“ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΙΠΠΑΣΙΑ – ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ”

Το καινοτόμο πρόγραμμα “Θεραπευτική ιππασία – σχολικό πρόγραμμα” είναι ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας.

Α. ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 

  • Γνωριμία των μαθητών με τα άλογα
  • Ιπποκομία: Φροντίδα αλόγου, κοινωνικό ενδιαφέρον και αλληλεπίδραση, επικοινωνία
  • Ανάπτυξη και ενίσχυση κινητικού σχεδιασμού – αδρής και λεπτής κινητικότητας
  • Παροχή αισθητηριακών ερεθισμάτων και απευαισθητοποίηση
  • Ενίσχυση αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης
  • Καλλιέργεια ομαδικότητας, υπομονής, συνεργασίας, ενσυναίσθησης

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ

Σκοπός του καινοτόμου προγράμματός είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν με τα άλογα ως μέσο θεραπείας και να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, την κινητική τους οργάνωση και την επικοινωνία.

Γνωστικός τομέας

  • Να εξοικειωθούν με τη φυσιολογία του αλόγου – ενίσχυση σωματογνωσίας – εικόνα εαυτού
  • Να μάθουν τις διατροφικές συνήθειες του αλόγου σε σύγκριση με τις ανθρώπινες διατροφικές επιλογές – ομοιότητες και διαφορές, τροφές, υγιεινή διατροφή
  • Να εξοικειωθούν με τη διαφορετικότητα των αλόγων σε σύγκριση με τη διαφορετικότητα των ανθρώπων – ομοιότητες και διαφορές (ράτσες, χρώμα, ύψος, ηλικία)
  • Να βελτιώσουν τις δεξιότητες ταυτίσεων – αντιστοιχίσεων (βρίσκω τα ίδια – βρίσκω το διαφορετικό)
  • Να βελτιώσουν τις χωροχρονικές τους δεξιότητες και την αντίληψη εννοιών ως προς τα μεγέθη, τις ποσότητες και τις αποστάσεις (πάνω-κάτω, ψηλά-χαμηλά, γρήγορα-αργά, μέσα- έξω, πολλά-λίγα κτλ)

Κοινωνικός τομέας

  • Να βελτιώσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, την επικοινωνία, τον διάλογο, τη συνεργασία, την κοινωνική συνδιαλλαγή
  • Να επικοινωνήσουν με τους συμμαθητές τους αλλά και με τους εκπαιδευτές (συστήνομαι, συνεργάζομαι, μοιράζομαι)
  • Να ακολουθήσουν οδηγίες – εντολές
  • Να ανεξαρτητοποιηθούν – αυτονομηθούν με τις εκπαιδευτικές δίωρες εκδρομές στο χώρο του ράντζου.
  • Να αποκτήσουν ευχέρεια στην επίλυση συγκρούσεων, διαφορετικών απόψεων ενισχύοντας έτσι την κριτική τους σκέψη και την ικανότητα επίλυσης απλών προβληματισμών σε διάφορες κοινωνικές καταστάσεις.

Συναισθηματικός τομέας

  • Να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή και αυτοεκτίμησή τους και να βελτιώσουν την εικόνα του εαυτού
  • Να αποκτήσουν δυνατότερους συναισθηματικούς δεσμούς ανάμεσά τους
  • Να αναπτύξουν την έννοια της ενσυναίσθησης
  • Να ενισχύσουν την έννοια της αυτονομίας
  • Να διασκεδάσουν και να αλληλοεπιδράσουν με τα άλογα, με καινούρια πρόσωπα, συνθήκες και καταστάσεις

Κινητικός τομέας

  • Να βελτιώσουν την ισορροπία, τη δύναμη και την αντοχή τους
  • Να βελτιώσουν τον οπτικοκινητικό τους συντονισμό
  • Να βελτιώσουν την κινητική τους οργάνωση

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ  

Στο πρόγραμμά  μας θα ακολουθήσουμε κυρίως τις εξής μεθόδους:

  • Της συνεργατικής μάθησης που ενθαρρύνει την ενεργό συμμετοχή και αλληλεπίδραση των μαθητών.
  • Των ομάδων εργασίας, που θα πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα σε προκαθορισμένη ημέρα και ώρα.
  • Της βιωματικής μάθησης μέσα από επισκέψεις σε προκαθορισμένο χώρο
  • Της δημιουργικής και ελεύθερης έκφρασης

 

Συντονίστρια προγράμματος: Κούτρα Χριστίνα ΠΕ28

Συμμετέχοντες στο πρόγραμμα:

Βαϊτσούδη Βιργινία – ΠΕ21

Μουρελάτου Σταμούλα – ΠΕ 29

Ομέρ Χασάν Αϊσέ – ΠΕ 71

Πεϊχαμπέρη Μαριάνα – ΠΕ 71