Εργαστήρια Δεξιοτήτων : 1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ «Οι ντέντεκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό»

Τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο ασχοληθήκαμε με το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο: οι ντέντεκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό!

Ο ντέντεκτιβ Βανς χρειάζεται τη βοήθεια μας.

ο βανς

ο κύριος Βανς

Τα παιδιά του αρρώστησαν από τις ανθυγιεινές τροφές και την καθιστική ζωή και μας ζήτησε να ανακαλύψουμε το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό. Κάθε εβδομάδα μας στέλνει ένα γρίφο και μας ζητάει να βρούμε την λύση …

IMG 4322

 

Εργαστήριο 1ο: Οι ντετέκτιβ της διατροφής και άσκησης γνωρίζονται και προετοιμάζονται…

Ο ντέντεκτιβ Βανς μας ανακοινώνει το πρόβλημα του και ζητάει την βοήθεια μας. Δώσαμε τα χέρια μας και υποσχεθήκαμε να τον βοηθήσουμε.

IMG 4327

Έπειτα κάνοντας καταιγισμό ιδεών καταγράφουμε και φτιάχνουμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες των παιδιών  για το πως θα τον βοηθήσουμε. IMG 4149

Οι μαθητές κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής. Εναλλαγή ρυθμών με παραγγέλματα που παραπέμπουν στη φυσική  δραστηριότητα και στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε κουρασμένοι από την αναζήτηση στοιχείων», «έχουμε φάει καλό πρωινό,  περπατάμε με μικρά και γρήγορα βήματα», «είμαστε νηστικοί, περπατάμε αργά.

8EAB292D F67C 40E6 81FE 2408305F913D47A1585D 5053 4F8D A5D8 EF597CDBC8064FFF007C 5148 4403 877A 55E7D0DABB8E   δεξιοτητες κινηση

Στον κύκλο γίνεται συζήτηση εστιάζοντας στο γεγονός ότι η σωστή διατροφή παρέχει «καύσιμα», για να λειτουργήσουμε.

Ακόμη, ζωγράφισαν ένα πιάτο με  τις τροφές που τρώνε το μεσημέρι και το παρουσίασαν στην ολομέλεια.

IMG 4330

Όπως  σε κάθε εργαστήριο κερδίσαμε το φρούτο μετάλλιο μας μόλις φάγαμε το φρούτο μας την ώρα του δεκατιανού.
B849DF27 64C7 425C BA9B 9E219C465810      φρουτομεταλλια

Στο σπίτι δόθηκε ένα εβδομαδιαίο  ημερολόγιο καταγραφής τροφών.

 

Εργαστήριο 2ο: Οι ντετέκτιβ  ανακαλύπτουν την πυραμίδα της άσκησης…

Ο ντέντεκτιβ Βανς μας έστειλε τον 1ο γρίφο «Ψάξτε για μια πυραμίδα που δεν αφορά τη διατροφή, αλλά είναι εξίσου  σημαντική. Ποια είναι;»

Αρχικά, παίξαμε κυνήγι θησαυρού και ανακαλύψαμε την πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας.

IMG 4213IMG 4211
Έπειτα ζωγραφίσαμε δραστηριότητες που αυξάνουν την φυσική δραστηριότητα και δραστηριότητες που την μειώνουν.

IMG 4216IMG 4217IMG 4220IMG 4218

πού μας βοηθάει η άσκηση;

στην καρδιά

στη λειτουργία της καρδιάς

στα κόκαλα

στα κόκαλα

στους μυες

στους μύες

σε όλο το σωμα

σε όλο το σώμα

Δόθηκε στο σπίτι ημερολόγιο καταγραφής εβδομαδιαίας δραστηριότητας και έγινε Αποδελτίωση του φύλλου εργασίας φυσικής δραστηριότητας των  μαθητών/τριων στην ολομέλεια της τάξης.

1B4F0CD4 CC57 4932 B9A1 C6201A3AC8AC   καταγραφή

Στο τέλος του εργαστηρίου λάβαμε  το πρώτο γράμμα το Υ για  την επίλυση του πρώτου γρίφου.

Εργαστήριο 3ο: Οι Ντετέκτιβ ανακαλύπτουν τα οφέλη της  άσκησης…

Ο ντέντεκτιβ Βανς μας έστειλε και τον 2ο γρίφο:  “Αναζητήστε σε τι χρησιμεύει η άσκηση, ποια τα οφέλη της και καταγράψτε  τα”

Οι μαθητές προετοιμάζουν ερωτήσεις που θα ήθελαν να κάνουν σε ένα γυμναστή για να του πάρουν μια συνέντευξη.

IMG 4279
Μάθαμε για τα οφέλη της άσκησης μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και έπειτα ζωγραφίσαμε αυτό που σας έκανε περισσότερο εντύπωση και φτιάξαμε ένα ψηφιακό βιβλίο.
Για το τέλος αφήσαμε τα  μουσικοκινητικά παιχνίδια με το πιο αγαπημένο να είναι  μια παραλλαγή από τις μουσικές καρέκλες, όπου μόλις έκλεινε η μουσική τα παιδιά έπαιρναν την πόζα που τους έδειχνε η κάρτα πάνω στην καρέκλα….7D0A85F6 DA80 4AF4 B73E E57B5C40CA0F

Αφού έλυσαν και αυτό τον γρίφο έλαβαν και το επόμενο γράμμα της αποστολής το γράμμα Γ…..

Εργαστήριο 4ο: Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν την πυραμίδα της διατροφής και τις ομάδες των τροφών

3ος γρίφος «Είναι ψηλή, έχει πολλές χρωματιστές ομάδες και δε βρίσκεται στην Αίγυπτο αλλά στη διατροφή. Τι είναι;»

Οι μαθητές συνθέτουν στην επιδαπέδια πυραμίδα τις ομάδες τροφίμων που συναντάμε στην διατροφική πυραμίδα.

IMG 4464

Οι μαθητές χωρίζονται σε πέντε ομάδες. Η κάθε  ομάδα (δημητριακά, φρούτα-λαχανικά, γαλακτοκομικά, κρεατικά, γλυκά) βρίσκει τρόφιμα από το μπακάλικο της τάξης. Συνθέτουν την πυραμίδα και στην  ολομέλεια κάθε ομάδα παρουσιάζει την πυραμίδα της.

 

IMG 4473 IMG 4474 IMG 4476 IMG 4479 IMG 4478 IMG 4477 0 02 05 894e9a927fa28719b1149355f90e719f8e526b850716a1cb26fc21407c934825 66b9d87c7ea61d5d0 02 05 7881ff51a734fc571a06622a531cd953b8c2077ccf372e3654f72a7b4fe0965d 54b34aaaf84ba8cb0 02 05 33170359cae5f909ccaf60c542ceb32a3fae2a37ba32f09c0ac9198f5afbb64c 4de61d8fbef93d8a

παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και την συνέντευξη μιας διατροφολόγου που μιλούσε για την αξία του πρωινού γεύματος.
IMG 4465

έπειτα παίξαμε παιχνίδια ομαδοποίησης στο τάμπλετ με τις ομάδες τροφίμων και την πυραμίδα της διατροφής από το φωτό δεντρο.
IMG 4472

φάγαμε φρέσκια και δροσερή φρουτοσαλάτα  φρουτοσαλατα 1    φρουτοσαλατα 2

λύση γρίφου και το γράμμα Ε

 

 

 

Εργαστήριο 5ο: Οι ντεντέκτιβ μαγειρεύουν υγιεινά

Ο κύριος Βανς μας χαιρέτησε και μας έδωσε μια αποστολή, να φτιάξουμε ένα κολατσιό εποχής, χρωματιστό και να του στείλουμε τη συνταγή…, ωραία, βγάλαμε όλοι τα φρούτα μας  φροτα 1  φρουτα 2 , τα χωρίσαμε σε ομάδες, τα αναγνωρίσαμε και τα μετρήσαμε, τα καθαρίσαμε

φρουτα 3  φρουτα 4 και φτιάξαμε δροσερά, γεμάτα βιταμίνες φρουτοσουβλάκια…  σουβλακια 1  σουβλακια 2  σουβλακια 3 IMG 4565 IMG 4567 σουβλακια 4

καταγράψαμε τη συνταγή όλοι μαζί και τα παιδιά ζωγράφισαν τα συστατικά της, φυσικά τη

στείσουβλακια 5λαμε, μέσα από τον Η/Υ μας, στον κύριο Βανς για να τον βοηθήσουμε να φτιάξει κι αυτός για τα παιδιά του…  συνταγη IMG 4553

στο τέλος λύσαμε το γρίφο και μας έδωσε το γράμμα Ι, το γράψαμε στο αντίστοιχο κουτάκι κι όλο πλησιάζουμε στη λύση…

 

Εργαστήριο 6ο: Οι ντετέκτιβ επιλύουν προβλήματα διατροφή

5ος γρίφος : «Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται μόνο με γλυκά, χάμπουργκερ, τηγανιτές πατάτες, αναψυκτικά και δε γυμνάζονται; Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται μόνο με φρούτα και λαχανικά; Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται με γλυκά, χάμπουργκερ, αναψυκτικά και κάνουν ποδήλατο καθημερινά; Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται υγιεινά (γάλα, κρέας, σαλάτα, ψωμί κ.λπ.) και κάνουν και ποδήλατο καθημερινά;

Ο ντετέκτιβ Βανς στέλνει μήνυμα στους/στις μαθητές/μαθήτριες όπου τους μεταφέρει κάποιες ερωτήσεις των παιδιών του, ζητά απαντήσεις και τους δίνει ένα στοιχείο…Οι μαθητές /μαθήτριες χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να διερευνήσει ένα σενάριο με βάση σχετικό φύλλο εργασίας στην προσομοίωση.Μέσω πειραματισμού καταλήγουν σε συμπεράσματα σχετικά με το τι συμβαίνει αν τρέφομαι μόνο με ανθυγιεινές τροφές, αν τρέφομαι υγιεινά αλλά δεν ασκούμαι καθόλου, αν τρέφομαι μόνο με μια ομάδα τροφών, αν τρέφομαι υγιεινά και ασκούμαι.IMG 4778

 

Οι μαθητές/τριες βρίσκονται σε κύκλο στην ολομέλεια. Το καλάθι του ντετεκτιβ με εικόνες τροφίμων περνά από χέρι σε χέρι με συνοδεία μουσικής. Μόλις σταματήσει το παιδί που κρατά το καπέλο τραβά μια κάρτα και ανάλογα με το τι εικονίζει αναφέρει αν αυτή η τροφή κάνει καλό στην υγεία ή όχι. 

7103DEEE 8B05 4BB7 AE2B EB9446AA7837                   66EB0CDC 6626 4F89 AEF6 2F5AC1A4BB12

εμείς πήραμε από το καλαθάκι τυχαία τις κάρτες με τις τροφές, με συνοδεία μουσικής, τις αναγνωρίσαμε και τις χωρίσαμε σε Υγιεινές και ανθυγιεινές  κ 1  κ 2  κ 3

 στο τέλος λαμβάνουν το πέμπτο γράμμα, το Α, για την επίλυση του πέμπτου γρίφο.

Εργαστήριο 7ο: Οι ντετέκτιβ κατασκευάζουν – Κριτικός αναστοχασμός

Αφού παρουσιάσαμε τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη για τη διατροφή και την άσκηση χρησιμοποιήσαμε την ρουτίνα σκέψης «Τότε νόμισα-Τώρα ξέρω» οι μαθητές/μαθήτριες διατυπώνουν τις νέες γνώσεις και προβαίνουν σε συγκρίσεις. 

IMG 4857

Έπειτα, δημιουργήσαμε και παίξαμε το δικό μας επιτραπέζιο της υγιεινής διατροφής και το διασκεδάσαμε πολύ….

IMG 4858 IMG 4859 IMG 4860

Π 1 Π 2 Π 3 Π 4  μπροστά-πίσω από την αρχή μέχρι το τέλος: “Φιδάκι διατροφής”

Τέλος, συμπληρώσαμε τα γράμματα των γρίφων στο φύλλο εργασίας και ανακαλύψαμε το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό, το οποίο είναι:

η ΥΓΕΙΑ…

IMG 4867

Aνατρέξαμε στις παλιές μας εργασίες από το portfolioIMG 4871 2,  πήραμε τα μετάλλια μας ως Ντέντεκτιβ  και αποχαιρετήσαμε τον Ντέντεκτιβ Βανς……,μάθαμε πολλά και χρήσιμα, απολαύσαμε το ταξίδι της διατροφής και της άσκησης και ελπίζουμε να βάλαμε ένα λιθαράκι στις διατροφικές συνήθειες και το ΕΥ ΖΗΝ των μαθητών μας!!!

ΤΕΛΟΣ Α΄ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