«Όλοι μαζί στη σχολική ζωή» στο Ε3
Εργαστήριο 1
Στο ένα από τα εργαστήρια ασχοληθήκαμε με το να μπορούν τα παιδιά να διακρίνουν τις αρνητικές από τις θετικές πλευρές της σχολικής ζωής και να συμβάλλουν στο κοινό όραμα αντιμετώπισης των προβληματικών καταστάσεων σε επίπεδο τάξης και να διαμορφώσουν ένα πλαίσιο κανόνων λειτουργίας της τάξης.
- Ζωγραφίσαμε ένα δέντρο σε χαρτί του μέτρου και κάθε παιδί κόλλησε πάνω του δύο φύλλα. Ένα πράσινο, στο οποίο έγραψε τι του αρέσει σε πράγματα και καταστάσεις πουν συμβαίνουν στην τάξη και ένα καφέ στο οποίο έγραψε τι δεν του αρέσει.
- Σε ομάδες τα παιδιά κλήθηκαν να συμφωνήσουν σε κοινά αποδεκτούς κανόνες λειτουργίας της τάξης και δημιούργησαν ένα συμβόλαιο που θα είχε ισχύ καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος αλλά και μετέπειτα. Επίσης συζήτησαν για το ενδεχόμενο παραβίασης των κανόνων (πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι) και αν θα υπάρχουν επιπτώσεις για τους «παραβάτες» και κατέθεσαν τις προτάσεις τους γι’ αυτές τις επιπτώσεις.
Απώτερος στόχος ήταν να πετύχουν, ώστε να μη γίνονται αυτά που αναφέρουν τα καφέ φύλλα του δέντρου και όταν το πετυχαίνουν αυτά να πέφτουν από το δέντρο και να φτάσουμε στο σημείο να μείνουν μόνο τα πράσινα.
Εργαστήριο 2
Σε ένα άλλο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα.
Οι στόχοι ήταν:
- Τα παιδιά να είναι σε θέση να εντοπίζουν τα συναισθήματα μέσα από εκφράσεις του προσώπου, τις χειρονομίες, τις κινήσεις, τη στάση του σώματος και άλλα στοιχεία μη λεκτικής επικοινωνίας.
- Να αναγνωρίζουν συναισθήματα ανάλογα με τις καταστάσεις που τις προκαλούν.
- Να εξοικειωθούν στο να αναγνωρίζουν και να αντιλαμβάνονται πώς νιώθουν οι άλλοι σε μια κατάσταση σύγκρουσης.
Τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες. Παρατήρησαν φωτογραφίες, καρτέλες, είδαν βιντεάκια, κατέγραψαν συναισθήματα που αναγνώριζαν, έγραψαν κείμενα για κάποιες καταστάσεις που είδαν και μέσα απ’ όλα αυτά προσπάθησαν να φτάσουν στους αρχικούς στόχους.
Ο δάσκαλος του Ε3, κ. ΛΑΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΚΡΙΤΩΝΑΣ)