E-twinning: Ελληνική Επανάσταση: 200 χρόνια , εμπνέομαι – οραματίζομαι – δημιουργώ

 

 

eTwinning Logotalaganis 1821 2021

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Ταλαγάνης Δ.: 1821-2021

 

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Σχηματαρίου σε συνεργασία με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου, Χίου και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Εχιναίων, Ραχών Φθιώτιδας υλοποιούν τη φετινή χρονιά 2021-22, το πρόγραμμα e-twinning με τίτλο: <Ελληνική Επανάσταση: 200 χρόνια , εμπνέομαι – οραματίζομαι – δημιουργώ>.

Με τo συγκεκριμένο πρόγραμμα, επιδιώκεται η κατανόηση της πορείας προς την έναρξη της Επανάστασης και η εξέλιξη της, μέχρι την σύσταση του νεοελληνικού κράτους. Μέσα από επιμέρους προσεγγίσεις και συμπράξεις μεταξύ των σχολικών μονάδων, επιχειρείται η ανάδειξη της συμβολής του κάθε τόπου στον αγώνα, καθώς της προβολής πτυχών τοπικών ιστοριών και αποτυπωμάτων της ελληνικής επανάστασης στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα ( πιο συγκεκριμένα της Στερεάς).
Καταληκτικά, η διάσταση διασύνδεσης του παρελθόντος με το παρόν έχει ως απώτερο σκοπό την παγκόσμια σημασία της Επανάστασης αλλά και την προοπτική της χώρα μας για ένα ευοίωνο μέλλον.

Το σχολείο μας αποτελεί μέλος της ευρωπαϊκής κοινότητας του E-Twinning και να συμμετέχει σε μια δράση με τους μαθητές των Α΄& Στ’ τάξεων.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που θα συμμετέχουν και θα υλοποιήσουν το πρόγραμμα είναι οι: Ιωάννου Ελένη (Α΄ Τάξη- Υπεύθυνη Προγράμματος), Κορλού Ουρανία (ΣΤ΄Τάξη) & Στρατή Ευγενία (Δ/ντρια)

ΣΤΌΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

– Να καταστούν οι μαθητές ενεργοί πολίτες με γνώσεις και πανανθρώπινες αξίες όπως είναι της κοινωνικής δικαιοσύνης, της ειρήνης κ.α.
– Να εξοικειωθούν με την ομαδοσυνεργατική προσέγγιση της γνώσης αποκτώντας ρόλους μέσα στην ομάδα.
– Να αναπτυχθεί η κριτική ικανότητα μέσα από διερεύνηση πηγών.
– Να ενισχυθεί η ενσυναίσθηση κατά την εξέταση προσώπων του ιστορικού παρελθόντος.
– Να εμφορούνται με τις αρχές της δημοκρατίας και της ισονομίας.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΊΑΣ

Οι σχολικές μονάδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, καλούνται να εντοπίσουν στην ευρύτερη περιοχή τους υλικά τεκμήρια που σχετίζονται με την ελληνική επανάσταση του 1821 : μνημεία, ήρωες, δρόμοι – πλατείες, βιβλία, αντικείμενα τέχνης. Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων οι μαθητές καθίστανται ερευνητές:
– Μελετώντας σχετικές βιβλιογραφίες, απομνημονεύματα και τοπικές ιστορίες.
– Συζητώντας στις ολομέλειες των τάξεων για την πόλη που ζουν οι μαθητές (μέσω επισκέψεων σε μουσεία , βιβλιοθήκες αλλά και μνημεία, πλατείες, δρόμους που θυμίζουν την ελληνική επανάσταση).
– Παρέχοντας βοήθεια στους εκπαιδευόμενους να διαλέξουν ένα τεκμήριο ή μνημείο που βρίσκεται στη γειτονιά του σχολείου και σε άλλα σημεία της πόλης ή στο κοντινό μουσείο ή βιβλιοθήκη.
– Οργανώνοντας επιτόπιες επισκέψεις με δυνατότητα φωτογράφισης των σημείων της πόλης.
– Οργανώνοντας επισκέψεις σε μουσείο της πόλης.
– Επιδεικνύοντας σχετικό οπτικοακουστικό υλικό της εποχής.