19ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Καλώς ήλθατε στο blog του σχολείου μας!

Σεμινάριο για τις τεχνικές της Παιδαγωγικής Φρενέ

Νοέ 202324

Σεμινάριο για κάποιες από τις τεχνικές της Παιδαγωγικής Φρενέ πραγματοποιήθηκε στο 19ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών. Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 κκ Κωστοπούλου Χρυσαυγή και Βαγενά Βασιλική, που είχαν υπηρετήσει στο σχολείο μας, παρουσίασαν στους  εκπαιδευτικούς του σχολείου μια εισαγωγή στην παιδαγωγική Φρενέ και δύο από τις τεχνικές του συγκεκριμένα την τεχνική “Τι νέα;” και τα “Ελεύθερα Κείμενα”.

Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τις τεχνικές, τις χρησιμοποίησαν στο βιωματικό κομμάτι του σεμιναρίου και θα τις χρησιμοποιήσουν στις τάξεις τους.

1700804115720

1700804115590

1700804115616

1700804115660

Γιορτή 28ης Οκτωβρίου 2023

Οκτ 202330

εικόνα Viber 2023 10 27 09 52 47 135

 

Στην κατάμεστη, από μαθητές, δασκάλους αλλά και γονείς, αίθουσα εορτών του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε, την παραμονή της εθνικής επετείου, γιορτινή εκδήλωση που ετοίμασαν με την καθοδήγηση των δασκάλων τους τα τμήματα Γ1 και Δ1. Οι μαθητές παρουσίασαν θεατρικά στιγμιότυπα, αφηγήσεις του πολέμου, ποιήματα ενώ η χορωδία του σχολείου παρουσίασε επίκαιρα τραγούδια.

Στο τέλος της εκδήλωσης ο διευθυντής του σχολείου ανακοίνωσε τους σημαιοφόρους και τους παραστάτες της σημαίας του σχολείου για το σχολικό έτος 2023-24 ενώ επισφράγισε την όλη εκδήλωση με λίγα λόγια αναφερόμενος τόσο στο τότε όσο και στο τώρα. Ο Εθνικός  Ύμνος που τραγούδησαν με ένα στόμα όλοι στο τέλος στάθηκε το ακροτελεύτειο τάνυσμα της ψυχικής ανάτασης όλων.

Πολλά συγχαρητήρια στις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς κκ. Σκόνδρα Αγγελική και Μηλιώνη Αγγελική καθώς και στην δασκάλα μουσικής κα Αγγελοπούλου Καλλιόπη.

Ζήτω η ελεύθερη πατρίδα μας!

Αγιασμός

Σεπ 20238

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου μας
σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 θα τελεστεί ο αγιασμός του σχολείου μας.

Όλοι οι μαθητές θα προσέλθουν κανονικά στις 8.15 και θα αποχωρήσουν μετά το τέλος του αγιασμού.

Οι γονείς των μαθητών της Α΄ τάξης θα ενημερωθούν για τον χωρισμό των τμημάτων.

Ο διευθυντής του σχολείου

Η παιδαγωγική Φρενέ στο σχολείο μας

Ιούν 202327

022 freinet 01Η παιδαγωγική Φρενέ (Freinet) αποσκοπεί σε ένα ελεύθερο, ανοιχτό και συνεργατικό σχολείο. Ο Σελεστάν Φρενέ (15 Οκτωβρίου 1896 – 8 Οκτωβρίου 1966) ήταν διακεκριμένος Γάλλος παιδαγωγός και εκπαιδευτικός μεταρρυθμιστής. Η παιδαγωγική του εφαρμόζεται μέχρι και σήμερα, κυρίως μέσω του κινήματος του Μοντέρνου Σχολείου. Στην Ελλάδα, έχει συγκροτηθεί από το 2012 μία παιδαγωγική ομάδα με την ονομασία «Το ΣΚΑΣΙΑΡΧΕΙΟ – Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της Κοινότητας». Σκοπός της είναι η προώθηση της κριτικής και θεσμικής παιδαγωγικής μέσω της αξιοποίησης των τεχνικών του Freinet.

Οι θεμελιακές αρχές της Παιδαγωγικής Φρενέ είναι:

-συνεργασία και πολιτειότητα

-ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία

-«φυσική» μέθοδος μάθησης

-έρευνα – πειραματικός ψηλαφισμός

-σύνδεση του σχολείου με την κοινότητα-κοινωνία

-σεβασμός στο παιδί και στα δικαιώματά του

 

Ο Φρενέ προκειμένου να εφαρμόσει τις αρχές αυτές εισήγαγε παιδαγωγικές καινοτομίες και εκπαιδευτικές τεχνικές που άλλαξαν τον τρόπο λειτουργίας και την φιλοσοφία του παραδοσιακού σχολείου και διατηρούν στο ακέραιο, ακόμη και τώρα, την αξία τους.

Τεχνικές Φρενέ:

 

Εφημερίδα

Μικρά βιβλία

Ελεύθερα κείμενα

Τι νέα;

Έρευνες

Σχέδια εργασίας

Κινηματογράφος

Ραδιόφωνο

Αλληλογραφία

Συμβούλια

Σχολικοί συνεταιρισμοί

Έξοδος στην κοινότητα

Εργαστήρια τέχνης

 

Η Παιδαγωγική Φρενέ στην τάξη μας

Παρακάτω παρουσιάζονται πιο αναλυτικά οι τεχνικές που αξιοποίησε φέτος το ΣΤ2 και χάρη στις οποίες είχε μια ιδιαίτερα δημιουργική χρονιά. Η εμπειρία ήταν ξεχωριστή και ο αντίκτυπος από αυτήν ήταν μόνο θετικός τόσο για τους μαθητές και τις μαθήτριες όσο και την εκπαιδευτικό της τάξης.

