Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο !!!

Η Αποκριά σίγουρα είναι η πιο χαρούμενη και αγαπημένη περίοδος για τα παιδιά και για τους μεγάλους …Πιστοί στο ραντεβού μας με το κέφι και την διασκέδαση τιμήσαμε και φέτος το έθιμο της Τσικνοπέμπτης με χορούς τραγούδια και φυσικά τσίκνισμα …Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων πρόσφερε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς εδέσματα όπως προστάζει η μέρα ,σουβλάκια, πατάτες ,και πιτούλες όπου και τους ευχαριστούμε θερμά ..Την διασκέδαση μας ανέλαβε ο αγαπημένος μας κλόουν Ρίκο με την απίθανη βοηθό του Αναστασία και τα δύο του κατοικίδια τον Πέρι το περιστέρι και το κουνελάκι του …Χορέψαμε, τραγουδήσαμε ,κάναμε μαγικά κόλπα, και περάσαμε τέλεια !!!

428345714 781836293403719 5035670098940990806 n 431454419 823698666438606 2698819750947219195 n 431467773 704973421716892 2139408062233029137 n 431470022 810688757563639 4474019252679168153 n 431473696 762742819123184 2121303573516713413 n 431486348 1084227096217747 3337321746230272575 n 431486354 765335601892675 5420155572639925720 n 431486354 1646145685918570 1180608449823465112 n 431488586 1074160787218914 9213113894539680855 n 431492424 709779577699967 8731408580454241424 n 431534057 927584622107168 5887096033311593085 n 431542389 995267572216429 1591492875582364113 n 431554663 3725924231026383 4173614041070956382 n 431578159 7170226809723700 2390794324662633234 n 431725160 935091711502806 279946742218358108 n

6449ef65 1345 45e1 8573 092a4fcdba7e 430900630 1852906668504035 6157289629443773196 n 431286943 3275989559368994 7196387479273668858 n a2fdd783 d24f 4057 a3af e4536cfab42a e5c2b159 a6e2 4a8b a533 91aa690d2bfe

 

Καλώς ήρθες Μάρτη πεντάγνωμε και αντάρτη!!!

Έφτασε και ο Μάρτης και εμείς τον υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας φορώντας και τηρώντας το παραδοσιακό έθιμο του …Σε όλα τα μικρά χεράκια δέσαμε την ασπροκόκκινη κλωστή και έτσι ο ήλιος του τρελομάρτη δεν θα μας κάψει. Γνωρίσαμε ήθη έθιμα και παραδόσεις του τρίτου μήνα του χρόνου και πρώτου της Άνοιξης και μεταμορφώσαμε το Μαρτάκι με τα μάτια της φαντασίας μας σε κάτι άλλο.Τα δημιουργήματα μας θα σας καταπλήξουν !!!Καλό μήνα !!!

 

εικόνα Viber 2024 03 01 11 25 13 044 εικόνα Viber 2024 03 01 11 25 16 571 εικόνα Viber 2024 03 01 11 25 17 082 εικόνα Viber 2024 03 01 11 25 17 462 εικόνα Viber 2024 03 01 11 25 18 240 εικόνα Viber 2024 03 05 12 27 53 674 εικόνα Viber 2024 03 05 12 27 53 992 εικόνα Viber 2024 03 05 12 27 56 000 εικόνα Viber 2024 03 05 12 27 56 906 εικόνα Viber 2024 03 05 12 27 57 029 εικόνα Viber 2024 03 05 12 27 57 306 εικόνα Viber 2024 03 05 12 27 57 698 εικόνα Viber 2024 03 05 12 27 57 922 εικόνα Viber 2024 03 05 12 27 58 549 εικόνα Viber 2024 03 05 12 27 58 761 εικόνα Viber 2024 03 05 12 27 59 051

429925804 1340535643147238 2713676133868041935 n 1

Δείτε ένα ενδιαφέρον βίντεο για το Μαρτάκι …

https://www.youtube.com/watch?v=5e6MhQhBqII&ab_channel=%CE%9A%CE%94%CE%91%CE%A0%CE%A7%CE%9B%CE%9F%CE%97

Η καμηλοπάρδαλη που δεν έβλεπε καλά από την Παναγιώτα στο τμήμα 1 .

010100051207

Την σκυτάλη στις βιλιοπαρουσιάσεις πήρε από το τμήμα 1 η Παναγιώτα με το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη ” Η καμηλοπάρδαλη που δεν έβλεπε καλά ” . Η καμηλοπάρδαλη δε βλέπει καθαρά, αφού πέρα από τη μύτη της όλα της φαίνονται θολά. Όταν τα ζώα όμως της φτιάχνουν γυαλιά, εκείνη δε θέλει να τα φορέσει. Θα μπορέσουν οι φίλοι της να την πείσουν να αλλάξει γνώμη ή μήπως το καταλάβει η ίδια μετά από όσα πάθει; Η καμηλοπάρδαλη ήταν μπιρμπιλομάτα, όμως… όλα τα έβλεπε θαμπά! Μια μέρα σκόνταψε πάνω σ΄ ένα φίδι, έπεσε κι έγιναν κουβάρι οι δυο τους.«Τα μάτια δεν τα χουμε για ομορφιά! Χρειάζεσαι γυαλιά!» φώναξαν τα ζώα στην καμηλοπάρδαλη και της έφτιαξαν ένα ζευγάρι. «Ούτε που να σκεφτείτε πως θα τα φορέσω!» σήκωσε το φρύδι η καμηλοπάρδαλη. «Με φαντάζεστε εμένα με γυαλιά; Θα φαινόμουν τόσο ανόητη!» είπε κι έφυγε με ύφος που δε σήκωνε κουβέντα. Η καμηλοπάρδαλη δε δέχτηκε να φορέσει γυαλιά ούτε όταν χτύπησε το κεφάλι της στα κλαδιά του δέντρου. «Θα φορέσω κράνος» σκέφτηκε.

Υπάρχουν ανάμεσα στους μαθητές κάποιοι που φορούν γυαλιά; Τους ενοχλούσαν στην αρχή; Μήπως ντρέπονταν όταν τα πρωτοφόρεσαν; Πώς τους αντιμετώπισαν οι συμμαθητές τους; Γνωρίζουν άλλα πρόσωπα του φιλικού ή οικογενειακού τους περιβάλλοντος που φορούν γυαλιά; Ποια στάση πρέπει να κρατάμε απέναντι στα άτομα αυτά; Είναι σωστό να τα κοροϊδεύουμε ή να τους αποδίδουμε χαρακτηρισμούς; Αν τα ίδια τα παιδιά βρίσκονταν στη θέση όσων πάσχουν, θα ήθελαν να γίνονται αντικείμενο χλευασμού; Αυτά και πολλά πολλά άλλα συζητήσαμε με τους μικρούς μας μαθητές ενώ η Παναγιώτα με την αφήγησή της μας συνεπήρε …Πολλά πολλά συγχαρητήρια στο κορίτσι μας!!!

εικόνα Viber 2024 03 01 11 01 33 292 εικόνα Viber 2024 03 01 11 01 33 548 εικόνα Viber 2024 03 01 11 01 33 759 εικόνα Viber 2024 03 01 11 01 33 990

Τρόποι διαχείρησης της συμπεριφοράς των παιδιών…από την Βασιλική Λαλλά

Όλα τα παιδιά μπορεί να εμφανίσουν, μερικές φορές, προβλήματα συμπεριφοράς, δείχνοντας ανυπακοή, εκνευρισμό, συναισθηματική ένταση ή και λεκτική επιθετικότητα, με παραβίαση των κανόνων συμπεριφοράς που υιοθετούνται από την οικογένειά τους ή/και το κοινωνικό σύστημα στο οποίο ζουν. Τα προβλήματα συμπεριφοράς συχνά προσδιορίζονται από το στάδιο ανάπτυξης στο οποίο βρίσκεται το νεαρό άτομο.Διαβάστε το άρθρο της Κοινωνικής Λειτουργού του Νηπιαγωγείου μας κ Βασιλικής Λαλλά …



Λήψη αρχείου

 

Γνωρίζω το σώμα μου …

Το 2ο εργαστήρι δεξιοτήτων που πραγματοποιήσαμε για φέτος ανήκει στον κύκλο ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ -ΕΥ ΖΗΝ και ο τίτλος του είναι ‘‘Γνωρίζω το σώμα μου ” και ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και ενδιαφέρον από τους μαθητές μας …

Στόχος μας να αναπτύξουν οι μαθητές μας δεξιότητες συνεργασίας , αλληλοβοήθειας και επικοινωνίας.Να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη.Να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας με στόχο την επίτευξη των προτεινόμενων στόχων.Να καταλάβουν πάνω στο σώμα που βρίσκεται το καθένα από τα όργανα,να αντιληφθούν τη σχέση ανάμεσα στην καλή λειτουργία των οργάνων του σώματος και την υγεία.Να τραγουδούν τραγούδια κατάλληλα για την ηλικία τους.Να συγκρίνουν διαφορετικά στάδια ανάπτυξης και να αντιληφθούν τον κύκλο της ζωής.Να συσχετίζουν γεγονότα, πρόσωπα, εικόνες και αντικείμενα ώστε να αναπτύξουν μια αρχική αίσθηση χρονολόγησης,να αποδέχονται τη διαφορετικότητα,να γνωρίσουν την τελειότερη μηχανή που αποκαλείται ανθρώπινο σώμα,τις λειτουργίες και τα βασικά συστήματα του ανθρώπινου σώματος ώστε να καταλάβουν πάνω στο σώμα μας που βρίσκονται τα όργανα και φυσικά να συνεργάζονται σε ομαδικές δραστηριότητες.Να διακρίνουν τις βασικές λειτουργίες του πεπτικού συστήματος,να αναφέρουν τα όργανα του πεπτικού συστήματος , να κατανοήσουν και να εξηγήσουν τη λειτουργία καθενός από αυτά.Να παρατηρήσουν το  σκελετικό μας συστήμα,να αναφέρουν τα όργανα του αναπνευστικού συστήματος και την λειτουργία τους καθώς και συμβουλές για την υγεία χρησιμότητα και προστασία τους .Να αναφέρουν τα όργανα του καρδιαγγειακού συστήματος ,και να δώσουν συμβουλές για γερή και δυνατή  καρδιά …

Σε πρώτο βήμα ανιχνεύσαμε τις γνώσεις και απορίες των μαθητών μας για το θέμα ,στήσαμε την γωνιά του ιατρείου και την εξοπλίσαμε με εποπτικό υλικό  αλλά και πλήθος ιατρικών εργαλείων.Αμέσως το ενδιαφέρον των μαθητών μας κινητοποιήθηκε και σε επόμενη φάση προσκαλέσαμε την μητέρα του Φίλιππου που είναι νοσηλεύτρια και συζητήσαμε για το επάγγελμά της ..Σταδιακά καταγράφαμε τις απορίες των νηπίων και προσπαθούσαμε να δώσουμε απλές απαντήσεις…Με επιλεγμένα βίντεο και εικόνες μελετήσαμε τα εσωτερικά μας όργανα και συστήματα [αναπνευστικό .καρδιακό, πεπτικό ,μυικό ,σκελετικό….] .Συγκεντρώσαμε τις πληροφορίες σε ένα lapbook που εμπλουτίσαμε με πλήθος πληροφοριών …Φτιάξαμε την ακτινογραφία του χεριού μας, κατασκευάσαμε τον σκελετούλη της τάξης μας, αναπαραστήσαμε στάσεις του σκελετούλη με το σώμα μας και παίξαμε πλήθος από παιχνίδια με τις αισθήσεις μας ..παιχνίδια ακουστικά , παιχνίδια αφής, γεύσης ,όσφρησης…Μιλήσαμε για την υγιεινή διατροφή και τους τρόπους που η καρδιά μας θα είναι πάντα γερή και δυνατή και διασκεδάσαμε με το παιχνίδι γνώσεων του εκατομμυριούχου που μας έφτιαξε η συνάδελφος της παράλληλης αγωγής κ Κατερίνα Πιπεράκη.Φυσικά την τιμητική του είχε και ο εγκέφαλός μας με τις οδηγίες του που έγινε κατασκευή ,και φυσικά η χαρτοκοπτική μικρών ανθρωπάκων με χαρτόνι αλλά και άλλων εναλλακτικών υλικών όπως τουβλάκια και πετσέτες !!!Το εργαστήρι μας έκλεισε με τον πιο παιχνιδιάρικο τρόπο …Με αλμυρά κρακεροανθρωπάκια από το τμήμα 1 που προσφέρθηκαν και στο τμήμα 2 και γλυκά φατσουλοπαιδάκια από το τμήμα 2 που ανταπόδωσαν το κέρασμα στο τμήμα 1 …

Δείτε ένα μικρό  δείγμα από τις εργασίες και των δύο τμημάτων  .



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Παιχνίδι γνώσεων ο Εκατομμυριούχος

https://blogs.sch.gr/16nipagd/files/2024/02/ekattomyrioyxos-1.pptx



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

 

εικόνα Viber 2024 02 13 13 26 45 244 εικόνα Viber 2024 02 13 13 26 45 494 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 09 822 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 09 850 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 09 912 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 09 932 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 09 945 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 09 960 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 09 980 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 10 002 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 11 037 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 11 243 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 11 497 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 11 722 εικόνα Viber 2024 02 08 10 54 11 938 εικόνα Viber 2024 02 08 13 25 24 578 εικόνα Viber 2024 02 08 13 25 24 862 423105740 352691640961898 7674565271784833087 n 423147280 311679124737307 6511468094374063984 n 426057980 827416485883238 3487972829742924533 n IMG 3841 IMG 3842 IMG 3843 IMG 3844 IMG 3847 IMG 3848 IMG 3849 IMG 3850 εικόνα Viber 2024 02 05 13 28 07 583 εικόνα Viber 2024 02 05 13 28 08 433 426819116 1638780096860127 5341597336791663956 n 426828303 399481599443734 6884135437042111787 n 426829753 362656936617241 4991925712592366211 n 421995655 897001495542183 978045798673460287 n 422769186 1061286795176559 580088096017475382 n εικόνα Viber 2024 02 06 20 29 24 296 εικόνα Viber 2024 02 08 09 56 29 561 εικόνα Viber 2024 02 08 09 56 31 542 εικόνα Viber 2024 02 08 09 56 32 696 IMG 3810 εικόνα Viber 2024 02 02 11 36 25 478 εικόνα Viber 2024 02 02 11 36 27 353 εικόνα Viber 2024 02 02 11 36 30 184 εικόνα Viber 2024 02 02 11 36 30 945 εικόνα Viber 2024 02 02 11 37 49 445 420635580 903132641537537 8923878763717239847 n 420639438 288970390538834 8652618864283716584 n 420642906 1605084710262137 7349402043082155471 n 420709526 943240013901316 4526893583432650784 n 420720971 861295185796471 8300943101814937964 n IMG 3800 IMG 3805 IMG 3806 IMG 3812 419454919 763554272337458 2961534527994449470 n 420550330 1445570222698432 8095601533232541928 n 420507945 1137220030973762 2485700622777563907 n 420709026 930497331962755 5113672667185900500 n 421103681 778096574344089 8838597961605649506 n 422929525 1042524090163519 2257491870450554610 n 421294109 684669153881680 275874493353780680 n 422929525 1042524090163519 2257491870450554610 n 1 426715942 1395344937780512 4477685886221914973 n 426720573 1034226480986598 2322172565389142716 n 428001130 330179369420060 4290108331487914902 n IMG 3721 IMG 3722 IMG 3829 εικόνα Viber 2024 02 01 13 00 52 269 εικόνα Viber 2024 02 01 13 00 52 865 εικόνα Viber 2024 02 01 13 00 56 084 εικόνα Viber 2024 02 01 13 00 56 423

Γνωρίζω και πειραματίζομαι με το νερό στον κύκλο των εποχών …

Το πρώτο εργαστήρι δεξιοτήτων που πραγματοποιήσαμε φέτος ήταν από τον κύκλο Δημιουργώ και καινοτομώ, δημιουργική σκέψη και καινοτομία και τίτλος του ‘‘Γνωρίζω και πειραματίζομαι με το νερό στον κύκλο των εποχών ”. Το νερό αποτελεί πάντα ένα αγαπημένο θέμα για τα παιδιά και στόχος μας να γνωρίσουν τον κύκλο του νερού μέσα από τις 4 εποχές με έναρξη το φθινόπωρο,να γνωρίσουν τα βασικά δομικά στοιχεία του κύκλου του νερού,να κατανοήσουν τη διασύνδεση μεταξύ των στοιχείων του κύκλου ,να προβούν σε κατασκευή που θα αποτυπώνει τον βαθμό κατανόησης του κύκλο του νερού ,να πειραματιστούν οι μαθητές με διάφορά υλικά, κατανοώντας την έννοια της διαλυτότητας, της αραίωσης ή της συμπύκνωσης και της εξάτμισης, να πειραματίζονται και να υποθέτουν καταλήγοντας σε νέες γνώσεις και συμπεράσματα …Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο για το φθινόπωρο και τις καιρικές συνθήκες του και υπήρξε προβληματισμός για την μειωμένη βροχόπτωση.Γνωρίσαμε το έθιμο της Περπερούνας και συζητήσαμε για την κλιματική αλλαγή.Κατασκευάσαμε την δική μας περπερούνα και δραματοποιήσαμε το έθιμο . Κατασκευάσαμε τον κύκλο του νερού με διαφάνεια και μαρκαδόρους σε ελεύθερο σχέδιο.Γνωρίσαμε  ήθη και έθιμα που σχετίζονται με το νερό[αμίλητο νερό την πρωτοχρονιά ,θεότητες των νερών Ποσειδώνας θεός της Θάλασσας ,λαλίτσες,πηγάδια ευχών ], μιλήσαμε για τον  κατακλυσμό του Νώε ,δημιουργήσαμε σύννεφο με σταγόνες που ζωγραφίζουμε σε κάθε μια που υπάρχει το νερό .Γνωρίσαμε και πειραματιστήκαμε με  τις 3 καταστάσεις του νερού, δημιουργήσαμε σύννεφο με βαμβάκι και σταγονίτσες σε ομπρέλα όπου και φυσικά φωτογραφηθήκαμε …Φυτέψαμε σποράκια και δημιουργήσαμε  καταστάσεις προβληματισμού [Τι θα συμβεί αν δεν ποτίσω ,αν ποτίσω υπερβολικά;] και καταγράψαμε  σε φύλλο παρατήρησης .Κάναμε διάφορα πειράματα με το νερό [Συνδιασμός με σχετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που  παρακολούθησαν  τα παιδιά από το ίδρυμα Λασκαρίδη ] και γεμίσαμε με γνώσεις και εμπειρίες που σίγουρα σε μερικές γραμμές δεν χωράνε …Όλες οι δραστηριότητες μας στάλθηκαν στους γονείς με την μορφή βίντεο ώστε να δουν τα κατορθώματά μας …

1 3 2 3 4 3 386887524 374248738359858 7834634438515731626 n 377209076 3074939695973141 5821078543994300186 n 399965445 675812591285356 6931977188781280001 n 400103578 1741518406322373 8767423662339111449 n 400118658 877121996982761 5968883359008077965 n 400575526 923602322717571 2690612745247738856 n 400651924 1063507801672321 2065111126529629740 n 1 400654909 912462110248504 6072618568601189858 n 370270208 1576519909785428 932760983787429467 n 370286794 870806441180084 1479520803376253562 n 393689318 3570194106567149 5552096958055741971 n 400001103 1403091920623309 3714459152952262280 n 400015287 342853871672941 9153927999627759129 n 400198548 1240513480129797 8388921946690551585 n 405357400 1072502487498361 6433872690389838264 n εικόνα Viber 2023 11 16 12 53 21 357 εικόνα Viber 2023 11 22 12 55 19 669 εικόνα Viber 2023 11 22 12 55 20 344 IMG 3534IMG 3594IMG 3593IMG 3590IMG 3569IMG 3549

 

 

Βιβλιοπαρουσιάσεων συνέχεια από το τμήμα 2 …

717586204B93CAC471CB6BBF57F84405

Η 4η βιβλιοπαρουσίαση έγινε από το τμήμα 2 και την Σίσσυ με το βιβλίο ”Μια μαμά για τον Τσόκο”…Ο Τσόκο, ο μικρός παπαγάλος, ζει ολομόναχος. Το μόνο που θέλει είναι μια μαμά. Αποφασίζει, λοιπόν, να την αναζητήσει. Στο δρόμο του συναντά ένα σωρό ζωάκια, κανένα όμως δεν του μοιάζει και κανένα δεν θα μπορούσε να είναι η δική του μαμά.Ώσπου γνωρίζει την κυρία Αρκούδα! Η αγκαλιά της είναι τόσο ζεστή και το φιλί της τόσο γλυκό, που ίσως θα μπορούσε να γίνει η καινούργια του μαμά!!!Μια πολύ τρυφερή ιστορία για τους θετούς γονείς που μας εμπνέουν με την αφοσίωση και την ευαισθησία τους …Υπάρχουν πολλοί τρόποι να φτιάξεις οικογένεια …όλοι έχουν κάτι κοινό :Την αγάπη και την λαχτάρα να μοιραστείς το σπίτι σου και την καρδιά σου …

Ο Τσόκο ήταν ένα μικρό πουλί, που ζούσε ολομόναχο. Ευχόταν να είχε μανούλα, μα ποια θα μπορούσε να είναι η μαμά του;
Μια μέρα πήρε την απόφαση να βρει κι αυτός μια μαμά.Πρώτα ο Τσόκο συνάντησε την κυρία Καμηλοπάρδαλη. “Ω, κυρία Καμηλοπάρδαλη!” φώναξε. “Είσαι κιτρινωπή  όπως εγώ. Μήπως είσαι η μαμά μου;” “Λυπάμαι”, είπε η καμηλοπάρδαλη, “δεν έχω φτερά σαν κι εσένα, δεν είμαι η μαμά σου”.

Μετά ο Τσόκο συνάντησε την κυρία Πιγκουίνου. “Γειά σας κυρία Πιγκουίνου” φώναξε. “Εχετε φτερά όπως κι εγώ, μήπως είστε η μαμά μου;” “Λυπάμαι”, απάντησε εκείνη, “δεν έχω μεγάλα στρογγυλά μαγουλάκια όπως εσύ”.
Μετά ο Τσόκο πήγε στην κυρία Θαλάσσια Ελεφαντίνα“Εχετε μεγάλα στρογγυλά μαγουλάκια όπως κι εγώ, μήπως είστε η μαμά μου;” τη ρώτησε. “Α, κοίτα” τον αποπήρε εκείνη, “δεν έχω πόδια με ρίγες όπως εσύ, γι΄ αυτό μη μ΄ενοχλείς”.
Οσο κι αν έψαξε ο Τσόκο δεν μπόρεσε να βρει μια μαμά που να ήταν σαν κι αυτόν.
Οταν λοιπόν είδε την κυρία Αρκούδα να μαζεύει μήλα, ήξερε πως δεν θα μπορούσε να είναι η μαμά του. Η κυρία Αρκούδα δεν του έμοιαζε καθόλου, μα καθόλου.Και όμως …εε η συνέχεια στο βιβλίο μην τα αποκαλύψουμε όλα …Πολλά πολλά συγχαρητήρια στην μικρή μας μαθήτρια !!!
εικόνα Viber 2024 02 23 21 32 32 526 εικόνα Viber 2024 02 23 21 32 33 901 εικόνα Viber 2024 02 23 21 32 33 280
Ακούστε το παραμύθι …

”Φένια η αγαπημένη των ήχων ” η 2η βιβλιοπαρουσίαση από το τμήμα 1.

2BB47AF23B9EDD35D94151BFA0A2055C

Η 2η βιβλιοπαρουσίαση για το τμήμα 1 ήταν από την Ελισάβετ με το βιβλίο της Γιώτας Αλεξάνδρου ”Φένια η αγαπημένη των ήχων ” ένα  υπέροχο και πολύ τρυφερό βιβλίο με ηρωίδα την Φένια που είναι τυφλή…«Η Φένια αγαπά τη μουσική. Λατρεύει το νερό. Συνομιλεί με τους ήχους. Γνωρίζει δύσκολους μυστικούς κώδικες. Τα καταφέρνει σε παιχνίδια που απαιτούν ειδικές ικανότητες. Σκαρώνει κι άλλα παιχνίδια, με ήρωες φανταστικούς σε κόσμους παραμυθένιους. Η ίδια μάλλον δεν το ξέρει αλλά η μορφή της αποπνέει ομορφιά κι αισιοδοξία. Οι πιο πολλοί το βλέπουν και το νιώθουν. Κάποιοι άλλοι, εγκλωβισμένοι στις προκαταλήψεις τους, της κάνουν τη ζωή δύσκολη. Η δασκάλα τους θα βρει τον τρόπο να τους οδηγήσει όλους στα μυστικά του τόσο διαφορετικού από τον δικό τους κόσμου της Φένιας.Ο Άλκης είναι ο αφηγητής αυτής της ιστορίας. Έχει πολλά να πει για τη Φένια, την κοκκινομάλλα αδερφή του με τα μεγάλα μάτια. Η Φένια είναι ένα κορίτσι με πολλά χαρίσματα. Κολυμπάει σαν δελφίνι.Τα δάχτυλά της χορεύουν όταν παίζει πιάνο και πάντα κερδίζει στα μουσικά παιχνίδια. Αναγνωρίζει τον
καθένα από το περπάτημά του και πάντα χαμογελάει! Το χαμόγελό της είναι χρωματιστό σύννεφο που διώχνει τα γκρίζα σύννεφα. Και η καρδιά της απέραντος ουρανός που χωράει όλου του κόσμου τα παιδιά. Ακόμα και τους ψευτοπαλικαράδες της τάξης που δε διστάζουν να της βάζουν τρικλοποδιές για να πέφτει. Η Φένια έχει πολλά χαρίσματα κι ένα χαρακτηριστικό. Με τα μεγάλα όμορφα μάτια της δε βλέπει.
Είναι άτομο με αναπηρία όρασης. Η Φένια μοιάζει εύκολο θύμα, λοιπόν, για τον Μήτσο και την παρέα του. Η Φένια αντιδρά με αξιοπρέπεια στη λεκτική και σωματική βία που της ασκείται. Ο Άλκης αντιθέτως γίνεται έξαλλος τόσο με τους νταήδες όσο και με τη δασκάλα που μολονότι το έμαθε δεν τους τιμωρεί.Αντιθέτως όλοι μαζί καλούνται να παίξουν παιχνίδια με τα μάτια κλειστά. Ξαφνικά ο κόσμος αποκτά άλλη διάσταση για τα παιδιά. Οι ήχοι μεταφέρουν πολύτιμα μηνύματα. Οι μυρωδιές γίνονται εντονότερες. Η αφή επιστρατεύεται για να αποφύγουν αντικείμενα-παγίδες και να προσανατολιστούν τα παιδιά στον χώρο. Για λίγο όλοι ζήσανε στον κόσμο της Φένιας. Έναν κόσμο γεμάτο ήχους, μυρωδιές, αγγίγματα και πολλή φαντασία.

Η μικρή μας μαθήτρια αφηγήθηκε το παραμύθι ,και μας ενθουσίασε με την υπέροχη κατασκευή της …Έφτιαξε το πορτραίτο την Φένιας ανάγλυφο με πλαστελίνη ώστε η μικρή ηρωίδα να μπορεί να το δει με τα χέρια της , σχημάτισε το όνομα της με την γλώσσα των τυφλών την braille , την έβαλε στο πιάνο να παίξει μουσική [και φυσικά πάντα δίπλα της το λευκό της μπαστούνι], μας κέρασε μπισκότα φράουλα την  αγαπημένη γεύση της Φένιας και μας τραγούδησε το τραγούδι της …Η μέρα μας έκλεισε με την υπόσχεση ότι θα παίξουμε την Δευτέρα τυφλόμυγα και θα ζωγραφίσουμε με κλειστά μάτια …Πολλά πολλά μπράβο στην μικρή μας Ελισάβετ !!!

428332198 2411102092611989 4722863573264810079 n 428345713 1128642535159712 7849492311599946016 n 428370517 327930323047579 6537880127161087002 n 428429423 1069290367687814 5116712123570167983 n 428442560 1825230821306656 130120740805073944 n εικόνα Viber 2024 02 23 08 38 39 654 IMG 3883 IMG 3884 IMG 3885 IMG 3886 IMG 3887 IMG 3888 IMG 3889 IMG 3890 IMG 3891 IMG 3892 IMG 3893 IMG 3894 IMG 3895 IMG 3896 IMG 3897 IMG 3898 IMG 3899 IMG 3900 IMG 3901 IMG 3902

Δείτε την Φένια με την συγγραφέα Γιώτα Αλεξάνδρου

https://www.youtube.com/watch?v=CJfGYddb44A&t=5s&ab_channel=%CE%A5%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CE%A0%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82%2C%CE%98%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%91%CE%B8%CE%BB%CE%B7%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D

Ακούστε το τραγούδι της Φένιας

https://www.youtube.com/watch?v=0oDClPDT33E&ab_channel=%CE%95%CE%BA%CE%B4%CF%8C%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%CE%A0%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BA%CE%B7-PatakisPublishers

”Όσα φέρνει ο άνεμος …Το σκιάχτρο και η κούκλα ”

300253306 435492771934506 4338467049497304918 n
   Ένας πολύ δυνατός αέρας έγινε η αιτία για να συναντηθούν σε ένα χωράφι δύο εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες. Ένα ρακένδυτο σκιάχτρο και μία πανέμορφη κουρδιστή κούκλα, που χορεύει και τραγουδάει. Κοινός παρονομαστής και των δύο είναι η σωματική τους αδυναμία, καθώς από τη μία η κούκλα δεν μπορεί να τραγουδήσει γιατί έπεσε και έσπασε το κουρδιστήρι της και από την άλλη το σκιάχτρο δεν μπορεί να περπατήσει, αφού είναι καρφωμένο στο χώμα.
Θα καταφέρουν άραγε οι δύο ήρωες να κάνουν πραγματικότητα τα όνειρά τους; Θα μπορέσει τελικά το σκιάχτρο να ξεκολλήσει από το έδαφος και να το σκάσει μακριά σε μέρη που δεν θα τον φοβούνται και θα τον δέχονται γι’ αυτό που είναι; Θα μπορέσει η κούκλα να ξανατραγουδήσει και να κερδίσει την θέση της πίσω στο δωμάτιο με τα παιχνίδια; Μπορούν να συνυπάρξουν δύο εντελώς διαφορετικοί κόσμοι μεταξύ τους;
   Μάρτυρες των κωμικών, ανατρεπτικών και παράλληλα συγκινησιακών καταστάσεων, που προκύπτουν από αυτή την απρόσμενη συνάντηση, είναι οι μικροί θεατές, που καλούνται να πάρουν μέρος και να βοηθήσουν τους δύο ήρωες να βρουν λύση. Η διαφορετικότητα, ο κοινωνικός ρατσισμός, ο σχολικός εκφοβισμός (bullying), ο καταναλωτισμός, αλλά και η ανιδιοτελής φιλία και η αγάπη, καθώς και το ευαίσθητο θέμα της αναπηρίας, θίγονται με τρόπο παιδαγωγικό και ευχάριστο για τα παιδιά μέσα από τη διαδραστική παράσταση Όσα φέρνει ο άνεμος, που παρουσιάζει η ομάδα θεάτρου «Εν Θεάτρω».[Από την σελίδα της θεατρικής ομάδας Κυκλόδραμα].
    Μια εξαιρετική παράσταση είχαμε την χαρά να παρακολουθήσουμε σήμερα στο νηπιαγωγείο μας από την Βανέσα Αραπάκη και την Μαρία Καρύδη της ομάδας Κυκλόδραμα ,με τίτλο Όσα φέρνει ο άνεμος, η ιστορία του Σκιάχτρου και της κούκλας …όλοι είμαστε διαφορετικοί και ξεχωριστοί ,και ο καθένας έχει την δική του ομορφιά μην το ξεχνάτε αυτό παιδιά θα μας πει η κούκλα της παράστασης.. Μία παράσταση που κέρδισε και τους μικρούς μας μαθητές αλλά και τους μεγάλους θεατές τις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας , καθώς η σωματική αναπηρία, η διαφορετικότητα, ο ρατσισμός και ο εκφοβισμός (bullying), είναι θέματα, που τα συναντάμε στην καθημερινότητά μας και πολλές φορές μας αφήνουν παγερά αδιάφορους, ή στην καλύτερη περίπτωση τα αντιμετωπίζουμε με διάθεση συναισθηματισμού, χωρίς όμως προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος. Περιστατικά τέτοια συναντάμε και μέσα στο σχολείο, αλλά ποιος μπορεί να κατηγορήσει τα παιδιά; Πού ξέρουν τα παιδιά τι σημαίνει ρατσισμός, εκφοβισμός, διαφορετικότητα; Τα παιδιά απλά μιμούνται τους μεγάλους.

Ένα σκιάχτρο, που θέλει να ταξιδέψει μακριά στον κόσμο, αλλά δεν μπορεί γιατί δεν έχει πόδια να περπατήσει, και μία παιδική κούκλα, που δεν μπορεί να τραγουδήσει γιατί το κουρδιστήρι της έσπασε εξαιτίας ενός ατυχήματος, είναι οι δύο ήρωες του έργου. Το σκιάχτρο είναι ρακένδυτο, ζει σε ένα αγρόκτημα και η δουλειά του είναι να τρομάζει τα αρπαχτικά πουλιά. Αντίθετα, η κούκλα ζούσε σε ένα μεγάλο, πλούσιο σπίτι και είχε αναλάβει μέσω της τέχνης της να ψυχαγωγεί ένα μικρό κοριτσάκι. Δύο φαινομενικά αντίθετοι κόσμοι με κοινό παρανομαστή τη σωματική τους αδυναμία, συναντιούνται σε ένα χωράφι και συγκρούονται κυρίως εξαιτίας της διαφορετικής κοινωνικής τους τάξης. Τα όνειρά τους, ανεκπλήρωτα για το σκιάχτρο και χαμένα για την κούκλα, αποτελούν για τον καθένα τη δική του πυξίδα.
Το σκιάχτρο δεν αντέχει άλλο τη μοναξιά και μια δουλειά που δεν τον ευχαριστεί καθόλου, θέλει να φύγει μακριά σε μέρη που δεν θα τον φοβούνται και θα είναι αποδεκτός, θέλει να ταξιδέψει σε χώρες, όπου τα παιδιά δεν θα του πετάνε πέτρες επειδή είναι άσχημος και οι μεγάλοι δεν θα λένε τρομαχτικές ιστορίες με σκιάχτρα στα παιδιά τους (μήπως κι αυτό δεν είναι εκφοβισμός;) Από την άλλη μεριά είναι η κούκλα, που χάνει τα κεκτημένα της, μία καλή ζωή, αποδοχή και αναγνώριση από το κοινό της και μία επιτυχημένη καριέρα στο χορό και το τραγούδι, βρίσκεται ξαφνικά στα σκουπίδια, επειδή έσπασε το κουρδιστήρι της (και δυστυχώς ζούμε σε εποχές που ότι χαλάει δεν φτιάχνεται,απλά αντικαθίσταται).Οι ήρωες του έργου, όμως, δεν μένουν ασυγκίνητοι ο ένας από το δράμα του άλλου, το συναίσθημα υπερισχύει της λογικής, η καλή θέληση και η αλληλοκατανόηση νικάει τον εγωισμό και η αγάπη θριαμβεύει. Έτσι μέσα από αυτή τη σχέση ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και βρίσκουν τη δύναμη να ξεπεράσουν τα προβλήματά τους.
428420923 1544126352811311 1475007528496696519 n 428291975 724189446468575 8263667571769111224 n 428292766 429632359496431 7311865714992573587 n 428303434 367392336122446 1395481799979512268 n 428327393 394280379868755 4305625110981129496 n 428354200 1080904646469991 2187620784544799947 n 428354202 396182559667246 5103410538568130649 n 428370515 1773129029866827 4504668372208570894 n 428378956 1075962406962891 4354864861278079389 n 428077161 413810591062603 1592760913930946226 n 428101711 774832420848866 4671641286744983045 n 428176253 1063459964935086 7682056288193027979 n 428176253 1459233261335638 182989532853365982 n 428190978 813894410735570 520897435943449810 n 428211095 750902306984628 330485363650854930 n 428215039 317516824184559 2861487632977676836 n 428271107 411516584893905 488038275835816526 n 428276995 261552156986521 7759610145621612091 n 428277003 412406837816301 1265302325155524770 n 428387183 261589960220828 710720761543990345 n 428420923 1544126352811311 1475007528496696519 n 1 428447219 361985916745158 1539806884751791405 n 428501736 1098880554647405 5786708212233313702 n

Οι βιβλιοπαρουσιάσεις του τμήματος 2 …

378AC8EC3BB188D2515E27589D9E1A56

Οι βιβλιοπαρουσιάσεις για το τμήμα 2 συνεχίζονται με τρίτη κατά σειρά την Νεφέλη και τον << Ψεματούρη >> της Γιολάντας Τσορώνη .Οι μήνες ζηλεύουν τον Απρίλη. Έχει, βλέπετε, την Πρωταπριλιά. Αποφασίζουν να κάνουν διαγωνισμό. Εκείνος που θα πει το πιο διασκεδαστικό ψέμα θα πάρει το στέμμα του “Αρχιψεύτη” από τον λουλουδιασμένο αδερφό του. Μα ήταν τόσο χαριτωμένα τα ψεματάκια που είπαν όλοι οι μήνες!Τι “παιχνίδι” όμως τους έπαιξε ο Απρίλης και δεν κατάφερε να βγει κανένας νικητής; Και γιατί το παιχνίδι αυτό κατέληξε “στις 2 Απριλίου μεγάλη να ‘χουμε γιορτή του παιδικού βιβλίου”;Ένα παραμύθι για το ψέμα μέσα από αστεία κείμενα. Διδακτικό, περιεκτικό ώστε να καταφέρει να περάσει το μήνυμα των παραπάνω εννοιών και να γίνει κατανοητό στα παιδιά ότι μπορούν με αυτά τα εφόδια να καταφέρουν τα πάντα.Και φυσικά η μικρή μας Νεφέλη με την εξαιρετική αφήγηση και κατασκευή της κατάφερε να μας μαγέψει …

εικόνα Viber 2024 02 16 15 04 05 023 εικόνα Viber 2024 02 16 15 05 09 340 εικόνα Viber 2024 02 16 15 05 10 003 εικόνα Viber 2024 02 16 15 05 11 406

Ακούστε και ένα τραγούδι για τα …ψέματα …

https://www.youtube.com/watch?v=YnP5XGAsknw&ab_channel=GeorgeDavos333video1