“Βιωματικό εργαστήρι κατανόησης του θυμού και της λειτουργίας του”

Βιωματικό εργαστήρι κατανόησης του θυμού και της λειτουργίας του, βασισμένο στο παραμύθι:

«Η βασιλοπούλα που θύμωνε γιατί δεν της ζητούσαν ποτέ συγγνώμη», από το βιβλίο της AlbaMarcoli, «Ο θυμός των παιδιών» (2001)

Το εργαστήρι πραγματοποιήθηκε στα παιδιά της Στ’ τάξης του σχολείου μας από την κα Όλγα Δημοπούλου (ECP ψυχοθεραπεύτρια ,παγνιοθεραπεύτρια, επόπτρια σε συμβουλευτικά κέντρα του Κ.Ε.Θ.Ι., εκπαιδεύτρια ενηλίκων).

Απευθυνόταν σε παιδιά που ήδη γνωρίζονταν μεταξύ τους εδώ και πολλά χρόνια και γι’ αυτό στην αρχή ξεκίνησε με ένα απλό κινητικό παιχνίδι (παιχνίδι “Φρουτοσαλάτα”, από το βιβλίο Παιχνίδια διαχείρισης θυμού για παιδιά, DeborahPlummer, 2008) που σκοπό είχε να ενεργοποιήσει τα παιδιά και παράλληλα να τα ψυχαγωγήσει, προετοιμάζοντάς τα με ευχάριστο τρόπο να συμμετέχουν στην κύρια δραστηριότητα.

Στη συνέχεια ξεκίνησε η ανάγνωση της ιστορίας της Βασιλοπούλας που θύμωνε γιατί δεν της ζητούσαν ποτέ συγγνώμη. Το παραμύθι αφηγείται την ιστορία μιας βασιλοπούλας, που λόγω της ιδιαίτερης θέσης της δεν της επιτρεπόταν να παίζει με τα άλλα παιδιά κι αυτό την έκανε δυστυχισμένη. Επίσης, ο βασιλιάς πατέρας της επειδή είχε να προστατέψει και το βασιλικό του αξίωμα, αγνοούσε ή χλεύαζε τα επιχειρήματα της κόρης του κάθε φορά που προσπαθούσε να του εξηγήσει την ανάγκη του. Αυτό την έκανε πολύ θυμωμένη ως παιδί, όμως αυτός ο θυμός και ο τρόπος που βρήκε να τον διαχειρίζεται τη συντρόφευε και στην ενήλικη ζωή της γιατί με αυτό τον τρόπο είχε μάθει να επιβιώνει.

Σε τακτικά χρονικά διαστήματα η ανάγνωση διακοπτόταν και τα παιδιά έμπαιναν σε διάφορα βιωματικά παιχνίδια που σκοπό είχαν να τα κάνουν να μπουν στη θέση της βασιλοπούλας, να συναισθανθούν τον θυμό και τα υπόλοιπα συναισθήματα που την οδήγησαν σ’ αυτόν, να κατανοήσουν τι τα δημιούργησε και να μπορέσουν στη συνέχεια να αναζητήσουν έναν λειτουργικό και κατάλληλο τρόπο διαχείρισής τους.

1717012671945

Για τον σκοπό αυτό τα παιδιά ζωγράφισαν τα συναισθήματα της βασιλοπούλας και δραματοποίησαν διάφορες σκηνές του παραμυθιού, όπως τη σκηνή που η βασιλοπούλα ζητά θυμωμένη από τον πατέρα της να της επιτρέψει να παίξει με τα άλλα παιδιά ή τη σκηνή που ο Βασιλιάς για να αντιμετωπίσει τον συνεχόμενο θυμό της άρχισε να την κοροϊδεύει ελπίζοντας ότι μ’ αυτόν τον τρόπο θα την κάνει να γελάσει. Στη συνέχεια, δραματοποίησαν τον πόλεμο ανάμεσα στη βασιλοπούλα και τα συναισθήματά της που προσπαθούσε να τα κλειδώσει μέσα σε ένα κουτί γιατί δεν ήξερε πώς αλλιώς να τα διαχειριστεί. Η δραματοποίηση κορυφώθηκε όταν τα παιδιά έγιναν τα ίδια τα συναισθήματα της βασιλοπούλας και μπήκαν σε μια ενεργή συζήτηση μαζί της για την πείσουν για ποιο λόγο τα συναισθήματα είναι απαραίτητα και να καταλήξουν σε μια «συμφωνία» μαζί της, ώστε να μπορούν να συμβιώνουν χωρίς η βασιλοπούλα να τα φοβάται.

