Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Ζω καλύτερα –Ευ Ζην “- Διατροφή

mediterranean diet pyramid

Στη θεματική ενότητα “Ζω καλύτερα –Ευ Ζην ” των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων μιλήσαμε για τη Διατροφή.

Αρχικά φτιάξαμε το ιστόγραμμα για το τι γνωρίζουν τα παιδιά για τις τροφές και τα καταγράψαμε.

Ως αφόρμηση για την έναρξη της δραστηριότητας μας αποτέλεσε μια συζήτηση, όπου τα παιδιά διαφωνούσαν για το αν η πραλίνα σοκολάτας είναι υγιεινή ή όχι. Έτσι ξεκινήσαμε μια συζήτηση για το ποιες τροφές κατά τη γνώμη μας είναι υγιεινές και ποιες όχι.

Αφού συζητήσαμε ανέλαβε κάθε ένας να ξεχωρίσει και να βάλει στη σωστή ομάδα το τρόφιμο που κρατούσε στα χέρια του.
( φωτογραφία)……

Από περιοδικά συλλέξαμε εικόνες με τροφές και τις διαχωρίσαμε σε οικογένειες :

Γαλακτοκομικά, δημητριακά, φρούτα και λαχανικά, ψάρια, κρέας και λίπη, γλυκά και αναψυκτικά.

diatrofh

 

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τις τροφές ξεχωριστά. Ιδιαίτερη έμφαση δώσαμε στα φρούτα και στα λαχανικά που μας δίνουν πολλές βιταμίνες και μας κάνουν δυνατούς και γερούς!
(φωτογραφία)……
Ακολούθησαν οι υδατάνθρακες με τα αγαπημένα μας μακαρόνια και δημητριακά, καθώς επίσης και οι πρωτεΐνες που βρίσκονται κυρίως στο γάλα και στο γιαούρτι.

Το επόμενο βήμα ήταν να διαχωρίσουμε τις τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές. Αναφερθήκαμε φυσικά στις τροφές που αν τις τρώμε καθημερινά, δε μας βοηθήσουν τόσο να μεγαλώσουμε γρήγορα και να είμαστε δυνατοί. Αυτές τις τροφές συμφωνήσαμε πως όσο νόστιμες κι αν είναι, θα πρέπει να τις καταναλώνουμε σπάνια, γιατί μπορεί να χαλάσουν ακόμη και τα δόντια μας!

Τέλος αποφασίσαμε πως για να θυμόμαστε ποιες τροφές θα πρέπει να καταναλώνουμε πιο συχνά, να δημιουργήσουμε μια τροφική πυραμίδα. Έτσι, φέραμε ο κάθε ένας από το σπίτι του και μια άδεια συσκευασία φαγητού. Αφού τα συγκεντρώσαμε όλα μαζί, τα χωρίσαμε και βρήκαμε πού ακριβώς ταιριάζουν.
(φωτογραφία)……
Την επόμενη μέρα, αναλάβαμε δράση, χωριστήκαμε σε ομάδες και βάψαμε πρώτα την πυραμίδα σε χρώματα, για να ξεχωρίζουν οι τροφές μεταξύ τους και στη συνέχεια κολλήσαμε πάνω της, τις συσκευασίες που είχαμε προηγουμένως ταξινομήσει.
(φωτογραφία)……

Ακόμη, ένας συμμαθητής μας μας έφερε από το σπίτι ένα αγαπημένο του βιβλίο σχετικά με τη διατροφή, το οποίο φυσικά δεν παραλείψαμε να το διαβάσουμε και να κατανοήσουμε τη σημαντικότητα των βιταμινών στη διατροφή, αλλά φυσικά και στη ζωή μας.
(φωτογραφία)……

Κι ας μην ξεχνάμε, τα παιδιά μας συμμετείχαν με μεγάλη προθυμία στον διαγωνισμό της code week – εβδομάδα κώδικα, που διοργανώνεται κάθε χρόνο σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Έτσι σε συνεργασία με άλλα σχολεία από όλο τον κόσμο, ακολουθήσαμε την ίδια μορφή δραστηριοτήτων και όλοι μαζί “λύσαμε” τους κρυμμένους κώδικες!
Για να βρείτε την προσπάθεια μας, μπορείτε να πατήσετε σε αυτό το λινκ:
https://padlet.com/lialitsa2014/padlet-3bkxv4fz45enapwx/wish/dMA1W89megwja4OV
(φωτογραφία)….

Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φρούτο και αντιστοιχίσαμε ποσότητες φρούτων με αριθμούς.

Γράψαμε τα ονόματα των φρούτων και των λαχανικών.

Διαβάσαμε σχετικά βιβλία:

«η Κυρά Διατροφή», https://blogs.sch.gr/8nipkorinth/files/2021/10/%CE%97-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%B7.pdf

«τα θυμωμένα λαχανικά», https://www.youtube.com/watch?v=bOXbLtvrgCQ

«ο χορός των βιταμινών», «Ο πρίγκιπας Λεμόνης» https://gsakellaridis.gr/wp-content/uploads/2018/11/%CE%A0%CF%81%CE%AF%CE%B3%CE%BA%CE%B7%CF%80%CE%B1%CF%82-%CE%9B%CE%B5%CE%BC%CF%8C%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%81%CF%86%CE%B7-%CE%9A%CF%81%CE%B5%CE%BC%CE%BC%CF%8D%CE%B4%CF%89.pdf

Μάθαμε τραγούδια για τη διατροφή:

«η καλή μας Διατροφή» https://www.youtube.com/watch?v=K83BHg3bR8w

«σε όλα τα φρούτα λέμε ναι» https://dimandron.sites.sch.gr/to-tragoydi-tis-ygieinis-diatrofis/

«γεια στα χέρια σου γιαγιά» https://www.youtube.com/watch?v=WCphbB7ywM4

«η κυρία Φωτεινή» https://www.youtube.com/watch?v=DR_0IX7Xrjk&list=RDDR_0IX7Xrjk&start_radio=1