Το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων εντάσσεται στη θεματική ενότητα «Ζω Καλύτερα-Ευ Ζην» και συγκεκριμένα στην επιμέρους υποενότητα «Οδική Ασφάλεια». Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα ,οι πεζοί και οι ποδηλάτες, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
Στην αρχή του εργαστηρίου διαβάσαμε το παραμύθι “Η περιπέτεια της μικρής Κατόνης” και δώσαμε έμφαση στον τρόπο με τον οποίο διασχίζουμε με ασφάλεια μια διάβαση πεζών.
Μάθαμε τους τέσσερις κανόνες της Κατόνης (περιμένω στο πεζοδρόμιο, ακούω προσεκτικά, κοιτάζω αριστερά, δεξιά, αριστερά και τέλος διασχίζω προσεκτικά τον δρόμο), τους παίξαμε με τη βοήθεια μιας αυτοσχέδιας διάβασης και στη συνέχεια τους ζωγραφίσαμε σε ομάδες.
Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο “Πώς διασχίζουμε το δρόμο” και εντοπίσαμε τα λάθη που έκανε ο ήρωας της ιστορίας. Με αφορμή τον δεύτερο κανόνα της Κατόνης, ότι πρέπει να ακούμε προσεκτικά στο δρόμο, παίξαμε δύο παιχνίδια: ακούσαμε ήχους από διάφορα οχήματα και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε σε ποιο όχημα αντιστοιχούν και στη συνέχεια τα παιδιά σε ζευγάρια ή μόνα τους με δεμένα τα μάτια προσπάθησαν να εντοπίσουν τον ήχο από ένα μουσικό όργανο και να κινηθούν προς αυτό.
Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στους φωτεινούς σηματοδότες που μας βοηθούν να διασχίσουμε δρόμους με μεγάλη κυκλοφορία και γνωρίσαμε καλύτερα τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη. Ακούσαμε το τραγούδι των Burger Project “Πρασινούλης και Κοκκινούλης“, και παίξαμε ένα παιχνίδι: με τον Σταμάτη ή τον Κοκκινούλη σταματώ, με τον Γρηγόρη ή Πρασινούλη περπατώ.
Τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους φανάρια πεζών….
και παίξαμε πολλά παιχνίδια ρόλων στην τάξη και στην αυλή με τα παιδιά να αναλαμβάνουν το ρόλο του πεζού, του οδηγού ή του ρυθμιστή του φαναριού.
Μάθαμε ακόμη για το επάγγελμα του τροχονόμου και για τη σημασία του στη ρύθμιση της κυκλοφορίας και αναφερθήκαμε ιδιαίτερα στον σχολικό τροχονόμο, που θα βρίσκεται κάθε πρωί έξω από το σχολείο των παιδιών που σε λίγο καιρό θα πάνε στο δημοτικό. Με ένα γιλέκο ασφαλείας και μια πινακίδα STOP παίξαμε κι εμείς τον σχολικό τροχονόμο: τα παιδιά μοιράστηκαν σε πεζούς και σε αυτοκίνητα και ένα παιδί-τροχονόμος ρύθμιζε την κυκλοφορία.
Παρατηρήσαμε τα σημαντικότερα και πιο συνήθη σήματα του ΚΟΚ και στη συνέχεια τα ταξινομήσαμε ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν: προειδοποιητικά, απαγορευτικά και ενημερωτικά. Στο τέλος φτιάξαμε τα δικά μας σήματα οδικής κυκλοφορίας.
Φτιάξαμε χάρτη της γειτονιάς μας, κατασκευάσουμε μακέτα και παίξαμε με αυτή.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας” και συζητήσαμε τους κανόνες ασφαλούς κυκλοφορίας με το ποδήλατο μας. Ο Κωστάκης πήρε δώρο για τα γενέθλιά του ένα μαγικό ποδήλατο. Ένα ποδήλατο που μιλάει… Κάθε φορά λοιπόν του θυμίζει τι πρέπει να κάνει για να ξεκινήσει τη βόλτα του, διαφορετικά δεν παίρνει μπρος! Τι πρέπει να φοράμε πάντα όταν κυκλοφορούμε με το ποδήλατο? Κράνος, επιγονατίδες και επιαγκονίδες.
Μάθαμε για την ιστορία του ποδηλάτου μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγαράκια και αφού είδαμε τους χρυσούς κανόνες του ποδηλάτη ζωγράφισαν από έναν και φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα με τίτλο “Οι χρυσοί κανόνες του ποδηλάτη”
Τέλος, κατασκευάσαμε τον δικό μας ποδηλάτη
καθώς και χειροτεχνία με το αυτοκινητάκι μας στο δρόμο με γλωσσοπίεστρο και χάρτινο πιάτο