Την Παρασκευή, 10/10/2025, η Δ τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Πατρέων: Πάνος Μυλωνάς. Τα παιδιά κυκλοφόρησαν με τα ποδήλατα, τηρώντας τους κανόνες οδικής ασφάλειας και το χάρηκαν με την ψυχή τους!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Σήμερα 8 Οκτωβρίου 2025 ημέρα Τετάρτη, επισκεφθήκαμε το γήπεδο της Παναχαϊκής, με αφορμή τον εορτασμό της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού. Εκεί οι μαθητές και μαθήτριές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια ποικιλία αθλητικών δραστηριοτήτων, να χαρούν μέσα από την κίνηση και την αλληλεπίδραση μεταξύ τους, να αναμετρηθούν με τις προσωπικές τους δυνατότητες και να αναγνωρίσουν την αξία του «ευ αγωνίζεσθαι». Τους δόθηκε έτσι η ευκαιρία να βγουν έξω από τα στενά όρια του σχολικού προαυλίου και να γνωρίσουν αθλήματα στο φυσικό τους περιβάλλον. Το ποδόσφαιρο, ο στίβος, η πυγμαχία και η γυμναστική σε σάλα υλοποιήθηκαν σε συνθήκες αγωνιστικών χώρων και έγινε προσπάθεια να μεταδοθούν οι κανονισμοί που διέπουν τα αθλήματα αυτά. Ήταν μια μέρα πλούσια σε συναισθήματα, γνώσεις, κίνηση και αλληλεπίδραση που ελπίζουμε να μείνει αξέχαστη για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Είτε κάποιος διδάσκει Γλωσσικό μάθημα, είτε Μαθηματικά, είτε Ιστορία βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του μαθητή είναι η ανάγνωση και κατανόηση κάποιου κειμένου είτε αυτό είναι αφήγημα, είτε μαθηματικό πρόβλημα είτε βιβλίο Θρησκευτικών ή Ιστορίας. Ως εκ τούτου η ανάγνωση αποτελεί θεμελιακή δεξιότητα για την επιτυχία των μαθητών.
Στο πλαίσιο της συνεχούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του σχολείου μας για την όσο το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωσή τους στα θέματα που τους αφορούν πραγματοποιήθηκε επιμορφωτικό σεμινάριο από τον κ. Μενέλαο Σαρρή, Δρ Παιδαγωγικής και μέλος ΕΔΙΠ του ΤΕΠΕΚΕ του Πανεπιστημίου Πατρών με θέμα: “Πρώτη Γραφή και Ανάγνωση και τεχνικές βελτίωσης της Ανάγνωσης” την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου στο χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολείου.
Ο κ. Σαρρής που έχει υπηρετήσει παλαιότερα και ως δάσκαλος στο σχολείο μας και έχει ως γνωστικό αντικείμενο της ερευνητικής του εργασίας την Ανάγνωση και Γραφή όντας και συγγραφέας ενός πρόσφατου ογκώδους βιβλίου σχετικού με το θέμα παρουσίασε σημαντικά ευρήματα των ερευνών για την διαδικασία της ανάγνωσης και τεχνικές βελτίωσής της από την διεθνή βιβλιογραφία. Απάντησε στις ερωτήσεις των συναδέλφων και παρουσίασε ευρήματα παλαιότερης έρευνας που είχε διεξαχθεί στο σχολείο μας είχε παρουσιαστεί σε πανελλήνιο συνέδριο και για την οποία σύντομα θα κάνουμε σχετική ανάρτηση.
Ελπίζουμε η περαιτέρω συνεργασία μαζί του να λειτουργήσει προς όφελος δασκάλων και μαθητών. Τον ευχαριστούμε πολύ!
Με την παρουσία των εκπαιδευτικών του σχολείου, των μαθητών και των κηδεμόνων τους πραγματοποιήθηκε σήμερα, 11 Σεπτεμβρίου 2025, πρώτη μέρα του νέου σχολικού έτους, ο καθιερωμένος αγιασμός από τον εφημέριο της ενορίας Αγίας Βαρβάρας π. Γεράσιμο.
