Μουσειοσκευή: «Το ΑΒητάρι της ισορροπημένης διατροφής»

 

Μουσειοσκευή: «Το ΑΒητάρι της ισορροπημένης διατροφής»

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα  ¨Δόντια γερά τρώγοντας υγιεινά¨

που εκπονεί το Νηπιαγωγείο μας και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων

του σχολείου μας,  έπειτα από επικοινωνία και συνεννόηση του με το ελληνικό παιδικό

Μουσείο στην Αθήνα ,έγιναν οι κατάλληλες ενέργειες ώστε να έρθει στο σχολείο μας

η μουσειοσκευή με τίτλο “το ΑΒητάρι της διατροφής” .

Πληροφορίες από την ιστοσελιδα του Μουσείου

Οι μουσειοσκευές του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου είναι εκπαιδευτικά κουτιά

σχεδιασμένα σύμφωνα με τις βασικές αρχές και τους στόχους των εκπαιδευτικών

προγραμμάτων του. Καλύπτουν διαφορετικές θεματικές ενότητες και περιλαμβάνουν

αντικείμενα-συλλογές του μουσείου αλλά και οπτικοακουστικό υλικό και υποστηρικτικά

στοιχεία για τον εκπαιδευτικό. Μέσω των μουσειοσκευών το Μουσείο ταξιδεύει σε

οποιονδήποτε χώρο φιλοξενούνται ομάδες παιδιών και με το υλικό τους υποστηρίζουν

στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος μάθησης που ενθαρρύνει την έρευνα, τη συλλογή

στοιχείων γύρω από τη θεματική της εκάστοτε μουσειοσκευής, τη χρήση των αντικειμένων,

την εξαγωγή συμπερασμάτων μέσα από παιχνίδι και άλλες δημιουργικές δράσεις.

Οι στόχοι των μουσειοσκευών είναι:

  • Να εξοικειώσουν τα παιδιά με την έννοια «μουσείο»
  • Να συμβάλλουν στην ισχυροποίηση των δεσμών σχολείου-μουσείου
  • Να προωθήσουν τη συνεργατική μάθηση με την ενεργό συμμετοχή των παιδιών
  • Να εμπλουτίσουν το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου
  • Να υποστηρίξουν όσους δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στο μουσείο
  • Να δώσουν την ευκαιρία στα παιδιά να ασχοληθούν διεξοδικότερα με ένα θέμα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Τα παιδιά  ενθουσιάστηκαν με το υλικό της βαλίτσας,

balitsa 1

ομαδοποίησαν τις τροφές , έφτιαξαν το φαγητό που προτιμάνε, ακολούθησαν

τις συνταγές για σαλάτες, φαγητά κ.λ.π. και μάθαμε

τι πρέπει να προσέχουμε στην διατροφή μας!

 

βαλιτσα1

Χωρίς τίτλο 1

 

νν

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια, τα παιδιά ανακαλύπτουν

τη διατροφική αξία των τροφίμων, ευαισθητοποιούνται στη μεσογειακή διατροφή,

αντιλαμβάνονται το ταξίδι των τροφίμων και εξοικειώνονται με υγιεινές επιλογές.

Η μελέτη και  ο σχεδιασμός της μουσειοσκευής έχει πραγματοποιηθεί με την ευγενική

χορηγία της ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ και διατίθεται δωρεάν στα σχολεία.

Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γ&Κ του Νηπιαγωγείου μας για την συνεργασία

μαζί μας  και την στήριξη στο παιδαγωγικό μας έργο!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δόντια Γερά – Στοματική Υγεία για Παιδιά»

 

«Ανάπτυξη – υλοποίηση από το Υπουργείο Υγείας δράσεων και παρεμβάσεων
ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού στο πλαίσιο της Αγωγής
Υγείας σε Εθνικό Επίπεδο για το σχολικό έτος 2024 – 2025»
Το Κέντρο Υγείας Άμφισσας σε συνεργασία με την Τοπική Μονάδα Υγείας
Άμφισσας στο πλαίσιο των δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και
ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού του Υπουργείου Υγείας για το σχολικό έτος
2024 –2025 , υλοποιεί τη θεματική ενότητα «Δόντια Γερά – Στοματική
Υγεία για Παιδιά» στα Νηπιαγωγεία της περιοχής  μας (απόφαση 5ης ΥΠΕ με αριθμ.πρω.
85435/18-10-24).

