Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας 17ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.
Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.
Με περηφάνεια πραγματοποιήσαμε και φέτος εορταστικές εκδηλώσεις στο νηπιαγωγείο μας ,για να τιμήσουμε την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Οι μικροί μας μαθητές απήγγειλαν ποιήματα, τραγούδησαν επίκαιρα τραγούδια για την ειρήνη και τους αγωνιστές, έκαναν παρέλαση στον αύλειο χώρο κρατώντας με καμάρι την ελληνική σημαία και έψαλαν δυνατά τον εθνικό μας ύμνο.
Με αφορμή τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 αλλά και του Πολιούχου της πόλης μας Αγίου Δημητρίου, προχωρήσαμε στην πραγματοποίηση δραστηριοτήτων και στη δημιουργία όμορφων κατασκευών για να μάθουμε και να τιμήσουμε τα ιστορικά γεγονότα και τους αγωνιστές εκείνης της εποχής .
Φτιάξαμε το Λευκό Πύργο και τον Άγιο Δημήτριο, τον οποίο χρωματίσαμε με νερομπογιές και στολίσαμε με χρυσές ψηφίδες.
Αφηγηθήκαμε ,συζητήσαμε και συνδέσαμε την ιστορία της Γαλάτειας Σουρέλη ” Ο γίγαντας και ο νάνος ” με τα τα ιστορικά γεγονότα του 1940. Στη συνέχεια τη δραματοποιήσαμε και φτιάξαμε φανταράκια από χαρτόνι.
Μιλήσαμε για την πατρίδα μας και τα χαρακτηριστικά της, παρατηρήσαμε τον χάρτη της και σχηματίσαμε τη λέξη ΕΛΛΑΔΑ.
Αναφερθήκαμε στην ελληνική σημαία, συζητήσαμε για τον συμβολισμό της και τοποθετήσαμε κάθε γράμμα στη σωστή του θέση.
Αφού διαβάσαμε την ιστορία ” το κανόνι της Ειρήνης” προχωρήσαμε στην κατασκευή του δικού μας κανονιού . Χρωματίσαμε με τέμπερες χάρτινα ρολά και στη συνέχεια κολλήσαμε σε χαρτί καραμέλες, ντόνατς, λουλούδια, γλειφιτζούρια μιας και το κανόνι μας πετάει μόνο όμορφα πράγματα!!
Δημιουργήσαμε και ομαδικές κατασκευές…
Το δέντρο της Ειρήνης και του Πολέμου. Λέμε ΝΑΙ στην ειρήνη, ΟΧΙ στον πόλεμο
Γυναίκες Ηπειρώτισσες, κατασκευή που αξιοποιήσαμε και ως σκηνικό στη γιορτή μας.
Γνωρίσαμε τον ζωγράφο Paul Klee και τους πίνακες του. Με αφορμή τα έργα “ Το κάστρο του Ήλιου ” , “ Το μονοπάτι ”, “ Ο κήπος ” δημιουργήσαμε μια ιστορία σχετική με τις έννοιες της Ειρήνης και του Πολέμου. Τα παιδιά σε συνεργασία έφτιαξαν το κάστρο με lego, το μονοπάτι με ξύλινα τουβλάκια και αφηγήθηκαν την ιστορία.
Χωρίστηκαν σε δυο ομάδες και φιλοτέχνησαν την Πόλη της Ειρήνης και την Πόλη του Πολέμου.
Ομαδοποιήσαμε εικόνες ειρήνης -πολέμου και φτιάξαμε το σήμα της ειρήνης με κομμάτια από παζλ.
Το περιστέρι της Ειρήνης, εμπνευσμένο από τον πίνακα του PICASSO και κατασκευή Ελληνικής σημαίας με τέμπερες .
Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά για να συνθέσουν το έργο “Στρατιώτες στο βουνό” και όλες οι δημιουργίες τους στόλισαν την τάξη.
Την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου με χαρά επισκεφτήκαμε την Παιδική Βιβλιοθήκη Κηφισιάς του Δήμου Καλαμαριάς . Εκεί μας περίμενε ο υπεύθυνος της βιβλιοθήκης κύριος Νίκος Κεδετσής για να πραγματοποιήσουμε στα πλαίσια των δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας του νηπιαγωγειου μας εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο ”Ανακαλύπτωντας τον κόσμο των βιβλίων”. Γνωρίσαμε το χώρο της βιβλιοθήκης και περιηγηθήκαμε σε αυτόν, επιλέξαμε βιβλία που μας κίνησαν το ενδιαφέρον για να τα διαβάσουμε, συμμετείχαμε σε δράση αφήγησης παραμυθιού και παιχνιδιού που είχε στόχο να αναγνωρίσουμε τίτλους γνωστών βιβλίων ακούγοντας αποσπάσματα και παρατηρώντας χαρακτηριστικές εικόνες που αντιστοιχούν στο περιεχόμενό τους.
Η επίσκεψή στην Παιδική Βιβλιοθήκη Κηφισιάς ήταν μια αφορμή για τα παιδιά να ανακαλύψουν και να ”ταξιδέψουν” με ενθουσιασμό στο μαγικό κόσμο των πολύτιμων βιβλίων. Ευχαριστούμε πολύ τον κύριο Νίκο Κεδετσή για τη ζεστή φιλοξενία και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαμε.
Την Τρίτη 15 Οκτωβρίου επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας η θεατρική ομάδα «ΚΑΡΑΜΠΟΛΑ» για να μας παρουσιάσει την κουκλοθεατρική παράσταση «Η Πετρόσουπα», πλαισιωμένη με παραδοσιακά μουσικά όργανα και χειροποίητες κούκλες. Μια ιστορία που με πολύ χιούμορ και παιχνίδι θίγει θέματα ευαίσθητα και βαθιά ανθρώπινα, τη δύναμη της προσφοράς, της αποδοχής και της αγάπης. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, διασκέδασαν, τραγούδησαν, έπαιξαν με τους ηθοποιούς και τις κούκλες . Το πιο σημαντικό όμως ήταν οτι μέσα από αυτό το παραμύθι για την αλληλεγγύη, συνειδητοποίησαν πόσα πράγματα μπορεί ο καθένας να προσφέρει στους άλλους και πόσα μπορεί να πάρει ως ανταπόδοση…
Στα πλαίσια της 11ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού στις 27/09/2024 με σύνθημα “Αθλούμαστε μαζί – Δίνουμε ποιότητα στη ζωή ” υλοποιήθηκαν στην αυλή του σχολείου μας αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια.Στόχος μας ήταν να αναδειχθεί η σημασία της άθλησης για την πνευματική και σωματική μας υγεία αλλά και η επίδρασή της στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Δόθηκε έμφαση στην καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος και της ευγενούς άμιλλας, στη χαρά της συμμετοχής σε μια κοινή προσπάθεια, στη διασκέδαση και την ευχαρίστηση ώστε τα παιδιά να αγαπήσουν την άσκηση και να την εντάξουν στην καθημερινή ζωή τoυς.
Πραγματοποιήσαμε διαδρομές με πηδηματάκια, ισορροπία, άλματα με εμπόδια, πέρασμα από στεφάνια και από τούνελ.
Μιλήσαμε για τα ολυμπιακά αθλήματα και κάναμε κάποια από αυτά στην αυλή όπως άρση βαρών, μπάσκετ, κωπηλασία.
Στο τέλος επιβραβεύτηκε ο αγώνας των παιδιών και πραγματοποιήθηκε η απονομή μεταλλίων με την υπενθύμιση οτι αληθινή νίκη δεν αποτελεί μόνο η κατάκτηση της πρώτης θέσης αλλά η χαρά της συμμετοχής και της προσπάθειας.
Πρώτη μέρα στο σχολείο και πραγματοποιήθηκε και φέτος ο καθιερωμένος αγιασμός. Ευχόμαστε σε όλους μια όμορφη, χαρούμενη και δημιουργική σχολική χρονιά !!!
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, τις σχετικές δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε στην τάξη και το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα « Μαζεύουμε καπάκια -Χαρίζουμε χαμόγελα» ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του Συλλόγου Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων Ν. Πέλλας και προχωρήσαμε στη συλλογή πλαστικών καπακιών με σκοπό τη διάθεσή τους για την αγορά αναπηρικών αμαξιδίων για συνανθρώπους μας που τα έχουν ανάγκη. Μέσα από τη δράση αυτή τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στα άτομα με αναπηρία και έμπρακτα πήραν ένα σημαντικό μάθημα ανθρωπιάς, αλληλεγγύης , εθελοντισμού αλλά και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης με την ανακύκλωση-επαναχρησιμοποίηση καπακιών για ένα σημαντικό στόχο.
Με χαρά και περηφάνεια λοιπόν συγκεντρώσαμε και παραδώσαμε στον απεσταλμένο υπάλληλο της μεταφορικής εταιρείας τρεις μεγάλες σακούλες . Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς για τη θερμή συμμετοχή τους και σε αυτή τη φιλανθρωπική μας δράση και πολλά συγχαρητήρια στους μικρούς μας μαθητές για το αίσθημα ευθύνης και συνέπειας που επέδειξαν κατά τη συλλογή.
