Την Τετάρτη 6 Μαρτίου και την Τετάρτη13 Μαρτίου 2024,στελέχη του Κέντρου Κοινότητας με Παράρτημα Ρομά του Δήμου Φαρσάλων σε συνεργασία με την κ. Φούφα Χρυσούλα , πραγματοποίησαν δράση στο σχολείο μας με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα της ειρήνης. Στη δράση με τίτλο «Πες το με Ποίηση : Ειρήνη» συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων της Στ’ τάξης. Τα παιδιά αφού παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την παρουσίαση, πήραν μέρος σε βιωματικές δραστηριότητες , συζήτησαν , αντάλλαξαν απόψεις και στο τέλος έγραψαν τα δικά τους ποιήματα για αυτό το τόσο πολύτιμο αγαθό , την ειρήνη. Όλοι/ες οι μαθητές/τριες συμμετείχαν με ζήλο στην όλη διαδικασία και για μία μέρα έγιναν μικροί/ές ποιητές/τριες!
Αρχείο κατηγορίας: Δράσεις
6η Μαρτίου : Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Με αφορμή την ημέρα αυτή, οργανώθηκαν στο σχολείο μας διάφορες δράσεις με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων.
Οι δασκάλες των μικρών τάξεων διάβασαν στους/στις μικρούς/ές μαθητές/τριες το παραμύθι ” Τα χέρια δε χτυπάνε…τα χέρια αγαπάνε”. Εξήγησαν στα παιδιά τι σημαίνει σχολικός εκφοβισμός και συζήτησαν μαζί τους για το τι είναι βία (λεκτική, συναισθηματική, σωματική), ποιες συμπεριφορές είναι θετικές και ποιες όχι, ποιες συμπεριφορές δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ανεχόμαστε. Στη συνέχεια, τα παιδιά έπαιξαν βιωματικά παιχνίδια και δημιούργησαν όμορφες ζωγραφιές για να φωνάξουν σε όλους “STOP BULLYING”.
Οι μαθητές/τριες των μεγάλων τάξεων (Δ1, Δ2, Στ1) συγκεντρώθηκαν στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου όπου η διευθύντρια κ. Τουρσουνίδου Φωτεινή συζήτησε με τα παιδιά για τα είδη του σχολικού εκφοβισμού, τα χαρακτηριστικά του, τη συμπεριφορά του θύτη και του θύματος και τόνισε τον ενεργό ρόλο που οφείλουν να έχουν οι παρατηρητές, ώστε να συμβάλλουν στην εξάλειψη του φαινομένου εντός της σχολικής μονάδας. Στη συνέχεια, διάβασε αφηγήσεις παιδιών που έχουν υπάρξει θύματα σχολικού εκφοβισμού και έθεσε διλήμματα στους/στις μαθητές/τριες με σκοπό να τους/τις προβληματίσει και να τους/τις ευαισθητοποιήσει. Ακολούθησε προβολή βίντεο και διαλογική συζήτηση – ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των μαθητών/τριών.
Οι μαθητές/τριες της Ε’ τάξης συζήτησαν με τη δασκάλα τους την κ. Νεβράντζα για το θέμα του σχολικού εκφοβισμού, τον ρόλο του θύτη, του θύματος και των παρατηρητών. Ακούστηκαν διάφορες απόψεις καθώς και εμπειρίες των ίδιων των μαθητών/τριών. Στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν ζωγραφιές οι οποίες θα γίνουν κολλάζ και θα τοποθετηθούν στον χώρο του σχολείου.
Εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ’ τάξης στο Λαογραφικό Μουσείο Λάρισας
Την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024 οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης του σχολείου μας, συνοδευόμενοι/ες από τη δασκάλα της τάξης κ.Γκιουλέκα Θεοδώρα και τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής κ.Βοϊκλή Επαμεινώνδα, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Λάρισας. Εκεί συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Παιχνίδια με τις στάμπες» που ως στόχο έχει να ενημερωθούν οι μαθητές/τριες και να ευαισθητοποιηθούν πάνω σε θέματα της νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς.
Αρχικά τα παιδιά ξεναγήθηκαν στον χώρο του μουσείου όπου είδαν τοπικές παραδοσιακές φορεσιές , υφαντά , αργαλειό και διάφορα αντικείμενα καθημερινής χρήσης. Έμαθαν πώς ζούσαν οι Θεσσαλοί παλιά , τις συνήθειες του γάμου , πώς ήταν τα σπίτια τους.
Στη συνέχεια, η υπεύθυνη της ξενάγησης εξήγησε στους/στις μαθητές/τριες πώς έβαφαν τα υφάσματά τους με βαφές που δημιουργούσαν μόνοι τους και έδειξε τις σφραγίδες – στάμπες που χρησιμοποιούσαν για να τα χρωματίζουν.
