολείου μας τηρώντας το έθιμο των Χριστουγέννων και επισκεφθήκαμε τη φάτνη της πλατείας της πόλης μας. Ήταν ο πιο ευχάριστος και δημιουργικός μήνας της χρονιάς που απολαύσαμε μαζί με τα παιδιά.