Σας παραθέτουμε την ευχαριστήρια επιστολή του Συλλόγου Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων Ν. Πέλλας προς το νηπιαγωγείο μας και ενδεικτικά κάποιες από τις δραστηριότητες του εκπαιδευτικού μας προγράμματος « Μαζεύουμε καπάκια, χαρίζουμε χαμόγελα»
Όλοι συμβάλλαμε για την επίτευξη αυτού του σημαντικού στόχου
Γνωρίσαμε μέσα από το το βιβλίο « Η Αργυρώ γελάει» την Αργυρώ, ένα κορίτσι που παίζει, γελάει, τραγουδάει, χορεύει, ιππεύει, τσαλαβατουτάει, χαίρεται, λυπάται, θυμώνει και πάνω απ’ όλα κάνει σκανταλιές. Ό,τι κάνει δηλαδή κάθε μικρό παιδί ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας και εθνικότητας. Στο χαρακτήρα και τις συνήθειές της αντικατοπτρίζεται κάθε παιδί που έχουμε γνωρίσει, στην τελευταία εικόνα όμως, που σηματοδοτεί το τέλος της ιστορίας, μαθαίνουμε ότι η Αργυρώ δεν μπορεί να περπατήσει και χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο.
Τα νήπια μέσα από την ιστορία της Αργυρώς αλλά και βιωματικές δραστηριότητες, γνωρίζοντας όλα αυτά που μπορεί να κάνει και βρίσκοντας περισσότερες ομοιότητες μαζί της παρά διαφορές, συνειδητοποίησαν πως τα άτομα με αναπηρία, παρά τις δυσκολιές , μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες της εκφάνσεις της ζωής και με τις ξεχωριστές τους ικανότητες μπορούν να επιτύχουν σημαντικούς στόχους, αξίζοντας και την αποδοχή και το σεβασμό μας.
Είχαμε την χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας το συγγραφέα κύριο Δημήτρη Αντωνίου που μετά από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο. Ο κύριος Αντωνίου μας μίλησε για την καθημερινότητα ενός ατόμου με αναπηρία απαντώντας σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών, τις δυσκολίες και τις προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος δίνοντας όμως το μήνυμα ότι με ισχυρή θέληση, ψυχική δύναμη, επιμονή και υπομονή, αισιοδοξία αλλά και χιούμορ μπορείς να συνεχίζεις να ζεις και να ονειρεύεσαι.
Ήρθε το καλοκαιράκι και μαζί του ολοκληρώθηκε η φετινή σχολική χρονιά. Μια χρονιά όμορφη ,δημιουργική, γεμάτη νέες γνώσεις, εμπειρίες, χαρούμενες στιγμές και συγκινήσεις. Ευχαριστούμε θερμά τους μικρούς μας μαθητές για την απέραντη αγάπη που εισπράξαμε αλλά και όλα όσα δίδαξαν και αυτοί με τη σειρά τους σε εμάς, τους μεγάλους ,με την τρυφερότητα, την αθωότητα και τον αυθορμητισμό που διακρίνει την παιδική τους ηλικία. Ευχαριστούμε θερμά και τους υπέροχους γονείς τους για το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή τους στα σχολικά δρώμενα, τη γόνιμη συνεργασία και την ενεργή συμπαράστασή τους σε ό,τι αφορούσε τα παιδιά και τις ανάγκες του σχολείου.
Την Τρίτη 11 Ιουνίου αποχαιρετήσαμε το σχολείο και τους συμμαθητές μας με μια δροσερή καλοκαιρινή γιορτή με μουσική, χορό, τραγούδια , ποιήματα εμπνευσμένα από τις αξίες που καλλιεργήσαμε και υιοθετήσαμε μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, αξίες που χαρακτήριζαν κάθε δράση της καθημερινής ζωής στο νηπιαγωγείο μας όπως η συνεργασία, η φιλία, ο σεβασμός, η αποδοχή, η ευγένεια, η υπομονή, η ισότητα, η δικαιοσύνη, η προσφορά , ο εθελοντισμός. Επίσης θαυμάσαμε τα ομαδικά έργα των παιδιών και διασκεδάσαμε με ομάδα εμψυχωτών .
Οι προσκλήσεις μας…
Το σκηνικό και η έκθεση με τις ομαδικές εργασίες των παιδιών…
Αναμνηστικές φωτογραφίες των νηπίων με τους γονείς τους.
Καλωσόρισμα, παρουσίαση της γιορτής και ευχές από τις νηπιαγωγούς για καλή πρόοδο αλλά και ένα χαρούμενο και ξεκούραστο καλοκαίρι.
Προνήπια και νήπια μια αγαπημένη παρέα , συνεργάστηκαν ωραία για να παρουσιάσουν όσα μάθαμε στην καλοκαιρινή γιορτή.
Παίξαμε και διασκεδάσαμε μικροί-μεγάλοι στην αυλή με την ομάδα εμψυχωτών.
Στο τέλος κάθε παιδί πήρε και ένα ομαδικό έργο για να θυμάται το νηπιαγωγείο, τους συμμαθητές του αλλά και πόσα όμορφα πράγματα καταφέρνεις με τη συλλογική δουλειά και τη συνεργασία.
