“ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΦΙΛΟΙ”

«ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΦΙΛΟΙ – ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ»

 

Το καινοτόμο πρόγραμμα «Ας γίνουμε φίλοι – Σχολικό πρόγραμμα», εντάσσεται στη θεματολογία « Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών».

Πρόκειται για μια ωφέλιμη και χρηστική δράση όπου οι μαθητές  έχουν την ευκαιρία να συνδιαλλαγούν δημιουργικά και εποικοδομητικά. Η δράση εκπληρώνει παράλληλα και τον ρόλο του σχολείου ως φορέα κοινωνικοποίησης και εκμάθησης δεξιοτήτων ζωής.

ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  • Ανάπτυξη παιδαγωγικών στρατηγικών και υποστηρικτικών παρεμβάσεων για τη διαχείριση των μη κοινωνικά αποδεκτών συμπεριφορών που εμφανίζονται στις σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών
  • Ενίσχυση της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης των μαθητών/-τριών, ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης

Ειδικότεροι στόχοι του προγράμματος:

  • Καλλιέργεια συνεργασίας και κλίματος αλληλοβοήθειας
  • Αναγνώριση και διαχείριση επικίνδυνων καταστάσεων
  • Συναινετική διαμόρφωση πλαισίου αποδεκτής ενδοσχολικής συμπεριφοράς των μαθητών
  • Εκπαίδευση πάνω σε βασικές Κοινωνικές Δεξιότητες, ώστε οι μαθητές να μάθουν να διαχειρίζονται ειρηνικά τις συγκρουσιακές καταστάσεις που προκύπτουν. (π.χ: αρχίζω διάλογο με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο, περιμένω τη σειρά μου, δε διακόπτω τον συνομιλητή, οργανώνω την συμπεριφορά μου, συνεργάζομαι με τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς )
  • Ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου-γονέων για θέματα συμπεριφοράς των μαθητών
  • Ανάπτυξη κοινωνικά αποδεκτών συμπεριφορών βάσει πλαισίου

 

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ  

   Στο πρόγραμμα  ακολουθείται η ομαδοσυνεργατική και βιωματική μέθοδος σε επίπεδο μικρο-ομάδας. Στην παρούσα δράση επιλέγεται η ομάδα και όχι η εξατομικευμένη παρέμβαση καθότι η ομάδα επιτρέπει την δημιουργία ασφαλούς κλίματος, επιφέρει επικοινωνία με μαθητές διαφόρων σχολικών τμημάτων, αναπτύσσει το συλλογικό πνεύμα και κυρίως του αίσθημα του ανήκειν.  Οι μαθητές συνυπάρχουν σε κοινό τόπο και χρόνο, συμπαρασύρονται από τα υπόλοιπα μέλη, καταβάλλουν προσπάθεια, δοκιμάζουν, μαθαίνουν και υιοθετούν κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές.

Για την εφαρμογή του προγράμματος ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία:

  • Συγκρότηση ομάδων εργασίας που αποτελούνται από μαθητές διαφορετικών τμημάτων και χρειάζονται βοήθεια-στήριξη στα πλαίσια της συγκεκριμένης δράσης. Οι συναντήσεις υλοποιούνται στο χώρο του σχολείου σχεδιάζοντας, όταν αυτό είναι εφικτό εξωσχολικές δραστηριότητες.
  • Συμμετοχή των ομάδων αυτών σε δραστηριότητες με στόχο την ομαλή λειτουργία και το δέσιμο των ομάδων, την δημιουργία εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών, τη συνεργασία και την ομαδικότητα.
  • Υλοποίηση δραστηριοτήτων που στοχεύουν στην αναγνώριση των συναισθημάτων και στη διερεύνηση του συναισθηματικού εαυτού (π.χ. αφίσες θετικών και αρνητικών συναισθημάτων, το λουλούδι των συναισθημάτων, μίμηση συναισθημάτων κ.α)
  • Καλλιέργεια δεξιοτήτων στους μαθητές για ειρηνική διευθέτηση συγκρουσιακών καταστάσεων μέσα από παιχνίδια ρόλων, αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδας, στρατηγικές τροποποίησης συμπεριφοράς.
  • Καλλιέργεια τρόπων και μεθόδων ήρεμης επίλυσης διαφορών καθώς και διαχείρισης μη κοινωνικά αποδεκτών συμπεριφορών στο σχολείο (π.χ. φανάρι διαχείρισης θυμού, αποσπάσματα παραμυθιών με σκηνές διαφωνιών και δραματοποίηση των σκηνών)
  • Συμμετοχή όλων των μαθητών σε σχετικά καινοτόμα προγράμματα, σε προγράμματα αγωγής υγείας και στα Εργαστήρια δεξιοτήτων που υλοποιούνται στο σχολείο
  • Οργάνωση εκδηλώσεων και ανάπτυξη δραστηριοτήτων.
  • Αξιοποίηση του αύλειου χώρου για την εφαρμογή μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων και συνεργατικών παιχνιδιών
  • Προβλεπόμενες επισκέψεις –συνεργασία με άλλους φορείς :επισκέψεις σε κοντινά μαγαζιά (φούρνο- μάρκετ) , αθλητικό γήπεδο , σχολείο γενικής εκπαίδευσης -εφόσον είναι εφικτό από τις ισχύουσες συνθήκες

 

Συντονίστρια προγράμματος: Ντόντη Κωνσταντινιά  ΠΕ30

Συμμετέχοντες στο πρόγραμμα:

Μαργαρίτη Ελένη ΠΕ30

Μυλωνάς  Βαλάντης ΠΕ30

Καρυώτη Κατερίνα ΠΕ23

Ευσταθοπούλου Ευθυμία ΠΕ25