“Χρόνια πολλά, μαμά”

Την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ και Β’ τάξης τίμησαν με έναν ξεχωριστό και τρυφερό τρόπο τη Γιορτή της Μητέρας. Με πολλή χαρά, ενθουσιασμό και αγάπη, ετοίμασαν χειροποίητες ευχετήριες καρτούλες, γεμάτες χρώματα, σχέδια και γλυκές ευχές για τις αγαπημένες τους μανούλες.

1747674631314

Το κάθε παιδί πρόσφερε στη μαμά του την κάρτα του μαζί με ένα μικρό γλαστράκι βασιλικού, σύμβολο φροντίδας και στοργής. Ήταν μια ζεστή και γεμάτη συναίσθημα ημέρα, που θύμισε σε όλους τη δύναμη της μητρικής αγάπης και την αξία των απλών, αλλά ουσιαστικών πράξεων.

Ένα Ταξίδι στην Καρδιά του Ονείρου

PROSKLHSH 1

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Φαρσάλων, με υπερηφάνεια παρουσιάζει τη μουσική θεατρική του παράσταση “Ο Μάγος του Οζ, the Musical μια διασκευή του αγαπημένου κλασικού παραμυθιού, που θα ανέβει στη σκηνή του Πολιτιστικού Κέντρου Φαρσάλων το Σάββατο 10 Μαΐου 2025, στις 20:30.

Πρόκειται για μια εντυπωσιακή παραγωγή με πρωταγωνιστές τους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ’ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φαρσάλων, οι οποίοι με οδηγό τη φαντασία και τη συλλογική προσπάθεια, ζωντανεύουν στη σκηνή το αγαπημένο μυθιστόρημα του L. FrankBaum, σε ένα πρωτόγνωρο εγχείρημα, που φιλοδοξεί να γράψει τη δική του ιστορία στα πολιτιστικά δρώμενα της περιοχής.

Το κοινό θα ακολουθήσει την Ντόροθυ, τον Αχυρένιο, τον Τενεκεδένιο  και το Λιοντάρι σε ένα περιπετειώδες ταξίδι στη Χώρα του Οζ. Ένα ταξίδι γεμάτο μουσική, δοκιμασίες, απρόσμενες αποκαλύψεις και τελικά, την ανακάλυψη της αξίας της καρδιάς, της σκέψης και του θάρρους. Και πάνω απ’ όλα, της δύναμης που έχει το να επιστρέφεις εκεί όπου ανήκεις.

Η παράσταση εμπλουτίζεται μουσικά από το Χορωδιακό Σύνολο “MusicArte” του Μουσικού Σχολείου Λάρισας προσδίδοντας υψηλό επίπεδο ερμηνείας και συγκίνησης ενώ οι χορογραφίες της Σχολής Χορού “LesDanceurs” προσθέτουν κίνηση, χρώμα και θεατρικότητα, δημιουργώντας όλα μαζί μια μοναδική σκηνική εμπειρία.

Η συνεργασία αυτών των τριών εκπαιδευτικών και καλλιτεχνικών φορέων αποτελεί μια πρωτοφανή σύμπραξη που υπογραμμίζει την δύναμη της τέχνης να ενώνει, να συγκινεί και να εμπνέει.

Η παράσταση πραγματοποιείται με τη στήριξη και συνεργασία του Δήμου Φαρσάλων, ο οποίος στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια που προάγει τον πολιτισμό και την παιδεία στην τοπική κοινωνία.

Το μιούζικαλ απευθύνεται σε γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές και πολίτες κάθε ηλικίας, με στόχο να αγγίξει καρδιές, να ξυπνήσει συναισθήματα και να αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα σε μικρούς και μεγάλους.

Συντελεστές της παράστασης

Οργανωτής:  1ο Δημοτικό Σχολείο Φαρσάλων

Τουρσουνίδου Φωτεινή, Διευθύντρια 1ου Δημοτικού Σχολείου Φαρσάλων

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

Μπουκουράκη Γεωργία

Τσαγγάλλη Καλλιόπη-Παρασκευή

Φουρτούνα Ηλέκτρα

Διψάνα Αλεξάνδρα

Βοϊκλής Επαμεινώνδας

Συμμετέχουν

– Χορωδιακό Σύνολο “MusicArte” Μουσικό Σχολείο Λάρισας

Μηλιού Αθηνά, Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Λάρισας

Υπεύθυνες καθηγήτριες:

Βασιλική Κακαγιάννη (Συνοδεία Πιάνου)

Ευαγγελία Τσιούκα (Διδασκαλία/Διεύθυνση Χορωδίας)

– Σχολή Χορού LesDanceurs

Υπεύθυνη Σχολής/Χορογραφίες: Ιωάννα Καρπούζα

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Η υλοποίηση αυτής της παράστασης δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τη στήριξη των παρακάτω:

  • Gspot, Γκουντούλας Ιωάννης
  • Πυροτέχνημα, Στατήρης Κωνσταντίνος
  • KroustaCafé, Τσαπραΐλης Χρήστος 
  • Ν. Νταραγιάννης Catering

Υπεύθυνος φωτογραφίας: “ΜΟΝΤΑΖ LARISA” Μακρυγιάννης Παναγιώτης

Ελάτε να ταξιδέψουμε μαζί στον θεαματικό κόσμο του Οζ, εκεί που το απρόσμενο γίνεται πραγματικότητα και η φαντασία συναντά την παιδική αυθεντικότητα!

 

 

 

 

ΛΑΖΑΡΙΝΕΣ

Παρασκευή 11 Απριλίου 2025

Με αφορμή τις άγιες μέρες του Πάσχα, οι μαθήτριες των Α΄, Β΄και Ε΄2  του σχολείου μας, ακολουθώντας το πασχαλινό έθιμο των Λαζαρίνων, στόλισαν τα καλαθάκια τους και ξεχύθηκαν στην πόλη των Φαρσάλων τραγουδώντας τα παραδοσιακά «Κάλαντα του Λαζάρου».

Το έθιμο των Λαζαρίνων, που είναι συνδεδεμένο με την Κυριακή των Βαΐων, αναβιώνει την ιστορία του Λαζάρου, του οποίου η ανάσταση από τον Χριστό γιορτάζεται με τα γνωστά τραγούδια, που φέρνουν χαρά και ευλογία στις καρδιές των ανθρώπων. Συνήθως, τα κορίτσια κρατούν στα χέρια εικονική παράσταση του Λαζάρου και λέγονται και αυτά τα ίδια «Λαζαρίνες». Ντύνονται στα λευκά και φορούν λουλούδια στο κεφάλι και στο λαιμό. Κάποια κρατάνε κλαδιά βάγιας, ένα την εικόνα του Λαζάρου και άλλα καλαθάκια για τα κεράσματα.

kalanta

Οι μαθήτριες, με τις φωνές τους γεμάτες ενθουσιασμό και χαρά, μετέφεραν το πνεύμα της παράδοσης αρχικά στο Δημαρχείο και μετά στο κέντρο της πόλης, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα γεμάτη ζεστασιά και εορταστική διάθεση.

Ο δήμαρχος, οι καταστηματάρχες και οι περαστικοί μας υποδέχθηκαν θερμά, προσφέροντάς μας κεράσματα και ανταλλάσσοντας μαζί μας ευχές για «Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα».

Το έθιμο αυτό είναι μια όμορφη ευκαιρία για τις μαθήτριες να έρθουν σε επαφή με τις ελληνικές παραδόσεις και να βιώσουν τη μαγεία της Πασχαλινής περιόδου με τρόπους που συνδέονται με την ιστορία και τον πολιτισμό μας.

Τις μαθήτριες συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: Νεβράντζα Κων/να και Ταουσάνη Αριάνθη.

Ήρθε ο Λάζαρος ηρθάν τα βάγια

ήρθε η Κυριακή που τρων τα ψάρια.

Ξύπνα Λάζαρε και μην κοιμάσαι,

ήρθε η μάνα σου από την πόλη.

Σου ΄φερε χαρτί και κομπολόι,

γράψε Θόδωρε, γράψε Δημήτρη,

γράψε λεμονιά και κυπαρίσσι.

Οι κοτούλες σας αβγά γεννούνε

δώστε μας και μας να τα χαρούμε,

για το Λάζαρο που τραγουδούμε,

και του χρόνου!!!

ΑΝΑΒΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ…

ΤΑ ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ

Πέμπτη 10 Απριλίου 2025

Οι μαθητές/τριες  των Α΄και Β΄ τάξεων έπλασαν και στόλισαν «Λαζαράκια», δηλαδή ομοιώματα του αναστημένου, αλλά σπαργανωμένου Λάζαρου με νηστίσιμο, μοσχοβολιστό ζυμάρι, έχοντας την ευκαιρία να βιώσουν το έθιμο. Τα ταψιά γέμιζαν το ένα μετά το άλλο και οι μικροί/ές μας μαθητές και μαθήτριες ενθουσιάστηκαν με τη διαδικασία του πλασίματος, με τα μοσχοκάρφια (γαρύφαλλα) και με τη διήγηση για τον Αναστημένο Λάζαρο.

Τα «Λαζαράκια» συγκεντρώθηκαν και τελικά ψήθηκαν. Η διαδικασία ήταν ευχάριστη, δημιουργική και έφερε χαμόγελα στα πρόσωπα των παιδιών μας. Η ικανοποίηση ήταν τεράστια όταν κάθε παιδί κράτησε στα χέρια του, μύρισε και γεύτηκε το δικό του «Λαζαράκι». Το συγκεκριμένο έθιμο είθισται να λαμβάνει χώρα το Σάββατο του Λαζάρου συμβολίζοντας την Ανάσταση του Λαζάρου.

lazarakia

Το Σάββατο του Λαζάρου είναι μια ημέρα όπου στα χωριά και στις πόλεις έφτιαχναν στα παιδιά ένα λαζαράκι· ένα ανθρωπόμορφο ψωμί, μια κούκλα ψωμένια με ματάκια από σταφίδες ή μοσχοκάρφια, στόμα, χέρια, πόδια. Στις πιο πολλές περιπτώσεις τα λαζαράκια τα φτιάχνουν με ζύμη ψωμιού (είναι ακόμα νηστεία), που την εμπλουτίζουν με ζάχαρη, σταφιδίτσες, σουσάμι και κανελογαρίφαλα. Τα λένε λαζαρέλια ή λαζόνια ή λαζάρους και τα στολίζουν με κορδόνι ζύμης, που τυλίγει το πρόσωπο γύρω γύρω, με τρόπο που θυμίζει την εικόνα των νεκρών όπως εικονίζονται σε αγιογραφίες. Εκ πρώτης όψεως δείχνει να είναι μια χαριτωμένη συνήθεια για χάρη των παιδιών· αν όμως ψάξουμε λίγο βαθύτερα, θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για συνήθεια που συναντάμε και σε άλλους πολιτισμούς και αποτελεί επίκληση στις αγαθές δυνάμεις για την καλή σοδειά, που εξασφάλιζε κάποτε την ευημερία και την ίδια την επιβίωση.

Αρωγός σε αυτή τη δράση μας είναι ο φούρνος του κ. Μπράτσου που μας έψησε για μια άλλη φορά τα «Λαζαράκια» μας και τον ευχαριστούμε θερμά!

Πασχαλινές Λαμπάδες από την Ε1 τάξη – Μήνυμα Αγάπης και Ελπίδας

Με πολλή χαρά και δημιουργική διάθεση, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε1 τάξης του σχολείου μας, με τη στήριξη και καθοδήγηση της εκπαιδευτικού τους, κας Γούτα Αθανασίας, έφτιαξαν μοναδικές πασχαλινές λαμπάδες, γεμάτες χρώμα, φαντασία και αγάπη.

Κατά τη διάρκεια της δημιουργικής αυτής δραστηριότητας, τα παιδιά ήρθαν πιο κοντά στο πνεύμα του Πάσχα, αντάλλαξαν ευχές και έστειλαν το δικό τους τρυφερό μήνυμα: Το Αναστάσιμο Φως να φωτίζει κάθε σπιτικό και να φέρει σε όλους Υγεία, Αγάπη και Ευτυχία. Το Πάσχα είναι γιορτή ελπίδας και αναγέννησης – κι αυτό ακριβώς αποτύπωσαν τα παιδιά με τον πιο όμορφο τρόπο!

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα σε όλους!

2216b37c 5bde 4dd3 9148 b05532e8f54a

Στη βιβλιοθήκη εν δράσει…

Ε2 – Στ  τάξεις
Το σχολείο μας θέλοντας να τιμήσει την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου αφιέρωσε μια εβδομάδα δράσεων , έτσι ώστε όλες οι τάξεις να
συμμετέχουν στη γιορτή του βιβλίου. Έτσι, η Ε2 τάξη του σχολείου μας, την Πέμπτη 3 Απριλίου, πέρασε το κατώφλι της Βιβλιοθήκης και ακολούθησε η ΣΤ τάξη  την Τρίτη 8 Απριλίου. 

Η Βιβλιοθήκη μας μεταμορφώθηκε σε πεδίο παιχνιδιού. Μέσα από βιωματικά παιχνίδια οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν τον σκοπό
και τον κανονισμό λειτουργίας του νέου αυτού χώρου. Τα θέματα που τους /τις απασχόλησαν ήταν η λειτουργία της βιβλιοθήκης, τα βιβλία,
οι εργασίες που γίνονται μέσα σ΄ αυτή και η προσφορά των βιβλίων στη ζωή μας. Τα παιδιά ανακάλυψαν τον τρόπο που ταξινομούνται τα
βιβλία, έπειτα διάλεξαν βιβλία , τα ξεφύλλισαν και αντάλλαξαν μεταξύ τους απόψεις και σκέψεις. Γέλια, συζητήσεις και ενθουσιασμός γέμισαν τον χώρο . Ένιωσαν πως το διάβασμα δεν είναι απλώς ένα καθήκον του σχολείου, αλλά μια εμπειρία που τους δίνει φτερά και τους επιτρέπει να ανακαλύψουν νέους κόσμους.

photocards ai collage 2

Ήταν μια μέρα που μας υπενθύμισε πως τα βιβλία ανοίγουν πόρτες σε κόσμους ατελείωτης φαντασίας και δημιουργίας. Η αρχή έγινε λοιπόν και ελπίζουμε να διατηρηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον τους σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Τις δράσεις οργάνωσε και συντόνισε η υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης κα Ταουσάνη Αριάνθη σε συνεργασία με την Ομάδα Δράσης του σχολείου
μας.

c7386f4c ff98 43c6 9de8 e3f84a137f58

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ, 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2025

Γιορτή χαράς, φαντασίας, λέξεων, εικόνων, βιβλίου, σχολείων ,εκπαιδευτικών, παιδιών , και όλων όσων αγαπάνε τα παιδικά βιβλία. Αυτή τη γιορτή απόλαυσαν στο σχολείο μας οι μαθητές/τριες των Α΄ και Β΄ τάξεων του 1ου δημοτικού σχολείου με τις εκπαιδευτικούς τους κα Νεβράντζα Κων/να και κα Ταουσάνη Αριάνθη.

Ξεκινήσαμε εξηγώντας ότι η 2 Απριλίου καθιερώθηκε ως η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, γιατί είναι η ημέρα γενεθλίων του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Είδαμε ένα βιντεάκι με την πορεία της ζωής του και θυμηθήκαμε αγαπημένα παραμύθια του. Αναφερθήκαμε και σε άλλους σπουδαίους παραμυθάδες αλλά και σε σύγχρονους συγγραφείς, αγαπημένους στα παιδιά.

photocards ai collage
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα βιβλία: ποιοι εργάζονται για ένα βιβλίο, πού βρίσκουμε τα βιβλία, για τα μέρη του βιβλίου, γνωρίσαμε είδη βιβλίων , εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με νέες λέξεις γύρω από το
βιβλίο.

Ακολούθησε η ανάγνωση του παραμυθιού «Το ασχημόπαπο» του Χ.Κ. Άντερσεν από την κα Νεβράντζα Κων/να , επιτρέποντας στους αναγνώστες να συνδεθούν με χαρακτήρες και καταστάσεις που αντηχούν
δικές τους εμπειρίες.

photocards ai collage 1Τέλος, με φαντασία, χρώματα και αναπτυγμένες δεξιότητες στη ζωγραφική, τα παιδιά επέλεξαν εικόνες από το παραμύθι και τους έδωσαν μορφή. Δημιούργησαν μικρούς πίνακες — έργα τέχνης γεμάτα χρώμα και συναίσθημα — που εντυπωσίασαν μικρούς και μεγάλους.

Άλλη μία ξεχωριστή δράση στο πλαίσιο του μήνα βιβλιοθήκης και της γιορτής του βιβλίου ολοκληρώθηκε, γεμίζοντάς μας με χαρά, αναγνώσεις, δημιουργία και ερεθίσματα. Μια υπενθύμιση πως ο κόσμος των βιβλίων είναι ένας αληθινός θησαυρός, που αξίζει να ανακαλύπτουμε ξανά και ξανά, “πλουτίζοντας” το μυαλό και την ψυχή μας.

Μαθαίνουμε να τρώμε σωστά!

Την Τρίτη 11 Μαρτίου 2025 , η  κα Σέργια Κοντοπούλου (Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Βιοχημικός)  επισκέφθηκε το σχολείο μας και μίλησε στα παιδιά για τη σημασία της Υγιεινής Διατροφής. Αρχικά ανέλυσε τα βασικά θρεπτικά συστατικά των τροφών (Υδατάνθρακες, Πρωτεΐνες, Λιπαρά), εξήγησε στα παιδιά μέσω ποιων τροφίμων τα προσλαμβάνουμε και γιατί είναι τόσο σημαντικά για τον οργανισμό μας.

Αναφέρθηκε, επίσης,  στη Μεσογειακή Διατροφή και με τη βοήθεια της Πυραμίδας διευκρίνισε τη συχνότητα κατανάλωσης των βασικών Ομάδων Τροφών (π.χ.  Δημητριακά, Όσπρια, Αυγά, Γαλακτοκομικά, Φρούτα και Λαχανικά, Ελαιόλαδο, Πουλερικά και Κόκκινο Κρέας, Ψάρια, Γλυκά και Αναψυκτικά).

9587b47d 597b 4e4b bda2 4be0dca9a62c

Κατόπιν, βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν ότι θα πρέπει να κάνουν Συχνά Γεύματα μέσα στη μέρα, να μην παραλείπουν το Πρωινό γεύμα, στο σπίτι, να προετοιμάζουν το Κολατσιό για το Σχολείο ή να επιλέγουν κάτι Υγιεινό από το Κυλικείο. Το Μεσημέρι να τρώνε στο τραπέζι της κουζίνας, μακριά από οθόνες, το Απόγευμα να επιλέγουν ένα θρεπτικό Σνακ για τις δραστηριότητές τους και τέλος το Βράδυ να κάνουν ένα Ελαφρύ αλλά και Ισορροπημένο Γεύμα.

Τέλος, αναφέρθηκε στη σημασία της Άσκησης, καθώς μαζί με την Υγιεινή Διατροφή συμβάλουν στην απόκτηση ενός Υγιούς Σώματος.
Κλείνοντας την ομιλία ακολούθησε ένα διαδραστικό παιχνίδι με τα παιδιά, καθώς ετοίμασαν κάποιες γρήγορες και θρεπτικές επιλογές για Πρωινό, Κολατσιό καθώς και Απογευματικό Σνακ.

Μαθαίνοντας Προγραμματισμό και Προπαίδεια με το Bee-Bot

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα (EU Code Week) και της STEM Campaign, την Παρασκευή 7/3/2025, οι μαθητές/τριες της Β΄τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν μια δραστηριότητα που συνδύασε τον προγραμματισμό με τα μαθηματικά, χρησιμοποιώντας το επιδαπέδιο ρομπότ Bee-Bot. Σκοπός μας ήταν να συνδυάσουμε την προπαίδεια με τον προγραμματισμό, κάνοντας τη μάθηση πιο διασκεδαστική και βιωματική.
Το Bee-Bot, το μικρό ρομποτάκι που χρησιμοποιήσαμε, δεν επικοινωνεί όπως εμείς, αλλά «καταλαβαίνει» τη γλώσσα του κώδικα. Οι μαθητές/τριες ανέλαβαν τον ρόλο των προγραμματιστών και έπρεπε να το καθοδηγήσουν σωστά για να βρει τις σωστές απαντήσεις σε προβλήματα πολλαπλασιασμού. Η δραστηριότητα βασίστηκε σε ένα ειδικά σχεδιασμένο χαλάκι (Bee-Bot mat) με αριθμούς. Κάθε μαθητής/τρια τραβούσε μια κάρτα με έναν πολλαπλασιασμό, όπως 3×4. Στη συνέχεια σκεφτόταν ποιο τετράγωνο στο χαλάκι είχε τη σωστή απάντηση, δημιουργούσε τον κώδικα της διαδρομής χρησιμοποιώντας έντυπες εντολές (μπροστά, πίσω, αριστερά, δεξιά) και πληκτρολογούσε τις εντολές στο Bee-Bot πατώντας τα αντίστοιχα κουμπιά. Το ρομποτάκι ξεκινούσε από το σημείο αφετηρίας και ακολουθούσε τη διαδρομή μέχρι να φτάσει στο σωστό αποτέλεσμα και στη συνέχεια έφτανε στη γραμμή τερματισμού.
Το Bee-Bot έγινε ο καλύτερος σύμμαχός μας στη μάθηση, μετατρέποντας τα μαθηματικά σε μια συναρπαστική εμπειρία!
Ευχαριστούμε θερμά την Προϊσταμένη του 1ου Νηπιαγωγείου Φαρσάλων κα Δώρα Χουλιάρα για τη συνεργασία και που μας χάρισε τέτοιες μοναδικές στιγμές!
04ac0d90 6e6e 4fc6 a773 ce16c4fab6c9

Το ΠΟΚΕΛ πρόσφερε βιβλία στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Φαρσάλων

Την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025 το Πολιτιστικό Κέντρο Εκπαιδευτικών νομού Λάρισας – ΠΟΚΕΛ πρόσφερε βιβλία στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Φαρσάλων, συμβάλλοντας έτσι στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών του σχολείου να βελτιώσουν την καθημερινότητα των μαθητών/τριών κυρίως με τη δημιουργία μιας νέας βιβλιοθήκης, εντός των κτιριακών εγκαταστάσεων, μετά τις πληγές που έπαθε το σχολείο και από τις 2 καταστροφικές πλημμύρες «Ιανός» και «Daniel».

pokel 1

Τα βιβλία παρέλαβαν τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων και η διευθύντρια κα Φωτεινή Τουρσουνίδου, ενώ τα βιβλία παρέδωσαν η Μαρία Φούντα, η Γεωργία Μαστροδήμου και ο πρόεδρος του ΠΟΚΕΛ, Αργύρης Γιουρούκης.

pokel 2