ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2ος θεματικός κύκλος

 

2ος Θεματικός Κύκλος:

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

Υγεία: ασφάλεια στον δρόμο

 

                                                                               Ο δικός μας τίτλος:

Τον ΚΟΚ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.

 

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελείται από 5 εργαστήρια και έχει ως σκοπό την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων-δεξιοτήτων:

-Να καλλιεργήσουν το ένστικτο της αυτοπροστασίας και να κατανοήσουν τρόπους προστασίας και πρόληψης ατυχημάτων

-Να εκφράζουν τις σκέψεις τους με ακρίβεια και να συζητούν εποικοδομητικά

-Να κατανοήσουν τη σημασία της ύπαρξης των χρωμάτων και των σχημάτων στα σήματα κυκλοφορίας.

-Να αναγνωρίσουν την ύπαρξη, την τήρηση και την αναγκαιότητα των κανόνων

-Να έρθουν σε επαφή με το περιβάλλον που τα περιστοιχίζει.

-Να ακολουθήσουν κανόνες με ασφάλεια.

-Να ενθαρρυνθούν ώστε να γίνουν φορείς θετικής επιρροής στις οικογένειές τους σε θέματα οδικής συμπεριφοράς που κατέκτησαν από την αγωγή και εκπαίδευσή τους.

Η προσέγγιση του συγκεκριμένου εργαστηρίου δεξιοτήτων θα είναι κυρίως διαθεματική, με στόχο να εμπλακούν σε αυτή τα περισσότερα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου (π.χ. γλώσσα, μαθηματικά, φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, πληροφορική.

Διάρκεια: 5 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος-Φεβρουάριος

Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου έχει τίτλο «Το συμβούλιο της τάξης».

Αποτελείται από 3 δραστηριότητες με συνολική διάρκεια 3 διδακτικών ωρών.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1η δραστηριότητα (1η διδακτική ώρα): Δημιουργία ενός ερωτηματολογίου, το οποίο καλείται το παιδί να το απαντήσει με τους γονείς του και να το επιστρέψει στο σχολείο, με σκοπό την διερεύνηση των αρχικών γνώσεων των μαθητών πριν την έναρξη του εργαστηρίου.

.jpg

2η δραστηριότητα (2η διδακτική ώρα): Συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης με σκοπό την ανίχνευση των γνώσεων και των εμπειριών των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Ο ρόλος μας είναι κυρίως εμψυχωτικός και συντονιστικός, προσπαθώντας μέσα από τις ερωτήσεις που υποβάλουμε στην ομάδα να προκύψουν απορίες που όμως δεν θα δώσουμε την απάντηση εμείς, αλλά θα ωθήσουμε τα παιδιά να σκεφτούν και να αναζητήσουν με ποικίλους τρόπους την απάντηση (βιωματικά, διαδίκτυο, παραμύθια κ.α.). Ενδεικτικές ερωτήσεις: Πως έρχεστε στο σχολείο; Φοράτε ζώνη ασφαλείας; Υπάρχουν κανόνες κυκλοφορίας και γιατί; κ.α.

3η δραστηριότητα (3η διδακτική ώρα): Προβολή εικόνων από την κυκλοφορία πεζών και οχημάτων στους δρόμους και προβληματισμός.

.jpg

Το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου έχει τίτλο «Αποκωδικοποιώντας τον κώδικα».

Αποτελείται από 3 δραστηριότητες με συνολική διάρκεια 3 διδακτικών ωρών.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1η δραστηριότητα (1η διδακτική ώρα): Ανάγνωση ή προβολή παραμυθιού: «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.» Συγγραφέας: Πιτσιδοπούλου Ελένη. Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους. Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται..

 

2η δραστηριότητα (2η διδακτική ώρα): Παιχνίδι ερωτήσεων: π.χ. Τι σημαίνει το κάθε χρώμα στα σήματα; Τι διαφορετικό έχει το σχήμα του «στοπ» και γιατί; Τι πρέπει να κάνει ο οδηγός σε κάθε σήμα; κ.α.

DSC05953

Παιχνίδι: Ντόμινο σημάτων 

Κατασκευές σημάτων – χαρτοκολλητική- ψηφιδωτό.

 

.png

3η δραστηριότητα (3η διδακτική ώρα): Ενασχόληση με ποικίλα φύλλα εργασίας με σκοπό την καλύτερη εμπέδωση των παραπάνω γνώσεων.

 

.jpg

Το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου έχει τίτλο «Η σημασία των κανόνων». Αποτελείται από 3 δραστηριότητες με συνολική διάρκεια 3 διδακτικών ωρών.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1η δραστηριότητα (1η διδακτική ώρα): Συζητάμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο και έπειτα παρατηρούμε σε διάφορες εικόνες την οδική συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών και επιβραβεύουμε τη σωστή. Δίνουμε έμφαση στη διάβαση πεζών. Συμπληρωματικά δίνουμε σχετικά φύλλα εργασίας για εμπέδωση.

