Δράσεις
Συμμετοχή στην εκδήλωση βράβευσης του Σχολικού Μαραθωνίου Ανακύκλωσης 2025-2026
Το σχολείο μας συμμετείχε με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό στην εκδήλωση βράβευσης του Σχολικού Μαραθωνίου Ανακύκλωσης 2025-2026, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 26 Μαΐου στον Πολιτιστικό Χώρο «Δημ. Χατζή» από τον Δήμο Ιωαννιτών, στο πλαίσιο του προγράμματος Followgreen.
Η δράση υλοποιήθηκε με στόχο την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας σε θέματα ανακύκλωσης και προστασίας του περιβάλλοντος. Οι μαθητές μας συμμετείχαν ενεργά στο Σχολικό Πρωτάθλημα «Πάμε Ανακύκλωση», αποδεικνύοντας στην πράξη ότι η ανακύκλωση μπορεί να αποτελέσει καθημερινή στάση ζωής και σημαντικό βήμα για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν αξίες όπως η υπευθυνότητα, η συνεργασία και ο σεβασμός προς το περιβάλλον, ενώ παράλληλα συνειδητοποίησαν τη σημασία της ενεργού συμμετοχής των πολιτών στην προστασία του πλανήτη.
Η εκδήλωση αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους, καθώς ανέδειξε τη συλλογική προσπάθεια των σχολείων του Δήμου Ιωαννιτών και επιβράβευσε τις καλές πρακτικές ανακύκλωσης και περιβαλλοντικής δράσης.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν και συνέβαλαν με τον ενθουσιασμό και τη συμμετοχή τους στην επιτυχία της δράσης.
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Γκολφινοπούλου Βασιλική, Γιαννούλα Αικατερίνη
Παρακολούθηση ομιλίας Αστροναύτισσας της NASA Dr. Bonnie J. Dunbar απο το ΝΟΗΣΙΣ
Μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν διαδικτυακά την ομιλία της Αστροναύτισσας της NASA Dr. Bonnie J. Dunbar που διοργάνωσε το ΝΟΗΣΙΣ
Το ESERO Greece (European Space Education Resource Office) και το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το ΝΟΗΣΙΣ Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας και το Ελληνικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, διοργανώσε ομιλία με προσκεκλημένη την Αστροναύτισσα Dr. Bonnie J. Dunbar, για μαθητές και μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ήταν για μια σπάνια ευκαιρία, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ομιλία από μια διακεκριμένη επιστημόνισσα η οποία έχει συμμετάσχει σε πέντε διαστημικές αποστολές. Στόχος της εκδήλωσης ήταν η άμεση επαφή των παιδιών με τις επιστήμες του διαστήματος και η ενθάρρυνσή τους για την ενασχόληση με τους κλάδους STEM (Science, Technology, Engineering,Mathematics).
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γιαννούλα Αικατερίνη
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα “Στα Μονοπάτια των Γεφυριών. Χτίζουμε Γέφυρες ανάμεσα στην Ιστορία και το Περιβάλλον”
Μέσα από τη δράση αυτή, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία, την αρχιτεκτονική και τη σημασία των παραδοσιακών πετρόχτιστων γεφυριών της Ηπείρου, τα οποία αποτελούν σημαντικά μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς και αναπόσπαστο κομμάτι του φυσικού τοπίου της περιοχής μας.
Αρχικά, οι μαθητές πραγματοποίησαν έρευνα και συνέλεξαν πληροφορίες, φωτογραφικό υλικό και ιστορικά στοιχεία για τα γεφύρια της Ηπείρου. Στη συνέχεια, επεξεργάστηκαν το υλικό τους και δημιούργησαν ένα ψηφιακό βίντεο με τη βοήθεια εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, συνδυάζοντας εικόνα, κείμενο, μουσική και αφηγήσεις.
Η δράση αυτή βοήθησε τους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικότητας και ψηφιακού γραμματισμού, ενώ παράλληλα τους έδωσε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες με δημιουργικό και εκπαιδευτικό τρόπο. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, κατανόησαν πως η τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο ανάδειξης της τοπικής ιστορίας, της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ανάγκης προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.
Το τελικό βίντεο αποτελεί μια όμορφη «γέφυρα» ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, αναδεικνύοντας τη μοναδική ομορφιά και την πολιτιστική αξία των γεφυριών της Ηπείρου μέσα από τη ματιά και τη δημιουργικότητα των μαθητών.
Το βίντεο επιμελήθηκε ο μαθητής του Β1 Βαλεράς Στέφανος
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Διαμαντή Αννέτα, Χαιδου Άννα , Γιαννούλα Αικατερίνη
Επίσκεψη μαθητών των τμημάτων Ένταξης στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Για να δείτε φωτογραφίες πατήστε εδώ
Παρακολούθηση Συνεδρίου για το Πρόγραμμα «Κριτικοί Αναγνώστες – Γραμματισμός στις Ειδήσεις για Νέους»
Την Παρασκευή 8 Μαΐου 2026 οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν διαδικτυακά το συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Καλλιεργώντας Κριτικούς Αναγνώστες – Γραμματισμός στις Ειδήσεις για Νέους: Πλοήγηση στον Κόσμο της Πληροφορίας και των Ψηφιακών Μέσων». Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος, καθώς και καλές πρακτικές που αφορούν την καλλιέργεια του γραμματισμού στις ειδήσεις και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για ζητήματα που σχετίζονται με την αξιολόγηση της αξιοπιστίας των πληροφοριών, την αναγνώριση της παραπληροφόρησης και τη σωστή χρήση των ψηφιακών μέσων. Η παρακολούθηση του συνεδρίου αποτέλεσε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και χρήσιμη εμπειρία, ενισχύοντας τον προβληματισμό και τον διάλογο γύρω από τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τις ειδήσεις και την πληροφορία στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γιαννούλα Αικατερίνη
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών -“Εικονική γνωριμία με τα θρησκευτικά μνημεία της πόλης μου” 2026
Τη φετινή σχολική χρονιά το σχολείο μας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών για το σχολικό έτος 2026-2027 με τίτλο «Εικονική γνωριμία με τα θρησκευτικά μνημεία της πόλης μου».
Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές του Γ2 επισκέφτηκαν τις ιστορικές μονές της Νήσου Ιωαννίνων, γνώρισαν από κοντά τη θρησκευτική και πολιτιστική τους κληρονομιά και συγκέντρωσαν πολύτιμες πληροφορίες για την ιστορία, την αρχιτεκτονική και τη σημασία τους. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, συνεργασία και έρευνα, οι μαθητές αξιοποίησαν τις γνώσεις και τη δημιουργικότητά τους για να δημιουργήσουν ένα εικονικό μουσείο, προσφέροντας σε κάθε ενδιαφερόμενο τη δυνατότητα να περιηγηθεί ψηφιακά στα σημαντικά αυτά μνημεία και να ανακαλύψει την ιδιαίτερη ιστορία τους.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Γιαννούλα Αικατερίνη, Ζιώγα Σταυρούλα, Διαμαντή Αννέτα
Μπορείτε να το δείτε αν πατήσετε στην παρακάτω εικόνα
Συμμετοχή στην ημερίδα της Δ.Δ.Ε. Ιωαννίνων με θέμα «Δράσεις Ενεργού Πολιτειότητας και Δράσεις Πρόληψης της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού»
Επίσκεψη μαθητών του σχολείου μας στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Ιωαννίνων
Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μαθητές της Α’ Γυμνασίου του σχολείου μας κατά την επίσκεψή τους στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Ιωαννίνων, έναν σύγχρονο πολυχώρο αφιερωμένο στην ανακύκλωση και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Το Πάρκο αποτελεί έναν καινοτόμο χώρο μάθησης, όπου οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την έννοια της ανταποδοτικής ανακύκλωσης, ανακυκλώνοντας μεταλλικές, πλαστικές και γυάλινες συσκευασίες και κατανοώντας τη σημασία της ενεργού συμμετοχής στην προστασία του περιβάλλοντος.
Η δράση διοργανώθηκε στο πλαίσιο των Δράσεων του Ενεργού πολίτη και ειδικά στο πλαίσιο του μαθήματος για τη Βιωσιμότητα στην Καθημερινότητά μας, οι μαθητές λειτουργώντας ώς εννιαία ομάδα είχαν την ευκαιρία να:
- Δράσουμε συλλογικά: Μέσα από τη συνεργασία, οργανώσαμε τη διαλογή των υλικών μας, ανακυκλώνοντας μαζί πλαστικά μπουκάλια και μεταλλικές συσκευασίες στό σύγχρονο κέντρο ανακύκλωσης των Ιωαννίνων. Η κοινή προσπάθεια μας έδειξε ότι ο περιβαλλοντικός στόχος επιτυγχάνεται ταχύτερα όταν λειτουργούμε ως σύνολο.
- Ανταλλάξουμε γνώσεις: Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία, συζητήσαμε μεταξύ μας και αναζητήσαμε από κοινού λύσεις για το πώς μπορούμε να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα στην πόλη μας.
- Καλλιεργήσουμε κοινή συνείδηση: Η εμπειρία αυτή μας απέδειξε ότι η προστασία του περιβάλλοντος στα Ιωάννινα δεν είναι ατομική υπόθεση, αλλά αποτέλεσμα της συλλογικής ευθύνης και της αλληλεπίδρασης των μελών μιας τοπικής κοινωνίας.
Η επίσκεψη μας δίδαξε ότι η βιωσιμότητα απαιτεί συνεργατικό πνεύμα. Ως αυριανοί ενεργοί πολίτες, κατανοήσαμε ότι η νέα γενιά μπορεί να φέρει την αλλαγή, αρκεί να δρούμε με ενότητα, κοινές αξίες και σεβασμό προς το περιβάλλον που μας φιλοξενεί.
Κάθε φορά που ένα παιδί μαθαίνει να ανακυκλώνει, χτίζει μια στάση ζωής. Με αυθορμητισμό και χαμόγελο, η νέα γενιά μάς δείχνει πώς ο σεβασμός προς το περιβάλλον μπορεί να γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας.
Γιατί το αύριο διαμορφώνεται από τα παιδιά που μεγαλώνουμε σήμερα με αξίες, γνώση και συνείδηση. Και αυτό είναι το πιο αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον.
Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον τους σε μια τόσο ουσιαστική και επίκαιρη δράση!
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Χαιδου Άννα
Για να δείτε φωτογραφίες πατήστε εδώ
- blogs.sch.gr
- Ασύγχρονη τηλεεκπαίδευση
- Βιβλιοθήκη Εκπ. Λογισμικού ΕΛ/ΛΑΚ
- Διεύθυνση Β'/θμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων
- Δικτυακή πύλη sch.gr
- Η ιστοσελίδα του σχολείου
- Η σελίδα του σχολείου στο facebook
- Ηλεκτρονική Διαχείριση Τάξης η-τ@ξη
- Το Ιστολόγιο της Διεύθυνσης Β'/θμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων
- Το Κανάλι του σχολείου στο Youtube
- Το σχολείο μας στο Instagram
- Το σχολείο μας στο Twitter
- Υπουργείο Παιδείας
- Ψηφιακό Σχολείο



































































