19ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Καλώς ήλθατε στο blog του σχολείου μας!

Παζάρι Συλλόγου Γονέων

Δεκ 20246

Christmass Bazaar 2024 1 1 1 page 0001

Φιλοζωικό Πρόγραμμα στο σχολείο

Νοέ 202429

Στις 19 και 21 Νοεμβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Α΄, Β1΄, Β2΄, Γ΄, Δ2΄και Ε΄ παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό φιλοζωικό πρόγραμμα της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας. Τα παιδιά ενημερώθηκαν από τις υπεύθυνες του προγράμματος για την αξία υιοθεσίας αδέσποτων ζώων αλλά και για τις ευθύνες που έχει ο κάθε ιδιοκτήτης απέναντι στο κατοικίδιό του.

 

anoir chafik 2 3c4dIFYFU unsplash

Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;

Νοέ 202429

child suddenly lazy to study 3 things to do a52d27c7 article cover kinderkloud

 

Τα σημερινά παιδιά έρχονται στο σχολείο συναισθηματικά ανώριμα για μάθηση και υπάρχουν πολλοί παράγοντες στο μοντέρνο τρόπο ζωής μας που συμβάλουν σε αυτό

Είμαι εργοθεραπεύτρια με 10ετή εμπειρία εργασίας με παιδιά, γονείς και δασκάλους. Συμφωνώ απόλυτα με το μήνυμα του δασκάλου που έλαβα πρόσφατα, ότι τα παιδιά μας χειροτερεύουν όλο και περισσότερο σε πολλά ζητήματα.

Ακούω σταθερά την ίδια άποψη από κάθε δάσκαλο που συναντώ. Αδιαμφισβήτητα, καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετούς πορείας μου, έχω δει και εξακολουθώ να βλέπω μία πτώση στην κοινωνική, συναισθηματική και ακαδημαϊκή λειτουργικότητα των μαθητών καθώς και μια ραγδαία αύξηση των μαθησιακών δυσκολιών και άλλων διαγνώσεων.

Τα σημερινά παιδιά έρχονται στο σχολείο συναισθηματικά ανώριμα για μάθηση και υπάρχουν πολλοί παράγοντες στο μοντέρνο τρόπο ζωής μας που συμβάλουν σε αυτό. Όπως γνωρίζουμε, ο εγκέφαλός μας είναι εύπλαστος. Μέσα από το περιβάλλον μπορούμε να κάνουμε τον εγκέφαλο δυνατότερο ή πιο αδύναμο.

Ειλικρινά πιστεύω ότι παρά τις καλύτερες προθέσεις μας δυστυχώς σχηματίζουμε τον εγκέφαλο των παιδιών μας προς τη λάθος κατεύθυνση. Και παρακάτω θα αναλύσω το γιατί…

Τεχνολογία

Δωρεάν υπηρεσία φύλαξης παιδιών…η πληρωμή σας περιμένει στην επόμενη γωνία. Παίζουμε με το νευρικό σύστημα των παιδιών μας, με την προσοχή τους και με την ικανότητά τους να λαμβάνουν ικανοποίηση καθυστερημένα. Συγκρινόμενη με την εικονική πραγματικότητα, η καθημερινή ζωή είναι βαρετή.

Όταν τα παιδιά έρχονται στην τάξη, εκτίθενται σε ανθρώπινες φωνές και οπτικά ερεθίσματα που έρχονται σε αντίθεση με το βομβαρδισμό από εκρήξεις γραφικών και ειδικά εφέ τα οποία είναι συνηθισμένα να βλέπουν στις οθόνες τους. Μετά από ώρες εικονικής πραγματικότητας το να επεξεργαστείς πληροφορίες σε μια τάξη γίνεται όλο και μεγαλύτερη πρόκληση για τα παιδιά μας επειδή ο εγκέφαλός τους είναι συνηθισμένος στα υψηλά επίπεδα διέγερσης που προκαλούν τα βιντεοπαιχνίδια.

Η ανικανότητα της επεξεργασίας χαμηλότερων επιπέδων διέγερσης καθιστά τα παιδιά ευάλωτα στις ακαδημαϊκές προκλήσεις. Επιπλέον, η τεχνολογία μας αποσυνδέει συναισθηματικά από τα παιδιά μας και τις οικογένειές μας. Η συναισθηματική διαθεσιμότητα των γονέων είναι η κύρια τροφή για τον εγκέφαλο των παιδιών μας.

Δυστυχώς, βαθμιαία στερούμε από τα παιδιά μας αυτή την τροφή.

Τα παιδιά παίρνουν οτιδήποτε θέλουν, ακριβώς τη στιγμή που το θέλουν

“Πεινάω!!” Σε ένα δευτερόλεπτο θα σταματήσω στη μέση του δρόμου. “Διψάω! Να ένα μηχάνημα νερού. “Βαριέμαι!” Πάρε το τηλέφωνό μου” Η ικανότητα να λαμβάνεις ικανοποίηση με κάποια καθυστέρηση είναι ένα ένα από τα κλειδιά της μελλοντικής επιτυχίας. Έχουμε όλες τις καλές προθέσεις να κάνουμε τα παιδιά μας ευτυχισμένα, αλλά δυστυχώς τα κάνουμε χαρούμενα βραχυπρόθεσμα και δυστυχισμένα μακροπρόθεσμα. Το να είσαι ικανός να απολαμβάνεις αυτό που θες με κάποια καθυστέρηση σημαίνει ότι έχεις την ικανότητα να λειτουργείς σε συνθήκες στρες. Τα παιδιά μας βαθμιαία γίνονται λιγότερο εξοπλισμένα να τα βγάζουν πέρα ακόμα και με λίγο στρες κάτι το οποίο μελλοντικά γίνεται τεράστιο εμπόδιο στο να επιτύχουν στη ζωή. Η ανικανότητα για καθυστερημένη ικανοποίηση φαίνεται συχνά στις αίθουσες διδασκαλίας, στα εμπορικά κέντρα, στα εστιατόρια και στα καταστήματα παιχνιδιών τη στιγμή που το παιδί ακούει όχι επειδή οι γονείς έχουν διδάξει τον εγκέφαλο των παιδιών τους να παίρνει αυτό που θέλει ακριβώς τη στιγμή που το θέλει.

Τα παιδιά κυριαρχούν στον κόσμο

“Στο γιο μου δεν αρέσουν τα λαχανικά”, “Δεν της αρέσει να πηγαίνει για ύπνο νωρίς”, “δεν της αρέσει να τρώει πρωινό”, “δεν της αρέσουν τα παιχνίδια, αλλά είναι πολύ καλή με το IPAD” “δεν του αρέσει να ντύνεται μόνος του”, “βαριέται να τρώει μόνη της”. Αυτά ακούω διαρκώς από τους γονείς. Από πότε τα παιδιά μας διδάσκουν πώς να είμαστε γονείς; Αν αφήσουμε τα πάντα να εξαρτώνται από αυτά, το μόνο που θα κάνουν θα είναι να τρώνε μακαρόνια με τυρί, παγωτό, να βλέπουν τηλεόραση, να παίζουν με τα tablet τους και ποτέ να μην πηγαίνουν για ύπνο. Τι καλό τους κάνουμε με το να τους δίνουμε αυτό που θέλουν όταν γνωρίζουμε ότι δεν είναι καλό γι’αυτά; Χωρίς την κατάλληλη τροφή και ένα καλό βραδινό ύπνο τα παιδιά μας έρχονται στο σχολείο ευερέθιστα, αγχωμένα και με διάσπαση προσοχής.

Επιπρόσθετα, τους στέλνουμε το λάθος μήνυμα. Μαθαίνουν ότι μπορούν να κάνουν ότι θέλουν και να μην κάνουν ότι δε θέλουν. Η λογική ότι πρέπει να το κάνεις απουσιάζει. Δυστυχώς, προκειμένου να πετύχουμε τους διάφορους στόχους στη ζωή μας πρέπει να κάνουμε ότι είναι απαραίτητο το οποίο μπορεί να μη συμπίπτει πάντοτε με αυτό που θέλουμε. Για παράδειγμα, αν ένα παιδί θέλει να είναι άριστος μαθητής, πρέπει να μελετήσει σκληρά. Αν θέλει να γίνει ένας επιτυχημένος ποδοσφαιριστής, πρέπει να προπονείται κάθε μέρα. Τα παιδιά μας γνωρίζουν πολύ καλά τι θέλουν, αλλά δυσκολεύονται πάρα πολύ να κάνουν αυτό που πρέπει για να πετύχουν τους στόχους τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ανεπίτευκτους στόχους και αφήνει τα παιδιά απογοητευμένα.

Ατέλειωτη διασκέδαση

Έχουμε δημιουργήσει έναν κόσμο τεχνητής διασκέδασης για τα παιδιά μας. Δεν υπάρχουν βαρετές στιγμές. Αμέσως μόλις ησυχάσουν, τρέχουμε να τα διασκεδάσουμε πάλι γιατί διαφορετικά νοιώθουμε ότι δεν εκπληρώνουμε το γονεϊκό μας καθήκον. Ζούμε σε δύο διαφορετικούς κόσμους. Αυτά έχουν τον κόσμο της διασκέδασης κι εμείς τον κόσμο της δουλειάς. Γιατί τα παιδιά μας δε μας βοηθάνε στην κουζίνα ή στη μπουγάδα; Γιατί δε μαζεύουν τα παιχνίδια τους; Τα παραπάνω αποτελούν βασική μονότονη εργασία που εκπαιδεύουν τον εγκέφαλο να μπορεί να εργάζεται και να είναι λειτουργικός υπό συνθήκες βαρεμάρας. Είναι το ίδιο τμήμα του εγκεφάλου που χρησιμοποιείς ώστε να είσαι τελικά εκπαιδεύσιμος στο σχολείο. Όταν οι μαθητές έρχονται στο σχολείο και είναι ώρα για αντιγραφή, η απάντησή τους είναι δε μπορώ. Είναι πολύ δύσκολο, πολύ βαρετό. Γιατί; Επειδή το αντίστοιχο τμήμα του εγκεφάλου δεν είναι εκπαιδευμένο για να εκτελεί βαρετές και μονότονες δουλειές. Εκπαιδεύεται όμως μέσα από τη δουλειά.

Περιορισμένη κοινωνική αλληλεπίδραση.

Είμαστε όλοι απασχολημένοι, έτσι δίνουμε στα παιδιά μας ψηφιακά γκατζετάκια και τα καθιστούμε επίσης απασχολημένα. Τα παιδιά στο παρελθόν συνήθιζαν να παίζουν έξω, όπου στα μη δομημένα φυσικά περιβάλλοντα, μάθαιναν και εξασκούσαν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Δυστυχώς, η τεχνολογία αντικατέστησε το εξωτερικό παιχνίδι. Επίσης, η τεχνολογία έκανε τους γονείς λιγότερο διαθέσιμους στην κοινωνική αλληλεπίδραση με τα παιδιά τους. Προφανώς, τα παιδιά μας έμειναν πίσω…το γκατζετάκι που έχουμε για το μπέιμπι σίτινγκ δεν είναι εξοπλισμένο για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Οι πιο επιτυχημένοι άνθρωποι είναι αυτοί που έχουν θαυμάσιες κοινωνικές δεξιότητες. Αυτή είναι η προτεραιότητα!

Ο εγκέφαλος είναι σαν ένας μυς που είναι εκπαιδεύσιμος και επανεκπαιδεύσιμος. Εάν θέλεις το παιδί σου να είναι ικανό να κάνει ποδήλατο, του διδάσκεις ποδηλατικές ικανότητες. Εάν θέλεις το παιδί σου να μάθει να περιμένει, πρέπει να του διδάξεις υπομονή. Εάν θέλεις το παιδί σου να μάθει να κοινωνικοποιείται, πρέπει να του διδάξεις κοινωνικές δεξιότητες. Το ίδιο εφαρμόζεται και σε όλες τις άλλες δεξιότητες. Δεν υπάρχει διαφορά!!

Ωστόσο, μπορείς να κάνεις τη διαφορά στη ζωή του παιδιού σου με το να εκπαιδεύσεις τον εγκέφαλό του έτσι ώστε το παιδί σου να λειτουργεί με επιτυχία σε κοινωνικό, συναισθηματικό και ακαδημαϊκό επίπεδο. Και να πως:

Περιόρισε την τεχνολογία και επανασυνδέσου συναισθηματικά με το παιδί σου.

Κάντε οικογενειακά δείπνα, βραδιές επιτραπέζιων παιχνιδιών, πηγαίνετε για ποδηλασία, περιπάτους στην εξοχή με φακό τη νύχτα.
Κάντε τους έκπληξη τα με λουλούδια, μοιραστείτε μαζί τους ένα χαμόγελο, γαργαλήστε τα, βάλτε ένα σημείωμα αγάπης πίσω από την πλάτη τους ή κάτω από το μαξιλάρι τους, κάντε τους έκπληξη με το να τα πάτε έξω για φαγητό μια μέρα μετά το σχολείο, χορέψτε μαζί, μπουσουλήστε μαζί, παίξτε μαξιλαροπόλεμο.

Εκπαιδεύστε τα στην καθυστερημένη απόλαυση

  • Κάντε τα να περιμένουν!!! Δεν είναι κακό να περνάνε διαστήματα όπου βαριούνται. Είναι το πρώτο βήμα προς τη δημιουργικότητα.
  • Βαθμιαία αυξήστε το χρόνο μεταξύ του θέλω και του παίρνω
  • Αποφύγετε τη χρήση τεχνολογίας στο αυτοκίνητο και στο εστιατόριο. Αντί γι’ αυτό διδάξτε τα να περιμένουν συζητώντας ή παίζοντας.
  • Περιορίστε το διαρκές τσιμπολόγημα.
  • Μη φοβάστε να θέσετε όρια. Τα παιδιά χρειάζονται όρια για να μεγαλώσουν ευτυχισμένα και υγιή

Κάντε ένα χρονοδιάγραμμα για τις ώρες των γευμάτων, του ύπνου και τη χρήση τεχνολογίας.
Σκεφτείτε τι είναι καλό γι’αυτά, όχι τι θέλουν και τι δε θέλουν. Θα σας ευχαριστούν αργότερα στη ζωή τους γι ‘αυτό. Η γονεϊκότητα είναι μια σκληρή δουλειά. Πρέπει να είσαι δημιουργικός ώστε να τα καταφέρεις να κάνουν αυτό που είναι καλό γι’αυτά επειδή τις περισσότερες φορές αυτό έρχεται σε αντίθεση με αυτό που θέλουν.

Τα παιδιά χρειάζονται πρωινό και θρεπτικό φαγητό. Πρέπει να ξοδέψουν χρόνο σε εξωτερικές δραστηριότητες και να πάνε για ύπνο σε μία σταθερή ώρα έτσι ώστε να έρθουν στο σχολείο διαθέσιμα για μάθηση την επόμενη μέρα.

Μετατρέψτε τα πράγματα που δεν τους αρέσει να κάνουν ή να προσπαθούν σε διασκεδαστικά, συναισθηματικά διεγερτικά παιχνίδια.

Διδάξτε τα παιδιά σαν να κάνουν μονότονη εργασία από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους καθώς αυτό είναι το θεμέλιο για τη μελλοντική εργασιμότητα

Να διπλώνουν τα στεγνά ρούχα, να μαζεύουν τα παιχνίδια τους, να απλώνουν ρούχα, να τοποθετούν στη θέση τους τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ και τη λαϊκή, να στρώνουν τραπέζι, να στρώνουν το κρεβάτι τους

Να είστε δημιουργικοί. Αρχικά κάντε το διεγερτικό και διασκεδαστικό έτσι ώστε ο εγκέφαλός τους να το συνδέσει με κάτι θετικό
Διδάξτε τους κοινωνικές δεξιότητες

Διδάξτε τους να περιμένουν τη σειρά τους, να μοιράζονται, να χάνουν, να κερδίζουν, να συμβιβάζονται, να λένε όμορφα λόγια στους άλλους, να χρησιμοποιούν το ευχαριστώ και το παρακαλώ.

Από την εμπειρία μου σαν εργοθεραπεύτρεια, τα παιδιά αλλάζουν, τη στιγμή που οι γονείς αλλάζουν την οπτική τους για τη γονεϊκότητα. Βοηθήστε τα παιδιά σας να επιτύχουν στη ζωή εκπαιδεύοντας και δυναμώνοντας τον εγκέφαλό τους νωρίς παρά αργά!!!

Πηγή: yourot.com

Πηγή: alfavita

Προσκήνυμα στον Ι. Ν. Αγ. Ανδρέου

Νοέ 202426

Στον Νέο Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου βρέθηκε το σχολείο μας τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024 προκειμένου, δάσκαλοι και μαθητές, να προσκυνήσουμε την Κάρα του Αγίου που βρίσκεται αποθησαυρισμένη στον ναό.

Όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες προσκύνησαν τόσο την Αγία Κάρα όσο και το Σταυρό του Μαρτυρίου του Αγίου ενώ στη συνέχεια ο Διευθυντής του σχολείου εξήγησε με λίγα λόγια το βίο του Αγίου αλλά και το γιατί προσκυνούμε τα άγια λείψανα, δηλαδή τα οστά των αγίων της εκκλησίας.

Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης εντός του ναού και ένα σύντομο διάλειμμα στον περίβολό του οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ακούσουν λίγα λόγια για τις προτομές των εθνομαρτύρων που τοποθετήθηκαν στο πλάι του περιβόλου με έμπνευση και φροντίδα του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου.

Εξηγήσαμε τι είναι προτομή, τι εθνομάρτυρας και για ποιο λόγο τιμούνται στο χώρο αυτό και στη συνέχεια επιστρέψαμε πεζή στο σχολείο μας.

GDM 8081β

Γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

Οκτ 202422

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες
σας ενημερώνουμε ότι η εορταστική εκδήλωση του σχολείου μας για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου θα γίνει την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου και ώρα 10.00 το πρωί.
Η διάρκεια της εκδήλωσης θα είναι περίπου μιάμιση ώρα.
Μετά το πέρας της εορτής οι μαθητές θα αποχωρήσουν.
Το ολοήμερο και η πρωινή ζώνη δεν θα λειτουργήσουν την ημέρα εκείνη.

Έναρξη σχολικού έτους 2024-25

Σεπ 202416

αγιασμος 2425 7Μέσα σε ατμόσφαιρα χαράς  και προσμονής πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου, πρώτη μέρα του νέου σχολικού έτους 2024-25 ο καθιερωμένος αγιασμός. Μαθητές και γονείς παρακολούθησαν την τελετή του αγιασμού που τέλεσε ο εφημέριος της ενορίας και στη συνέχεια ο διευθυντής του σχολείου κ Μαρκάκης Γεώργιος καθώς και η διευθύντρια του συστεγαζόμενου 6ου Δημοτικού Σχολείου κα  Κωστακοπούλου απήυθηναν χαιρετισμό σε όλους δίνοντας και τις πρώτες οδηγίες για την έναρξη των μαθημάτων.

αγιασμος 2425 130

αγιασμος 2425 81

αγιασμος 2425 102

αγιασμος 2425 69

αγιασμος 2425 88

αγιασμος 2425 98

αγιασμος 2425 3

Πάμε μια βόλτα … στην Πινακοθήκη;;

Ιούν 20246

πινακοθήκη 2024 3Μια βόλτα στην Εθνική Πινακοθήκη!
Στην εθνική κιβωτό της τέχνης.
Να θαυμάσουμε, να μάθουμε, να εμπνευστούμε!
Να σταθούμε μπροστά στις απεικονίσεις των ηρώων της Επανάστασης από τον Γερμανό ζωγράφο, Krazeisen  Untitled 1
να δούμε αντικρυστά τα έργα της υστεροβυζαντινής περιόδου στην Κρητική Αναγέννηση

The Crucifixion Andreas Pavias
και ακριβώς απέναντι το παιδί της Κρήτης που σαλπάρισε από την πατρίδα του για την ακμάζουσα Ιταλία και στη συνέχεια την Ισπανία αλλάζοντας το όνομά του από ελληνικό σε ιταλικό, από Κυριάκος σε Ντομένικο, ενώ αργότερα παράτησε το δύσκολο επίθετό του με τις έξι συλλαβές για να ονομαστεί απλά “ο Έλληνας” (El Greco).

Στη συνέχεια θαυμάσαμε τα έργα ιστορικής ζωγραφικής του Βρυζάκη, εξηγώντας το σκοπό και τους συμβολισμούς των πινάκων.

πινακοθήκη 2024 11 1

πινακοθήκη 2024 12β

Μια στάση στην Παιδική Συναυλία του Ιακωβίδη που την έχουμε σε αντίγραφο στην αίθουσα Μουσικής του σχολείου μας, μάς έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για το …κόκκινο χρώμα.

Childrens Concert by George Iakovidis

Κι έτσι μετά είδαμε το Γιάντες και Το σκλαβοπάζαρο του Γύζη

Gysis Nikolas Wishbone

 

Μερικές θαλασσογραφίες, και τελευταία στάση  στον πίνακα του Παρθένη Ο Χριστός Ανθρωπότης

πινακοθήκη 2024 13

 

 

Έτοιμοι να φύγουμε απαθανατίζουμε την επίσκεψή μας στο χώρο της υποδοχής μροστά στη μνημειώδη σύνθεση Λαϊκή Αγορά του Τέτση!

cb50d68d 2bdd 49a7 ad46 58fd32b405fc

Πιο πλούσιοι γυρίσαμε στην Ιθάκη μας! Πλούσιοι μ’ όσα μάθαμε στο δρόμο!

Σήκω κεφάλι!

Ιούν 20242

Στο σχολείο μας  πραγματοποιείται κατά την τρέχουσα χρονιά το πρόγραμμα “Σήκω κεφάλι” με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Την Παρασκευή 30/5 και στο πλαίσιο προετοιμασίας της σχετικής εκδήλωσης αναρτήθηκε προσωρινά το πόστερ του προγράμματος που δημιούργησε για το 19ο Δημοτικό Πατρών και προσέφερε εντελώς δωρεάν και με μεγάλο ενθουσιασμό η εταιρεία γραφιστικών εφαρμογών CreativeLab

Τους ευχαριστούμε από καρδιάς και ελπίζουμε και σε άλλες συνεργασίες!

εικόνα Viber 2024 05 31 09 35 09 970 εικόνα Viber 2024 05 31 09 35 24 692 εικόνα Viber 2024 05 31 10 05 24 924

Πρόσκληση σε εκδήλωση για το Σχολικό Εκφοβισμό

Μάι 202424

Αξιότιμοι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου μας,

στα πλαίσια των δράσεων του σχολείου και το άνοιγμα του στην κοινωνία διοργανώνουμε την Παρασκευή 31/5/2024 και ώρα 18.30 μια επιμορφωτική συνάντηση για τους γονείς με θέμα:“Σχολικός εκφοβισμός. Αίτια, πρόληψη και καταπολέμηση. Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου”

Ομιλητής θα είναι ο κ. Πολυζώης Βασίλειος Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπευτής  Πτυχιούχος Πανεπιστημίου Ρώμης “La Sapienza”

Θα ακολουθήσει συζήτηση.

Σας περιμένουμε όλους.

Ο διευθυντής του σχολείου

Γεώργιος Δ. Μαρκάκης

Τρίποντα στα Σχολεία

Απρ 202423

Την Τετάρτη 17/4/2024 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τρίποντα στα Σχολεία”. Το πρόγραμμα, το οποίο πραγματοποιείται για 2η συνεχόμενη χρονιά στα σχολεία της Πάτρας, διοργανώνεται από την Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης και τελεί υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε2 και ΣΤ τάξεων του 19ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών.

Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Αστικών Λαχανόκηπων

Απρ 202423

Την Τετάρτη 3 Απριλίου στο πλαίσιο της Βιώσιμης Αστικής Ζωής, της ενίσχυσης της υγιεινής διατροφής, της κοινωνικής αλληλεγγύης κι ενσυναίσθησης, οι μαθητές του Γ1 τμήματος του 19ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών, συμμετείχαν στο Πρόγραμμα αστικών λαχανόκηπων το οποίο υλοποιήθηκε στο Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων του Δήμου Πατρέων.

Οι μαθητές απόκτησαν βασικές γνώσεις καλλιέργειας & ανατομίας φυτών, διαχείρισης των διαθέσιμων φυσικών πόρων και τέλος, συμμετείχαν σε ομαδικές δραστηριότητες όπως ξεβοτάνισμα, σκάλισμα, όργωμα, φύτεμα, λίπανση και συγκομιδή.

Αναδεικνύοντας την αξία της κοινωνικής προσφοράς κι αλληλεγγύης, τα προϊόντα που φύτεψαν οι μαθητές μας, όταν συγκομιστούν, θα προμηθεύσουν το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Πατρέων και τη Δομή Συσσιτίων.

imageedit 27 5960535993 imageedit 16 9798653364 imageedit 3 8981449191 imageedit 1 9296018655

Συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα κολύμβησης

Απρ 202417

Στις 9/4/2024 ολοκληρώθηκε η συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα κολύμβησης, που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Εθνικού Κολυμβητηρίου “Α. Πεπανός”.

Το πρόγραμμα συνδύαζε την απόκτηση βασικών γνώσεων κολύμβησης, την ανάπτυξη ψυχοσυναισθηματικών στοιχείων για την απόλαυση στο νερό μέσα από παιγνιώδη μάθηση και παράλληλα την ανάπτυξη θεωρητικών γνώσεων με στόχο να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά  σχετικά με την ασφάλειά τους στο νερό.

Τα παιδιά μας χάρηκαν και εντός των κανόνων ασφάλειας στην πισίνα καλλιέργησαν την υπευθυνότητα και την συνέπεια. Επίσης υποσχέθηκαν ότι όλα αυτά που έμαθαν θα τα εφαρμόσουν σύντομα και στη θάλασσα.

Η αφίσα και το φετινό μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024

Απρ 20242

AFISA PAGKOSMIA HMERA PAIDIKOU BIBLIOU 2024 33X47 scaled 1

Το μήνυμα της Eiko Kadono:

Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω σε φτερά, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπο της καρδιάς σας.
Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει.
Πετάω παντού.
Με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, ή καμιά φορά και με τα μικροσκοπικά φτερά της άμμου. Πετάω, βέβαια, και με τα φτερά των αποδημητικών πουλιών. Ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων.
Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις.
Θα σου άρεσε μια παράξενη και θεσπέσια ιστορία; Ή τι θα έλεγες για μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία;
Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις. Όταν θα θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις, έλα! Κάθισε δίπλα μου!». Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου. Έχω τόσες ιστορίες να μοιραστώ!

Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που βαρέθηκε τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο;
Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια;
Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άι-Βασίλης.
Ω! Μπορώ ν’ ακούσω την καρδιά σου. Χτυπάει όλο και πιο γρήγορα. Ταπ ταπ, τίκι τακ, τικ τοκ, τικ τικ τακ!
Η ιστορία που ταξιδεύει πήδηξε μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά. Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία, ανοίγοντας τα φτερά σου να πετάξεις.

Και έτσι, μια ακόμα ιστορία που ταξιδεύει γεννιέται.

Ενδοσχολική Επιμορφωτική Ημερίδα των Εκπαιδευτικών του 19ου και 6ου Δημοτικών Σχολείων Πατρών

Απρ 20241

Την Πέμπτη, 28/3/2024 και κατά τις ώρες 8:15-14:00, πραγματοποιήθηκε Ενδοσχολική Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα «Αναπτύσσοντας δεξιότητες ομαδικής εργασίας, επικοινωνίας, κριτικής σκέψης, βιωματική διδασκαλίας και μάθησης για εκπαιδευτικούς».

Στόχος της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ήταν οι εκπαιδευτικοί των σχολείων να ενημερωθούν για συγκεκριμένες μεθόδους και τεχνικές ανάπτυξης δεξιοτήτων του 21ου αι. και ειδικότερα ομαδικής εργασίας, επικοινωνίας, κριτικής σκέψης, βιωματικής διδασκαλίας και μάθησης και τα βήματα που χρειάζεται να ακολουθήσουν για να τις εφαρμόσουν στις τάξεις τους.

Ευχαριστούμε θερμά τους επιμορφωτές κ. Γιώργο Μπεκιάρη, Δάσκαλο – Θεατρολόγο, Διευθυντή 36ου Δ.Σ. Πατρών και την κ. Κατερίνα Νικολακοπούλου, PhD, MSc, Σύμβουλο Εκπαίδευσης.

432685901 1797073810804257 3605260137935342590 n 432759202 726939606295468 1974613176076315116 n 432917921 771589158243916 8306846392533480979 n 433044896 1393677127922361 4174405690852290450 n 433949676 808887177938991 5244964544920957487 n

Εορτή 25ης Μαρτίου

Μαρ 202420

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 και ώρα 10.00 το πρωί θα πραγματοποιηθεί η γιορτή του σχολείου μας με την ευκαιρία της επετείου της 25ης Μαρτίου. Την εορτή θα παρουσιάσουν η Στ τάξη και το Γ2 Τμήμα.

 

 

ανάρτηση

Εγγραφή Μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου

Μαρ 20241

Οι εγγραφές των μαθητών/τριών στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού για το σχολικό έτος 2024-2025  θα πραγματοποιηθούν από 1ης έως και 20η Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

Οι εγγραφές θα γίνονται καθημερινά από 8:30 π.μ. έως 9:40 π.μ.  ή κατόπιν τηλεφωνικού  ραντεβού ή μέσω email στο mail@19dim-patras.ach.sch.gr. Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2018 έως και 31-12-2018.

Δικαιολογητικά Εγγραφών

1. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας (δεν απαιτείται η προσκόμιση από τους γονείς/κηδεμόνες, θα αναζητηθεί από το Σχολείο μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος myschool του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.).

2. Βιβλιάριο  Υγείας του/της μαθητή/τριας ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο να αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

3. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.). (συμπληρώνεται από τον/την παιδίατρο του/της μαθητή/τριας

4. Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό.

5. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο να διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή/της μαθήτριας.

Οι μαθητές/μαθήτριες της Α ΄τάξης εγγράφονται στο Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Πρόγραμμα  καθώς και στο τμήμα πρόωρης υποδοχής κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους και χωρίς καμία άλλη προϋπόθεση.

Για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Σχολείο (τηλέφωνο: 2610323994, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο mail@19dim-patras.ach.sch.gr ).

Ο Διευθυντής

 Μαρκάκης Γεώργιος

 

Νέα όρια 19ου Δ.Σ. και 6ου Δ.Σ. Πατρών

Μαρ 20241

Χάρτης Ορίων

Παρακολούθηση ταινίας “Τα όριά μας”

Μαρ 20241

Την Παρασκευή 1/3/2024, τα τμήματα Γ1, Ε1 και Ε2 παρακολούθησαν την ταινία «Τα όριά μας» σε σενάριο και σκηνοθεσία του Δημήτρη Γιατζουζάκη. Η προβολή πραγματοποιήθηκε στον κινηματογράφο Οption στη Veso Mare.

«Τα Όριά μας» είναι μια ταινία η οποία αναφέρεται σε έναν αθλητή με αναπηρία ο οποίος πηγαίνει την επτάχρονη κόρη του και τον πεντάχρονο γιο του να τρέξουν έναν από τους πρώτους τους αγώνες παιδικού τριάθλου και θυμάται τον πιο δύσκολο αγώνα που έχει κάνει ποτέ, τον IRONMAN: μια από τις πιο εξαντλητικές ψυχο-σωματικές δοκιμασίες που μπορεί ν’ αντέξει κανείς σε μια μέρα.

Μέσα από την ταινία τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις αξίες της οικογένειας, της φιλίας του και του αθλητισμού. Μετά το τέλος της προβολής ακολούθησε εντός της αίθουσας συζήτηση με τον πρωταγωνιστή της ταινίας και παραολυμπιονίκη Γιάννη Χατζήμπεη.

εικόνα Viber 2024 03 03 19 17 36 980 768x1024 1 εικόνα Viber 2024 03 03 19 17 36 444 768x1024 1

Επίσκεψη του Ερυθρού Σταυρού στο σχολείο μας

Φεβ 202412

Την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024, οι μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης του 19ου Δ.Σ. Πατρών είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από νοσηλεύτριες του Ερυθρού Σταυρού τόσο για την προσφορά και δράση του, όσο και σε θέματα παροχής Πρώτων Βοηθειών.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Ποια φάρμακα πρέπει να περιέχει ένα φαρμακείο (παρουσιάστηκαν αναλυτικά)
  • Πώς αντιμετωπίζουμε τα κλειστά και ανοιχτά τραύματα και τη ρινορραγία.
  • Πώς προλαμβάνουμε τα λιποθυμικά επεισόδια και σε ποιες κινήσεις προβαίνουμε για την αντιμετώπισή τους.
  • Ποια βήματα ακολουθούμε σε περίπτωση πνιγμού.

Μέσα από την παρουσίαση οπτικοακουστικού υλικού και τις βιωματικές δράσεις των εθελοντών μαθητών μας, δόθηκε η δυνατότητα να ευαισθητοποιηθούμε όλοι στις αξίες της αλληλεγγύης και της κοινωνικής προσφοράς.

Συμμετοχή στο παζάρι της “ΦΛΟΓΑΣ”

Δεκ 202322

Το σχολείο μας συμμετείχε φέτος για πρώτη φορά, στο χριστουγεννιάτικο παζάρι του μη κερδοσκοπικού συλλόγου “Φλόγα” ενός συλλόγου που επί 25 χρόνια στηρίζει παιδιά με καρκίνο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας με πολλή αγάπη και μεράκι ετοίμασαν χειροποίητες κατασκευές προκειμένου με το αντίτιμο από την πώλησή τους να ενισχύσουν το ιδιαίτερα σημαντικό έργο του συλλόγου.

Έτσι, το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου από τις 10 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι το πεζοδρομημένο κομμάτι της οδού Αγίου Νικολάου και ολόκληρος ο πεζόδρομος της Ρήγα Φεραίου γέμισαν από τους πάγκους των πωλητών (δηλαδή πολλών Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της πόλης μας) αλλά και από τους χιλιάδες πατρινούς που μαζί με τον πρωινό καφέ τους και τα ψώνια τους έσπευσαν να στηρίζουν όλο το εγχείρημα.

Μαζί με την υλική ενίσχυση στόχος της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση στο ιδιαίτερα σημαντικό θέμα του καρκίνου των παιδιών, η διάδοση του μηνύματος της «ΦΛΟΓΑΣ», η γνωστοποίηση του έργου της αλλά και η έμπρακτη άσκηση των μαθητών, μελλοντικών πολιτών, στην εθελοντική προσφορά.

Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν από αυτήν ξεχωριστή εμπειρία και ανυπομονούν να συμμετάσχουν και την επόμενη σχολική χρονιά!

IMG 3b1663be63ea7872a212271c37359c78 V 1024x768 1 IMG 7d43fe22203a3cd06aeb5ca3d7795838 V1 768x1024 1 IMG 123a177b89d77e25aa31aa876f1af075 V2 768x1024 1 IMG 341f74aab57cc027e7b9684db2bdec75 V 768x1024 1 IMG 750478d33a800f3c06fc2240e448a12e V 1024x768 1 IMG a4384d68080f020977a319ba38bf5359 V1 1024x768 1

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Αυτό είναι το ιστολόγιο του 19ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών. Περιέχει νέα και ειδήσεις από τη ζωή και τις εκδηλώσεις του σχολείου.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων