Απολογισμός επιμορφωτικής δράσης Erasmus+

ERASMUS logoΑπολογισμός επιμορφωτικής δράσης Erasmus+

Από 23η έως 29η Ιουνίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο Φολίνιο της Ιταλίας επιμορφωτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης και κατάρτισης δέκα εκπαιδευτικών του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Πρέβεζας με Λ.Τ.,  στο πλαίσιο υλοποίησης εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Δημιουργικές στρατηγικές για τη διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση”. Η ομάδα των εκπαιδευτικών αποτελούμενη από τις:  Καινουργιώτη-Τσόλκα Κ., Ρωμαΐδου Μ., Τζατζά Ό., Κουρεμένου Ό., Διαμαντοπούλου Μ., Μαγαλιού Μ., Γιαννούλη Σ., Πασσά Ό., Ζιώγα Σ., και Φατούρου Σ., ξεκίνησε το ταξίδι προς Ιταλία το πρωΐ της 23ης Ιουνίου από Πρέβεζα προς Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα και από εκεί αεροπορικώς προς Ρώμη. Το ταξίδι ολοκληρώθηκε αργά το απόγευμα όταν οι εκπαιδευτικοί με τη χρήση τρένου έφθασαν στον τελικό προορισμό τους στην πόλη Φολίνιο της Ιταλίας. Εκεί τους υποδέχθηκε ο υπεύθυνος του φορέα επιμόρφωσης κ. Roberto Grimaldi ο οποίος τους βοήθησε να τακτοποιηθούν στο κατάλυμά τους.

εικόνα Viber 2024 06 28 00 37 13 669

 

εικόνα Viber 2024 06 28 00 22 18 441Την επόμενη μέρα, την 24η Ιουνίου που ήταν και η πρώτη μέρα επιμόρφωσης η ομάδα των εκπαιδευτικών με τη συνοδεία του κ. Roberto Grimaldi οδηγήθηκε στο χώρο επιμόρφωσης. Ο χώρος ήταν ένα παλιό οινοποιείο, σημαντικό μνημείο της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Είχε διαμορφωθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να φιλοξενεί πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις και να είναι διαθέσιμος και για άλλες χρήσεις. Εκεί συναντήσαμε τον επιμορφωτή μας κ. Paolo Russo. Η πρώτη ημέρα επιμόρφωσης περιελάμβανε γνωριμία και ενημέρωση για το Φολίνιο και την ευρύτερη περιοχή. Έγινε αναλυτική περιγραφή του περιεχομένου της επιμόρφωσης και τέθηκαν οι στόχοι με βάση τις ανάγκες των εκπαιδευομένων.

 

 

εικόνα Viber 2024 06 27 11 05 07 530

εικόνα Viber 2024 06 27 11 05 07 376 

Οι επόμενες μέρες των μαθημάτων περιελάμβαναν ενημέρωση και πρακτικές δραστηριότητες σχετικά με τη μάθηση με βάση την έρευνα, τη μάθηση βάσει εργασιών, τη παιχνιδοποίηση στην εκπαιδευτική διαδικασία, άλλες σύγχρονες εκπαιδευτικές τάσεις και χρήση εφαρμογών και ψηφιακών εργαλείων. Τα απογεύματα η ομάδα είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί και να περιηγηθεί στα αξιοθέατα του Φολίνιο αλλά και των γύρω περιοχών αφού σε ελάχιστο χρόνο με τη χρήση τρένων μπορούσε κανείς να πάει σε τοποθεσίες ιστορικού και τουριστικού ενδιαφέροντος (Spelo, Spoleto, Perugia, Roma). H τελευταία ημέρα των μαθημάτων ήταν αφιερωμένη στον αναστοχασμό και αφού δόθηκαν βεβαιώσεις παρακολούθησης η υπόλοιπη μέρα ήταν αφιερωμένη στην Ασίζη, μία πόλη μεσαιωνική, απαράμιλλου κάλλους και μεγάλης ιστορικής αξίας.

εικόνα Viber 2024 07 09 08 46 53 845   εικόνα Viber 2024 07 08 19 32 10 391

 

 

Την 29η Ιουνίου εγκαταλείψαμε το Φολίνιο και με το τρένο κατευθυνθήκαμε προς το αεροδρόμιο της Νάπολης για να επιστρέψουμε αεροπορικώς στην Πρέβεζα.

Συνολικά, θεωρούμε ότι οι μαθησιακοί στόχοι του προγράμματος επιτεύχθηκαν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό. Μέσα από αυτή την επιμορφωτική εμπειρία του Erasmus+ είχαμε την ευκαιρία να βελτιώσουμε ουσιαστικά τις δεξιότητές μας στη χρήση καινοτόμων, μαθητοκεντρικών μεθόδων διδασκαλίας που ενισχύουν τη συμμετοχή και τη συνεργασία μέσα στην τάξη. Παράλληλα, εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας γύρω από τη χρήση ανοιχτών και ψηφιακών πόρων και εργαλείων, οι οποίοι μπορούν να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία δυναμικών μαθησιακών εμπειριών και την υποστήριξη της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Το πρόγραμμα μας ενδυνάμωσε, επίσης, ως προς την ικανότητά μας να συμβάλλουμε ενεργά στον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της αξιοποίησης των ΤΠΕ, λειτουργώντας ως φορείς αλλαγής μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Ταυτόχρονα προβληματιστήκαμε σχετικά με την ένταξη αυτών των πρακτικών και εργαλείων στην ελληνική σχολική τάξη καθώς διάφοροι περιορισμοί ενδέχεται να αποβούν ιδιαίτερα σημαντικοί και μένει να φανεί κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί μας θα καταφέρουν να εφαρμόσουν τα διδαχθέντα στην πράξη!

εικόνα Viber 2024 07 01 13 20 18 543  εικόνα Viber 2024 06 28 20 27 18 149

CC BY-NC-ND 4.0 Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.