Πάσχα-Ανάσταση-Λαμπρή
Έφθασε και πάλι η μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης και ξεκινήσαμε να μιλάμε για την μεγάλη Εβδομάδα και τα Πάθη του Χριστού.
Διαβάσαμε την ιστορία “Τα λουλούδια της ελπίδας”που αναφέρεται στην ανάβαση του Κυρίου στον Γολγοθά αλλά και στις παπαρούνες που από άσπρες έγιναν κόκκινες από το αίμα του.
Αποτυπώσαμε στο χαρτί μια εικόνα που μας θυμίζει τη γιορτή γράφοντας και τη λέξη Πάσχα.
Διαβάσαμε την ιστορία “Η κότα με τα κόκκινα αυγά”
Μια φορά και έναν καιρό, λοιπόν ζούσε στο χωριό του μια γριούλα. Ήταν πολύ – πολύ μεγάλη, ίσως εκατό χρονών, κοντή, σκυφτή και τυλιγμένη πάντοτε στα μαύρα της ρούχα. Όλο το χρόνο δούλευε ακούραστα στο περιβόλι της και είχε απ’ όλα τα καλά.
Ζούσε σ’ ένα όμορφο σπιτάκι, έχοντας συντροφιά της μια μικροσκοπική κοτούλα, μ’ ένα στραβό λειρί σαν κοκοράκι. Αυτή η παράξενη κοτούλα δεν έκανε κανένα αβγό για έντεκα μήνες, όμως όλο το μήνα πριν τη Μεγαλοβδομάδα γεννούσε κάθε μέρα κι από ένα μικρούλι, μακρόστενο αβγουλάκι, που ήταν – ξέρετε τι;- ολοκόκκινο. Μάλιστα ολοκόκκινο, σαν βαμμένο. Όλοι στο χωριό παραξενεύονταν, μα κανείς δεν μπορούσε να εξηγήσει το φαινόμενο. Κι όταν ρωτούσαν τη γιαγιά πώς γινόταν άραγε αυτό το θαύμα, εκείνη χαμογελούσε λιγάκι πονηρά, έσκυβε το κεφάλι κι έλεγε: « Α, μη τα ρωτάτε αυτά τα πράγματα. Γίνονται, γίνονται – ξέρω κι εγώ;» Και μάζευε τα αβγά, τα έβραζε να σφίξουν και τα μοίραζε στον κόσμο να τα τσουγκρίσουν μετά την Ανάσταση. ……
Ώσπου μια φοβερή χρονιά, κάποιος τρύπωσε στο κοτέτσι άρπαξε την κότα με τα κόκκινα αβγά και χάθηκε μες στη νύχτα σαν σκιά. Ήταν οι μέρες που θα άρχιζε να γεννάει τα κόκκινα αβγά. Η γιαγιά έψαξε παντού να τη βρει, αλλά άδικος κόπος. …….. Η γιαγιά όταν είδε κι απόειδε αρρώστησε από τον καημό της και ούτε να φάει ούτε να δουλέψει ήθελε στο περιβόλι της, ούτε τίποτε. Και όλοι έλεγαν πως δε θα αντέξει, θα πεθάνει πριν το Πάσχα.
Και έπειτα …α, έπειτα ο Χειμώνας ξανάρθε απρόσκλητος, κι ας είχε μόλις φύγει για τα βουνά, και στρώθηκε πάνω από το χωριό, άσπρος φοβερός και παγωμένος και ο κόσμος κλείστηκε στα σπίτια, τα παιδιά σταμάτησαν το παιχνίδι…….
Και έφτασε η Μεγαλοβδομάδα και το κρυσταλλιασμένο χωριό αναρωτιόταν τι άλλο, άραγε, θα το χτυπήσει.
Ώσπου, τη νύχτα ανάμεσα από Τετάρτη και Πέμπτη- αυτή την Πέμπτη που τη λένε και Κόκκινη Πέμπτη κλέφτης, κρυφά, γύρισε ταραγμένος και μετανιωμένος την κοτούλα στο κοτέτσι της γιαγιάς, μαζί με ένα καλάθι αβγά: μικρούλια, μακρόστενα και ολόλευκα.
Η γιαγιά άκουσε τη φασαρία, έτρεξε στην αυλή, είδε την κοτούλα της κουρνιασμένη στη φωλιά της και καταχάρηκε. Κι ως το μεσημέρι η κότα γέννησε ξανά, κι αυτή τη φορά το αβγό της ήταν κατακόκκινο και λαμπερό όπως πάντα, κι από μέσα του, από ένα τόσο μια σταλιά ραγισματάκι, ξεχύνονταν ένα σωρό μυρωδιές- αυτές που φέρνουν ….
…..την Άνοιξη! Είπα στον παππού μου.
– Ακριβώς, απάντησε εκείνος. Την Άνοιξη. Που ήρθε πάλι στο χωριό, έστω και λίγο αργοπορημένη, λιώνοντας πέρα ως πέρα τα χιόνια που το είχαν σκεπάσει.
– Μα πώς εξηγείται παππού, ρώτησα τότε.
-Α, μη τα ρωτάς αυτά τα πράγματα, μου είπε. Γίνονται- γίνονται – ξέρω εγώ;»
Και την εικονογραφήσαμε!
Στη συνέχεια μάθαμε για τα έθιμα του Πάσχα,τα κόκκινα αυγά ,τα κουλουράκια,τα τσουρέκια,το αρνί,τα κάλαντα του Λαζάρου και αποφασίσαμε να τηρήσοουμε κάποια από αυτά.
Έτσι με μεγάλο ενθουσιασμό μπήκαμε στην κουζίνα και γίναμε ζαχαροπλάστες!Μετρήσαμε,ανακατέψαμε,πλάσαμε αναπτύσσοντας δεξιότητες λεπτής κινητικότητας,συνεργασίας και μαθηματικών εννοιών(βάρος ,όγκος,αριθμοί).Το άρωμα των φρεσκοψημένων κουλουριών γέμισε την τάξη μας και η χαρά ήταν απερίγραπτη όταν είδαμε το αποτέλεσμα της προσπάθειας.
Βάψαμε όμως και αυγά που είχαμε προηγουμένως ζωγραφίσει ενώ σε μερικά περάσαμε λαστιχάκια ακολουθώντας άλλη τεχνική και τα βάψαμε σε μπλε χρώμα για να πειραματιστούμε και με χρώματα εκτός του κόκκινου!
Όμως προέκυψε η ανάγκη να φτιάξουμε καλαθάκια για να βάλουμε μέσα όλα τα καλούδια που είχαμε ετοιμάσει και μαζί μια κάρτα με ευχές προς όλους.Χρησιμοποιώντας χαρτόνια,κορδέλες,χόρτο και με θετική διάθεση,δημιουργήσαμε πασχαλινά καλαθάκια.
Παίξαμε όμως και μαθηματικά παιχνίδια με αυγά και αριθμούς.Ποιός θα αντιστοιχίσει τον σωστό αριθμό με το πλήθος των κουκίδων κάθε αυγού?
Και ήρθε η ώρα για παιχνίδι στην αυλή.Πήραμε κουτάλια,πήραμε και αυγά(πλαστικά για να αποφύγουμε ..ατυχήματα)και ξεκινήσαμε σκυταλοδρομίες !Ποιός θα μεταφέρει πιο γρήγορα στο τέρμα το αυγό του?Ποιά ομάδα θα νικήσει?Το καταδιασκεδάσαμε !
«Μακριά χτυπούν καμπάνες από κρύσταλλο αύριο, αύριο, αύριο λένε:
το Πάσχα του Θεού», (Οδυσσέας Ελύτης)
η 25η Μαρτίου στο σχολείο μας
Ο αγώνας των Ελλήνων στη θάλασσα
Ο αγώνας των Ελλήνων στη στεριά
Τα “Ελληνάκια”μας
Οι ήρωες του 1821
Το δρώμενο που παρουσιάσαμε στην εξώπορτα του σχολείου με καλεσμένους τους γονείς ,το οποίο αναφέρεται στην δημιουργία της ελληνικής Σημαίας
Και τέλος η κατάθεση στεφάνου στο άγαλμα του Ανδρέα Μιαούλη που δεσπόζει στην ομώνυμη πλατεία της πόλης μας
Χρόνια πολλά Ελλάδα!
