Καθώς πλησιάζει η μεγάλη γιορτή της χριστιανοσύνης, το Πάσχα, ξεκινήσαμε να μιλάμε γι’ αυτό εξερευνώντας αρχικά τις γνώσεις των παιδιών γύρω απ’ αυτό. Αφού τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις τους σχετικά με το τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη Πάσχα (αυγά, λαγός, ανάσταση, σταύρωση, κ.λπ.) διαβάσαμε το βιβλίο “Η ιστορία του Πάσχα”.
Στη συνέχεια συζητήσαμε για τη Μεγάλη εβδομάδα. Γιατί λέγεται έτσι; Τι σημαίνει η κάθε μέρα; Ακολούθησε επίδειξη εικόνων με κάθε μέρα της Μ. Εβδομάδας. Αφού τις παρατηρήσαμε συζητήσαμε για το τι βλέπουμε και τι μας δείχνουν.
Μάθαμε το παραδοσιακό ποίημα: “Μ. Δευτέρα ο Χριστός στη μαχαίρα, Μ. Τρίτη ο Χριστός εκρίθη, Μ. Τετράδη ο Χριστός στον Άδη, Μ. Πέφτη ο Χριστός επαιδεύθη, Μ. Παρασκευή ο Χριστός στο καρφί, Μ. Σάββατο ο Χριστός στο θάνατο, Μ. Κυριακή τρώμε το ψητό αρνί”. Τα παιδιά πήραν τις εικόνες και τις τοποθέτησαν στη σωστή χρονολογική σειρά. Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν ατομικά μια μέρα της Μ. Εβδομάδας που τους έκανε εντύπωση.
Ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας προς τη Μ. Εβδομάδα μιλώντας για το Σάββατο του Λάζαρου. Μάθαμε την ιστορία, τα ήθη και τα έθιμα που έχουν επικρατήσει γι’ αυτή μέρα, τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λάζαρου, φτιάξαμε τα παραδοσιακά Λαζαράκια, παίξαμε κουκλοθέατρο την ανάσταση του Λαζάρου και δραματοποιήσαμε το έθιμο με τις Λαζαρίνες.
Αφού διαβάσαμε την ιστορία του Μυστικού Δείπνου και γνωρίσαμε τους μαθητές του Ιησού, φτιάξαμε τον δικό μας από χαρτόνι.
Με τη μέθοδο του καφέ ζωγραφίσαμε τον Νυμφίο
Με αφορμή το γεγονός της σταύρωσης φτιάξαμε με την τεχνική του στένσιλ και τέμπερες τον Γολγοθά και τον εσταυρωμένο. Ακόμη διαβάσαμε την ιστορία της παπαρούνας και του κοκκινολαίμη από το βιβλίο “Πάσχα στο χωριό των ιστοριών” και την εικονογραφήσαμε.
Μιλήσαμε για τα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας και φτιάξαμε το δικό μας βιβλιαράκι του Πάσχα, ιδέα που βρήκαμε εδώ.
Για να διακοσμήσουμε την τάξη μας ετοιμάσαμε χρωματιστά αυγά από χαρτί και κοτούλες μπαλαρίνες.
Ετοιμάσαμε πασχαλινές ευχετήριες κάρτες και χρωματίσαμε αυγοθήκες για να φτιάξουμε τα πασχαλινά μας καλαθάκια.
Μέσα στα καλαθάκια μας τοποθετήσαμε αληθινά αυγά που βάψαμε…
…αλλά και σοκολατένια που βρήκαμε στην αυλή, όταν παίξαμε πασχαλινό κυνήγι θησαυρού!
Στο 1ο τμήμα χωριστήκαμε σε ομάδες και παίξαμε κυνήγι αυγού με χάρτινα αυγά. Στη συνέχεια τα παιδιά καταμέτρησαν στην τάξη τα αυγά τους και ανέδειξαν τη νικήτρια ομάδα.
Στολίσαμε τα βαμμένα κόκκινα αυγά μας ωστε να γίνουν πασχαλίτσες και πουλάκια ενώ στη συνέχεια τα τοποθετήαμε στα καλαθάκια μας.
Στην αυλή αλλά και στη τάξη, παίξαμε ακόμη κουταλοδρομίες με αυγά. Όποιος του έπεφτε το αυγό γινόταν ομελέτα και έχανε. Νικητής αυτός που καταφέρνει να μην του πέσει το αυγό!!
Πόσο όμορφα όλα! Συγχαρητήρια στις εκπαιδευτικούς! Να είστε πάντα τόσο δημιουργικές!