Μέσα απ’ αυτόν τον διάλογο η συντονίστρια – που πήρε το ρόλο της βασιλοπούλας – εξηγούσε στα παιδιά μέσα απ’ τις απαντήσεις της αφενός τη λειτουργία των συναισθημάτων και τη χρησιμότητά τους και αφετέρου τις συνέπειες της παρορμητικής εκφόρτισής τους για τον ίδιο τον άνθρωπο και για το άμεσο περιβάλλον του. Έτσι, τα παιδιά παρακινήθηκαν να αναστοχαστούν πάνω στον ρόλο και τη θέση των συναισθημάτων στις διαπροσωπικές σχέσεις, προκειμένου να προτείνουν λειτουργικές «λύσεις» στη βασιλοπούλα για να συμφωνήσει να τα αφήσει να βγουν απ’ το κουτί που τα είχε κλείσει.

1717012671939

Μέσα απ’ αυτή τη διαδικασία τα παιδιά κατανόησαν ότι ο θυμός είναι το πιο ισχυρό ανθρώπινο συναίσθημα που συνήθως κινητοποιείται όταν χρειάζεται να προστατέψει μια ανάγκη του οργανισμού. Για τον λόγο αυτό συνοδεύεται πάντα και από άλλα συναισθήματα. Η διερεύνηση αυτών των συναισθημάτων οδηγεί σε βαθύτερη κατανόηση των αναγκών που δημιούργησαν τον θυμό. Η άμεση λεκτικοποίηση αυτών των αναγκών προάγει την επικοινωνία και τις διαπροσωπικές σχέσεις, σε αντίθεση με την θυμωμένη εκφόρτιση που έχει την τάση να τις μπλοκάρει.

Τέλος, για καλύτερη κατανόηση αυτής της διαδικασίας, αναλύθηκαν παραδείγματα που έφεραν τα ίδια τα παιδιά από καταστάσεις που θύμωσαν, στα οποία αναζητήθηκε η βαθύτερη ανάγκη τους και η κατάλληλη συμπεριφορά για να την ικανοποιήσουν.

 

 

Επίσκεψη των μαθητών/τριών της Στ’ τάξης στο 1ο Γυμνάσιο Φαρσάλων

Τη Δευτέρα 20/5/2024 οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της Στ’ τάξης του σχολείου μας , συνοδευόμενοι/ες από τους εκπαιδευτικούς κ. Γκουτζιό Απόστολο (Στ’1) και κ. Τριανταφυλλόπουλο Απόστολο (Στ’2), επισκέφθηκαν το 1ο Γυμνάσιο Φαρσάλων, στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης του Δημοτικού στο Γυμνάσιο.

Εκεί τους υποδέχτηκε η διευθύντρια του σχολείου κα Όλγα Καψιώχα. Τα παιδιά περιηγήθηκαν στους χώρους του σχολείου και συγκεκριμένα στα εργαστήρια Πληροφορικής και Φυσικής – Χημείας. Στη συνέχεια, οδηγήθηκαν στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου, όπου ενημερώθηκαν από τη διευθύντρια για διάφορα θέματα σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του Γυμνασίου, όπου θα συνεχίσουν την μαθησιακή τους πορεία από τον Σεπτέμβριο.

31ae282a d3ff 4644 b961 07319795ff8f

“Μετάβαση στο Δημοτικό” – Μέρος 2ο

Την Πέμπτη 16 Μαΐου 2024, στη συνέχεια του προγράμματος “Μετάβαση στο Δημοτικό”, οι μαθητές/τριες της Α’ τάξης, συνοδευόμενοι/ες από την εκπαιδευτικό κα Ταουσάνη Αριάνθη, πραγματοποίησαν το 2ο μέρος του προγράμματος.

Τα παιδιά επισκέφθηκαν το 1ο Νηπιαγωγείο Φαρσάλων. Εκεί, στο ένα τμήμα, διάβασαν στα νήπια το παραμύθι “Πίκο και Λόλα, ταξίδι στο διάστημα”, δείχνοντάς τους την αναγνωστική τους ικανότητα που απέκτησαν στο δημοτικό. Κατόπιν, δούλεψαν συνεργατικά και αποτύπωσαν σε ζωγραφιές τις εντυπώσεις τους από το παραμύθι.

Φωτεινή

Στο δεύτερο τμήμα τα παιδιά ασχολήθηκαν με δραστηριότητες STEM. Αφού θυμήθηκαν την υγιεινή διατροφή και την πυραμίδα της, προγραμμάτισαν τη μελισσούλα BeeBot να βρει τις υγιεινές τροφές.

Νάνσυ

Ήταν μια πολύ όμορφη και εποικοδομητική ημέρα γιατί τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη συνέχεια που έχουν οι εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Πασχαλινό Bazaar

Την Τετάρτη 24/4/2024 και την Πέμπτη 25/4/2024 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και ξεπερνώντας κάθε προσδοκία το παραδοσιακό πασχαλινό παζάρι του σχολείου μας. Υπεύθυνες για την οργάνωση και την υλοποίηση του Bazaar ήταν οι εκπαιδευτικοί Νεβράντζα Κων/να (ΠΕ70), Ραπτοπούλου Μαρία (ΠΕ70) και Διψάνα Αλεξάνδρα (ΠΕ08). Πολύτιμη υπήρξε η βοήθεια των παιδιών της Ε’ και της Στ’ τάξης του σχολείου μας. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου, καθώς επίσης και τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς που στήριξαν ένθερμα αυτή την προσπάθεια.

Σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!

945b7a65 c639 44a6 a254 5933ff1f3404

“La Chasse aux oeufs” : Το κυνήγι των αβγών

Τα τμήματα των γαλλικών του σχολείου μας αναβίωσαν το αγαπημένο έθιμο των παιδιών στη Γαλλία “La Chasse aux oeufs” ( Το κυνήγι των αβγών). Αφού βρήκαν τα κρυμμένα σοκολατένια αβγά, συνέχεια είχαν οι κουταλομαχίες!! Τα παιδιά έπαιξαν και διασκέδασαν αναβιώνοντας το γαλλικό έθιμο και ευχήθηκαν στα γαλλικά “Joyeuses Pâques σε όλους!!!

9310d489 0b4d 40a4 a740 007e50ffa929

Πασχαλινά ζυμώματα

Στα πλαίσια της δράσης “Μαθαίνω την παράδοση και Μαθαίνω να συνεργάζομαι” οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί των Ε’ και Α’ τάξεων του σχολείου κα Νεβράντζα Κων/να και κα Ταουσάνη Αριάνθη έφτιαξαν παραδοσιακά πασχαλινά ζυμώματα. Τα παιδιά συνεργάστηκαν μεταξύ τους, διδάσκοντας οι μεγαλύτεροι στους μικρότερους τις έννοιες της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας.

ΖΥΜΩΜΑΤΑ 1

 

Επίσκεψη σε εργαστήριο παρασκευής χαλβά

Την Πέμπτη 25 Απριλίου, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Διεθνές Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Πολιτιστικών Θεμάτων με θέμα: «Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους», οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φαρσάλων επισκέφτηκαν το εργαστήριο παρασκευής χαλβά Φαρσάλων «Αρχοντής». Εκεί ξεναγήθηκαν στον χώρο, παρακολούθησαν την εκτέλεση της παραδοσιακής συνταγής του χαλβά και έμαθαν την μακραίωνη ιστορία του.

Ήδη από τις αρχές του 19ου αιώνα, τα Φάρσαλα έχουν γίνει διάσημα για τον σαπουνέ χαλβά τους, που τώρα πια ονομάζεται άτυπα «φαρσαλινός χαλβάς». Οι μαθητές/ τριες κατανόησαν ότι είναι ένα ιδιαίτερο τοπικό προϊόν, το οποίο αποτελεί παραδοσιακό προϊόν της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Στο τέλος της επίσκεψης οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να γευτούν το πεντανόστιμο αυτό γλύκισμα που με πολύ μεράκι παρασκεύασε ο κύριος Αθανάσιος Αρχοντής και να τον ευχαριστήσουν για τη φιλοξενία.

ΑΡΧΟΝΤΗΣ

 

 

“Τρίποντα στα σχολεία”

Την  Τρίτη 23 Απριλίου 2024 οι μαθητές/τριες  των Δ’,  Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης «Τρίποντα στα σχολεία». Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό και βιωματικό αθλητικό πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές/τριες δημοτικού να έρθουν σε επαφή με το άθλημα της καλαθοσφαίρισης,  να δοκιμάσουν  τις δυνατότητές τους αλλά και να γνωρίσουν τη χαρά της ομαδικής άθλησης. Σκοπός του προγράμματος είναι , μέσα από τη σωστή καθοδήγηση, τα παιδιά  να αγαπήσουν το άθλημα, να αποκτήσουν την κατάλληλη καλαθοσφαιρική εκπαίδευση εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος και τη σωστή νοοτροπία που απαιτεί ένα ομαδικό άθλημα.

Ευχαριστούμε θερμά τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κ.Βοϊκλή Επαμεινώνδα και την κα Αφροδίτη Αραπατσάνη για την υλοποίηση του προγράμματος και για την προσφορά αθλητικού υλικού (μπάλες μπάσκετ).Τρίποντα στα σχολεία

Λουλούδια στην αυλή μας

Οι μαθητές/τριες  του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φαρσάλων ομόρφυναν τον προαύλιο χώρο του σχολείου  φυτεύοντας πολύχρωμα λουλούδια και μυρωδικά φυτά. Τα φυτά ήταν μια προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ο οποίος στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια του σχολείου μας και τον ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτό. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και χαρά στη δράση και υποσχέθηκαν πως θα φροντίσουν την αυλή για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα. Ήταν μια όμορφη μέρα για το σχολείο μας γεμάτη ΓΕΛΙΑ, ΧΑΡΑ και ΧΡΩΜΑΤΑ!

4ac410e4 22c8 4829 ba48 a717860687f2

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Στ’ τάξης στον Βόλο

Την  Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 οι μαθητές/τριες της Στ’ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου. Εκεί είδαν ευρήματα από όλη τη Θεσσαλία και κυρίως από τους οικισμούς Σέσκλο και Διμήνι.

Κατόπιν, επισκέφθηκαν την παραλία του Άναυρου, όπου τους υποδέχθηκε και τους καλωσόρισε η Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Βόλου κα Λαζάρου Μένη. Με πολλή προσοχή κι αγάπη για το περιβάλλον οι μαθητές/τριες φόρεσαν τα γάντια τους και πραγματοποίησαν καθαρισμό κατά μήκος της παραλίας, στα πλαίσια των δράσεων της HELMEPA για καθαρό περιβάλλον. Τα σκουπίδια που συλλέχθηκαν, διαχωρίστηκαν, καταχωρήθηκαν σε δελτία καταγραφής και απορρίφθηκαν στους ανάλογους κάδους.

Στόχος της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα καθαριότητας του περιβάλλοντος και η καλλιέργεια του εθελοντισμού.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου κ. Γκουτζιός Απόστολος (Στ’1), κ. Τριανταφυλλόπουλος Απόστολος (Στ’2) και κ. Βοϊκλής Επαμεινώνδας (Καθηγητής Φυσικής Αγωγής) συνόδευσαν και υποστήριξαν τα παιδιά.

Για τη δράση τους αυτή οι μικροί ενεργοί πολίτες απέσπασαν τα συγχαρητήρια και τις θερμές ευχαριστίες της εκπροσώπου του Δήμου.

Όλοι μαζί μπορούμε να φροντίσουμε το περιβάλλον, το δικό μας σπίτι!!!