Η ιστορική εξέλιξη των συσκευών – μηχανημάτων στο πέρασμα του χρόνου

Untitled design

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2 με αφορμή τη διδασκαλία της ενότητας της Γλώσσας «Συσκευές» ασχολήθηκαν -ως δραστηριότητα με προεκτάσεις- με την παρουσίαση ομαδικών εργασιών με θέμα: την ιστορική εξέλιξη των οικιακών συσκευών και μηχανημάτων στο πέρασμα του χρόνου.

Οι εργασίες τους αποτελούσαν διερευνητικού τύπου Ιστοεξερευνήσεις, πραγματοποιήθηκαν στην αίθουσα διδασκαλίας μας και διεξήχθησαν με τη συνδρομή του φορητού εργαστηρίου των τάμπλετ (ΤΑΒΤΟP).

Τα παιδιά δούλεψαν ανά 2, αναζήτησαν πληροφορίες σε συγκεκριμένους και προκαθορισμένους συνδέσμους στο Διαδίκτυο και μετά από κριτική και συνδυαστική επεξεργασία των πληροφοριών, συμπλήρωσαν το φύλλο εργασίας που τους ανατέθηκε.

Το περιεχόμενο των εργασιών περιλαμβάνει πληροφορίες για διάφορες οικιακές- και όχι μόνο – συσκευές όπως το τηλέφωνο, η τηλεόραση, το ψυγείο, το ραδιόφωνο κ.ά. (πότε, από ποιον, σε ποια χώρα, ποιες ανάγκες των ανθρώπων εξυπηρετούσαν, τα στάδια της εξέλιξής τους στον χρόνο, κάτι που τους εντυπωσίασε από αυτά που διάβασαν). Με αυτόν τον τρόπο αναδείχθηκε με μοναδικό τρόπο η εξέλιξη και η ανάπτυξη των επιστημών, της τεχνολογίας και το πώς συνέβαλαν αυτές στην άνοδο του βιοτικού επιπέδου των νοικοκυριών και της ποιότητας της ζωής των ανθρώπων στην καθημερινότητάς τους.

Τέλος οι μαθητές/-τριες μέσα από την υλοποίηση και τη σύνθεση των εργασιών τους εξασκήθηκαν και ανέπτυξαν δεξιότητες ψηφιακής μάθησης, επικοινωνίας, συνεργασίας, κριτικής και συνδυαστικής σκέψης, δημιουργικότητας και αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στη διαδικασία της μαθησιακής εμπειρίας τους.

Το τηλέφωνο

1 8 2 9
3 8 4 6

Η τηλεόραση

1 9 2 10
3 9 4 7

Το ραδιόφωνο

1 10 2 11
3 10 4 8

Ο υπολογιστής

1 11 2 12 3 11

Το αυτοκίνητο

1 12 2 13 3 12

Το ψυγείο

1 13 2 14
3 13 4 9

Η φωτογραφική μηχανή

1 14 2 15
3 14 4 10

Το ηλεκτρικό σίδερο

1 15 2 16 3 15

Το τηλεσκόπιο

1 16 2 17 3 16
4 11 5 8

Φύλλο εργασίας

1 17