.jpg

 

.png

 

Παιχνίδι με διάβαση πεζών: Δημιουργούμε με χαρτοταινία στο πάτωμα την διάβαση πεζών και τα όρια του πεζοδρομίου και το κάθε παιδί καλείται να διασχίσει με προσοχή το δρόμο. Οι υπόλοιποι συμμαθητές αναπαριστούν τα αυτοκίνητα, κρατούν τα σήματα κ.α. Έπειτα διασχίζουμε το δρόμο έξω από το σχολείο μας, σύμφωνα με τα όσα μάθαμε

55

2η δραστηριότητα (2η διδακτική ώρα): Εκτός από επιβάτες και πεζοί είμαστε και οδηγοί. Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας. Συγγραφέας: Κατερίνα Βαϊμάκη. Το παραμύθι μας δίνει την αφόρμηση για να κάνουμε συζήτηση στην ολομέλεια για τα ποδήλατα μας, τι φοράμε για να τα οδηγήσουμε, ποια σήματα πρέπει να ακολουθούμε κ.α. Παράλληλα με αντίστοιχα φύλλα εργασίας ενισχύουμε τις νέες γνώσεις.

 

.png

3η δραστηριότητα (3η διδακτική ώρα): Γνωριμία με τους φωτεινούς σηματοδότες. Γιατί υπάρχουν φανάρια; Ποιος είναι ο Γρηγόρης και ο Σταμάτης; Τι πρέπει να κάνω σε κάθε χρώμα; κ.α. Ασκήσεις εμπέδωσης με αντίστοιχα φύλλα εργασίας.

DSC06013

Παιχνίδι με φανάρι: τα παιδιά «κυκλοφορούν» σαν οχήματα στην τάξη και όταν σηκώσει ο/η νηπιαγωγός το φανάρι με το πράσινο χρώμα προχωράνε, με το πορτοκαλί επιβραδύνουν και με το κόκκινο σταματάνε. Έπειτα ακολουθεί ομαδικό παιχνίδι λέξεων-ντόμινο σχημάτων.

.jpg

 

  • Ένα παιδί ο οδηγός και το άλλο παιδί ο συνεπιβάτης με δεμένα μάτια…Στην αρχή προχωράνε σιγά σιγά για να αποκτηθεί εμπιστοσύνη μεταξύ τους…Μετά γίνεται πιο γρήγορο και αρχίζουν τα εμπόδια…Ο οδηγός πρέπει να προειδοποιεί και να προσέχει τον συνεπιβάτη!!!!

 

Το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου έχει τίτλο «Οι κατάσκοποι του δρόμου». Αποτελείται από 3 δραστηριότητες με συνολική διάρκεια 3 διδακτικών ωρών.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1η δραστηριότητα (1η διδακτική ώρα): Περίπατος στη γειτονιά του σχολείου. Οργανώνουμε περίπατο στην περιοχή του σχολείου με σκοπό την παρατήρηση, την καταγραφή και τη φωτογράφηση πινακίδων, διαβάσεων, πεζοδρομίων κ.α.

.jpg

2η δραστηριότητα (2η διδακτική ώρα): Επιστρέφοντας στο σχολείο αξιολογούμε τον περίπατό μας και τις παρατηρήσεις μας και επεξεργαζόμαστε τα συμπεράσματά μας. Κάνουμε την καταγραφή τους, με σκοπό την δημιουργία γράμματος για ενημέρωση στον Δήμαρχο.

3η δραστηριότητα (3η διδακτική ώρα): Φτιάχνουμε το σήμα της φαντασίας μας που θεωρούμε ότι λείπει από τον ΚΟΚ αλλά εμείς το θεωρούμε αναγκαίο. Θα χρησιμοποιήσουμε το κατάλληλο χρώμα και σχήμα για να δηλώσουμε το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε

Το 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου έχει τίτλο «Με όσα έμαθα για τον ΚΟΚ – Αξιολογώ». Αποτελείται από 3 δραστηριότητες με συνολική διάρκεια 3 διδακτικών ωρών.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1η δραστηριότητα (1η διδακτική ώρα): Εκ νέου συζήτηση στην ολομέλεια με σκοπό την ανάδειξη και την αποσαφήνιση

των νέων γνώσεων αλλά και την πιθανή καταγραφή νέων προβληματισμών για περαιτέρω διερεύνηση.

2η δραστηριότητα (2η διδακτική ώρα): Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης

προσαρμοσμένο στην ηλικία τους. Το ερωτηματολόγιο αξιολογεί κυρίως τις γνώσεις που έλαβαν και πόσο κατανόησαν τα όσα έμαθαν.

3η δραστηριότητα (3η διδακτική ώρα): Δημιουργία κατασκευής – μακέτας με τη βοήθεια των σημάτων του ΚΟΚ

και τις νέες γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές στα προηγούμενα εργαστήρια.

 

 

 

 

 

 

.png

11

BIIGO

  • Ακούμε το τραγούδι :Ο Πρίγκηπας Λεμόνης για τη Ζώνη στο αυτοκίνητο

 

             https://video.link/w/dLpad

 

.png

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση