19ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Καλώς ήλθατε στο blog του σχολείου μας!

Επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής

Οκτ 202512

Την Παρασκευή, 10/10/2025, η Δ τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Πατρέων: Πάνος Μυλωνάς. Τα παιδιά κυκλοφόρησαν με τα ποδήλατα, τηρώντας τους κανόνες οδικής ασφάλειας και το χάρηκαν με την ψυχή τους!!!

eikona Viber 2025 10 10 15 19 31 607 eikona Viber 2025 10 10 15 19 10 517
eikona Viber 2025 10 10 15 18 47 145 eikona Viber 2025 10 10 15 17 52 425

Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025-2026

Οκτ 202511

Σήμερα 8 Οκτωβρίου 2025 ημέρα Τετάρτη, επισκεφθήκαμε το γήπεδο της Παναχαϊκής, με αφορμή τον εορτασμό της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού. Εκεί οι μαθητές και μαθήτριές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια ποικιλία αθλητικών δραστηριοτήτων, να χαρούν μέσα από την κίνηση και την αλληλεπίδραση μεταξύ τους, να αναμετρηθούν με τις προσωπικές τους δυνατότητες και να αναγνωρίσουν την αξία του «ευ αγωνίζεσθαι». Τους δόθηκε έτσι η ευκαιρία να βγουν έξω από τα στενά όρια του σχολικού προαυλίου και να γνωρίσουν αθλήματα στο φυσικό τους περιβάλλον. Το ποδόσφαιρο, ο στίβος, η πυγμαχία και η γυμναστική σε σάλα υλοποιήθηκαν σε συνθήκες αγωνιστικών χώρων και έγινε προσπάθεια να μεταδοθούν οι κανονισμοί που διέπουν τα αθλήματα αυτά. Ήταν μια μέρα πλούσια σε συναισθήματα, γνώσεις, κίνηση και αλληλεπίδραση που ελπίζουμε να μείνει αξέχαστη για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας.

IMG 20251008 094850 Antigrafh IMG 20251008 094933 Antigrafh IMG 20251008 095258 Antigrafh IMG 20251008 104743 Antigrafh
IMG 20251008 121238 Antigrafh PODOSFAIRO STIBOs PODOSFAIRO 2

Σεμινάριο Διδασκαλίας Ανάγνωσης και Γραφής

Σεπ 202521

PXL 20250904 055312391

Είτε κάποιος διδάσκει Γλωσσικό μάθημα, είτε Μαθηματικά, είτε Ιστορία βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του μαθητή είναι η ανάγνωση και κατανόηση κάποιου κειμένου είτε αυτό είναι αφήγημα, είτε μαθηματικό πρόβλημα είτε βιβλίο Θρησκευτικών ή Ιστορίας. Ως εκ τούτου η ανάγνωση αποτελεί θεμελιακή δεξιότητα για την επιτυχία των μαθητών.

Στο πλαίσιο της συνεχούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του σχολείου μας για την όσο το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωσή τους στα θέματα που τους αφορούν πραγματοποιήθηκε επιμορφωτικό σεμινάριο από τον κ. Μενέλαο Σαρρή, Δρ Παιδαγωγικής και μέλος ΕΔΙΠ του ΤΕΠΕΚΕ του Πανεπιστημίου Πατρών με θέμα: “Πρώτη Γραφή και Ανάγνωση και τεχνικές βελτίωσης της Ανάγνωσης” την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου στο χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολείου.

Ο κ. Σαρρής που έχει υπηρετήσει παλαιότερα και ως δάσκαλος στο σχολείο μας και έχει ως γνωστικό αντικείμενο της ερευνητικής του εργασίας την Ανάγνωση και Γραφή όντας και συγγραφέας ενός πρόσφατου ογκώδους βιβλίου σχετικού με το θέμα παρουσίασε σημαντικά ευρήματα των ερευνών για την διαδικασία της ανάγνωσης και τεχνικές βελτίωσής της από την διεθνή βιβλιογραφία. Απάντησε στις ερωτήσεις των συναδέλφων και παρουσίασε ευρήματα παλαιότερης έρευνας που είχε διεξαχθεί στο σχολείο μας είχε παρουσιαστεί σε πανελλήνιο συνέδριο και για την οποία σύντομα θα κάνουμε σχετική ανάρτηση.

Ελπίζουμε η περαιτέρω συνεργασία μαζί του να λειτουργήσει προς όφελος δασκάλων και μαθητών. Τον ευχαριστούμε πολύ!

PXL 20250904 055104281.MP

PXL 20250904 055126878

 

Αγιασμός 2025-26

Σεπ 202511

Με την παρουσία των εκπαιδευτικών του σχολείου, των μαθητών και των κηδεμόνων τους πραγματοποιήθηκε σήμερα, 11 Σεπτεμβρίου 2025, πρώτη μέρα του νέου σχολικού έτους, ο καθιερωμένος αγιασμός από τον εφημέριο της ενορίας Αγίας Βαρβάρας π. Γεράσιμο.

Μετά το πέρας του αγιασμού ο π. Γεράσιμος ευχήθηκε σε όλους μια δημιουργική νέα χρονιά με τις ευλογίες της εκκλησίας.

Στη συνέχεια ο διευθυντής του 19ου Δημοτικού Σχολείου κ. Γεώργιος Μαρκάκης και η διευθύντρια του 6ου Δημοτικού Σχολείου κα Μαίρη Κωστακοπούλου καλωσόρισαν τους μαθητές και ευχήθηκαν με τη σειρά τους η νέα χρονιά να είναι γεμάτη από υγεία, χαρά και πρόοδο των μαθητών.

agiasmos 2025 5

agiasmos 2025 9

agiasmos 2025 14

 

Έναρξη σχολικής χρονιάς

Σεπ 202510

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
σας ενημερώνουμε ότι αύριο 11 Σεπτεμβρίου ξεκινά η νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές όλων των σχολείων της χώρας.

Στο σχολείο μας  ο καθιερωμένος αγιασμός θα γίνει στις 8.30 το πρωί, θα ακολουθήσουν οι χαιρετισμοί και  οι σχετικές  ανακοινώσεις και οι μαθητές  στη συνέχεια θα αποχωρήσουν.

Από την επόμενη ημέρα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου, η έναρξη της πρωινής βάρδιας θα είναι στις 8.15  π.μ. και το τέλος στις 13.15. Η πρωινή ζώνη (7.15 π.μ. ) για όσους μαθητές και μαθήτριες έχουν δηλώσει συμμετοχή καθώς και το Ολοήμερο πρόγραμμα μέχρι τις 16.00 θα λειτουργήσουν κανονικά. Οι μαθητές που θα παραμείνουν στο Ολοήμερο θα πρέπει να έχουν μαζί τους φαγητό για το μεσημεριανό γεύμα.

Υπενθυμίζουμε επίσης οι μαθητές της Δ΄ τάξεως και όσοι από τους μαθητές της Α΄ τάξεως δεν το έχουν κάνει ως τώρα να προσκομίσουν από τον παιδίατρο το δελτίο υγείας των μαθητών (ΑΔΥΜ).
Καλή χρονιά σε όλους και καλή αντάμωση.

Ο διευθυντής του σχολείου

 

Θυμάστε την παρέλαση;

Ιούν 202523

Τώρα που τέλειωσε η χρονιά και ψάχνω τα ψηφιακά ντουλάπια μου, ρωτάω: Θυμάστε που πήγαμε στην κατάθεση στεφάνου και στην Παρέλαση;;; Με την δασκάλα του Στ1 την κα Μπουλούμπαση και την Εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής κα Μυλώνα Ευθυμία;

25η Μαρτίου 2025

Θα μείνεις στην καρδιά μας χαραγμένη!

parelash 25032025 5 parelash 25032025 7 parelash 25032025 1 parelash 25032025 3

STEAM : “Θα μας κάνετε το τραπέζι, κύριε Περικλή; Η Διατροφή των Ελλήνων από την Αρχαιότητα στο Σήμερα

Ιούν 202520

Επιτέλους, έφτασε η μεγάλη στιγμή! Στην ημερίδα STEAM  στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, τα παιδιά του 19ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών, από τις Γ’ και Δ2′ τάξεις, παρουσίασαν με χαμόγελο και παιδικό ενθουσιασμό το εκπληκτικό τους πρόγραμμα STEAM!

