ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

 

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας προχώρησαν σε ενημέρωση και δράσεις, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας, ενάντια στην κουλτούρα  ανοχής της συστηματικής και επαναλαμβανόμενης βίαιης συμπεριφοράς στον χώρο του σχολείου.

Αρχικά, προβλήθηκαν στους μαθητές όλων των τάξεων βίντεο σχετικά με τον εκφοβισμό, που ανταποκρίνονταν  στο γνωστικό τους επίπεδο. Η προβολή αυτών των βίντεο έγινε αφενός, για να εξοικειωθούν οι μαθητές με την έννοια του εκφοβισμού, τα αίτια του και τις συνέπειές του, και αφετέρου, για να ευαισθητοποιηθούν και να αναπτύξουν δεξιότητες ενσυναίσθησης. Επιπλέον των ενημερωτικών βίντεο, οι μαθητές της Α’ τάξης του σχολείου έπαιξαν ένα βιωματικό παιχνίδι εναλλαγής ρόλων. Οι μαθητές υποδυόμενοι ρόλους μπήκαν, υποθετικά, στη θέση ατόμων που έχουν πέσει θύματα διαφόρων μορφών εκφοβισμού, για να μπορέσουν να κατανοήσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα αυτών των παιδιών. Οι μαθητές κατασκεύασαν επίσης μια αφίσα, για να ευαισθητοποιήσουν και τους συμμαθητές τους, των άλλων τάξεων. Οι μαθητές της Β’ τάξης μετά από συζήτηση για προβληματισμό, αποφάσισαν να κατασκευάσουν μια αφίσα με τίτλο «Όχι φόβος στο σχολείο», με στόχο να εκφράσουν την επιθυμία τους, να νιώθουν όλοι οι μαθητές χαρά και ασφάλεια με την είσοδό τους στο σχολείο.

Οι μαθητές της Γ’ τάξης, έκαναν δραματοποίηση του βίντεο που παρακολούθησαν, παίρνοντας διαφορετικούς ρόλους -του θύτη, του θύματος, του παρατηρητή-εκφράζοντας κάθε φορά τα συναισθήματά τους. Οι μαθητές της Δ’ τάξης, επίσης, ετοίμασαν μια δραματοποίηση της ιστορίας που παρακολούθησαν, επιλέγοντας οι ίδιοι, ποιο τέλος θα επέλεγαν για ένα κορίτσι που ήταν θύμα εκφοβισμού. Έπειτα από συζήτηση στην τάξη, οι μαθητές αποφάσισαν ότι στο τέλος οι θύτες είδαν πόσο καλό και χαρισματικό είναι το κορίτσι και έγιναν φίλοι. Τέλος, οι μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης του σχολείου εργάστηκαν μαζί. Οι μαθητές αρχικά ερωτήθηκαν σχετικά με προσωπικές τους εμπειρίες με τον σχολικό εκφοβισμό. Οι μαθητές είχαν ενεργή συμμετοχή και ανέφεραν περιστατικά εκφοβισμού των οποίων υπήρξαν θύματα ή παρατηρητές. Έπειτα, παρακολούθησαν δύο βίντεο για τον εκφοβισμό, το πρώτο από τη σκοπιά του θύματος και το δεύτερο από τη σκοπιά του θύτη. Ακολούθησε περαιτέρω προβληματισμός και συζήτηση με τους μαθητές σχετικά με τη μείωση ή/και την εξάλειψη του φαινομένου.

Οι παραπάνω δράσεις έγιναν με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Οι εκπαιδευτικοί έθεσαν ως στόχο να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές καθώς και να διαμορφώσουν ένα κλίμα συνεργασίας και αλληλεγγύης, όπου το σχολείο είναι το ασφαλές μέρος, που οφείλει να είναι.12

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Για τη φετινή σχολική χρονιά 2021-22 το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα υλοποίησης δράσεων στα πλαίσια του μαθήματος ¨Εργαστήρια Δεξιοτήτων¨.

Το όραμα του σχολείου μας είναι να μπορεί να παρέχει στους μαθητές του τη βάση για προσωπική ανάπτυξη και εξέλιξη, μέσα από την καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης τους, να δημιουργήσει αυριανούς πολίτες με ενσυναίσθηση, με αξίες, με στάσεις και δεξιότητες της ζωής και του νου, να φροντίσει για την σωστή κοινωνικοποίησή τους, ώστε να γίνουν πολίτες κριτικά σκεπτόμενοι και υπεύθυνοι που σέβονται το περιβάλλον και τη διαφορετικότητα, που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, που καινοτομούν, που ανταπεξέρχονται στις αλλαγές και στους γρήγορους ρυθμούς της ζωής.

Το πρόγραμμα του εργαστηρίου θα υλοποιηθεί και στις 6 τάξεις του σχολείου. Ο πρώτος θεματικός κύκλος έχει τίτλο ¨Φροντίζω το περιβάλλον¨, ο δεύτερος ¨Ζω καλύτερα – Ευ ζην¨, ο τρίτος ¨Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ¨ και ο τέταρτος ¨Δημιουργώ και Καινοτομώ¨ με χρονικό περιθώριο υλοποίησης από τον Οκτώβριο του 2021 έως τις 15 Ιουνίου 2022.

Στιγμιότυπα από δράσεις που πραγματοποίησε η Β’ Τάξη μαζί με την εκπαιδευτικό.



Λήψη αρχείου