Εργαστήρια Δεξιοτήτων

                                   

                             Εργαστήρια δεξιοτήτων για τη σχολική χρονιά 2023-24.

  • Ως προς τη θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση & Ευθύνη» και υποθεματική Ανθρώπινα δικαιώματα το πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική» .
  • Ως προς τη θεματική ενότητα «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» και υποθεματική Υγεία το πρόγραμμα με τίτλο  « Ο Ρούλης ο Τροφούλης  και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής».
  • Ως προς τη θεματική ενότητα « Φροντίζω το Περιβάλλον» και υποθεματική Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση,  το πρόγραμμα με τίτλο « 1,2,3…….Ανακύκλωσε».
  • Ως προς τη θεματική ενότητα «Δημιουργώ & Καινοτομώ -Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία» και υποθεματική: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική  το πρόγραμμα με τίτλο «Με το Beebot οδηγό, τον κόσμο εξερευνώ».

 

Σας ενημερώνουμε ότι για τη σχολική χρονιά 2022-23, θα ενσωματωθούν στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου τα  λεγόμενα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» τα οποία είναι Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων.

Η διδακτική κατανομή τους στο ωρολόγιο πρόγραμμα είναι 3 διδακτικές ώρες κατανεμημένες τρεις φορές την εβδομάδα.

Α. Το πρώτο Εργαστήριο το οποίο έχει ξεκινήσει από τις 10/10/22 ανήκει στη θεματική ενότητα “ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΕΥ ΖΗΝ” και έχει τίτλο «Δύο φίλοι».

Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές  να γνωρίζουν

  • ότι η ψυχική ευεξία είναι φυσιολογικό κομμάτι της καθημερινής ζωής, όπως είναι και η σωματική υγεία.
  • ότι υπάρχει ένα φυσιολογικό εύρος συναισθημάτων (π.χ. ευτυχία, θλίψη, θυμός, φόβος, έκπληξη, νευρικότητα) που βιώνουν όλοι οι άνθρωποι σε διαφορετικές εμπειρίες και καταστάσεις.
  • ότι είναι καλό να αναγνωρίζουν και να μιλούν για τα συναισθήματά τους.
  • πώς οι άνθρωποι επιλέγουν και κάνουν φίλους.
  • ότι σημαντικές είναι οι φιλίες που μας κάνουν να νιώθουμε χαρούμενοι και ασφαλείς.
  • τη σημασία του αυτοσεβασμού και πώς αυτό συνδέεται με την ευτυχία τους.

 

Το δεύτερο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που ανήκει στη θεματική ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση κι Ευθύνη” έχει τίτλο ” Τι κι αν είμαι παιδί μικρό, έχω δικαίωμα κι εγώ” και πραγματεύεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και κατ΄επέκταση των παιδιών.

Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές μας :

  • Να γνωρίσουν τους παγκόσμιους οργανισμούς που δραστηριοποιούνται για την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων
  • Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν το ρόλο της Unicef.
  • Να αντιληφθούν την άμεση σύνδεση των ανθρώπινων δικαιωμάτων με την ατομική ευημερία κι ευτυχία.

Γ. Το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων ξεκίνησε στις 23/4/2023 και τελείωσε στις 26/5/2023. Ανήκει στη θεματική ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία και στον τομέα 1.  STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική. 

Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Από το σχολ. έτος 2021-2022  στο Πρωινό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου εντάσσονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΦΕΚ 3791/τβ/13-8-2021) τα οποία υλοποιούνται σε τρεις (3) διδακτικές ώρες, κατανεμημένες  τρεις (3) φορές την εβδομάδα (Δευτέρα- Τετάρτη- Παρασκευή).

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει υποχρεωτικά την υλοποίηση  4 Θεματικών Ενοτήτων και μπορεί να περιλαμβάνει από 20 ως 28 Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων, δηλαδή 5 έως 7 εβδομάδες, ανά Θεματική  Ενότητα.
Το σχολείο μας έχει επιλέξει να υλοποιήσει με τη σειρά τα εξής προγράμματα: 1)Είμαι εγώ! Είμαι μοναδικός!” το οποίο ανήκει στην 1η θεματική ενότητα “Ζω καλύτερα, ευ ζην”.
Βασικοί στόχοι: Να αναπτύξουν ικανότητες αυτογνωσίας και δεξιότητες ενσυναίσθησης. Να συνειδητοποιήσουν την διαφορετικότητά τους, να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται την ιδιαιτερότητα του άλλου. Να μπορούν να εκφράζονται χρησιμοποιώντας τον προφορικό λόγο.

2)«Νηπίων παιδεία: Το πρώτο βήμα στη δημοκρατία», Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα , το οποίο ανήκει στη θεματική ενότητα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη”
Βασικοί στόχοι: 1.Ενίσχυση της ομαδικής συνοχής και της αυτοεκτίμησης. 2.Προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης.

3)  «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….» ως προς τη θεματική ενότητα “Δημιουργώ & Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία”

Βασικοί στόχοι:
-Να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος -Να οπτικοποιήσουν τη σκέψη τους -Να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο -Με βιωματικό
τρόπο να αναπαραστήσουν την τροχιά που έχουν οι πλανήτες και ο Ήλιος εξασκώντας την αισθητηριακή μνήμη -Να σκεφτούν, να μετρήσουν και να
υπολογίσουν προκειμένου να δημιουργήσουν μια κατασκευή μηχανικής.

.png

4)το πρόγραμμα με τίτλο:  “Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά” ως προς τη θεματική ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον” 
Βασικοί στόχοι:
1. Να εκφράσουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις και αντιλήψεις τους σχετικά με τη μόλυνση των θαλασσών από τα πλαστικά απορρίμματα. 2. Να
κατανοήσουν με ποιους τρόπους τα πλαστικά απορρίμματα καταλήγουν στο θαλάσσιο περιβάλλον και να αναφέρουν τις επιπτώσεις.