Ο τέταρτος κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του σχολείου μας εστίασε στη θεματική «Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» με την υποθεματική «Εκπαιδευτική Ρομποτική» με εστίαση στο Θέμα: «Ειδικό Δελτίο Καιρού».
Σκοπός του προγράμματος ήταν να διερευνήσουν οι μαθητές και να ανακαλύψουν την επίδραση των καιρικών φαινομένων στις κοινωνίες και το περιβάλλον.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος – Μάιος 2022.Η υλοποίησή του διήρκησε επτά (7) εβδομάδες.
Μέσω του προγράμματος έγινε προσπάθεια της Καλλιέργειας Δεξιοτήτων όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η επικοινωνία, η επίλυση προβλήματος.
Η βιωματική, η ανακαλυπτική και η καθοδηγούμενη διδασκαλία ήταν οι βασικές μέθοδοι που αξιοποιήθηκαν.
Με το εν λόγω εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιδιώχθηκε οι μαθητές να καλλιεργήσουν το αίσθημα της ευθύνης και της αλληλεγγύης, καθώς και να εξοικειωθούν με το περιεχόμενο του όρου της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
Οι στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν οι μαθητές μας:
- Να μάθουν να αναγνωρίζουν τα καιρικά φαινόμενα (ηλιοφάνεια, συννεφιά, βροχή, αέρας, χιόνι).
- Να εξοικειωθούν με τα χαρακτηριστικά μετάβασης των καιρικών φαινομένων και της κάθε εποχής.
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες όπως η αυτοσυντήρηση και η αυτοπροστασία.
- Να μάθουν να αναγνωρίζουν τη συνάφεια των καιρικών φαινομένων με τις ανθρώπινες
- δραστηριότητες, τις αλλαγές στη φύση και στη ζωή.
- Να μάθουν να προσαρμόζονται στις ανάγκες που επιβάλλουν οι καιρικές μεταβολές.
- Να ανακαλύπτουν τρόπους προστασίας από τις καιρικές μεταβολές (βροχή, αέρας, κρύο, ζέστη) και να τους αποτυπώνουν μέσα από διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες με έμφαση στο παιχνίδι.
- Να γνωρίζουν τη σημασία της προστασίας και της διατήρησης της ανθρώπινης ζωής και της φύσης.