Το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων εντάσσεται στη θεματική ενότητα «Ζω Καλύτερα-Ευ Ζην» και συγκεκριμένα στην επιμέρους υποενότητα «Οδική Ασφάλεια». Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα ,οι πεζοί και οι ποδηλάτες, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
Στην αρχή του εργαστηρίου διαβάσαμε το παραμύθι “Η περιπέτεια της μικρής Κατόνης” και δώσαμε έμφαση στον τρόπο με τον οποίο διασχίζουμε με ασφάλεια μια διάβαση πεζών.
Μάθαμε τους τέσσερις κανόνες της Κατόνης (περιμένω στο πεζοδρόμιο, ακούω προσεκτικά, κοιτάζω αριστερά, δεξιά, αριστερά και τέλος διασχίζω προσεκτικά τον δρόμο), τους παίξαμε με τη βοήθεια μιας αυτοσχέδιας διάβασης και στη συνέχεια τους ζωγραφίσαμε σε ομάδες.
Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο “Πώς διασχίζουμε το δρόμο” και εντοπίσαμε τα λάθη που έκανε ο ήρωας της ιστορίας. Με αφορμή τον δεύτερο κανόνα της Κατόνης, ότι πρέπει να ακούμε προσεκτικά στο δρόμο, παίξαμε δύο παιχνίδια: ακούσαμε ήχους από διάφορα οχήματα και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε σε ποιο όχημα αντιστοιχούν και στη συνέχεια τα παιδιά σε ζευγάρια ή μόνα τους με δεμένα τα μάτια προσπάθησαν να εντοπίσουν τον ήχο από ένα μουσικό όργανο και να κινηθούν προς αυτό.
Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στους φωτεινούς σηματοδότες που μας βοηθούν να διασχίσουμε δρόμους με μεγάλη κυκλοφορία και γνωρίσαμε καλύτερα τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη. Ακούσαμε το τραγούδι των Burger Project “Πρασινούλης και Κοκκινούλης“, και παίξαμε ένα παιχνίδι: με τον Σταμάτη ή τον Κοκκινούλη σταματώ, με τον Γρηγόρη ή Πρασινούλη περπατώ.
Τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους φανάρια πεζών….
και παίξαμε πολλά παιχνίδια ρόλων στην τάξη και στην αυλή με τα παιδιά να αναλαμβάνουν το ρόλο του πεζού, του οδηγού ή του ρυθμιστή του φαναριού.
Μάθαμε ακόμη για το επάγγελμα του τροχονόμου και για τη σημασία του στη ρύθμιση της κυκλοφορίας και αναφερθήκαμε ιδιαίτερα στον σχολικό τροχονόμο, που θα βρίσκεται κάθε πρωί έξω από το σχολείο των παιδιών που σε λίγο καιρό θα πάνε στο δημοτικό. Με ένα γιλέκο ασφαλείας και μια πινακίδα STOP παίξαμε κι εμείς τον σχολικό τροχονόμο: τα παιδιά μοιράστηκαν σε πεζούς και σε αυτοκίνητα και ένα παιδί-τροχονόμος ρύθμιζε την κυκλοφορία.
Παρατηρήσαμε τα σημαντικότερα και πιο συνήθη σήματα του ΚΟΚ και στη συνέχεια τα ταξινομήσαμε ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν: προειδοποιητικά, απαγορευτικά και ενημερωτικά. Στο τέλος φτιάξαμε τα δικά μας σήματα οδικής κυκλοφορίας.
Φτιάξαμε χάρτη της γειτονιάς μας, κατασκευάσουμε μακέτα και παίξαμε με αυτή.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας” και συζητήσαμε τους κανόνες ασφαλούς κυκλοφορίας με το ποδήλατο μας. Ο Κωστάκης πήρε δώρο για τα γενέθλιά του ένα μαγικό ποδήλατο. Ένα ποδήλατο που μιλάει… Κάθε φορά λοιπόν του θυμίζει τι πρέπει να κάνει για να ξεκινήσει τη βόλτα του, διαφορετικά δεν παίρνει μπρος! Τι πρέπει να φοράμε πάντα όταν κυκλοφορούμε με το ποδήλατο? Κράνος, επιγονατίδες και επιαγκονίδες.
Μάθαμε για την ιστορία του ποδηλάτου μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγαράκια και αφού είδαμε τους χρυσούς κανόνες του ποδηλάτη ζωγράφισαν από έναν και φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα με τίτλο “Οι χρυσοί κανόνες του ποδηλάτη”
Τέλος, κατασκευάσαμε τον δικό μας ποδηλάτη
καθώς και χειροτεχνία με το αυτοκινητάκι μας στο δρόμο με γλωσσοπίεστρο και χάρτινο πιάτο
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή