Το Σχολικό Μουσείο Δημοτικής Εκπαίδευσης στη Βρυσιά Φαρσάλων επισκέφθηκαν οι μαθητές μας της Γ τάξης, συνοδεία των δασκάλων κ. Καρανάσιου Σωτήρη και Γιαννουσά Ευαγγελίας, καθώς και της σχολικής νοσηλεύτριας κ. Γλυκερίας Κεραμίδα. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δούνε εκατοντάδες σπάνια σχολικά αντικείμενα, βιβλία, έγγραφα, παιγνίδια, ενδυμασίες, απεικονίσεις, μέσα εκπαίδευσης και διδασκαλίας τα οποία εκτίθενται με μοναδικό και πανέμορφο τρόπο στο φυσικό τους χώρο. Έπαιξαν παιχνίδια άλλων εποχών, φόρεσαν τη σχολική ποδιά και μεταφέρθηκαν νοερά στην εποχή του μαυροπίνακα γυρνώντας πίσω ενθουσιασμένα και γεμάτα με νέες εικόνες και συναισθήματα!
3η συνάντηση Εταίρων του 18ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας στο πλαίσιο Erasmus+ KA210 στο INSTITUTO COMPRENSIVO D’AOSTA στο Ottaviano της Ιταλίας
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+KA210 μικρής κλίμακας με τίτλο “Designing and creating the inclusive school of our dreams” («Σχεδιάζοντας και δημιουργώντας το συμπεριληπτικό σχολείο των ονείρων μας») που υλοποιεί το 18ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας ως Συντονιστικό Σχολείο, πραγματοποιήθηκε η 3η συνάντηση των εταίρων στο Ottaviano, στην επαρχία της Napoli, της Ιταλίας από 7/5 έως και 12/5/2024. Στα πλαίσια της συνάντησης έξι (6) εκπαιδευτικοί του 18ου Δημοτικού Σχολείου, η κ. Ελένη Πρίτσα (Διευθύντρια), ο κ. Ντανόπουλος Δημήτρης (Υποδιευθυντής), η κ. Παπαλέξη Όλγα (εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ06), η κ. Παπακώστα Αγορή (δασκάλα ΠΕ70), ο κ. Φαλάγγας Μάριος (δάσκαλος ΠΕ70), η κ. Λούπα Ευριδίκη (δασκάλα ΠΕ70), επισκέφθηκαν το INSTITUTO COMPRENSIVO D’AOSTA του Ottaviano, συμμετέχοντας σε μία σειρά από επιμορφωτικά προγράμματα και εργαστήρια, αλλά και πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Στη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, μαθητές και μαθήτριες των Ε΄και ΣΤ΄ τάξεων με τους/τις εκπαιδευτικούς τους συνεργάστηκαν με τους Ιταλούς μαθητές / τις Ιταλίδες μαθήτριες και εκπαιδευτικούς, μέσω της Ευρωπαϊκής πλατφόρμας συνεργασίας Σχολείων (ESEP / Twinspace), σε δραστηριότητες με θέμα τη συμπερίληψη. Πιο συγκεκριμένα: συνεργατική δημιουργία παραμυθιών, στίχων, συνεργατική σύνθεση μουσικής, κατασκευές και αισθητικές παρεμβάσεις στην αυλή και τα σχολικά κτήρια, καινοτόμες τεχνικές συμπερίληψης κ.ά.
“Διαβάζω & Αλλάζω”
Τρίτη 23 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου. Η ημέρα επιλέχθηκε από την UNESCO και είναι αφιερωμένη σε δύο μεγάλους δημιουργούς της παγκόσμιας λογοτεχνίας που «έφυγαν» την ίδια ημέρα (23 Απριλίου 1616) από τη ζωή: τους Ουίλιαμ Σαίξπηρ και Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Η Ένωση Ελληνικού Βιβλίου καθιέρωσε και στην Ελλάδα την 23η Απριλίου ως Ημέρα Βιβλίου, με κεντρικό μήνυμα «διαβάζω & αλλάζω».
Στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας, διανύσαμε Εβδομάδα Βιβλίου, καθώς καλέσαμε παιδιά και γονείς να χαρίσουν ένα σχετικά πρόσφατης έκδοσης βιβλίο, που έχουν στο σπίτι τους, για τη Βιβλιοθήκη του Σχολείου μας, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει από τον Σεπτέμβριο με μια πλουσιότερη συλλογή.
Τα παιδιά φέρανε βιβλία και σε μια παραλλαγή του εθίμου της Βαρκελόνης για την Ημέρα του Αγίου Γεωργίου* ανταλλάξανε βιβλία και φύγανε για τις πασχαλινές τους διακοπές με ένα βιβλίο δανεικό στο χέρι για να περάσουν μαζί του κάποιες μέρες και να το επιστρέψουν, όταν ξαναέρθουν στο σχολείο, έχοντας τη δυνατότητα να μοιραστούνε σκέψεις, εντυπώσεις γι’ αυτό και να το προτείνουν ή όχι στους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους: Τα βιβλία είναι για να (μας) ταξιδεύουν. Ελευθερώστε τα!