Τι νέα;  (Έρευνες)

Στην τεχνική «Τι νέα;» (Quoi de neuf?) τα παιδιά εκφράζονται ελεύθερα είτε με το να φέρνουν τις δικές τους ανακοινώσεις και παρουσιάσεις είτε με το να ρωτούν και να μαθαίνουν περισσότερα για τα νέα των συμμαθητών/τριών τους. Περιμένουν τη σειρά τους και σέβονται τον/την συνομιλητή/τρια τους.

Το Στ2 δημιούργησε την πιο θεσμική μορφή τους ορίζοντας αρμοδιότητες στην διαδικασία και καθιερώθηκε να γίνεται κάθε Τετάρτη, στο πρώτο μισάωρο της 1ης  ώρας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία προέκυψαν έρευνες των παιδιών και στη συνέχεια τα κείμενα για την εφημερίδα «τοίχου» και την έντυπη.

 

Ελεύθερα Κείμενα

 

Στην τεχνική «Ελεύθερα Κείμενα» τα παιδιά παράγουν ελεύθερα γραπτό λόγο και στη συνέχεια ακολουθεί μια διαδικασία παρουσίασης τους και ψηφοφορίας.  Κάθε Τρίτη το πρώτο δίωρο ήταν αφιερωμένο σε αυτό. Πολύ γρήγορα οι μαθητές και οι μαθήτριες ήθελαν όλο και περισσότερο να γράφουν, να διαβάζουν, να ψηφίζουν και να αποτυπώνουν στον πίνακα τα κείμενα των συμμαθητών τους. Σε μία δεύτερη φάση, την Πέμπτη συνήθως την 1η  ώρα, το κείμενο που είχε πάρει τις πιο πολλές ψήφους προβαλλόταν στον προτζέκτορα για επεξεργασία προκειμένου να μπορεί αποτελέσει άρθρο ή κείμενο για την εφημερίδα. Σε αυτό το κείμενο γινόταν γραμματική και συντακτική επεξεργασία και δίνονταν εργασίες για το σπίτι.

 

Συμβούλιο τάξης

 

Το Συμβούλιο – η συνέλευση των παιδιών-  αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την διαπαιδαγώγηση των παιδιών στις δημοκρατικές αξίες και στον ρόλο των ενεργών πολιτών. Μέσα από το συμβούλιο μαθαίνουν βιωματικά πώς επιτυγχάνεται η συνεργασία, η συζήτηση, η ακρόαση των άλλων, ο αλληλοσεβασμός, η κατανόηση, η συλλογική λήψη αποφάσεων, η ανάληψη και ο καταμερισμός αρμοδιοτήτων, ευθυνών, η αλληλεγγύη, η κοινή προσπάθεια για τη βελτίωση της σχολικής ζωής. Κάθε Παρασκευή αφιερώναμε την 4η ώρα στη συνέλευση όπου η εκπαιδευτικός ήταν ισότιμο μέλος της συνέλευσης με δικαίωμα «Βέτο» όταν η συνέλευση αποφάσιζε κάτι που παραβίαζε τα δικαιώματα άλλων παιδιών. Η θεματολογία της συνέλευσης διαμορφωνόταν πριν ή στην αρχή της συνέλευσης καταγράφοντας στον πίνακα την ημερήσια διάταξη. Τα θέματα μπορεί να αφορούσαν στις σχέσεις των μαθητών, στη συνδιαμόρφωση της σχολικής καθημερινότητας (εκδρομές, σχολικές γιορτές κλπ) αλλά και στον συντονισμό του συνόλου των δράσεων της τάξης (συμμετοχές σε διαγωνισμούς, σχολική εφημερίδα, ραδιοφωνικές εκπομπές, φεστιβαλς κλπ).

 

Σχολική Εφημερίδα

 

Σκοπός της εφημερίδας ήταν να αποτυπώσει την πραγματικότητα των παιδιών.
Οι μαθητές/τριες έγραψαν άρθρα κάποια ατομικά και κάποια συνεργατικά με θέματα που αφορούσαν τη σχολική ζωή αλλά και ελεύθερα κείμενα με τα δικά τους ενδιαφέροντα. Υλοποίησαν έρευνες, πήραν συνεντεύξεις, ζωγράφισαν. Στο πρώτο τρίμηνο δημιούργησαν με τα κείμενά τους μία εφημερίδα τοίχου και στο τέλος κυκλοφόρησε και ένα οκτασέλιδο φύλλο. Τα κείμενα γράφτηκαν και δαχτυλογραφήθηκαν από τους μαθητές στο σχολείο, στην τάξη τους, με την επίβλεψη της εκπαιδευτικού. Η επιμέλεια και το στήσιμο έγινε από τους εκπαιδευτικούς της ΣΤ’  και τον διευθυντή του σχολείου ο οποίος στήριξε και την έκδοσή της. Ακολουθήστε το λινκ για να την ξεφυλλίσετε: Σχολική εφημερίδα 2023

 

 

Ραδιόφωνο

 

Το ραδιόφωνο αποτελεί ακόμη ένα εργαλείο ενίσχυσης της ελεύθερης έκφρασης των παιδιών ενώ παράλληλα όπως και εφημερίδα δημιουργεί αυθεντική συνθήκη επικοινωνίας, στοιχείο που κινητοποιεί πολύ την ενεργή εμπλοκή των παιδιών. Το Στ2 στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Ραδιόφωνο, ήχοι, λέξεις, μουσική: αφορμή για δημιουργική γραφή» ασχολήθηκε με τα Δικαιώματα των παιδιών και δημιούργησε ραδιοφωνικά σποτς, τα οποία ακούστηκαν την παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού στο σχολείο αλλά και αναρτήθηκαν τόσο στην πλατφόρμα του «European School Radio» όσο και στο padlet :  ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΣΤ2

Βεβαιώσεις φοίτησης κατά το καλοκαίρι

Ιούν 202322

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

σε περίπτωση που χρειαστείτε κάποια βεβαίωση φοίτησης του παιδιού σας κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών στείλετε μας email στην  διεύθυνση δηλαδή 19dimotikopatras@gmail.com ζητώντας μας αυτό που ακριβώς θέλετε και θα προσπαθήσουμε εντός μιας-δύο ημερών να σας την στείλουμε ηλεκτρονικά.
Θα πρέπει να έχετε κατανόηση για το γεγονός ότι εντός των διακοπών τα αιτήματά σας δεν είναι δυνατόν να ικανοποιούνται αυθημερόν. Ως εκ τούτου μην μας στέλνετε αίτημα την τελευταία στιγμή. Στο αίτημα να συμπληρώνετε παρακαλώ και το λόγο για τον οποίο χρειάζεστε το όποιο έντυπο. (π.χ. για χορήγηση ΚΕΑ κλπ)
Θα προσπαθούμε να σας αποστέλλουμε ηλεκτρονικά την απάντηση.
Επίσης όσοι ψάχνετε απλώς τους κωδικούς σας γνωρίζουμε ότι ο Κωδικός Σχολείου μας είναι 9060145 και ο αριθμός μητρώου μαθητή (ΑΜ) είναι γραμμένος  στο ενδεικτικό ή αντίγραφο απολυτηρίου που κατέχει.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Ο διευθυντής του σχολείου
Γ. Δ. Μαρκάκης

Γιορτή Λήξης

Ιούν 202313



Λήψη αρχείου

Περίπατος στην … Ιστορία

Ιούν 202312

Πόσοι ξέρετε ακριβώς τι έγινε στην Πάτρα του 1821;;

Δεν εννοώ βέβαια απλώς το ότι  ξεκίνησε η επανάσταση!

Αλλά πότε ακριβώς, με ποια σειρά έγιναν τα γεγονότα;
Ποιους είχαν πρωταγωνιστές;

Ξέρετε όλοι βέβαια τον Παλαιών Πατρών Γερμανό.
  • Σας λένε όμως κάτι τα ονόματα Σισσίνης, Χαραλάμπης, Καραντζάς, Ζαΐμης, Λόντος;
  • Τι έγινε στην σημερινή Πλατεία Αγίου Γεωργίου και γιατί την ονομάζουν έτσι;
  • Ποιος έμενε απέναντι από την πόρτα του ναού του Αγίου Δημητρίου και τι ρόλο έπαιξε;
  • Αφού ήταν πατρινός γιατί πέθανε στο Μεσολόγγι;
  • Πώς έμοιαζε η σημαία του Αγώνα που υψώθηκε από τους πολεμιστές στην Πάτρα;
  • Ποιο φονικό έξω από την πόρτα του μοναστηριού του Ομπλού σημάδεψε την Επανάσταση και
  • γιατί η οδός Μαιζώνος ονομάζεται έτσι;

Αυτά κι άλλα πολλά μάθαμε οι μαθητές της Στ΄ τάξεως του σχολείου μας περπατώντας μαζί με τους δασκάλους μας κι έχοντας σαν ξεναγό τον διευθυντή του σχολείου μας κ. Μαρκάκη. Ξεκινήσαμε από το σχολείο μας (Μπενιζέλου Ρούφου η πίσω έξοδος) και λέγοντας ιστορίες για την Ιστορία περάσαμε από την Πλατεία Βουδ , ανεβήκαμε στην Πλατεία Ομονοίας, καθήσαμε στα σκαλιά του ναού του Αγίου Δημητρίου, κατηφορίσαμε την οδό (Παλαιών Πατρών) Γερμανού και καταλήξαμε στην πλατεία Αγίου Γεωργίου. Σταθήκαμε απέναντι από την αναθηματική πλάκα με τα μετάλλια, διαβάσαμε την Διακήρυξη στην αναθηματική στήλη και … νιώσαμε σαν να ταξιδέψαμε στην Πάτρα του 1821. Τέλος γυρίσαμε στο σχολείο μας εκτός Πατρών. Γιατί βέβαια εκεί που βρίσκεται το σχολείο μας δεν υπήρχε ακόμα κομμάτι της Πάτρας!!!!!

Ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα;  Δηλώστε συμμετοχή στον επόμενο ιστορικό μας περίπατο!!!!!

1685284168916

1685284168886

1685284168877

1685284168905

 

IMG 20230525 101117 1

 

Le petit Nicolas – o μικρός Νικόλας

Ιούν 202312

kideaz le petit nicolas illustrations copyright 2022 Onyx Films Bidibul Productions Rectangle Productions Chapter 2 slow

Ο μικρός Νικόλας είναι ένα από τα 100 καλύτερα βιβλία νέων
όλων των εποχών στον κόσμο. Μια έρευνα του BBC σε 56 χώρες
από 177 εμπειρογνώμονες που είχαν προεπιλέξει 1.050 βιβλία
διαπίστωσε ότι ο μικρός Νικόλας ξεπερνά κλασσικά βιβλία όπως
τις “Ιστορίες” του Charles Perrault, και “Ο Μάγος του Οζ” του
Lyman Frank Baum.
Ο Ρενέ Γκοσινί εμπνεύστηκε αυτό το χαρακτήρα με την έντονη
παιδικότητα και ο Ζαν Ζακ Σανπέ το απέδωσε σκιτσογραφικά με
μεγάλη επιτυχία.

Τα παιδιά της Ε ‘ τάξης του σχολείου μας στην πρώτη επαφή τους
με τη γαλλική γλώσσα εμπνεύστηκαν από τον μικρό Νικόλα και
τους φίλους του και έδωσαν λόγο στις ζωγραφιές τους.
Μετατράπηκαν σε συγγραφείς και σκιτσογράφους για να μας
παρουσιάσουν τον μικρό Νικόλα και τους φίλους του οι οποίοι
μας συστήνονται και μας εκφράζονται για το σχολείο και όχι μόνο
στα γαλλικά! Και το αποτέλεσμα είναι απολαυστικό!

Bravo les enfants !!!!!

petit Nicolas 1  petit Nicolas 4  petit Nicolas 5    petit Nicolas 9

Γαλλογερμανικό (ή μήπως γερμανογαλλικό;) πρωινό!

Ιούν 202312

Τι τρώτε το πρωί;

Κι αν χρειαστεί να πάτε στη Γαλλία ή στη Γερμανία;

Αν πάλι έρθει επίσκεψη ένας Γερμανός ή μια Γαλλίδα φίλη σας τι θα τους προσφέρετε για πρωινό;

Κι αυτό το λαχταριστό “πράμα” που τρώνε στη σειρά που παρακολουθείτε τι είναι;

Στο πλαίσιο του μαθήματος 2η Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά- Γερμανικά) πραγματοποιήθηκε στις 08/06/2023 στο σχολείο μας γαλλο-γερμανικό πρωινό με τη συμμετοχή και των 2 τμημάτων της ΣΤ. Οι μαθητές έμαθαν το ανάλογο λεξιλόγιο για τα είδη του πρωινού και των 2 χωρών και ενημερώθηκαν για τις διατροφικές συνήθειες των 2 λαών μέσα από βίντεο που σχολίασαν στην τάξη. Ολοκλήρωσαν τρώγοντας όλοι μαζί πρωινό και το απόλαυσαν ιδιαίτερα! Δες φωτογραφίες πατώντας εδώ.

Μεγάλη Εβδομάδα

Απρ 20238

 

Αγαπητοί γονείς και μαθητές του σχολείου μας

με την ευκαιρία των μεγάλων γιορτών της Μεγάλης Εβδομάδας και του Πάσχα σας ευχόμαστε κάθε ευλογία και χαρά σ’ εσάς και τις οικογένειές σας.

Αντί άλλης ευχετήριας κάρτας αναρτούμε εδώ

ένα σύντομο βιβλίο με εξήγηση του τι γιορτάζουμε κάθε ημέρα της Μ. Εβδομάδος.

Ελπίζουμε να είναι χρήσιμο σ’ εσάς και τα παιδιά σας ως προετοιμασία αλλά και ως γνώση.

Καλή Ανάσταση!!!

https://www.flipbookpdf.net/web/site/0cba401cccede86cb73be3f382cae098a95e01f5202304.pdf.html

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

Οκτ 202225

Ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών καθιερώθηκε το 2001, με
σκοπό την υποστήριξη και την ανάδειξη της γλωσσικής ποικιλομορφίας της
Ευρώπης καθώς και την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων, με στόχο
την πλήρη και δημοκρατική συμμετοχή των πολιτών της στην διατήρηση
της πολυπολιτισμικής της ιδιαιτερότητας.

Στο πλαίσιο αυτού του εορτασμού, που πραγματοποιήθηκε στις 26
Σεπτεμβρίου για τη φετινή σχολική χρονιά, οι εκπαιδευτικοί των Ξένων
Γλωσσών του σχολείου μας (στο οποίο διδάσκονατι Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά) , σε συνεργασία, πραγματοποίησαν διάφορες
δράσεις με διαδραστικά παιχνίδια γνώσεων στις τάξεις της Ε’ και ΣΤ’ για
τα οφέλη της εκμάθησης ξένων γλωσσών, ευαισθητοποιήθηκαν στη
σημασία της πολυγλωσσίας και ασχολήθηκαν με τις διακλαδώσεις του
Ινδοευρωπαϊκού δέντρου γλωσσών σχετικά με την προέλευση των
γλωσσών και το βαθμό συγγένειάς τους. Οι μαθητές της Ε’ και της ΣΤ
πραγματοποίησαν project με την κατασκευή αφισών για την επίτευξη της
διαπολιτισμικής κατανόησης που συμβάλλει ως βασικό στοιχείο στην
πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης.

IMG 20221020 121840 IMG 20221020 121733 IMG 20221020 121724 20221019 131218 20221019 115849 20221013 090138 20221013 090026 20220929 093229 20220929 092718 20220929 091925 20220929 090258

Καλή χρονιά

Σεπ 202210

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου μας

Καλή σχολική χρονιά!
Η ώρα έφτασε!
Τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου και ώρα 8.15 το πρώτο κουδούνι της χρονιάς θα χτυπήσει.
Οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας πρέπει να βρίσκονται στην αυλή του  για τον αγιασμό. Δεν θα έχουν μαζί τους τσάντες αφού τεχνικές δυσκολίες δεν μας επιτρέπουν να δώσουμε από την πρώτη μέρα τα βιβλία που ήδη βρίσκονται στο σχολείο μας. Τα βιβλία θα δοθούν την επόμενη ημέρα.
Μετά το τέλος του αγιασμού και όλης της υπόλοιπης εκδήλωσης με τους χαιρετισμούς κλπ οι μαθητές και οι μαθήτριες καθώς και οι γονείς τους θα αποχωρήσουνΣτο σχολείο θα παραμείνουν μόνον οι κηδεμόνες των μαθητών της φετινής Α τάξεως οι οποίοι θα έχουν την πρώτη τους συνάντηση με τη δασκάλα της τάξης. Παρακαλούνται οι γονείς της Α τάξεως να φροντίσουν να είναι οπωσδήποτε παρόντες και  ει δυνατόν να παραμείνουν στο σχολείο χωρίς παιδιά για τη συνάντηση ώστε να την παρακολουθήσουν απερίσπαστοι.
Από την Τρίτη το σχολείο θα λειτουργήσει κανονικά με πλήρες ωράριο που έχει ως ακολούθως:
  • Πρωινή προσέλευση 7.00-7.15 (για όσους μαθητές έχουν δηλώσει)
  • Πρωινό πρόγραμμα 8.15 έως 13.15  (όλοι οι μαθητές)
  • Ολοήμερο σχολείο με αποχώρηση στις 14.55 (αντί 15.00) ή στις 15.55 (αντί στις 16.00) ανάλογα με το τι έχουν δηλώσει οι μαθητές
  • Διευρυμένο ωράριο στις 17.30  (για όσους μαθητές έχουν δηλώσει συμμετοχή)
Όσοι από τους γονείς δεν έχουν φέρει ακόμα τη γραπτή δήλωση για οποιοδήποτε από τα παραπάνω τότε πρέπει να την προσκομίσουν ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΛΗΓΕΙ Η ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ.
Καλή συνάντηση με όλους!
Καλή αρχή!
Ο διευθυντής του σχολείου
Γεώργιος Μαρκάκης

Επιμήκυνση ωραρίου ολοημέρου μέχρι 17.30

Σεπ 20223

Αγαπητοί γονείς,

Σας ευχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

Σκοπός της επιστολής μας αυτής είναι να σας ενημερώσουμε ότι το σχολείο μας ανήκει σε αυτά που μπορούν να εφαρμόσουν πιλοτικά κατά το σχολικό έτος 2022-23 το νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου μέχρι τις 5:30 μ.μ. (αντί 4 μ.μ. που ίσχυε μέχρι σήμερα).

Στην 3η ζώνη, «Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι», (4.00 – 5.30 μ.μ.) εντάσσονται οι σχολικοί μαθητικοί όμιλοι, στο πλαίσιο λειτουργίας των οποίων δύναται να προσφέρεται δράση, δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα με τον αθλητισμό, τα ομαδικά αθλήματα, τους παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, τη χοροκινητική έκφραση, τις εικαστικές τέχνες, τις χειροτεχνίες και κατασκευές, την εκμάθηση μουσικών οργάνων, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα πνευματικά παιχνίδια και παζλ, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές – πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, τη διαπολιτισμική παιδεία, την πολιτειότητα και πολιτότητα, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας.

Καλούμε τους γονείς που έχουν δηλώσει ήδη συμμετοχή στο ολοήμερο σχολείο αλλά και όποιον άλλον θα ήθελε να συμμετάχει στο διευρυμένο ολοήμερο, δηλ. μέχρι τις 5.30 μ.μ. να μας το δηλώσει με email μέχρι και τις 11 Σεπτεμβρίου.

Για το προσφερόμενο αντικείμενο δραστηριοποίησης των σχολικών μαθητικών ομίλων που θα γίνει με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, θα ενημερωθείτε σύντομα. Παρακαλούμε όμως να μας γνωστοποιήστε και τις δικές σας επιθυμίες.

Ευχαριστούμε πολύ!

Διαβάζω και αλλάΖΩ με το 19ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

Ιούν 20226
1653676669730blob

Αλήθεια μπορεί η ανάγνωση ενός βιβλίου να αλλάξει τον αναγνώστη; Να τον κάνει να ζήσει κάτι πρωτόγνωρο; Να του μάθει τη Ζωή; Λένε πως ο μεγάλος Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι άλλαξε σε μια στιγμή, διαβάζοντας ένα βιβλίο που του χάρισε μια άγνωστη γριούλα στο δρόμο για την εξορία (*)Με μότο Διαβάζω και αλλάΖΩ η Ένωση Ελληνικού Βιβλίου, η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Πύργου και το 19ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας, συνεργάστηκαν για να διοργανώσουν στις 26 Μαΐου, έναν “περίπατο βιβλίου”.

Δύο τμήματα του σχολείου (Γ2 και Δ1) ήλθαν στην Αρχαία Ολυμπία με τις δασκάλες τους κ. Ζέτη Πουρνάρα και κ. Ρούλα Τάγκα, καθώς και τον διευθυντή του σχολείου κ. Γιώργο Μαρκάκη. Αρχικά οι μαθητές ξεναγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας από την κ. Αριστέα Γεωργακοπούλου, αρχαιολόγο – ξεναγό.
1653676332376blob
“Ξέρετε παιδιά, ποιος ναός ήταν εδώ;”

Οι μαθητές ψάχνουν στον χάρτη του αρχαιολογικού χώρου της Ολυμπίας που σχεδίασε ο εκπαιδευτικός Γιώργος Φωτόπουλος

1653676352947blob
Ξενάγηση στα ερείπια του ναού του Δία
Στο τέλος της ξενάγησης διοργανώθηκε αγώνας δρόμου μέσα στο στάδιο, εκεί που άλλοτε ζητωκραύγαζαν τους Ολυμπιονίκες με τους στίχους του ποιητή Αρχίλοχου “Τήνελα καλλίνικε!” οι 45.000 θεατές. Ο νικητής στεφανώθηκε με έναν κότινο, στεφάνι δηλαδή αγριελιάς, όμοιο με αυτό που στεφάνωναν τους νικητές στους Ολυμπιακούς αγώνες της αρχαιότητας.
1653676377083blob
Τήνελα καλλίνικε, τήνελα!

(Εύγε ένδοξε νικητή, εύγε)

Στη συνέχεια οι μαθητές έπαιξαν ένα παιχνίδι ερωτήσεων μέσα στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας, ερευνώντας τις προθήκες, τα αετώματα του Ναού του Δία, το άγαλμα της Νίκης, το άγαλμα του Ερμή και άλλα αξιόλογα εκθέματα του Μουσείου.

1653676392290blob
Η περίφημη Νίκη, έργο του γλύπτη Παιωνίου, αποτελεί σταθμό στην εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής. Πρόκειται για την αρχαιότερη γνωστή μνημειακών διαστάσεων Νίκη στην ελληνική τέχνη.

Βρέθηκε το 1875 στην Ολυμπία από Γερμανούς αρχαιολόγους.
“Έχει σχέση με τη γνωστή μάρκα αθλητικών ειδών NIKE;

Πλάκα μας κάνετε κυρία;”
 
1653676405759blob
1875. Ανασκαφές στην Αρχαία Ολυμπία
 
1653676420832blob
Μα πού επιτέλους, είναι η κούπα του γλύπτη Φειδία;
 
Κι όταν πια ο ήλιος μεσουρανούσε, όλοι μαζί αποστάσανε στο γραφικό εκκλησάκι της αγίας Μαύρας στο Φλόκα Αρχαίας Ολυμπίας, κάτω από τα πλατάνια για να φάνε και να ξεκουραστούν. Στον περίβολο της εκκλησίας είχε στηθεί από νωρίς μια μικρή έκθεση παιδικού βιβλίου με θέμα την Αρχαία Ολυμπία και τους Ολυμπιακούς αγώνες.
1653676435409blob
Ξεφυλλίζοντας βιβλία …
Λίγο πριν αποχωριστούμε τους μικρούς μας φίλους που μας εντυπωσίασαν με την υποδειγματική συμπεριφορά τους και την αγάπη τους στο βιβλίο, βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες και μοιραστήκαμε τα δώρα που προσέφεραν η Ένωση Ελληνικού Βιβλίου και η Βιβλιοθήκη Πύργου.
Δ.Κ.Β.Π.
______________

* Στις 23 Δεκεμβρίου του 1849 ο 28χρονος Ντοστογιέφσκι παρακολουθούσε την εκτέλεση τριών από τους συντρόφους του που είχαν καταδικαστεί μαζί του με την κατηγορία της προδοσίας. Λίγο πριν εκτελέσουν κι αυτόν, ένας ιππέας έφθασε εκεί. Τα νέα που έφερε ήταν συγκλονιστικά: με διαταγή του τσάρου η θανατική ποινή μετατράπηκε σε εξορία στη Σιβηρία. Εκείνη τη στιγμή ο τσάρος, χωρίς να το ξέρει, είχε σώσει το μέλλον της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

Στο δρόμο προς την εξορία μια ηλικιωμένη γυναίκα του χάρισε την Καινή Διαθήκη. Αρχικά ο Φ. Ντοστογιέφσκι έσκιζε μία μία τις σελίδες του -άχρηστου για εκείνον- βιβλίου, με σκοπό να καθαρίσει την πίπα του. Έσκισε έτσι, όλο το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο, όλο το κατά Μάρκον και μερικές σελίδες από το κατά Λουκάν. Η περιέργεια να διαβάσει τι λέει αυτό το βιβλίο τον έκανε να γνωρίσει, μέσα από την παραβολή του ασώτου, το Θεό της αγάπης, της συγχώρησης και να μεταμορφωθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς ορθόδοξους διανοητές.
Γράφει χαρακτηριστικά ο Νίκος Λυγερός (συγγραφέας, ποιητής, ζωγράφος και σκηνοθέτης):
Ο αληθινός ιός
δεν είναι η ασθένεια που νομίζεις,
αλλά ένα βιβλίο του Ντοστογιέφσκι
που πέθανε το 1881,
που διαβάζεις μετά από αιώνες στα είκοσί σου
και σου αλλάζει όλη τη ζωή σου
όπου και να είναι η καθημερινότητά σου
μέσα σε μια κοινωνία της αδιαφορίας.
Γι’ αυτό να προσέχεις
τα φάρμακα που απαγορεύουν
τέτοιου τύπου ιούς
που είναι ανθρώπινοι.

 
[Η αλλοίωση κάποιων φωτογραφιών έγινε για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία]

Εγγραφές μαθητών στην Α΄ Τάξη

Μαρ 20221

Οι εγγραφές μαθητών στην  Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2022-2023 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 18 Μαρτίου 2022

Στην Α’ Τάξη εγγράφονται μαθητές που γεννήθηκαν  από  1-1-2016 έως 31-12-2016.

Δικαιολογητικά Εγγραφής

  1. Πιστοποιητικό γέννησης (θα αναζητηθεί από το σχολείο) (για τους αλλοδαπούς μαθητές απαιτείται η προσκόμιση ληξιαρχικής πράξης γέννησης)
  1. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.), ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο αποδεικνύεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια.
  2. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.). (θα παραλάβετε το σχετικό έντυπο από το γραφείο της Δ/νσης του Σχολείου)
  3. Αποδεικτικό στοιχείο μόνιμης κατοικίας (Λογαριασμός ΔΕΗ, ή ΔΕΥΑΠ ή αντίγραφο μισθωτηρίου κ.λ.π.)
  4. Αίτηση εγγραφής – Υπεύθυνη Δήλωση (θα παραλάβετε το σχετικό έντυπο από το γραφείο της Δ/νσης του Σχολείου)
  5. Βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο

Σας ενημερώνουμε επίσης ότι λόγω συστέγασης με το 6ο Δημοτικό Σχολείο οι εγγραφές στην Α’ δημοτικού γίνονται από κοινού και στο τέλος των εγγραφών οι μαθητές  χωρίζονται ανάλογα με τα τμήματα που δημιουργούνται.

Οι εγγραφές θα γίνονται στο Γραφείο του 19ου Δημοτικού Σχολείου ως εξής:

καθημερινά: 8.30 – 9.30 π.μ.

Σε περίπτωση αδυναμίας να προσέλθετε τις παραπάνω ώρες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας  στο τηλέφωνο του σχολείου 2610323994 ή στο mail@19dim-patras.ach.sch.gr προκειμένου να σας δώσουμε κάποιο ραντεβού για την εγγραφή του παιδιού σας.

Τα όρια των σχολείων φαίνονται στον  χάρτη

 

 

Όχι τηλεκπαίδευση ούτε δια ζώσης λειτουργία την Τετάρτη 26/1/2022

Ιαν 202225

Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν λόγω των συνεχιζόμενων χαμηλών θερμοκρασιών που δεν επιτρέπουν την τήρηση του υγειονομικού  πρωτοκόλλου (ανοιχτά παράθυρα και πόρτες).

Επίσης δεν θα γίνει τηλεκπαίδευση, λόγω του ότι οι αρμόδιοι υπάλληλοι (του Υπουργείου) δεν μπορούν να προσέλθουν στις εργασίες τους και να υποστηρίξουν τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.

Ο διευθυντής του σχολείου

Γ. Δ. Μαρκάκης

Όχι τηλεκπαίδευση την Τρίτη 25/1/2021

Ιαν 202224

Όπως ενημερωθήκαμε επίσημα πριν λίγο το σύνολο των σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας αύριο Τρίτη 25-01-2022 θα παραμείνουν κλειστά και ΔΕΝ θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση.

Μη λειτουργία σχολείων δια ζώσης

Ιαν 202223

Σύμφωνα με ενημέρωση τα σχολεία στο νομό Αχαΐας θα είναι κλειστά αύριο Δευτέρα 24/1 και την Τρίτη 25/1 λόγω ψύχους.

Τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν με τηλεκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας webex. Θα σας αποσταλλούν με μέιλ οι διευθύνσεις webex των εκπαιδευτικών.

Ωράριο 8,15 με 13,15

Αναρρίχηση σε ΟροπΑΙδιο

Ιαν 202210

Την τελευταία εβδομάδα πριν τις γιορτές, το Ε1 επισκέφτηκε το Οροπαίδιο, έναν χώρο καλλιτεχνικών… αναρριχήσεων, για να συμμετάσχει σ’ ένα εργαστήρι θεατρικού παιχνιδιού βασισμένο σε  χριστουγεννιάτικα έθιμα ευρωπαϊκών χωρών. Σε αυτό το φανταστικό ταξίδι από χώρα σε χώρα, ξεκινώντας από τους Μωμόγερους της Β. Ελλάδας και κάνοντας στάσεις στην Ουκρανία, την Ισπανία, την Ιταλία, τη Σουηδία και πολλές άλλες χώρες, συλλέξαμε εικόνες, ακούσαμε παραδοσιακές ιστορίες, βιώσαμε συναισθήματα και συνθέσαμε ένα μωσαϊκό με το πνεύμα των ημερών. Και όταν μιλάμε για θεατρικό παιχνίδι, δεν εννοούμε μια θεατρική παράσταση. Οι μαθητές μας έπαιξαν με την καρδιά τους, αυτοσχεδίασαν και στο τέλος παρουσίασαν τις ομαδικές τους δημιουργίες. Ανυπομονούμε να ξαναπάμε! Το απολαύσαμε!

 

IMG 20211222 105432 IMG 20211222 103341 IMG 20211222 103244 IMG 20211222 113308 IMG 20211222 113149 IMG 20211222 110246

Οδηγίες επιστροφής στα μαθήματα σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. Αριθμ. ΓΠ οικ. 360/6-1-2022 (ΦΕΚ 7/6-1-22 τ.Β)

Ιαν 20228

Η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία ύστερα από τις χριστουγεννιάτικες διακοπές γίνεται με την υποχρεωτική χρήση μάσκας και την τήρηση όλων των μέτρων που αναφέρονται την παραπάνω Κ.Υ.Α. Περιληπτικά ισχύουν τα παρακάτω:

Α. Χρόνος διενέργειας του σελφ τεστ  καθώς και του εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19.

 

Ο προληπτικός διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 μέσω δωρεάν αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου είναι υποχρεωτικός για το σύνολο των μαθητών/τριών όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται δύο (2) φορές ανά σχολική εβδομάδα, για την Τρίτη και την Παρασκευή, αντιστοίχως. Ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις ώρες (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα. Δηλαδή ο έλεγχος πρέπει να γίνεται κάθε Δευτέρα και Πέμπτη.

Ειδικά, για το χρονικό διάστημα από την 10η Ιανουαρίου 2022 έως την 15η Ιανουαρίου 2022, ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται τρεις (3) φορές τη συγκεκριμένη εβδομάδα, ήτοι για την Δευτέρα 10/1/2022, την Τρίτη 11/1/2022 και την Παρασκευή 14/1/2022 αντιστοίχως. Ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις ώρες (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα. Δηλαδή οι μαθητές κάνουν το τεστ στο σπίτι τους την Κυριακή 9/1, τη Δεύτερα 10/1 και την Πέμπτη 13/1.

α) Οι γονείς/κηδεμόνες των ανηλίκων μαθητών/τριών δηλώνουν το αποτέλεσμα  στην ηλεκτρονική πλατφόρμα edupass.gov.gr

Για το σχολείο μας συγκεκριμένα και για την πρώτη εβδομάδα:

Οι γονείς θα πρέπει να κάνουν το τεστ την Κυριακή 9/1 και να το δηλώσουν στην πλατφόρμα http://edupass.gov.gr το αργότερο ως τη Δευτέρα το πρωί στις 6.00. Για τη Δευτέρα δε χρειάζεται οι μαθητές να έχουν μαζί τους εκτυπωμένη ή συμπληρωμένη δήλωση εφόσον το τεστ έχει δηλωθεί.

Τη Δευτέρα 10/1 οι μαθητές ξανακάνουν τεστ και οι γονείς τον δηλώνουν πάλι στην πλατφόρμα.

Την Τρίτη 11/1 (και μόνον για αυτή τη φορά) οι μαθητές θα πρέπει να έχουν μαζί τους εκτυπωμένη τη δήλωση από το σύστημα (με ημερομηνία διενέργειας τεστ 10/1). Σε περίπτωση αδυναμίας εκτύπωσης οι γονείς μπορούν να:

Έχουν στείλει ως την Τρίτη το πρωί στις 6.00 με email στο σχολείο τη φόρμα.

Να τη δείξουν κατά την είσοδο του παιδιού στο σχολείο στο κινητό τους

Να συμπληρώσουν χειρόγραφα τη φόρμα που μπορούν να την προμηθευτούν από το σχολείο.

Από την Τετάρτη 12/1 και για τις επόμενες εβδομάδες, αν δεν υπάρξουν νεότερες οδηγίες, τα τεστ θα πραγματοποιούνται κανονικά, θα δηλώνονται υποχρεωτικά στο σύστημα και δε θα απαιτείται κάρτα.

 

Γ. Περίπτωση θετικού αποτελέσματος

Σε κάθε περίπτωση εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος η οποία και εκτυπώνεται. Σε αυτή την περίπτωση, οι μαθητές πηγαίνουν μέσα σε 24 ώρες σε δημόσια δομή. Μέχρι να πάνε στη δημόσια δομή, οι διαγνωσθέντες/είσες θετικοί/ες μαθητές/τριες και οι οικείοι τους, παραμένουν σε κατ’ οίκον περιορισμό ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.).

Εάν το αποτέλεσμα του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του Ε.Ο.Δ.Υ. Εάν το αποτέλεσμα του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου είναι αρνητικό, τότε το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού, χωρίς λήψη αντιπυρετικών, και την βελτίωση των συμπτωμάτων του.

Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

Σε κάθε περίπτωση εκτός από την υποχρέωση δήλωσης του αποτελέσματος του τεστ στην πλατφόρμα το σχολείο θα πρέπει να ενημερώνεται άμεσα για την εξέλιξη των διαγνώσεων.

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Αυτό είναι το ιστολόγιο του 19ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών. Περιέχει νέα και ειδήσεις από τη ζωή και τις εκδηλώσεις του σχολείου.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων