no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Ένα πρωί στο Βιοτεχνικό – Βιομηχανικό Μουσείο

Συγγραφέας: | 23 Οκτωβρίου, 2008
| 3 σχόλια |
                                                                   
Τη Δευτέρα 20/10/2008 οι μαθητές μας της Α’ τάξης , στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας , επισκέφθηκαν τον Βιοτεχνικό – Βιομηχανικό Εκπαιδευτικό Μουσείο με έδρα το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου. 
Εκεί  παρακολούθησαν το πρόγραμμα α) «Εργαλεία – Μηχανές» όπου οι μαθητές ανακαλύπτουν τα εργαλεία και τα μηχανήματα, του Μηχανουργείου της παλιάς Γαλλικής Εταιρείας Μεταλλείων Λαυρίου. Συλλέγουν στοιχεία σχετικά με τα χαρακτηριστικά, τις ιδιότητες και τη χρήση τους και στη συνέχεια επιλέγουν ποια τους είναι χρήσιμα, για την κατασκευή ενός ξύλινου εργαλείου για την τάξη τους.
β) το εργαστήριο ««Πέτρωμα, Ορυκτό, Μετάλλευμα» όπου οι μαθητές συμμετέχοντας στο εργαστήριο του Μουσείου με δείγματα ορυκτών από τις συλλογές του, προσπαθούν με πειράματα να τα ξεχωρίσουν στις κατηγορίες που ανήκει το καθένα και τα συνδέουν με τις χρήσεις τους στην καθημερινή ζωή .
Οι εντυπώσεις των μαθητών μας:

a1.jpg      ergaleia-mixanes-1.jpg     ergaleia-mixanes-3.jpg

– Επισκεφθήκαμε τη Γαλλική εταιρεία Μετταλευμάτων Λαυρίου. Μόλις φθάσαμε αντικρίσαμε πολλά παλιά μηχανουργεία που τώρα έχουν μετατραπεί σε μουσείο.  Μπήκαμε σε ένα απάυτά. Μέσα υπήρχαν πολλές μηχανές και εργαλεία. Μας μίλησαν για την εταιρεία και μετά χωριστήκαμε σε ομάδες για να φτιάξουμε ένα σπαστό μέτρο. Η πρώτη ομάδα ανέλαβε να σημαδέψει το ξύλο εκεί που έπρεπε να κοπεί και εκεί που έπρεπε να γίνουν οι συνδέσεις. Η δευτερη ομάδα έκοψε με ειδικά εργαλεία κομμάτια ξύλου και έκανε τρύπες. Τα ξύλα πέρασαν στην επόμενη ομάδα που τα λιμάρισε, και μετά στην τέταρτη ομάδα που τα αρίθμησε. Τέλος, στην πέμπτη ομάδα, η οποία έκανε τη σύνδεσή τους με τα πριτσίνια. Αυτή η εκδρομή του σχολείου μας μου άρεσε πάρα πολύ, πρώτα επειδή συμμετείχαμε και εμείς και μετά επειδή δεν ήταν συνηθισμένη και έτσι όλοι διασκεδάσαμε.
Γουλανδρή Φραγκίσκα Α’2
…Μόλις φθάσαμε αντικρίσαμε ερειπωμένα σπίτια. Μπήκαμε σε ένα παλιό εργοστάσιο, που είχε παλιές μηχανές και εργαλεία. Κάποιοι κύριοι μας διηγήθηκαν την ιστορία τους ότι δηλαδή ξεκίνησαν να δουλεύουν εκεί από παιδιά ακόμη. Τους άκουγα με θαυμασμό και ενδιαφέρον.
Υπήρχαν και κάποιες κυρίες οι οποίες μας έκανα ερωτήσεις για τις μηχανές και τα εργαλεία και αργότερα μας έδωσαν τις συντεταγμένες και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε ένα μέτρο.
Η εκδρομή αυτή είχε ενδιαφέρον γιατί μάθαμε πολλά σημαντικά πράγματα?.
Σούμας Νίκος Α?3

ergaleia-mixanes-2.jpg   ergaleia-mixanes-4.jpg   ergaleia-mixanes-5.jpg

 

– Όταν φτάσαμε ο ξεναγός μας ξενάγησε στο χώρο. Μας έδειξε διαφόρων ειδών πετρώματα, και ακούσαμε τον κύριο Δημήτρη (16 ετών άρχισε να δουλεύει εκεί) να μας διηγείται καταστάσεις που πέρασε όταν δούλευε εκεί.
Μετά χωριστήκαμε σε 5 ομάδες και κατασκευάσαμε ένα μέτρο. Στο τέλος αγόρασα ένα αναμνηστικό γαλινίτη.
Μου άρεσε πολύ αυτή η εκπαιδευτική εκδρομή γιατί έμαθα πολλά πράγματα για τα πετρώματα και τα εργαλεία της παλιάς εποχής.
Σφακιανάκη Ελευθερία Α?3

orykta.jpg   orykta2.jpg   orykta3.jpg

– Εκεί ασχοληθήκαμε με τα πετρώματα, τα ορυκτά και τα μεταλλεύματα της Ελλάδας.
– Χωριστήκαμε σε ομάδες, για αρχή διαλέξαμε ένα πέτρωμα, ή ορυκτό, ή μετάλλευμα και κάναμε διάφορα πειράματα πάνω του για να βρούμε κάποιες πληροφορίες για τις ιδιότητές του. Μετά φτιάξαμε ένα πάζλ για να βρούμε σε τι χρησίμευε. Τέλος έπρεπε να βρούμε σε ένα χάρτη σε ποιο μέρος της Ελλάδας μπορούμε να το βρούμε. Μόλις τελείωσαν όλες οι ομάδες κάτσαμε στη μοκέτα και ανακοινώσαμε τα αποτελέσματά μας.
Ήταν υπέροχα!
Φάραγγα Αλεξάνδρα Α?3

orykta4.jpg    orykta-1.jpg

[…] Διαβάσαμε το φυλλάδιο και αρχίσαμε να απαντάμε. Βρήκαμε σε ποιες περιοχές συναντάμε τον ασβεστόλιθο, ότι έχει σκληρότητα 3-6, πως δεν διαλύεται με το νερό, τις ιδιότητές του, το ειδικό του βάρος και το χρώμα του. Όλα αυτά ήταν καταπληκτικά επειδή τα κάναμε με πειράματα!!
Τζαννέτος Γιάννης Α’3
κάτω από: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 2008-09, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Αφήστε μια απάντηση

Κατηγορίες