Έτσι την Τετάρτη 5/02/2025 υλοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας

δράση ενημέρωσης με  θέμα «Στοματική υγεία και διατροφή», καθώς και

οδοντιατρικός έλεγχος στους μαθητές/τριες του σχολείου μας, από το οδοντιατρείο

του Κέντρου Υγείας Άμφισσας και την ΤΟΜΥ Άμφισσας, σε συνεργασία με την

οδοντίατρο κ. Ζαγκουβά Αικατερίνη, την οποία ευχαριστούμε θερμά!

 Η δράση  αυτή στηρίζεται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων , με θέμα:

“Δόντια Γερά, Τρώγοντας Υγιεινά”

που εκπονείται αυτό το διάστημα στο Νηπιαγωγείο μας!

Χωρίς τίτλο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δράση με την Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής

Στα πλαίσια της δράσης  -Σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών- με τίτλο

« Εγώ ή Εσύ!!!Εγώ κι Εσύ Μαζί!!!» που υλοποιεί φέτος η σχολική μας μονάδα

πραγματοποίησε την  Πέμπτη 23/01/25 ώρα 10:50, Παρασκευή 31/01/25 ώρα 09:10, και

Πέμπτη 06/02 ώρες 9:10 και 10:50 η Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας της Εταιρίας Κοινωνικής

Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος  , ομάδασυναισθηματικής αγωγής και έκφρασης,

αποβλέποντας στην προσωπική ανάπτυξη και τη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων

για τους μαθητές του 1ου Νηπιαγωγείου Άμφισσας, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς

της τάξης. Οι ομάδες πραγματοποιούνται με σκοπό την αυτογνωσία, τη συζήτηση,

την αλληλεπίδραση, την αναγνώριση, το μοίρασμα και τη διαχείριση συναισθημάτων

σε ένα χώρο που επικρατεί κλίμα αποδοχής, ασφάλειας και εχεμύθειας.

Σκοπός του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ

των μαθητών μέσω της ενίσχυσης της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης

και της εμπιστοσύνης,  ώστε να δημιουργηθεί ένα ακόμη πιο ασφαλές, ευχάριστο και

δημιουργικό περιβάλλον μάθησης.

1

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κοπή Βασιλόπιτας

 

Πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας την Τετάρτη στις 24/01/2025,

κοπή βασιλόπιτας, που ήταν μια προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

του Νηπιαγωγείου μας. Στη συνέχεια, μοιράστηκαν τα κομμάτια στους μικρούς μαθητές και

μαθήτριες  των δύο τμημάτων ,  κατόπιν  έγινε κλήρωση για κάθε τμήμα  ,όπου βρέθηκαν οι

τυχεροί μαθητές!

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τις βασιλόπιτες 

και για τα δώρα στους τυχερούς!

Ευχόμαστε το 2025 να είναι μια όμορφη χρονιά γεμάτη

υγεία, αγάπη, ειρήνη, πρόοδο.

 

βασιλοπιτα 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

ΤΙΤΛΟΣ:  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Στα πλαίσια του προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο Νηπιαγωγείο, βάσει των Δεξιοτήτων Επικοινωνίας, Κριτικής Σκέψης και Συνεργασίας στην Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Κοινωνικής Ζωής, τα παιδιά μέσα από δραστηριότητες συνεργάστηκαν ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία, στρατηγική σκέψη, μελέτη περιπτώσεων και επίλυση προβλημάτων.

Ας γνωριστούμε παίζοντας 

Τα παιδιά προετοιμάζονται κινητικά, επικοινωνούν μέσα από την κίνηση

και τη μη λεκτική επικοινωνία.

Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας

  • Συμφωνήσαμε τους κανόνες, που πρέπει να ακολουθούμε για να είμαστε χαρούμενοι                                     και να περνάμε καλά όλοι μαζί…

 

κανονες11

Τα παιδιά καλούνται να εκφράσουν τις αρχικές τους ιδέες μέσα από το σχέδιο

και την προφορική παρουσίαση των σχεδίων, να αναστοχαστούν και να αξιολογήσουν

τις στρατηγικές επικοινωνίας και συνεργασίας που αξιοποιούν.

Από το εργαστήριο αυτό προέκυψε το “Δέντρο της αγάπης”

Τα μανταλάκια της φιλίας και της συνεργασίας»

συνερ

Επικοινωνήσαμε χωρίς να έχουμε οπτική επαφή τόσο λεκτικά, όσο και μη λεκτικά

Συνεργαστήκαμε σε ομάδες   για την επίτευξη ενός κοινού στόχου..!

συνερ1

 

Συμμετέχοντας στις διάφορες δραστηριότητες, διασκεδάσαμε, προβληματιστήκαμε,

ανταλλάξαμε ιδέες, βρήκαμε εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης προβλημάτων…

    Κατανοήσαμε ότι…

Για να εξασφαλίσουν τα παιδιά υγιή κοινωνική ζωή θεμελιωμένη σε αποτελεσματικές

σχέσεις, πρέπει να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, την ικανότητα δηλαδή να

μπαίνουν στη θέση των άλλων, να κατανοούν και να αισθάνονται πράγματα με τον

ίδιο τρόπο που τα βιώνει ένα άλλο άτομο.

συν

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Χριστούγεννα -Πρωτοχρονιά

Ενδεικτικές Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες!

 

1

2

3

 

4

 

κ

 

5

 

Η Εἰρεσιώνη αποτελεί το αρχαιελληνικό «χριστουγεννιάτικο» δέντρο.

Πρόκειται για έναν κότινο, κλαδί ελιάς, τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες

στόλιζαν και τα παιδιά το περιέφεραν στις αθηναϊκές κατοικίες,

τραγουδώντας τις καλένδες, τα αντίστοιχα κάλαντα της εποχής.

 

ειρεσιωνη

Ακολούθησε θεατρικό παιχνίδι, με τα κάλαντα της Ειρεσιώνης, κρατώντας κλαδί ελιάς

και με  τα σημερινά  κρατώντας τα τρίγωνα!

 

Χωρίς τίτλο 1

 

β

Καλή χρονιά σε όλους!

με υγεία ,χαρά και ευτυχία!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Χριστουγεννιάτικες δράσεις

 

  • Την Τετάρτη  18/12/2024 το απόγευμα ,πραγματοποιήθηκε στο χώρο του

Νηπιαγωγείου μας , Χριστουγεννιάτικη δράση από το Σύλλογο Γ&Κ του σχολείου μας.

Μικροί και μεγάλοι  με διάθεση , κέφι , φαντασία,

θέλησαν να μοιραστούν στιγμές μαζί μας,

και να εμπλουτίσουν το χριστουγεννιάτικο κλίμα

με ποικίλες δραστηριότητες.

 

ΓΓ

 

Ο Αη Βασίλης διάβασε μια ιστορία  στα παιδιά, τους μοίρασε δώρα!!!

Χωρίς τίτλο

 

 

  • Επίσκεψη στο Μουσικό σχολείο.

 

Την Παρασκευή 20/12/2024, επισκεφτήκαμε το Μουσικό σχολείο της πόλης μας,

κατόπιν της πρόσκλησης που μας έκανε . Η χαρά μας ήταν μεγάλη!

Ακούσαμε από τα παιδιά του Μουσικού σχολείου ευρωπαϊκά κάλαντα ,είπαμε

και μεις με τη σειρά μας τα δικά μας κάλαντα και τέλος τραγουδήσαμε

χριστουγεννιάτικα τραγούδια όλοι μαζί!

Γ1

……….και του χρόνου “Χρόνια πολλά” και “Καλή χρονιά” 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Φθινοπωρινές δραστηριότητες

 

Γνωρίζουμε τα φθινοπωρινά φρούτα, που μας περιμένουν στη γωνιά του φθινοπώρου

  • Μαθαίνουμε τα ονόματα τους, μετράμε,γινόμαστε ζωγράφοι,παίζουμε…

 

φρουτα

 

φρουτα 1

φρουτα 2

 

.Το τελευταίο φύλλο

Διαβάζουμε το παραμύθι “Το τελευταίο φύλλο” και εκφράζουμε τις απόψεις μας.

  • Πως λέγεται το δέντρο που ρίχνει τα φύλλα του και πως αυτό που τα κρατάει;
  • Τι χρώμα έχουν τα φύλλα πάνω στο δέντρο και τι xρώμα όταν πέφτουν;
  • Πως γεννιέται ένα φύλλο;
  • Γιατί πέφτουν τα φύλλα;

 

φυλλα

 

 

  • Επέτειος Πολυτεχνείου

 

Στις 17 Νοεμβρίου, όπως κάθε χρόνο γιορτάζουμε την επέτειο του Πολυτεχνείου.

πολυτεχνειο 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κουκλοθεατρική παράσταση

 

Την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου παρακολουθήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας την

κουκλοθεατρική παράσταση “ΟΙ ΝΑΝΟΙ ΚΙ Ο ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ”

από την κ.Αναστασία Ξηρομερίτου!

Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γ&Κ του Νηπιαγωγείου μας,

που ανέλαβε τα έξοδα της παράστασης!

α

α1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28η Οκτωβρίου

 

                      Ενδεικτικές δραστηριότητες για την 28η Οκτωβρίου

 

DSC07752

 

σημαια 2

σημαια1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση