Συμμετοχή του Ομίλου Εφαρμογών Πληροφορικής στο διαγωνισμό με θέμα «Πιάσε τη σημαία» (Capture Τhe Flag) – Διαγωνισμός για την Κυβερνοασφάλεια.

Διαγωνισμός με θέμα «Πιάσε τη σημαία» (Capture Τhe Flag) – Διαγωνισμός για την Κυβερνοασφάλεια

Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024, το σχολείο μας πήρε μέρος στον Πανελλήνιο μαθητικό Διαγωνισμό για την Κυβερνοασφάλεια “Πιάσε τη σημαία”, του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου. Πιο συγκεκριμένα, συμμετείχαν 3 ομάδες του Ομίλου Εφαρμογών Πληροφορικής, με μαθητές της Γ’ τάξης, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας πληροφορικής, κ. Ζωίτσας Βλάχου.

Ο διαγωνισμός, που αφορούσε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μαθητές/τριες Γυμνασίων και Λυκείων), διενεργήθηκε κατά την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2023, υπό την αιγίδα των Υπουργείων Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στην ειδική Πλατφόρμα για διαγωνισμούς C.T.F. Συμμετείχαν συνολικά 180 ομάδες (Γυμνάσια–Λύκεια-ΕΠΑΛ-Ιδιωτικά εκπαιδευτήρια) και 400 μαθητές και εκπαιδευτικοί. Οι προκλήσεις που έπρεπε να λυθούν ήταν κοινές για όλους τους μαθητές. Οι συμμετέχοντες έπρεπε να ολοκληρώσουν κάποιες προκλήσεις (“challenges”), ατομικά ή ομαδικά. Οι προκλήσεις στις οποίες διαγωνίστηκαν οι μαθητές, προέρχονταν από τους τομείς της κρυπτογραφίας, την ανάλυση δεδομένων επιθέσεων και την Κοινωνική Μηχανική – Social Engineering (phishing/spear–phishing mails).

Παρόλο που ο συγκεκριμένος διαγωνισμός ήταν απαιτητικός για μαθητές Γυμνασίου, οι ομάδες του σχολείου μας, με βάση το χρόνο ολοκλήρωσης των προκλήσεων, έλαβαν τις εξής θέσεις:

  • ROBOTEEN$ (Ελένη Γούση – Ηλέκτρα Κιάφα): 43η θέση

  • PR0GR@MMER$PK (Φίλιππος Ζήσης – Κων/νος Νάσης) :70η θέση

  • T3CHK1DS@ (Χρήστος Μπούρας – Γιώργος Σκέντος): 93η θέση

Στους συμμετέχοντες δόθηκαν έπαινοι, ωστόσο τα πραγματικά βραβεία συμμετοχής ήταν οι πολύτιμες γνώσεις, οι εμπειρίες και οι δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές μας: ενημέρωση για την ασφάλεια των δικτύων και το «Ηθικό Hacking», ενίσχυση της κριτικής ικανότητας στο διαδίκτυο και γνώση για τα κενά ασφαλείας, αναγνώριση της ανάγκης της προστασίας των προσωπικών πληροφοριών στο διαδίκτυο. Παράλληλα, στα πλαίσια του επαγγελματικού προσανατολισμού, οι μαθητές προσέγγισαν τον τομέα της ασφάλειας δικτύων. Πάνω απ’ όλα, όμως, η συμμετοχή στο διαγωνισμό αποτέλεσε την αφορμή να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας, ένα πολύτιμο εφόδιο για την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.

Ευχόμαστε και θα επιδιώξουμε τη συστηματική συμμετοχή μας σε αυτό το διαγωνισμό και σε παρόμοιους, καθώς, αφού γνωρίζουμε πια τη διαδικασία, θα προετοιμαστούμε καταλληλότερα για του χρόνου!

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 01 21 185430

CC BY-NC-ND 4.0 Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.