ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ (Ανθρώπινα Δικαιώματα)
ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ: ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ -ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΤΙΤΛΟΣ: Νηπίων Παιδεία το πρώτο βήμα στην δημοκρατία
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ :
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗ:
Κριτική σκέψη ,Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ :
Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα
Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
Το εργαστήρι αυτό έχει σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές να γνωρίσουν τα δικαιώματά τους, καθώς και τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων, έτσι ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν ίσα δικαιώματα και αξίζουν ίσης αντιμετώπισης, ανεξάρτητα από τις επιμέρους διαφορές τους. Η συνειδητή ένταξη τους σε ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά, η αναγνώριση και η αποδοχή των ομάδων με «διαφορετικά» από αυτούς χαρακτηριστικά, καθώς και η αναγνώριση και η αποδοχή των δικαιωμάτων των «διαφορετικών» αυτών ομάδων προωθεί μέσω της ενσυναίσθησης τις δημοκρατικές συμπεριφορές και αξίες. Οι μαθητές προσεγγίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, «μπαίνοντας» στη θέση άλλων παιδιών, των οποίων τα δικαιώματα καταπατώνται. Ο προβληματισμός που αναπτύσσεται σχετικά με τις «διαφορετικές» συνθήκες ζωής των «διαφορετικών» παιδιών οδηγεί στην ανάδειξη της αναγκαιότητας του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αποδοχής του «διαφορετικού».
1ο Εργαστήριο : Ας γνωριστούμε παίζοντας
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα : Τα παιδιά να μάθουν να ενισχύουν την ομαδική συνοχή και την αυτοεκτίμηση, την προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης.
Δραστηριότητες:
-Παιχνίδια ενεργοποίησης-δέσιμο της ομάδας
-Ένα μπουκέτο με λουλούδια
Τα παιδιά με την συνοδεία κατάλληλης μουσικής περπάτησαν στον χώρο και χωρίστηκαν σε μικρές ομαδούλες με πιασμένα χεράκια αναφέροντας το όνομα τους και δίνοντας πληροφορίες για τους εαυτούς τους (πως ονομάζονται , από που κατάγονται ,και στο τέλος κάθε παιδί ανέφερε τις πληροφορίες του παιδιού της ομάδα του σε όλα τα παιδιά της τάξης. Στην συνέχεια όλα τα παιδιά μαζί περπατούσαν στο χώρο κρατώντας χέρι χέρι και έπειτα ελεύθερα με διάφορους τρόπους με τις οδηγίες της νηπιαγωγού (σιγοτραγουδόντας, φωνάζοντας, σαν να είναι γέροι αλλά και με τον δικό τους τρόπο). Τέλος τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους λουλούδι ζωγραφίζοντας τα φύλλα του λουλουδιού και τον εαυτό τους στο κέντρο και δημιούργησαν ένα μπουκέτο από όλα τα λουλούδια των παιδιών και το στόλισαν στην τάξη .
2ο εργαστήριο: Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη του νηπιαγωγείου
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα : Τα παιδιά να μάθουν να αναπτύσσουν σεβασμό για τους άλλους, να επιλύουν προβλήματα συνεργατικά και δημιουργικά, να αναπτύσσουν την κριτική σκέψη τους, να αναγνωρίζουν προκαταλήψεις ,αδικίες και τρόπους αντίδρασης .Επίσης να καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και να κατανοούν τη διαφορετικότητα. Τέλος να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που άπτονται των ανθρώπινων σχέσεων με στόχο την διαμόρφωση ανθρωπιστικής συνείδησης και να εκφράζουν τα συναισθήματα τους με τρόπο άμεσο και κατανοητό.
Δραστηριότητες :
-Παρουσίαση κοινωνικής ιστορίας
Η νηπιαγωγός εφόσον διάβασε την κοινωνική ιστορία για την διαχείριση των συναισθημάτων “Τι κάνω για να νιώσω καλά; “, συζήτησε με τα παιδιά γενικά για τα διαφορετικά συναισθήματα ,τι κάνουν για να ηρεμήσουν αλλά και τι τους κάνει να θυμώνουν. Στο πλαίσιο της κοινωνικής ιστορίας που διάβασαν συνέχισαν με την ανάγνωση ενός 2ου βιβλίου “Πως νιώθεις σήμερα;”, μίλησαν για τα συναισθήματα του πρωταγωνιστή αλλά και το πως θα ένιωθαν αυτοί αν ήταν στην θέση του. Στο τέλος , έκαναν κάποια φύλλα εργασίας ,ζωγραφίζοντας στο ένα κάτι που τους ηρεμεί και στο άλλο κάτι που τους θυμώνει αλλά και άλλο ένα σχεδιάζοντας τα συναισθήματα.
3o εργαστήριο : Εσύ και εγώ μαζί
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα : Να μάθουν τα παιδιά να ερμηνεύουν και να αναδεικνύουν τα οφέλη της διαφορετικότητας , να αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης ,να συνδέουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λιγότερο προνομιούχα άτομα με επίκαιρα προβλήματα της κοινωνίας ,όπως η έλλειψη στέγης και η αδυναμία πρόσβασης σε δημόσιους χώρους , να αναγνωρίζουν το αποκλεισμό και τις διακρίσεις ,να εξοικειώνονται με διαφορετικά φυσικά και φυλετικά χαρακτηριστικά και τέλος να διαχειρίζονται συγκρουσιακές καταστάσεις.
Δραστηριότητες:
– Ανάγνωση και επεξεργασία παραμυθιού
– Συνεχίζω το παραμύθι
– Θερμόμετρο συναισθημάτων
– Συμφωνώ , διαφωνώ
– Εσύ και εγώ μαζί
Τα παιδιά σήμερα διάβασαν μαζί με την Νηπιαγωγό το παραμύθι “Σοφία ,η αγελαδίτσα τραγουδίστρια”, θίγοντας θέματα όπως το ζήτημα ταυτότητας και αυτοπροσδιορισμού ,της ένταξης σε ομάδα ,το ζήτημα της αποδοχής ,της απόρριψης και της διαφορετικότητας .Στα μισά του παραμυθιού η νηπιαγωγός σταμάτησε καλώντας τα παιδιά να δώσουν την δικιά τους συνέχεια . Στην πορεία της ιστορίας τα παιδιά αναπαριστούν με παγωμένες εικόνες συναισθημάτων ,που είχαν φτιάξει από πριν, τα πιθανά συναισθήματα που βιώνει η Σοφία μέσα από την ιστορία. Τα παιδιά μαζί με την νηπιαγωγό συζήτησαν για το θέμα του παραμυθιού και την θέση που πήραν σχετικά με την υπόθεση του. Τέλος έπαιξαν ένα παιχνίδι ,δημιουργώντας ένα πύργο με τουβλάκια όσα είναι και τα παιδιά της τάξης. Σέ κάθε τουβλάκι κόλλησαν χαρτάκια με το αρχικό γράμμα κάθε παιδιού και ένα ένα τα παιδιά προσπαθούσαν να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι από τον πύργο χωρίς να τον ρίξουν ολόκληρο.
4ο εργαστήριο : Α) Ο εαυτός μου…
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Τα παιδιά να μάθουν να εντοπίζουν μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές , να αναπτύσσουν την ενσυναίσθηση σε ζητήματα διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας ,αναγνώρισης στερεοτύπων και προκαταλήψεων και τέλος να αλληλοεπιδρούν με παιδιά από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα.
Δραστηριότητες:
– Ομαδικό παιχνίδι “Ο κατάσκοπος ”
Τα παιδιά μαζεύτηκαν όρθια στην παρέα και τους δόθηκε η οδηγία να περπατάνε σαν κατάσκοποι με τις εφημερίδες ,κρύβοντας τα πρόσωπα τους με στόχο να μην κοιτάνε ο ένας τον άλλο. Με την συνοδεία της μουσικής τα παιδιά κινούνταν μέσα στην τάξη ,στο σταμάτημα του ήχου ,τα παιδιά σταματούσαν να κινούνται και καλούνταν “κατασκοπικά” να παρατηρήσουν το/τη διπλανό τους και να εντοπίσουν ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά και στην συνέχεια έκαναν συζητήσεις πάνω σε αυτό.
5ο εργαστήριο : Β)…και οι άλλοι
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Τα παιδιά να μάθουν να αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης , να αναγνωρίζουν τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις ,να εξοικειώνονται με διαφορετικά φυσικά και χαρακτηριστικά
Δραστηριότητες
-Προβολή βίντεο “Η εχθρόπιτα ”
-Ομαδική κατασκευή “Η κουρτίνα της αγάπης”
Τα παιδία παρακολούθησαν το βίντεο “Η εχθρόπιτα” συζήτησαν το θέμα του βίντεο με την νηπιαγωγό , ανέφεραν τι τους άρεσε και τι όχι . Στην συνέχεια σε ζευγάρια κατέγραψαν με όποιο τρόπο μπόρεσαν τις προτάσεις τους για να επιλύσουν τις όποιες διαφορές τους με άλλα παιδιά και τις παρουσίασαν στην τάξη. Τέλος κάθε παιδί ζωγράφισε μια καρδιά για τους φίλους τους και έγραψε ότι ήθελε. Η νηπιαγωγός αφού μάζεψε όλες τις καρδιές, τις ένωσε και δημιούργησε την κουρτίνα της φιλίας .
6ο εργαστήριο : Η ταυτότητα μου
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα : Τα παιδιά να αντιλαμβάνονται τον χαρακτήρα της ταυτότητας και να εξοικειωθούν με τα διαφορετικά φυσικά και φυλετικά χαρακτηριστικά.
Δραστηριότητες
-Όλοι είμαστε διαφορετικοί
-Ταυτότητα
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομαδούλες και κάθε παιδί παρατήρησε διαφορές που έχει με το ζευγάρι του (διαφορετικές ηλικίες, ενδυμασία, εξωτερική εμφάνιση, χρώμα μαλλιών, δέρματος).
Στην συνέχεια παίξανε το παιχνίδι «πες μου κάτι για σένα..» : μίλησαν για τις οικογένειες τους και ο καθένας είπε για τα αδέρφια του και τους γονείς του, είπαν για τα αγαπημένα τους παιχνίδια ,τι αγαπάνε και κάνανε αγκαλιές μεταξύ τους» .Τέλος ζωγράφισαν μια ζωγραφιά που εστίαζε στην διαφορετικότητα και έκλεισαν με την φράση «παρά ότι είμαστε διαφορετικοί, είμαστε φίλοι».
- Αρχική
- ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
- ΔΡΑΣΕΙΣ
- FORUM
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2024-2025
- Γονείς σας ενδιαφέρει
- Σχέδιο Δράσης
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- E-Twinning Προγράμματα
- Δίκτυο Β΄Αθήνας
- Διοικητική Λειτουργία
- Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
- Σχολείο και κοινότητα
- Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
- Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
- Ψυχική Υγεία στο σπίτι
- e-parents
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
- ΈΚΘΕΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
- ΕΝΤΥΠΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
- ΑΜΥΓΔΑΛΙΕΣ
- ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
- ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2021-2022
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022-2023
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-2024
- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ«1,2,3…..Ανακύκλωσε!.»Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση, Κλιματική αλλαγή
- ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ (Ανθρώπινα Δικαιώματα)
- ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ (STEM-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ)
- ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό”
- Προσωπικό του σχολείου
- Eτήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας 2023-2024
- COVID-19 (ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ)
- ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
- ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-2024
- ΧΡΗΣΙΜΑ ΕΝΤΥΠΑ
- ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ
- ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
- ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΕΙΣΜΟΥ
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ASSESS
- ΕΚΘΕΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022
- ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2020-2021
- ΓΕΝΙΚΑ
- ΓΟΝΕΙΣ…ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ!!!
- ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ 2024-2025
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
- ΗΓΕΣΙΑ-ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
- Θεματική Ενότητα Ευ-Ζην: PROMEHS Πρόγραμμα Προαγωγής Ψυχικής Υγείας στα σχολεία
- Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
- Σχέσεις μαθητών/τριών!
- Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών
- ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
- ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
- Σχολική διαρροή – φοίτηση
- ΕΚΠΙΑΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2024-2025
- μάθηση και αξιολόγηση
- Σύλλογος Γονέων
- ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ
- 2ο ΚΕΣΥ Β΄ Αθήνας
- ETWINNING
- Αρχεία Βοήθειας χρήσης Ιστολογίου στο ΠΣΔ
- Ασφάλεια στο Διαδίκτυο-Ενημερωτικός Κόμβος ΠΣΔ
- ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ Self-Test
- ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Β΄ΑΘΗΝΑΣ
- Δικτυακή πύλη sch.gr
- Εκπαιδευτικές Κοινότητες και Ιστολόγια ΠΣΔ
- Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου
- Συστεγαζόμενο Σχολείο
- ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
- Τα πάντα για το παιδί
- ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ , ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