Οι ευφάνταστες κατασκευές μας
Στην καθημερινή ενασχόληση, στη γωνιά του οικοδομικού υλικού .τα παιδιά με φαντασία,μεράκι και επιμονή αναπτύσσουν ένα πολύ δημιουργικό συνεργατικό παιχνίδι,κατασκευάζοντας μια ποικιλία από δημιουργήματα,μικρά και μεγάλα όπως ρομπότ,πύργους,γερανούς
Χρησιμοποιούν σχήματα μικρά αλλά και μεγάλα κομμάτια lego σε άλλες κατασκευές και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό καθώς εκτός από πρωτοτυπία ,υπάρχει προσπάθεια να ακολουθείται η συμμετρία στην κατασκευή!
Φυσικά και η θέληση για δημιουργία ..συνεχίζεται αμείωτη!
Συμμετοχή στο μάθημα της μουσικής της Α΄τάξης
Στα πλαίσια σχεδιασμού της ομαλής μετάβασης των μαθητών στην Α΄τάξη ,επισκεφθήκαμε το Δημοτικό σχολείο για να συμμετέχουμε στο μάθημα της μουσικής με τα παιδιά της συγκεκριμένης τάξης.Φίλοι αντάμωσαν ξανά,χαιρετήθηκαν και μοιράστηκαν το ίδιο θρανίο και το μάθημα ξεκίνησε.
Τραγουδήσαμε τραγούδια που ήδη ξέραμε όπως και οι φίλοι μας και νιώσαμε πολύ όμορφα που μοιραστήκαμε αυτή την εμπειρία με τα μεγαλύτερα παιδιά.
Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο, ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση, δημιουργώντας μια αφίσα με εικόνες από την εμπειρία μας και την δώσαμε ως δώρο στον κύριο Γιάννη, που μας φιλοξένησε στο μάθημα!
Περιμένουμε με ανυπομονησία να βρεθούμε ξανά με τους φίλους μας πολύ σύντομα!
Μια δράση φυσικής αγωγής στο σχολείο μας
Μιλώντας για την υγεία και την υγιεινή διατροφή,αναφερθήκαμε και στη σπουδαιότητα της φυσικής άσκησης τόσο για το σώμα μας όσο και για την ψυχική μας ενδυνάμωση και ευεξία.
Έτσι με αφορμή αυτό το θέμα,προσκαλέσαμε την κα Γεωργία,εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής του Δημοτικού σχολείου να μας επισκεφθεί και να μας μιλήσει για τη φυσική άσκηση αλλά να οργανώσουμε και αθλοπαιδειές στην αυλή του σχολείου.
Εκείνη με μεγάλη χαρά ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα και εμείς βγάλαμε το υλικό ψυχοκινητικής και ετοιμαστήκαμε για την γυμναστική!
Ξεκινήσαμε με ζέσταμα και ασκήσεις απλές και περάσαμε σε σκυταλοδρομίες,εμπόδια και ρίψεις μέσα σε στεφάνια,άσκηση που απαιτούσε συντονισμό κινήσεων και αρκετή δύναμη.
Στο τέλος κατακουρασμένοι αλλά και πολύ ενθουσιασμένοι δώσαμε τα χέρια και φωνάξαμε όλοι Μαζί “1ο Νηπιαγωγείο” δίνοντας υπόσχεση να ξαναβρεθούμε σε μια τέτοια δράση!
Πανελλήνια σχολική ημέρα κατά της βίας στο σχολείο
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως πανελλήνια σχολική ημέρα κατά της βίας στο σχολείο.
Έτσι και εμείς αφιερώσαμε χρόνο στην τάξη μας σχετικά με το θέμα αυτό.Είδαμε βιντεάκια λανθασμένων συμπεριφορών ,περιγράψαμε εικόνες που αποτελούν παραδείγματα σχολικής βίας και μιλήσαμε για την λεκτική βία,τη σωματική βία,τη βία στο διαδίκτυο.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Η μέρα που έγινα και εγώ” λύκος” των Amelie Janaux και Annick Masson των εκδόσεων Δεσύλλα σε απόδοση Αντώνη Παπαθεοδούλου.
Στο σχολείο η Σάρλοτ έχει μια δύσκολη κατάσταση να αντιμετωπίσει.Η συμμαθήτριά της η Άγκνες μιλάει με λέξεις που γίνονται σαν κοφτερά δόντια και στα μάτια της Σάρλοτ παίρνει τη μορφή του κακού λύκου,ενός λύκου που γίνεται κάθε μέρα όλο και πιο τρομακτικός.Έτσι η ηρωίδα της ιστορίας αρχίζει να μην θέλει να πάει σχολείο ,νιώθει άρρωστη ,δεν γελάει,δεν παίζει,δεν έχει φίλους.Κάποια στιγμή αποφασίζει να γίνει και εκείνη λύκος για να προκαλέσει την προσοχή και στρέφεται εναντίον του Σάιμον, τον οποίο τρομοκρατεί.Όμως γρήγορα το μετανιώνει ,γυρίζει στο σπίτι ,κλαίει και μοιράζεται όσα νιώθει με τη μητέρα της.
Η συζήτηση την βοηθάει .Επιστρέφει στο σχολείο και αποφασίζει να αδιαφορήσει για όλους τους κακούς λύκους και να κάνει φίλους όσους συμπεριφέρονται όμορφα.
Συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να μοιραζόμαστε αυτό που μας στεναχωρεί και να βρίσκουμε λύση αλλά και να μπορούμε να απορρίπτουμε λανθασμένες συμπεριφορές.
Στα συνέχεια, με βάση τα είδη της βίας και του εκφοβισμού, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα και να δημιουργήσουμε σκίτσα για το καθένα από αυτά με το σύνθημα “STOP στον ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ”
Με αποκριάτικη διάθεση
Φθάνοντας στο τέλος της Αποκριάς,μιλήσαμε για τα έθιμα των ημερών όπως ο χαρταετός και ζωγραφίσαμε τον ένα και μοναδικό..δικό μας!
Μετά όμως φτιάξαμε με χαρτόνι και πολύχρωμα χαρτάκια ..χαρταετό “βιτρώ”,έτοιμος για να στολίσει ακόμα και τα παράθυρα για πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα
Από τις δραστηριότητες δεν έλειψαν ο χορός,το γαϊτανάκι ,οι μπαλονοδρομίες
Περάσαμε όμορφα και χαρήκαμε πολύ τα παιχνίδια!Και του χρόνου!
Συμμετοχή στο πρόγραμμα RE-CYCLADES Schools
Το RE-CYCLADES Schools υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου RE-CYCLADES και έχει ως στόχο την ανάδειξη της Διαλογής στην πηγή στα σχολεία, με σκοπό την αξιοποίηση των πλαστικών που θα συλλεχθούν για την δημιουργία νέων χρηστικών αντικειμένων.
Ανθισμένη αμυγδαλιά
Ένα κλαδί αμυγδαλιάς που έφθασε στο σχολείο ήταν η αφορμή να μιλήσουμε για την αμυγδαλιά,τη νυφούλα του χιονιά!
Μιλήσαμε για το δέντρο,παρατηρήσαμε εικόνες,τα άνθη,ο καρπός,τα φύλλα,μάθαμε ότι είναι φυλλοβόλο και πως εδώ στα νησιά έχουμε αρκετές αμυγδαλιές αλλά και το πόσο σημαντικό είναι το αμύγδαλο στην διατροφή μας.
Παρακολουθήσαμε σε βίντεο τον μύθο της Φύλλιδας και του Δημοφώντα
Ο μύθος της αμυγδαλιάς…

Η ιστορία της Φυλλίδας.


































































