Στο τέλος, οι μαθητές/τριες έφτιαξαν στο εργαστήριο του μουσείου τα δικά τους «σταμπωτά», τα χρωμάτισαν και τα πήραν μαζί τους ως ενθύμιο της επίσκεψης.
Ενημερωτική ομιλία με θέμα : “ΔΥΣΛΕΞΙΑ-ΔΕΠΥ : Συμπτώματα, Διάγνωση και Στρατηγικές Αντιμετώπισης”
Την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του 1ου δημοτικού Σχολείου Φαρσάλων η δεύτερη κατά σειρά ενημερωτική ομιλία που διοργάνωσε η σχολική μονάδα με θέμα: ΔΥΣΛΕΞΙΑ-ΔΕΠΥ : Συμπτώματα, Διάγνωση και Στρατηγικές Αντιμετώπισης, με κεντρική ομιλήτρια την κα Σοφού Ειρήνη , Σχολική Ψυχολόγο και Ειδική Παιδαγωγό συνοδευόμενη από την κα Ευαγγελία Πανάγου, Λογοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγό.
Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα , όπως αναφέρθηκε η Διευθύντρια κα Τουρσουνίδου Φωτεινή, που απασχολούν τις οικογένειες και τα παιδιά σχολικής ηλικίας είναι η όσο το δυνατόν ομαλότερη ένταξη στη Σχολική Κοινότητα και η συνακόλουθη ανάπτυξη των μαθησιακών δυνατοτήτων των μαθητών/τριών. Η ορθή διαχείριση αυτών των ζητημάτων, η πρόληψη και η αντιμετώπιση τυχόν μαθησιακών δυσκολιών, συμβάλλουν στην εδραίωση γερών βάσεων για το παρόν και το μέλλον των παιδιών.
Υπό αυτή την έννοια οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας όρος ο οποίος χρησιμοποιείται καθημερινά στα σχολικά πλαίσια και στις οικογένειες. Έχει ως στόχο του, να περιγράψει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στον μαθησιακό τομέα. Είναι ένας όρος ο οποίος μερικές φορές σπέρνει τον πανικό στους γονείς, από την άλλη όμως ενδέχεται να τους ανακουφίζει, γιατί όταν μιλάμε για Μαθησιακές Δυσκολίες μιλάμε για δυσκολίες οι οποίες επιδέχονται διαχείρισης.
Μέσα στα πλαίσια της εκδήλωσης επιχειρήθηκε η αναλυτική προσέγγιση του θέματος από την εισηγήτρια κα Σοφού Ειρήνη. Αρχικά παρουσιάστηκαν οι ορισμοί που σχετίζονται με τις μαθησιακές δυσκολίες ενώ στη συνέχεια έγινε αναφορά στον έγκαιρο εντοπισμό και στα χαρακτηριστικά των Μαθησιακών Δυσκολιών. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα υπήρξε και η βιωματική προσέγγιση μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας. Τέλος , έγινε αναφορά τόσο στις συναισθηματικές επιπτώσεις μέσα στην οικογένεια όσο κυρίως στους τρόπους με τους οποίους τόσο οι γονείς, όσο και οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να διαχειριστούν τις προκλήσεις που συνοδεύουν τις Μαθησιακές Δυσκολίες.
Μετά το πέρας των εισηγήσεων ακολούθησαν ερωτήσεις από τους/τις παρευρισκόμενους/ες και δημιουργήθηκε ένας εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ των εισηγητριών με τους γονείς και εκπαιδευτικούς που βρίσκονταν στην ομιλία.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Γεωλογικής Ιστορίας στη Λεπτοκαρυά
Την Παρασκευή 16/2/2024 οι τάξεις Δ’, Ε’, Στ2‘ με τη συνοδεία των δασκάλων Καραχάλια Κων/νου, Μπουκουράκη Γεωργίας, Νεβράντζα Κων/νας και Τριανταφυλλόπουλου Απόστολου επισκέφτηκαν το Μουσείο Γεωλογικής Ιστορίας Ολύμπου στη Λεπτοκαρυά.
Εκεί οι μαθητές/τριες θαύμασαν τη μεγάλη ποικιλία ορυκτών του Ολύμπου αλλά και άλλων περιοχών. Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στην έκθεση με ψηφιδωτά, ξυλουργική και ζωγραφική που αναφέρονται στον Όλυμπο. Στο τέλος της ξενάγησης οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα “εργασίας στο πεδίο”, σκάβοντας, ψηλαφίζοντας και ανακαλύπτοντας ορυκτά μέσα σε ειδικές βάσεις με άμμο.
Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία …
«Τι μπορεί να κάνει ένα παιδί για να προστατεύσει τον κόσμο από πλημμύρες»
Η επαρχία Φαρσάλων επλήγη καταστροφικά από τις πλημμύρες «DANIEL» και «ΕLIAS» τον Σεπτέμβριο του 2023, για ακόμη μια φορά μετά τον «ΙΑΝΟ» το 2020. Ο Δήμος Φαρσάλων σε συνεργασία με την Φαρσαλινή αναπληρώτρια καθηγήτρια διαχείρισης έργων υποδομής στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών ΗZ της Ολλανδίας Δρ. Βάνα Τσιμοπούλου, εκπονεί εκπαιδευτικό ενημερωτικό πρόγραμμα με τίτλο «Τι μπορεί να κάνει ένα παιδί για να προστατεύσει τον κόσμο από πλημμύρες » και απευθύνεται στους/στις μαθητές/τριες των Δημοτικών Σχολείων.

Η έναρξη της ενημερωτικής ημερίδας έγινε την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2024 από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Φαρσάλων. Εκεί τους υποδέχτηκε η διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου κ. Φωτεινή Τουρσουνίδου η οποία τόνισε ότι θα συνεχίσουν με περιβαλλοντικές δράσεις και προγράμματα το 2024, συμπληρώνοντας ότι η κλιματική αλλαγή είναι μια πραγματικότητα πλέον και θα πρέπει όλοι να συμβάλλουμε στην πρόληψη και αντιμετώπισή της. Στόχος της είναι μέσα από δράσεις οι μαθητές/τριες να συμμετέχουν ενεργά και να αποκτήσουν ενσυναί
Ο Δήμαρχος Φαρσάλων κ. Μάκης Εσκίογλου υπογράμμισε ότι όλοι μπορούμε να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, ιδιαίτερα οι μικροί/ές μαθητές/τριες που αποτελούν το μέλλον αυτού του τόπου.
Η Δρ. Βάνα Τσιμοπούλου παρουσίασε το θέμα «Τι μπορεί να κάνει ένα παιδί για να προστατεύσει τον κόσμο από πλημμύρες ». Ανέλυσε δεδομένα για το πώς αντιμετωπίζεται η πλημμύρα στην Ολλανδία και στην Ιαπωνία, εξήγησε τις έννοιες τσουνάμι, πλημμυρίδα, κλιματική αλλαγή και τρόποι αντιμετώπισης αυτής. Επίσης, παρουσίασε την κατάσταση και τα ποτάμια στον Δήμο Φαρσάλων. Έθεσε προβληματισμούς στους/στις μαθητές/τριες για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούν σε μια μελλοντική πλημμύρα, αλλά και πώς θα προστατέψουν την οικογένειά τους.

Την ημερίδα παρακολούθησαν οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Σοφία Χατζηπλή, Γιάννης Δημακόπουλος, Δημήτρης Γεωργατζής και Χριστίνα Αγγελουσοπούλου, καθώς και η Ειδική Συνεργάτιδα του Δημάρχου, Πολιτικός Μηχανικός, κ. Ηλέκτρα Θελούρα.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Θολωτό Τάφο των Φαρσάλων
Την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φαρσάλων επισκέφτηκαν τον Θολωτό τάφο. Δεύτερη επίσκεψη σ΄ ένα μνημείο της πόλης και μια συνέχεια στη σύνδεσή τους με την τοπική ιστορία. Αρωγός και σ’ αυτή την επίσκεψη η κ. Άννα Φλωρά , ειδική συνεργάτις του Δήμου Φαρσάλων σε θέματα πολιτισμού.
Οι μαθητές/τριες γνώρισαν ένα μνημείο που κατασκευάστηκε στην μυκηναϊκή εποχή και συνέχισε να χρησιμοποιείται μέχρι τα ελληνιστικά χρόνια. Είναι ο σημαντικότερος τάφος από όλο το νεκροταφείο της Φαρσάλου και ανήκε σε επιφανή οικογένεια. Αν και ο τάφος έχει συληθεί , το κυριότερο εύρημα είναι ένας μελανόμορφος κρατήρας του Αττικού κεραμικού Εξικία, που βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών. Οι μαθητές/τριες θαύμασαν την αρχιτεκτονική του τύμβου και συνειδητοποίησαν ότι τα σημερινά ταφικά έθιμα είναι διαφορετικά από εκείνα της εποχής.
Υγιεινό πρωινό στο σχολείο για τα παιδιά της Ε’ τάξης
Την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2024 τα παιδιά της Ε’ τάξης είχαν ένα νόστιμο, υγιεινό και θρεπτικό πρωινό στο σχολείο. Στα πλαίσια του μαθήματος “Ισορροπημένη διατροφή” στα Φυσικά της Ε’ Δημοτικού η κ. Νεβράντζα Κων/να μίλησε στα παιδιά για την αξία της ισορροπημένης διατροφής. Τους τόνισε ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, καθώς είναι καθοριστικό για την ενέργεια του οργανισμού στις καθημερινές μας δραστηριότητες, βοηθάει τα παιδιά να συγκεντρώνονται, να αφομοιώνουν πληροφορίες και να παραμένουν ενεργητικά.
Κάνοντας λοιπόν πράξη όσα έμαθαν μέσα στην τάξη , τα παιδιά έφεραν ψωμί ολικής άλεσης , μέλι , δημητριακά , φυσικούς χυμούς και φρούτα και έφαγαν ένα πολύ υγιεινό πρωινό μαζί με τους/τις συμμαθητές/τριές τους.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στις Πηγές του Απιδανού
Την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Διεθνές Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Πολιτιστικών Θεμάτων με θέμα: «Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους», οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φαρσάλων επισκέφτηκαν τις πηγές του Απιδανού ποταμού. Εκεί ξεναγήθηκαν από την κυρία Άννα Φλωρά , ειδική συνεργάτιδα του Δήμου Φαρσάλων , η οποία τους ενημέρωσε τόσο για την ιστορία του μνημείου όσο και για τις προσπάθειες του Δήμου Φαρσάλων να αναδείξει την πολιτιστική κληρονομιά και να συμβάλει στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Οι μαθητές/τριες κατανόησαν ότι οι πηγές του Απιδανού αποτελούν τόπο μεγάλης ιστορικής σημασίας για την πόλη, την Ομηρική Φθία κατά τους μελετητές. Πρόκειται για την τοποθεσία όπου βαφτίστηκε ο Αχιλλέας από τη μητέρα του Θέτιδα για να γίνει άτρωτος. Επίσης, εκεί ξεδίψασε η στρατιά του Ξέρξη στην πορεία της προς τις Θερμοπύλες. Ολοκληρώνοντας την επίσκεψη, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο χώρο, να θαυμάσουν το ορειχάλκινο άγαλμα της Θέτιδας να βαφτίζει τον Αχιλλέα και να συνδεθούν με την ιστορία.
Ενημερωτική ομιλία με θέμα “Σχέσεις γονέων – παιδιών : Σταθερότητα και όρια”
Την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φαρσάλων η πρώτη από μία σειρά ενημερωτικές ομιλίες που διοργανώνει η σχολική μονάδα με θέμα “Σχέσεις γονέων-παιδιών: Σταθερότητα και όρια” με κεντρική ομιλήτρια την κα Παΐλα Ανθή, ψυχολόγο.
Αρχικά η Διευθύντρια του Σχολείου κα Τουρσουνίδου Φωτεινή αναφέρθηκε στο σχολικό πλαίσιο μέσα στο οποίο συνυπάρχουν καθημερινά παιδιά και εκπαιδευτικοί. Μέσα στα πλαίσια της ομιλίας τονίστηκε η σημασία των στάσεων και των πρακτικών αλλά και στρατηγικών ελέγχου συμπεριφοράς που εφαρμόζονται μέσα στο πλαίσιο της οικογένειας, οι οποίες παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών. Δόθηκε έμφαση στον γονεϊκό ρόλο επισημαίνοντας παράλληλα την ευθύνη των γονέων να δημιουργήσουν κοινούς κανόνες και πορεία σε σχέση με τα παιδιά, ενισχύοντας το δικαίωμα των παιδιών να κάνουν τις επιλογές τους. Έγινε επίσης κατανοητό ότι τα οριοθετημένα παιδιά νιώθουν ασφάλεια, αυτάρκεια και ευτυχία. Στο τέλος ακολούθησε συζήτηση όπου τέθηκαν πρακτικά ζητήματα και ερωτήματα από τους/τις παρευρισκόμενους/ες. Τόσο η τοποθέτηση της εισηγήτριας όσο και η εποικοδομητική συζήτηση που την ακολούθησε δημιούργησε θετικούς προβληματισμούς στους συμμετέχοντες .
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η Αντιδήμαρχος Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Φαρσάλων κα Χατζηπλή Σοφία, ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού-Πολιτισμού κ. Δημακόπουλος Ιωάννης και ο Δημοτικός Σύμβουλος κ.Κουτσοκέρας Ταξιάρχης. Με νέα πρόσκληση θα ακολουθήσει η δεύτερη ανοιχτή προς το κοινό εκδήλωση-ομιλία, της οποίας το θέμα θα γνωστοποιηθεί τον επόμενο μήνα.
Η Διεύθυνση του Σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστεί θερμά όλους/ες όσους/ες συμμετείχαν στην εκδήλωση, καθώς επίσης και τον κ. Αντωνόπουλο Κωνσταντίνο για την κάλυψη της εκδήλωσης.












