ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Πρόληψη κι αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού.
ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Aγωγή Υγείας.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΖΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Ονοματεπώνυμο Τζελέπη Θεοδώρα Ειδικότητα ΠΕ 23
ΑΛΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1) Δαουτίδου Τριάδα ΠΕ71
ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ:
- Επίλυση συγκρούσεων στον χώρο του σχολείου.
- Βελτίωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας και ενίσχυση προστατευτικών παραγόντων για την βελτίωση της ποιότητας της καθημερινότητας τους στο άμεσο κοινωνικό περιβάλλον.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Κατανόηση σημείων της αλληλεπίδρασης με τους άλλους-όρια-κίνδυνοι-αναγνώριση των ακατάλληλων τρόπων προσέγγισης των συμμαθητών τους.
- Η επίλυση συγκρούσεων στο χώρο του σχολείου και στον ευρύτερο χώρο.
- Η αναγνώριση της επιθετικής συμπεριφοράς από του μαθητές του Ειδικού σχολείου και η αναφορά αυτής στους εκπαιδευτικούς λεκτικά ή μη λεκτικά όταν νιώθουν ότι απειλούνται ή παρενοχλούνται.
- Ενίσχυση επιθυμητών και αποθάρρυνση των μη επιθετικών συμπεριφορών.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας για να ενισχύσουμε τους προστατευτικούς παράγοντες σε περιπτώσεις κινδύνου από κάθε μορφή βίας.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Χρήση φωτογραφιών για την ανάδειξη συμπεριφορών που ενέχουν κίνδυνο για τον εαυτό τους και τους άλλους.
οπτικο-εποπτικό -ηχητικό υλικό που αφορούν τα συναισθήματα και τους εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης που μπορούν να έχουν στις αλληλεπιδράσεις τους, παραμύθια, ζωγραφική, προβολή σχετικών βίντεο, δημιουργία γωνιών με δραστηριότητες, κάρτες επίλυσης συγκρούσεων, κάρτες με τις οποίες θα εκφράζονται τα παιδιά για πράγματα και καταστάσεις που τα δυσαρεστούν.
Οι πρώτες μας δραστηριότητες για την:
- Έκφραση των συναισθημάτων
- Αναγνώριση της επιθετικότητας
Δείξαμε στα παιδιά εικόνες bullying και εικόνες φιλίας και τις ταξινομήσαμε. Με εικόνες φατσούλες δείξαμε πως νιώθαμε για κάθε πράξη που βλέπαμε στις κάρτες. Δείξαμε τα άτομα που νιώθουν χαρά, θυμό και φόβο στις εικόνες.
- Παρακολουθήσαμε το παραμύθι «Τοποτίπ, με πειράζουν στο σχολείο>> ,δείξαμε πώς ένιωσε ο ήρωας μας όταν βρέθηκε σε δύσκολή θέση στον χώρο του σχολείου και όταν βρήκε φίλους(Διαθέσιμο στο:https://youtu.be/dyNVYhJx3HE )
Επεξεργασία-Δημιουργία παραμυθιού από τα παιδιά.
Σύμφωνα με την αφήγηση τα παιδιά επιλέγουν τις εικόνες του παραμυθιού και το συνθέτουν.
Δείξαμε με εικόνες τι θα έπρεπε να κάνουν αν βρισκόταν στην θέση του μικρού μας ήρωα.
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ ΜΕ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ¨ΔΕΝ ΠΛΗΓΩΝΩ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ¨ ΚΑΙ ΄΄ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΝΟΥΝ¨.