Στα πλαίσια του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων και εφόσον είχαμε μιλήσει για το εσωτερικό της γης ασχοληθήκαμε με τα ηφαίστεια. Για να κατανοήσουν τα παιδιά πώς γίνεται μια έκρηξη, αλλά και τις συνέπειες για τους κατοίκους της περιοχής όπου βρίσκεται, προσομοιώσαμε την έκρηξη ενός ηφαιστείου. Αφού φτιάξαμε με τα παιδιά την μακέτα με υλικά της τάξης τοποθετήσαμε το ηφαίστειο στη μέση.
Με ξύδι, νερό, υγρό πιάτων και κόκκινο χρώμα το ηφαίστειο “εξερράγη”. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με όλη τη διαδικασία.
Και μία προσέγγιση του θέματος από το άλλο τμήμα με την κατασκευή της μακέτας από τα παιδιά και την πραγματοποίηση του πειράματος στην αυλή
Παίξαμε σχετικά με το θέμα κινητικά παιχνίδια : «Το ηφαίστειο κοιμάται».
Ένα παιδί ηφαίστειο κρατάει καλάθι με μπαλάκια. Τα υπόλοιπα γυρίζουν γύρω του τραγουδώντας το τραγούδι
Π: το ηφαίστειο κοιμάται, δεν ξυπνά δεν ξυπνά
Η: θα ξυπνήσω θα ξυπνήσω
Π: δεν ξυπνά, δεν ξυπνά
Η: και τη λάβα μου θα ρίξω
Τότε το παιδί- ηφαίστειο πετάει ψηλά τα μπαλάκια και τα υπόλοιπα τρέχουν να τα πιάσουν και να τα ξαναβάλουν στο καλάθι .
Κινητικό παιχνίδι με στόχο την ανασύνθεση της λέξης “ηφαίστειο”. Μέσα σε στεφάνια έχουμε τοποθετήσει τα γράμματα της λέξης “ηφαίστειο”. Έχουμε κάνει ήδη τη σύνθεση της λέξης στην παρεούλα. Σκορπάμε τα στεφάνια και μέσα στο καθένα τοποθετούμε από ένα γράμμα της λέξης. Κάθε παιδί είναι και ένα γράμμα. Όσο παίζει η μουσική χορεύουν και μόλις σταματήσει βρίσκουν τα στεφάνια με το γράμμα τους. Όταν τελειώσει η μουσική παίρνουν τα γράμματα και προσπαθούν να ανασυνθέσουν τη λέξη.
Δραματοποίηση του τραγουδιού “Η χελώνα του σεισμού”. Δύο παιδιά χελωνάκια δίνουν τις οδηγίες (σκύψου, καλύψου, κρατήσου) και τα υπόλοιπα παιδιά ακολουθούν.
Κατασκευάσαμε Ηφαίστεια με τέμπερα και καλαμάκι όπου τα παιδιά δημιούργησαν τη λάβα φυσώντας και ανακατεύοντας τα χρώματα (το κάθε παιδί είχε το δικό του καλαμάκι για λόγους υγιεινής)