Μετά το πέρας του αγιασμού ο π. Γεράσιμος ευχήθηκε σε όλους μια δημιουργική νέα χρονιά με τις ευλογίες της εκκλησίας.
Στη συνέχεια ο διευθυντής του 19ου Δημοτικού Σχολείου κ. Γεώργιος Μαρκάκης και η διευθύντρια του 6ου Δημοτικού Σχολείου κα Μαίρη Κωστακοπούλου καλωσόρισαν τους μαθητές και ευχήθηκαν με τη σειρά τους η νέα χρονιά να είναι γεμάτη από υγεία, χαρά και πρόοδο των μαθητών.
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
σας ενημερώνουμε ότι αύριο 11 Σεπτεμβρίου ξεκινά η νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές όλων των σχολείων της χώρας.
Στο σχολείο μας ο καθιερωμένος αγιασμός θα γίνει στις 8.30 το πρωί, θα ακολουθήσουν οι χαιρετισμοί και οι σχετικές ανακοινώσεις και οι μαθητές στη συνέχεια θα αποχωρήσουν.
Από την επόμενη ημέρα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου, η έναρξη της πρωινής βάρδιας θα είναι στις 8.15 π.μ. και το τέλος στις 13.15. Η πρωινή ζώνη (7.15 π.μ. ) για όσους μαθητές και μαθήτριες έχουν δηλώσει συμμετοχή καθώς και το Ολοήμερο πρόγραμμα μέχρι τις 16.00 θα λειτουργήσουν κανονικά. Οι μαθητές που θα παραμείνουν στο Ολοήμερο θα πρέπει να έχουν μαζί τους φαγητό για το μεσημεριανό γεύμα.
Υπενθυμίζουμε επίσης οι μαθητές της Δ΄ τάξεως και όσοι από τους μαθητές της Α΄ τάξεως δεν το έχουν κάνει ως τώρα να προσκομίσουν από τον παιδίατρο το δελτίο υγείας των μαθητών (ΑΔΥΜ).
Καλή χρονιά σε όλους και καλή αντάμωση.
Ο διευθυντής του σχολείου
Επιτέλους, έφτασε η μεγάλη στιγμή! Στην ημερίδα STEAM στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, τα παιδιά του 19ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών, από τις Γ’ και Δ2′ τάξεις, παρουσίασαν με χαμόγελο και παιδικό ενθουσιασμό το εκπληκτικό τους πρόγραμμα STEAM!
Με τίτλο “Θα μας κάνετε το τραπέζι, κύριε Περικλή; Η Διατροφή των Ελλήνων από την Αρχαιότητα στο Σήμερα – Ένα Υγιεινό Κυλικείο για τη Βιβλιοθήκη μας!“, μας ταξίδεψαν σε έναν κόσμο γεμάτο γεύσεις, ιστορία και… επιχειρηματικότητα! Τα μικρά μας ταλέντα όχι μόνο έμαθαν για την υγιεινή διατροφή και τις συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων, αλλά έστησαν και το δικό τους κυλικείο με λαχταριστές, σπιτικές λιχουδιές για να συγκεντρώσουν χρήματα για τη νέα μας σχολική βιβλιοθήκη!
Ήταν μια μέρα γεμάτη χαρά, δημιουργικότητα και ομαδική δουλειά, και τα παιδιά έλαμψαν καθώς μας έδειχναν πόσο σπουδαίο είναι να τρώμε σωστά και να προσφέρουμε! Ήταν απλά φανταστικά!
Όλα στη ζωή έχουν ένα τέλος! Μια σχολική χρονιά επίσης! Αν πέρασε καλά τόσο το καλύτερο! Μας πονάει που πέρασε, αλλά μας φέρνει ένα βήμα παραπέρα. Έτσι και το σχολικό έτος 2024-25 (believe it or not που θα έλεγε και η κα Σαπφώ φαντάζομαι) έφτασε στο τέλος του.
Τα εκτάκια μας μάς χαιρετάνε για άλλες πολιτείες! Για το Γυμνάσιο! Δηλαδή να γίνουν πάλι πρωτάκια! Τι πράγμα κι αυτό !
Οι υπόλοιποι ψήλωσαν (οι μαθητές) κατά ένα χρόνο! Κάποιοι ασπρίσαμε κατά ένα χρόνο (ονόματα δε λέω!)
Η γιορτή λήξης ήταν το επιστέγασμα, το επιδόρπιον. Γλυκό πάντα! Με τραγούδια, εξαιρετικά χορογραφήματα της κας Έφης και άγγλους γάλλους στο προσκήνιο!
Οι γονείς συγκινήθηκαν, κι εμείς οι υπόλοιποι επίσης!
Και του χρόνου έναν χρόνο μεγαλύτεροι! Κι όχι μόνο σε ηλικία!
Με αφορμή την επίσκεψη της ΣΤ΄ τάξης στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
(ΚΠΕ) Κλειτορίας και τις γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές για τη σημασία της
προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, πραγματοποιήθηκε Συμβούλιο της Τάξης
στο οποίο συζητήθηκαν τρόποι με τους οποίους η τάξη μπορεί να αναλάβει μια
πρωτοβουλία εντός σχολείου, ως ενεργοί πολίτες.
Κατόπιν πρότασης και ψηφοφορίας, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί δράση
φροντίδας του σχολικού κήπου και προαυλίου με σύνθημα:
«Ό,τι φροντίζουμε… μας φροντίζει». Η δράση οργανώθηκε, υλοποιήθηκε και
αξιολογήθηκε εξ ολοκλήρου μέσα από το Συμβούλιο της Τάξης, στο πλαίσιο της
Παιδαγωγικής Freinet.
Τεκμήρια:
Στα πλαίσια δράσεων για τον “Ενεργό πολίτη” οι μαθητές του Στ’1 ασχολήθηκαν με το πρόγραμμα: ” Η Ιστορία του τόπου μου το 1821″.Οι μαθητές γνώρισαν κάποια γεγονότα της εθνικής παλιγγενεσίας του 1821, συμμετείχαν στον εκπαιδευτικό περίπατο “Γνωρίζοντας την Πάτρα του 1821” στα πλαίσια του μαθήματος της Τοπικής Ιστορίας, καθώς επίσης έλαβαν μέρος στην διοργάνωση της θεατρικής παράστασης “Πατρέων Έγερσις” μαζί με το Στ2,στα πλαίσια του εορτασμού της εθνικής επετείου.
Τεκμήρια:
Στο Β2 ασχοληθήκαμε με την υγιεινή διατροφή και ειδικά με τα φαγητά που βρίσκουμε στο κυλικείο του σχολείου μας. Μιλήσαμε όλοι μαζί στην τάξη για το τι είναι καλό να τρώμε και τι όχι, και μετά σκεφτήκαμε να κάνουμε κάτι πιο πρακτικό!
Φτιάξαμε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις για το τι αγοράζουν τα παιδιά από το κυλικείο και τι θα ήθελαν να υπάρχει. Μοιράσαμε τα ερωτηματολόγια στους συμμαθητές μας και καταγράψαμε τις απαντήσεις τους.
Ύστερα, δουλέψαμε σε ομάδες για να μετρήσουμε, να οργανώσουμε και να καταλάβουμε τα αποτελέσματα. Μάθαμε να ταξινομούμε τις απαντήσεις, να φτιάχνουμε πίνακες και να παρουσιάζουμε τα δεδομένα μας. Καταλάβαμε ότι πρέπει να προτιμάμε τις πιο υγιεινές επιλογές από το κυλικείο μας!
Στο τέλος, γράψαμε όλοι μαζί μια επιστολή προς τους υπεύθυνους του κυλικείου, όπου προτείναμε να έχει ακόμη περισσότερα υγιεινά τρόφιμα. Μας άκουσαν με πολλή προσοχή κι ενδιαφέρον!
Όλη αυτή η εργασία ήταν πολύ ωραία γιατί συμμετείχαμε όλοι, μάθαμε να συνεργαζόμαστε και να εκφράζουμε τη γνώμη μας. Καταλάβαμε πόσο σημαντικό είναι να τρώμε σωστά αλλά και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε και τους άλλους να το κάνουν. Νιώσαμε ότι κάναμε κάτι χρήσιμο για το σχολείο μας!
Τεκμήρια:
![]() |
![]() |
![]() |
Σκοπός του σχεδίου δράσης «Τρέφομαι σωστά, μεγαλώνω γερά!» είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών της Ε΄ τάξης σε θέματα σωστής διατροφής και υγείας, μέσα από τη σύνδεση της θεωρητικής γνώσης με την καθημερινότητά τους. Μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες που εστιάζουν στο πεπτικό σύστημα, τις διατροφικές συνήθειες και τον ρόλο της υγιεινής διατροφής στην ανάπτυξη του ανθρώπινου οργανισμού, οι μαθητές καλούνται να αναπτύξουν στάσεις και συμπεριφορές ενεργών πολιτών που φροντίζουν το σώμα τους, κάνουν συνειδητές επιλογές και προωθούν την υγεία στην προσωπική και σχολική τους ζωή.
Μέσα από τη διερεύνηση, την έκφραση, τη συνεργασία και τη δράση:
καλλιεργούν δεξιότητες παρατήρησης και κριτικής σκέψης,
αναλαμβάνουν υπεύθυνο ρόλο στη διαμόρφωση υγιεινών πρακτικών,
και γίνονται οι ίδιοι φορείς ενημέρωσης και αλλαγής στον μικρόκοσμο του σχολείου, της οικογένειας και της κοινότητας.
Το σχέδιο στοχεύει, επίσης, στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, της σωματικής και ψυχικής ευεξίας και της συλλογικής δράσης, βασισμένο στις αρχές της αγωγής υγείας και της βιωματικής μάθησης.
Τεκμήρια:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Φέτος, η Δ2′ τάξη του σχολείου μας ανέλαβε με ενθουσιασμό το πρόγραμμα “Ενεργός Πολίτης”, εστιάζοντας στη δράση “Δέντρα, Πολύτιμοι Φύλακες του Κλίματος – Ελιά”. Οι μαθητές του Δ2΄τμήματος βίωσαν μια συναρπαστική διαδρομή γνώσης και δράσης γύρω από το ιερό δέντρο της ελιάς. Αξιοποιώντας τα μαθήματα της Γλώσσας και της Ιστορίας και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα παιδιά ανακάλυψαν τη σημασία της ελιάς, πραγματοποιώντας επισκέψεις στο ελαιοτριβείο και την Πανεπιστημιούπολη Πατρών για παρατήρηση και μάθηση. Κορυφαία στιγμή υπήρξε η κατασκευή και ανάρτηση αφισών στον χώρο του σχολείου, καθώς και η πρωτοβουλία των μαθητών να στείλουν στον Δήμο Πατρέων μια επιστολή ζητώντας τη δωρεά μιας ελιάς για το προαύλιο του σχολείου μας. Μετά την αποδοχή του αιτήματος, οι μαθητές βοήθησαν στη φύτευση του δέντρου, ανέλαβαν τη δημιουργία ταμπελών και ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους για την προστασία του, ενισχύοντας την αίσθηση του ενεργού πολίτη που αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για το κοινό καλό.
Τεκμήρια:
![]() |
![]() |
![]() |
Στόχος της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση γύρω από τη φιλοζωία και την προστασία των δικαιωμάτων των ζώων.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν σε δημιουργικές δραστηριότητες, όπως συζητήσεις στην τάξη, κατασκευή αφισών και κολλάζ, ενώ είχαν την ευκαιρία να φιλοξενήσουν εκπροσώπους φιλοζωικής οργάνωσης, οι οποίοι μίλησαν για τα δικαιώματα των ζώων και τη σημασία της υπεύθυνης στάσης απέναντί τους.
Η δράση ολοκληρώθηκε με εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ζωολογικό Μουσείο, προσφέροντας μια βιωματική εμπειρία και ενισχύοντας τη συνειδητοποίηση για τη φροντίδα και την προστασία των ζώων.
Οι μαθητές έγιναν ενεργοί πολίτες, υιοθετώντας στάσεις σεβασμού και υπευθυνότητας απέναντι στα ζώα και το περιβάλλον τους.
Τεκμήρια:
![]() |
![]() |
![]() |
Οι μαθητές της Α΄ Δημοτικού, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Σκόνδρα Αγγελική, συμμετείχαν φέτος σε πρόγραμμα αγωγής του ενεργού πολίτη, με επίκεντρο τον σεβασμό προς τη φύση και τη ζωή στη στεριά, στο πλαίσιο του 15ου στόχου της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Μέσα από βιωματικές εμπειρίες, όπως η επίσκεψη στο Ζωολογικό Μουσείο Πατρών και η συνεργασία με τη Φιλοζωική του Δήμου Πατρέων, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη βιοποικιλότητα, γνώρισαν απειλούμενα είδη και ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στην ανάγκη προστασίας των ζώων και του φυσικού περιβάλλοντος.
Το πρόγραμμα καλλιέργησε την ενσυναίσθηση, την υπευθυνότητα και τη φιλοζωική συνείδηση, ενισχύοντας τη στάση ζωής που φροντίζει και προστατεύει όσα δεν έχουν φωνή να μιλήσουν.
Τεκμήρια
Τα παιδιά της Γ’ τάξης είχαν ήδη μιλήσει στα Εικαστικά για τον Πουαντιγισμό (ζωγραφική με σημεία ή αλλιώς «τελίτσες») όταν ένα πρωί ο Διευθυντής ανακοίνωσε πως δε χρειάζεται να μαζεύουν πια καπακια για το πρόγραμμα της ανακύκλωσης που δυστυχώς σταματάει και πως όσα είχαν ήδη μαζέψει ήταν άχρηστα. Όταν, λοιπόν, την ίδια μέρα, η δασκάλα των Εικαστικών έφερε στην αίθουσα καπάκια, κόλλα και πινέλα, ήξεραν τι έπρεπε να κάνουν. Τα άχρηστα καπάκια έγιναν η πολύτιμη πρώτη ύλη για τις δημιουργίες τους, οι πολύχρωμες κουκκίδες για τον Πουαντιγισμό τους. Δούλεψαν σε ομάδες με πολλή όρεξη κι ενθουσιασμό.
Στο μάθημα της Φυσικής
εκάναμε Χημεία!
Οξέα βάσεις, άλατα
Μεγάλη αφασία!
Σαν ρίξεις ξίδι στο ζουμί
αυτό όψη αλλάζει
καταλαβαίνεις αυθωρί
πώς κάτι επηρεάζει.
Λεμόνι, ξίδι και ξινό
τα λένε όλοι οξέα
είναι στη γλώσσα μας ξινά
κι όχι πολύ ωραία!
Οι βάσεις πάλι να σου πω
ότι είναι στη χημεία
η σόδα, το λευκαντικό
και βέβαια η αμμωνία.
Αν τα ενώσεις δυο μαζί
ένα απ’ το καθένα
αυτά θα αντιδράσουνε
κι αλίμονο σ’ εσένα.
Γιατί αλάτι φτιάχνεται
μα σαματάς θα γίνει
ίσως να πεταχτεί αφρός
και σου ‘ρθει σκοτοδίνη.
Οξέα, βάσεις, άλατα
έχουν μεγάλη φάση
ιδίως όταν σου συμβεί
κάτι να αντιδράσει.
Αυτό είναι το ιστολόγιο του 19ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών. Περιέχει νέα και ειδήσεις από τη ζωή και τις εκδηλώσεις του σχολείου.
Πρόσφατα σχόλια