————-
* Στην Καταλονία, την ημέρα του πολιούχου της Αγίου Γεωργίου, εορτάζεται η Μέρα των Βιβλίων και των Ρόδων. Με το σύνθημα «Ένα τριαντάφυλλο για την αγάπη, ένα βιβλίο για πάντα», ο άνδρας θα χαρίσει στην αγαπημένη του ένα τριαντάφυλλο κι αυτή θα του το ανταποδώσει με ένα βιβλίο. Στο επίκεντρο των εκδηλώσεων, ο περίφημος δρόμος της Βαρκελώνης «Λα Ράμπλα», η πιο ζωντανή γωνιά της πόλης, «ο μόνος δρόμος, που δεν ήθελα να τελείωνε ποτέ», όπως είχε πει κάποτε ο Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα. Εκτιμάται ότι μόνο την ημέρα αυτή διακινούνται στην Βαρκελώνη 500.000 βιβλία και 4 εκατομμύρια τριαντάφυλλα.
Ημέρα της Γης
Ημέρα γης χθες και τα παιδιά μας του Ε1 τμήματος με τη δασκάλα τους κ. Ευριδίκη Λούπα και της Γ’ τάξης με την εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας κ. Όλγα Παπαλέξη ερεύνησαν,συζήτησαν και κατασκεύασαν μηνύματα για την προστασία της φύσης!! Ας ελπίσουμε ότι αυτή η νέα γενιά θα εκπαιδευτεί και θα υλοποιήσει τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας περισσότερο από τη δικιά μας!!
Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου
Φύση & Αθλητισμός σήμερα!
Σε προλάβαμε βροχή!
Το σημερινό μας πρόγραμμα, Παρασκευή 19 Απριλίου 2024, περιείχε αθλητισμό και φύση ή/και αθλητισμό στη φύση:
Οι A’ & Δ’ τάξεις βρέθηκαν στον Βοτανικό Κήπο του Νεοχωρίου, όπου παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα, καθώς και στο γήπεδο Καλυβίων Πεζούλας στη Λίμνη Πλαστήρα.
Οι υπόλοιπες που μείναν στην πόλη (Β’, Γ’, Ε’ Στ’) βρέθηκαν στο Δημοτικό Αθλητικό Στάδιο της πόλης, όπου γίνονταν μαθητικοί αγώνες στίβου, καθώς και απόλαυσαν το παιχνίδι στο Αθλητικό Πάρκο.
“Ημέρα αφιερωμένη στο άθλημα του τένις”
Περάσαμε υπέροχα σήμερα, όπως και κάθε ημέρα άλλωστε στο Σχολείο μας που μαθαίνουμε πάντα και κάτι καινούργιο!! Σήμερα, ανάμεσα στα άλλα, μάθαμε στην πράξη τα μυστικά του τένις!! Το προαύλιο γέμισε κιτρινοπράσινα μπαλάκια από τα κατορθώματα των μικρών τενιστών που με την καθοδήγηση των δύο εξειδικευμένων καθηγητών Φυσικής Αγωγής, με άδεια εισόδου από το Υπουργείο Παιδείας, φέρνουν το άθλημα και τη γνώση του μέσα στα Σχολεία!
“Let’s do it Greece”
Στην εβδομάδα 8/4 έως 12/4 που διανύουμε, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετέχουμε στην εθελοντική δράση “Let’s do it Greece” . Με προφύλαξη γάντια μιας χρήσης,γεμίζουμε σακούλες με σκουπίδια, καθαρίζοντας τον περιβάλλοντα χώρο του Σχολείου μας! Έτσι μαθαίνουμε στην πράξη ότι ο εθελοντισμός είναι μια πράξη που ευνοεί ολόκληρη την κοινωνία και τους εαυτούς μας, καθώς επίσης ότι ο σεβασμός στο περιβάλλον είναι μια ενέργεια που πρέπει όλοι οι άνθρωποι να υιοθετήσουμε ώστε να διατηρήσουμε τον πλανήτη μας υγιή!!
Bιβλία: δώρα αγάπης
Η συγγραφέας, ποιήτρια και ηθοποιός Μαρινέλλα Βλαχάκη στέλνει από τα Χανιά την αγάπη της στο Σχολείο μας με τη δωρεά πέντε (5) βιβλίων από τη συγγραφική της συλλογή. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τα εξής:
–Η Μηλιά (Εικονογραφημένο παραμύθι, διασκευή του κειμένου του Εμμανουήλ Ροΐδη, συνοδεύεται από CD)
–Μικρός Στο Μεγάλο Κάστρο (αφήγημα βασισμένο στις παιδικές αναμνήσεις του Νίκου Καζαντζάκη / ελληνικά & γαλλικά, συνοδεύεται από CD)
–Σταθούλα, Ράφτρα Εκ Πόντου (θεατρικός μονόλογος)
–Θα Σου Μιλώ Ώσπου Να Φέξει (θεατρικό μονόπρακτο)
–Ως Κάτω Στο Βυθό (ποιητική συλλογή)
Το Σχολείο μας την ευχαριστεί και ελπίζει κάποια στιγμή να γιορτάσουμε παρέα της μια επόμενη Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου!
Τρίτη ημέρας επίσκεψης εκπαιδευτικών από την Ιταλία
Erasmus+ 2η διακρατική συνάντηση
Τρίτη και τελευταία ημέρα στο Σχολείο μας οι Ιταλίδες συνεργάτιδες στο Σχέδιο Erasmus+ KA 210.
Μια γεμάτη ημέρα στο Σχολείο μας με εκπαιδευτικά εργαστήρια, χορούς και τραγούδια! Μια ημέρα γιορτής!
Ξεκινήσαμε με ένα εργαστήριο αναρρίχησης σε συνεργασία με το Γυμναστήριο 9 degrees Με τη γνώση και τη βοήθεια των ειδικών καθηγητών Φυσικής Αγωγής κ. Αλεξάνδρας Μπρούπη και κ. Γιώργου Χαλιμούρδα, ομάδες παιδιών και εκπαιδευτικοί, συμμετείχαμε σε ένα πρόγραμμα, μια καινοτόμο πρόταση αναρρίχησης -συμπερίληψης. Η αναρρίχηση είναι ένα άθλημα, το οποίο είναι συμπεριληπτικό και μπορεί να ενσωματώσει παιδιά κ ενήλικες με κάθε είδους αναπηρία, νοητική, ψυχική ή κινητική .
Έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στο επίπεδο του κάθε παιδιού , καθώς υπάρχουν διαφορετικές διαδρομές επάνω στους τοίχους αναρρίχησης , με μεγαλύτερα ή μικρότερα πιασίματα , αλλά και διαφορετικές κλίσεις σε κάθε τοίχο.
Αναπτύσσει πληθώρα δεξιοτήτων, αυξάνει τη συγκέντρωση και ρυθμίζει τα επίπεδα διέγερσης κάθε παιδιού. Έτσι, αφού τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τους χώρους της πίστας αναρρίχησης, πραγματοποιήθηκαν παιχνίδια συμπερίληψης και αποδοχής. Η αναρρίχηση έχει την δυνατότητα να προσαρμόζεται στις ικανότητες του κάθε παιδιού , οπότε όλα τα παιδιά αυξάνουν το αίσθημα της αυτοπεποίθησης τους και νιώθουν μέρος του συνόλου. Μια καινοτόμος πρόταση που σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων ,γίνεται σκέψη ένταξης στον σχολικό μας εξοπλισμό! Στη συνέχεια οι μαθητές των Ε και Στ τάξεων συνεργάστηκαν με τις Ιταλίδες εκπαιδευτικούς και δημιούργησαν μια ομαδική αφίσα με λέξεις σε ελληνικά, ιταλικά και αγγλικά σχετικές με τη συμπερίληψη ! Τραγούδια από τη χορωδία μας στη συνέχεια σε διδασκαλία της μουσικού του Σχολείου κ. Ρίτσας Τσουκαλά όπου τα παιδιά εκτός από παραδοσιακά τραγούδια του τόπου μας ,τραγούδησαν σε άπταιστα Ιταλικά το ” Bella ciao”!! Παραδοσιακοί χοροί στη συνέχεια από διάφορες γωνιές της Ελλάδας σε διδασκαλία του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής κ. Δημήτρη Λέτσιου και όλοι μαζί μαθητές, εκπαιδευτικοί και οι Φιλοξενούμενες μας, πιάστηκαν σένα μεγάλο κύκλο! Ελληνική κουζίνα σ’ ένα μεγάλο μπουφέ που προετοιμάστηκε με αγάπη και φροντίδα από τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου! Στη συνέχεια δώσαμε μορφή στο λογότυπο μας! Τη δική μας εκδοχή της Πίπη της Φακιδομύτης! Μια Πίπη αλλιώτικη ! Με στοιχεία από τις δύο πόλεις : Καρδίτσα και Ottaviano .Με τα χρώματα των ποδοσφαιρικών ομάδων και στοιχεία των δύο πόλεων: Παγώνια, ποδήλατο, ελιά από την Καρδίτσα, λόφοι , αμπέλια, λεμονιές από το Ottaviano. Με τη γνώση και τη βοήθεια της θεατρολόγου κ. Δήμητρας Γιοβάνη με εξειδίκευση στην κούκλα του κουκλοθέατρου, η Πίπη πήρε μορφή! Εκπαιδευτικοί και μαθητές σε ένα εργαστήριο κατασκευής κούκλας . Η μία θα ταξιδέψει στα παιδιά του Ottaviano και η άλλη ως μασκότ του Σχολείου μας, θα μας θυμίζει τις όμορφες στιγμές και τα όσα μάθαμε μέσα από την υλοποίηση του Σχεδίου Erasmus! Η ημέρα έληξε με την ανταλλαγή αναμνηστικών και των βεβαιώσεων συμμετοχής έως το βραδινό γλέντι αποχαιρετισμού!! Ευχαριστούμε Erasmus+!!


















