Με τίτλο Θα μας κάνετε το τραπέζι, κύριε Περικλή; Η Διατροφή των Ελλήνων από την Αρχαιότητα στο Σήμερα – Ένα Υγιεινό Κυλικείο για τη Βιβλιοθήκη μας!, μας ταξίδεψαν σε έναν κόσμο γεμάτο γεύσεις, ιστορία και… επιχειρηματικότητα! Τα μικρά μας ταλέντα όχι μόνο έμαθαν για την υγιεινή διατροφή και τις συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων, αλλά έστησαν και το δικό τους κυλικείο με λαχταριστές, σπιτικές λιχουδιές για να συγκεντρώσουν χρήματα για τη νέα μας σχολική βιβλιοθήκη!

Ήταν μια μέρα γεμάτη χαρά, δημιουργικότητα και ομαδική δουλειά, και τα παιδιά έλαμψαν καθώς μας έδειχναν πόσο σπουδαίο είναι να τρώμε σωστά και να προσφέρουμε! Ήταν απλά φανταστικά!

1000014129

1000014126

1000014124

1 1

2 1

steam 2025 3

steam 2025 16

steam 2025 17

steam 2025 1

 

Επειδή όλα έχουν ένα τέλος…

Ιούν 202518

7

Όλα στη ζωή έχουν ένα τέλος! Μια σχολική χρονιά επίσης! Αν πέρασε καλά τόσο το καλύτερο!  Μας πονάει που πέρασε, αλλά μας φέρνει ένα βήμα παραπέρα. Έτσι και το σχολικό έτος 2024-25 (believe it or not που θα έλεγε και η κα Σαπφώ φαντάζομαι) έφτασε στο τέλος του.

Τα εκτάκια μας μάς χαιρετάνε για άλλες πολιτείες! Για το Γυμνάσιο! Δηλαδή να γίνουν πάλι πρωτάκια! Τι πράγμα κι αυτό !

Οι υπόλοιποι ψήλωσαν (οι μαθητές) κατά ένα χρόνο! Κάποιοι ασπρίσαμε κατά ένα χρόνο (ονόματα δε λέω!)

Η γιορτή λήξης ήταν το επιστέγασμα, το επιδόρπιον. Γλυκό πάντα! Με τραγούδια, εξαιρετικά χορογραφήματα της κας Έφης και άγγλους γάλλους στο προσκήνιο!

Οι γονείς συγκινήθηκαν, κι εμείς οι υπόλοιποι επίσης!

Και του χρόνου έναν χρόνο μεγαλύτεροι! Κι όχι μόνο σε ηλικία!

1  2  3  4  5 6 1

 

Στ’ 2 – ” Ότι φροντίζουμε… μας φροντίζει “

Ιούν 202518

Με αφορμή την επίσκεψη της ΣΤ΄ τάξης στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
(ΚΠΕ) Κλειτορίας και τις γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές για τη σημασία της
προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, πραγματοποιήθηκε Συμβούλιο της Τάξης
στο οποίο συζητήθηκαν τρόποι με τους οποίους η τάξη μπορεί να αναλάβει μια
πρωτοβουλία εντός σχολείου, ως ενεργοί πολίτες.
Κατόπιν πρότασης και ψηφοφορίας, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί δράση
φροντίδας του σχολικού κήπου και προαυλίου με σύνθημα:
«Ό,τι φροντίζουμε… μας φροντίζει». Η δράση οργανώθηκε, υλοποιήθηκε και
αξιολογήθηκε εξ ολοκλήρου μέσα από το Συμβούλιο της Τάξης, στο πλαίσιο της
Παιδαγωγικής Freinet.

Τεκμήρια:

 

eikona Viber 2025 06 18 21 51 48 859 eikona Viber 2025 06 18 21 51 49 984

Στ’1 – “Η Πάτρα του 1821”

Ιούν 202518

Στα πλαίσια δράσεων για τον “Ενεργό πολίτη” οι μαθητές του Στ’1 ασχολήθηκαν με το πρόγραμμα: ” Η Ιστορία του τόπου μου το 1821″.Οι μαθητές γνώρισαν κάποια γεγονότα της εθνικής παλιγγενεσίας του 1821, συμμετείχαν στον εκπαιδευτικό περίπατο “Γνωρίζοντας την Πάτρα του 1821” στα πλαίσια του μαθήματος της Τοπικής Ιστορίας, καθώς επίσης έλαβαν μέρος στην διοργάνωση της θεατρικής παράστασης “Πατρέων Έγερσις” μαζί με το Στ2,στα πλαίσια του εορτασμού της εθνικής επετείου.

Τεκμήρια: 

 

Δ’1 – “Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην κοινότητά μου”

Ιούν 202518
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Ενεργός Πολίτης”, την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερα εποικοδομητική επίσκεψη της Τροχαίας Πατρών στο 19ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών της Δ’ τάξης γύρω από το σοβαρό ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων και την ανάγκη πρόληψής τους.
Οι υπάλληλοι της τροχαίας, με απλό και κατανοητό λόγο προσέγγισαν τα παιδιά, δίνοντάς τους την ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά μέσα από ερωτήσεις, παραδείγματα και μικρές δραστηριότητες. Τόνισαν τη σημασία της τήρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τόσο από τους οδηγούς όσο και από τους πεζούς, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη χρήση της ζώνης ασφαλείας, του κράνους, καθώς και στη σωστή συμπεριφορά γύρω από το σχολείο και στις διαβάσεις πεζών.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από την παρουσία των αστυνομικών, καθώς είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το έργο τους, να δουν εξοπλισμό της τροχαίας και να θέσουν απορίες. Μέσα από τη συζήτηση, κατανόησαν πόσο σημαντικό είναι να συμπεριφέρονται υπεύθυνα ως μελλοντικοί πολίτες, αλλά και να μεταφέρουν το μήνυμα της πρόληψης και στο οικογενειακό τους περιβάλλον.
Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε ένα πολύτιμο μάθημα ζωής, καθώς συνέβαλε όχι μόνο στην ενίσχυση της κυκλοφοριακής αγωγής, αλλά και στην καλλιέργεια της κοινωνικής υπευθυνότητας των παιδιών. Ευχαριστούμε θερμά την Τροχαία Πατρών για τη συνεργασία και την πρόθυμη συμμετοχή της στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Τεκμήρια:
eikona Viber 2025 06 18 19 08 58 736 eikona Viber 2025 06 18 19 09 06 010 eikona Viber 2025 06 18 19 09 20 328

B’2 – “Σκέψου σωστά και πάρε μπουκιά”

Ιούν 202518

Στο Β2 ασχοληθήκαμε με την υγιεινή διατροφή και ειδικά με τα φαγητά που βρίσκουμε στο κυλικείο του σχολείου μας. Μιλήσαμε όλοι μαζί στην τάξη για το τι είναι καλό να τρώμε και τι όχι, και μετά σκεφτήκαμε να κάνουμε κάτι πιο πρακτικό!

Φτιάξαμε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις για το τι αγοράζουν τα παιδιά από το κυλικείο και τι θα ήθελαν να υπάρχει. Μοιράσαμε τα ερωτηματολόγια στους συμμαθητές μας και καταγράψαμε τις απαντήσεις τους.

Ύστερα, δουλέψαμε σε ομάδες για να μετρήσουμε, να οργανώσουμε και να καταλάβουμε τα αποτελέσματα. Μάθαμε να ταξινομούμε τις απαντήσεις, να φτιάχνουμε πίνακες και να παρουσιάζουμε τα δεδομένα μας. Καταλάβαμε ότι πρέπει να προτιμάμε τις πιο υγιεινές επιλογές από το κυλικείο μας!

Στο τέλος, γράψαμε όλοι μαζί μια επιστολή προς τους υπεύθυνους του κυλικείου, όπου προτείναμε να έχει ακόμη περισσότερα υγιεινά τρόφιμα. Μας άκουσαν με πολλή προσοχή κι ενδιαφέρον!

Όλη αυτή η εργασία ήταν πολύ ωραία γιατί συμμετείχαμε όλοι, μάθαμε να συνεργαζόμαστε και να εκφράζουμε τη γνώμη μας. Καταλάβαμε πόσο σημαντικό είναι να τρώμε σωστά αλλά και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε και τους άλλους να το κάνουν. Νιώσαμε ότι κάναμε κάτι χρήσιμο για το σχολείο μας!

Τεκμήρια:

1750158024727 1750158024708 1750158024649

Ε’ Τάξη – “Τρέφομαι σωστά, μεγαλώνω γερά!”

Ιούν 202517

Σκοπός του σχεδίου δράσης «Τρέφομαι σωστά, μεγαλώνω γερά!» είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών της Ε΄ τάξης σε θέματα σωστής διατροφής και υγείας, μέσα από τη σύνδεση της θεωρητικής γνώσης με την καθημερινότητά τους. Μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες που εστιάζουν στο πεπτικό σύστημα, τις διατροφικές συνήθειες και τον ρόλο της υγιεινής διατροφής στην ανάπτυξη του ανθρώπινου οργανισμού, οι μαθητές καλούνται να αναπτύξουν στάσεις και συμπεριφορές ενεργών πολιτών που φροντίζουν το σώμα τους, κάνουν συνειδητές επιλογές και προωθούν την υγεία στην προσωπική και σχολική τους ζωή.

Μέσα από τη διερεύνηση, την έκφραση, τη συνεργασία και τη δράση:

καλλιεργούν δεξιότητες παρατήρησης και κριτικής σκέψης,

αναλαμβάνουν υπεύθυνο ρόλο στη διαμόρφωση υγιεινών πρακτικών,

και γίνονται οι ίδιοι φορείς ενημέρωσης και αλλαγής στον μικρόκοσμο του σχολείου, της οικογένειας και της κοινότητας.

Το σχέδιο στοχεύει, επίσης, στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, της σωματικής και ψυχικής ευεξίας και της συλλογικής δράσης, βασισμένο στις αρχές της αγωγής υγείας και της βιωματικής μάθησης.

Τεκμήρια:

 

eikona Viber 2025 06 17 22 12 02 722 eikona Viber 2025 06 17 22 12 02 697 eikona Viber 2025 06 17 22 11 56 993
eikona Viber 2025 06 17 22 11 45 895 eikona Viber 2025 06 17 22 12 00 808 eikona Viber 2025 06 17 22 11 57 013
eikona Viber 2025 06 17 22 12 02 676 eikona Viber 2025 06 17 22 12 03 128

Δ’2 – “Δέντρα, Πολύτιμοι Φύλακες του Κλίματος – Ελιά”

Ιούν 202517

Φέτος, η Δ2′ τάξη του σχολείου μας ανέλαβε με ενθουσιασμό το πρόγραμμα “Ενεργός Πολίτης”, εστιάζοντας στη δράση “Δέντρα, Πολύτιμοι Φύλακες του Κλίματος – Ελιά”. Οι μαθητές του Δ2΄τμήματος βίωσαν μια συναρπαστική διαδρομή γνώσης και δράσης γύρω από το ιερό δέντρο της ελιάς. Αξιοποιώντας τα μαθήματα της Γλώσσας και της Ιστορίας και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα παιδιά ανακάλυψαν τη σημασία της ελιάς, πραγματοποιώντας επισκέψεις στο ελαιοτριβείο και την Πανεπιστημιούπολη Πατρών για παρατήρηση και μάθηση. Κορυφαία στιγμή υπήρξε η κατασκευή και ανάρτηση αφισών στον χώρο του σχολείου, καθώς και η πρωτοβουλία των μαθητών να στείλουν στον Δήμο Πατρέων μια επιστολή ζητώντας τη δωρεά μιας ελιάς για το προαύλιο του σχολείου μας. Μετά την αποδοχή του αιτήματος, οι μαθητές βοήθησαν στη φύτευση του δέντρου, ανέλαβαν τη δημιουργία ταμπελών και ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους για την προστασία του, ενισχύοντας την αίσθηση του ενεργού πολίτη που αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για το κοινό καλό.

Τεκμήρια: 

eikona Viber 2025 06 17 20 11 22 932 eikona Viber 2025 06 17 20 13 16 667 eikona Viber 2025 06 17 20 16 09 911

 

Γ’ Τάξη – ” Δημιουργώ Ασπίδα προστασίας για το περιβάλλον”

Ιούν 202517
Στα πλαίσια της δράσης: Ενεργός Πολίτης
α) τα παιδιά της Γ τάξης επισκέφθηκαν το Σπίτι του Νερού. Ξεναγήθηκαν στο χώρο, έμαθαν ότι η κύρια πηγή υδροδότησης της πόλης είναι ο ποταμός Γλαύκος, αντιλήφθηκαν ότι οι ανάγκες υδροδότησης αυξάνονται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και έπαιξαν διαδραστικά παιχνίδια.
β) Στην τάξη παίξαμε kahoot ( διαδικτυακή πλατφόρμα μαθησιακών παιχνιδιών ), με 4 ερωτήσεις πολλαπλών απαντήσεων, σχετικά με την προστασία του Περιβάλλοντος.
γ) Με τη συνάδελφο των εικαστικών, έφτιαξαν πίνακες ζωγραφικής, χρησιμοποιώντας πλαστικά καπάκια, τα οποία έχουν συγκεντρώσει τα παιδιά!
Τεκμήρια:
To spiti toy neroy 2 Screenshot 2025 06 13 at 20 57 34 Dhmioyrghste kahoot Kahoot To spiti toy neroy 3

Β’1 – “Τα ζώα, η ευθύνη μας!”

Ιούν 202517

Στόχος της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση γύρω από τη φιλοζωία και την προστασία των δικαιωμάτων των ζώων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν σε δημιουργικές δραστηριότητες, όπως συζητήσεις στην τάξη, κατασκευή αφισών και κολλάζ, ενώ είχαν την ευκαιρία να φιλοξενήσουν εκπροσώπους φιλοζωικής οργάνωσης, οι οποίοι μίλησαν για τα δικαιώματα των ζώων και τη σημασία της υπεύθυνης στάσης απέναντί τους.

Η δράση ολοκληρώθηκε με εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ζωολογικό Μουσείο, προσφέροντας μια βιωματική εμπειρία και ενισχύοντας τη συνειδητοποίηση για τη φροντίδα και την προστασία των ζώων.

Οι μαθητές έγιναν ενεργοί πολίτες, υιοθετώντας στάσεις σεβασμού και υπευθυνότητας απέναντι στα ζώα και το περιβάλλον τους.

Τεκμήρια:

eikona Viber 2025 06 17 20 07 15 074 eikona Viber 2025 06 17 20 07 35 662 eikona Viber 2025 06 17 20 07 54 119

 

Α’ Τάξη – Με μάτια ανοιχτά και ζεστή καρδιά: Γνωρίζω και φροντίζω τη ζωή στη φύση!

Ιούν 202517

Οι μαθητές της Α΄ Δημοτικού, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Σκόνδρα Αγγελική, συμμετείχαν φέτος σε πρόγραμμα αγωγής του ενεργού πολίτη, με επίκεντρο τον σεβασμό προς τη φύση και τη ζωή στη στεριά, στο πλαίσιο του 15ου στόχου της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Μέσα από βιωματικές εμπειρίες, όπως η επίσκεψη στο Ζωολογικό Μουσείο Πατρών και η συνεργασία με τη Φιλοζωική του Δήμου Πατρέων, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη βιοποικιλότητα, γνώρισαν απειλούμενα είδη και ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στην ανάγκη προστασίας των ζώων και του φυσικού περιβάλλοντος.

Το πρόγραμμα καλλιέργησε την ενσυναίσθηση, την υπευθυνότητα και τη φιλοζωική συνείδηση, ενισχύοντας τη στάση ζωής που φροντίζει και προστατεύει όσα δεν έχουν φωνή να μιλήσουν.

Τεκμήρια

Τέχνη ” στο καπάκι”

Ιούν 202514

Τα παιδιά της Γ’ τάξης είχαν ήδη μιλήσει στα Εικαστικά για τον Πουαντιγισμό (ζωγραφική με σημεία ή αλλιώς «τελίτσες») όταν ένα πρωί ο Διευθυντής ανακοίνωσε πως δε χρειάζεται να μαζεύουν πια καπακια για το πρόγραμμα της ανακύκλωσης που δυστυχώς σταματάει και πως όσα είχαν ήδη μαζέψει ήταν άχρηστα. Όταν, λοιπόν, την ίδια μέρα, η δασκάλα των Εικαστικών έφερε στην αίθουσα καπάκια, κόλλα και πινέλα, ήξεραν τι έπρεπε να κάνουν. Τα άχρηστα καπάκια έγιναν η πολύτιμη πρώτη ύλη για τις δημιουργίες τους,  οι πολύχρωμες κουκκίδες για τον Πουαντιγισμό τους. Δούλεψαν σε ομάδες  με πολλή όρεξη κι ενθουσιασμό.

eikona Viber 2025 06 14 12 17 14 949

 

eikona Viber 2025 06 14 12 17 24 022

 

Γιορτή Λήξης 2025

Ιούν 20259

Giorth Lhxhs Scholeioy 2025 page 0001

Δεν σας αρέσει η χημεία; Ξιδάκι!

Ιούν 20257

chhmeia site 3

Στο μάθημα της Φυσικής
εκάναμε Χημεία!
Οξέα βάσεις, άλατα
Μεγάλη αφασία!

Σαν ρίξεις ξίδι στο ζουμί
αυτό όψη αλλάζει
καταλαβαίνεις αυθωρί
πώς κάτι επηρεάζει.

Λεμόνι, ξίδι και ξινό
τα λένε όλοι οξέα
είναι στη γλώσσα μας ξινά
κι όχι πολύ ωραία!

Οι βάσεις πάλι να σου πω
ότι είναι στη χημεία
η σόδα, το λευκαντικό
και βέβαια η αμμωνία.

Αν τα ενώσεις δυο μαζί
ένα απ’ το καθένα
αυτά θα αντιδράσουνε
κι αλίμονο σ’ εσένα.

Γιατί αλάτι φτιάχνεται
μα σαματάς θα γίνει
ίσως να πεταχτεί αφρός
και σου ‘ρθει σκοτοδίνη.

Οξέα, βάσεις, άλατα
έχουν μεγάλη φάση
ιδίως όταν σου συμβεί
κάτι να αντιδράσει.

chhmeia site 9  chhmeia site 7  chhmeia site 5  chhmeia site 4

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Αυτό είναι το ιστολόγιο του 19ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών. Περιέχει νέα και ειδήσεις από τη ζωή και τις εκδηλώσεις του σχολείου.

Σαν σήμερα

27/12/1834: Με νόμο συνιστώνται για πρώτη φορά Δήμοι στην Ελλάδα.

Σαν σήμερα

27/12/1834: Με νόμο συνιστώνται για πρώτη φορά Δήμοι στην Ελλάδα.

Σαν σήμερα

27/12/1834: Με νόμο συνιστώνται για πρώτη φορά Δήμοι στην Ελλάδα.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων