Χρωματίζω τους αριθμούς με τα σωστά χρώματα και ανακαλύπτω…

Τρίτη αποστολή που αναλάβαμε για αυτή την εβδομάδα ήταν να χρωματίσουμε με τα σωστά χρώματα τους αριθμούς και να ανακαλύψουμε έτσι ένα φθινοπωρινό δεντράκι …Εννοείται ότι πάλι πήραμε βραβείο !!!Θαυμάστε τις ανακαλύψεις μας …

IMG 0aeaeae3abfc105736507e9249451274 V IMG 03d2f77f8a3d9e8125fa7f59859ea746 V IMG 8c2b95e98f3061322f42f5e27dc33f07 V IMG 9809b23fd33010ce06690bb052e2f125 V IMG ae40c46bf53088a3f93fcea11c7775df V

Πως αισθάνομαι σήμερα ;

Με αφορμή το παραμύθι «Το Τερατάκι των Συναισθημάτων» τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στην Εβδομάδα Κώδικα με την δεύτερη δραστηριότητα. Αρχικά, με τη βοήθεια της BeeBot, προσπάθησαν να «ξεμπερδέψουν» τα συναισθήματα που ένιωθε το τερατάκι, προγραμματίζοντας τη διαδρομή ώστε να φτάσουν στο σωστό συναίσθημα. Όταν φτάσαμε στο συναίσθημα της αγάπης, τα παιδιά μοιράστηκαν λόγια αγάπης, τα οποία τοποθετήσαμε μέσα στο βαζάκι της αγάπης. Συμφωνήσαμε πως κάθε φορά που κάποιος δε θα νιώθει καλά, θα μπορεί να πάρει από εκεί μια γλυκιά κουβεντούλα για να του φτιάξει τη διάθεση.

Στη συνέχεια, τα παιδιά κωδικοποίησαν το τερατάκι της ηρεμίας, μέσα από συγκεκριμένες οδηγίες που τους δόθηκαν!

Την επόμενη μέρα, ασχοληθήκαμε με την αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων μας. Κάθε παιδί μίλησε για μια στιγμή που ένιωσε το συναίσθημα που του ανατέθηκε, περιγράφοντας προσωπικές εμπειρίες και καθημερινές καταστάσεις.

Για να ολοκληρώσουμε το ταξίδι στη χώρα των συναισθημάτων, τα παιδιά κοίταξαν τον εαυτό τους στον καθρέφτη, εξέφρασαν πώς αισθάνονται εκείνη τη στιγμή και δημιούργησαν το δικό τους ξεχωριστό καπέλο, ανάλογα με το συναίσθημά τους. Εννοείται φυσικά ότι πήραμε πάλι βραβείο για τα κατορθώματά μας.

IMG 6ab88e3988bacbe25e74b91d44f6290f V IMG 9f7eb0171fa6c9d28529e271882475c0 V IMG 735baf16f0424f6b750044bf877a7f0d V

 

Προγραμματισμός και Κώδικας σε κάθε ευκαιρία και για το δεύτερο τμήμα φυσικά !

Διαβάσαμε και εμείς το βιβλίο «Το τερατάκι των χρωμάτων» και μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας. Χαρά και λύπη, φόβος και θυμός ηρεμία και αγάπη! Αν δεν τα γνωρίσουμε καλά, αν δεν τα βάλουμε στα «σωστά βαζάκια» δε θα καταφέρουμε να τα διαχειριστούμε και θα είμαστε μπερδεμένοι! Μεγάλη συζήτηση τα συναισθήματα και δε σταματάει εδώ!

Με αφορμή όμως αυτό το παραμύθι ,πήραμε μέρος στο δεύτερο εργαστήρι προγραμματισμού !Τρία παιδιά συνεργάζονται. Ο ένας ρίχνει το ζάρι ,ο δεύτερος προγραμματίζει τη ΒΕΕΒΟΤ και ο τρίτος φτιάχνει στο πρόσωπο -κούκλα το συναίσθημα .Συνεργασία, συνεννόηση,   ομαδική προσπάθεια και πολύ γέλιο με τον κ.Μπερδεμένο!

Τέλος, «σπάσαμε τον κώδικα» χρωματίζοντας τα τετράγωνα με τα σωστά χρώματα ,ώστε να εμφανιστεί το πράσινο τερατάκι της ηρεμίας!

Οι νέες αυτές  δραστηριότητες μας βοηθούν να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε!

Και φυσικά πήραμε και το βραβείο μας και εμείς !

20251104 085556 20251104 093104 20251104 093258 20251104 093333 20251104 093509 20251105 091016 20251105 091453 20251105 091631 20251105 091633 20251110 190911 20251111 080029 20251111 080039

Φθινοπωρινά πειράματα πράματα και θάματα !!!

Τα πειράματα στο νηπιαγωγείο έχουν τεράστια παιδαγωγική αξία, καθώς αποτελούν μια ενεργό και βιωματική προσέγγιση της μάθησης που ενθαρρύνει τη φυσική περιέργεια των παιδιών.
Βασικά Οφέλη και Αξία:
  • Ανάπτυξη Επιστημονικής Σκέψης: Τα παιδιά μαθαίνουν να σκέφτονται με επιστημονικό τρόπο. Μαθαίνουν να παρατηρούν φαινόμενα, να διατυπώνουν ερωτήματα, να κάνουν προβλέψεις (υποθέσεις) και να ελέγχουν αυτές τις υποθέσεις μέσω της πράξης.
  • Βιωματική Κατανόηση: Μέσω του πειραματισμού, τα παιδιά κατανοούν έννοιες και ιδιότητες υλικών με άμεσο και διασκεδαστικό τρόπο, κάτι που προωθεί την ουσιαστική μάθηση έναντι της αποστήθισης.
  • Καλλιέργεια Δεξιοτήτων:
    • Παρατήρηση και Μελέτη: Οξύνουν την παρατηρητικότητά τους απέναντι στον κόσμο γύρω τους.
    • Επικοινωνία: Εκφράζουν τις ιδέες, τις υποθέσεις και τα συμπεράσματά τους, ενισχύοντας τον προφορικό τους λόγο.
    • Λύση Προβλημάτων: Συμμετέχουν ενεργά στην έρευνα, στον έλεγχο και στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, αναπτύσσοντας δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.
    • Κινητικές Δεξιότητες: Εξασκούν τις λεπτές και αδρές κινητικές τους δεξιότητες κατά τον χειρισμό υλικών και τη διεξαγωγή του πειράματος.
  • Προετοιμασία για το Μέλλον: Η εξοικείωση από την προσχολική ηλικία με τη μεθοδολογική προσέγγιση (υπόθεση, πείραμα, συμπέρασμα) μειώνει τον φόβο για τα μαθήματα Φυσικών Επιστημών στο δημοτικό και αργότερα στο γυμνάσιο/λύκειο.
  • Κοινωνική Ανάπτυξη: Πολλά πειράματα γίνονται ομαδικά, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία, την επικοινωνία και τον σεβασμό των ιδεών των άλλων παιδιών.
  • Αποδοχή του “Λάθους”: Η διαδικασία του πειράματος διδάσκει ότι ένα αποτέλεσμα που δεν είναι το αναμενόμενο δεν αποτελεί αποτυχία, αλλά μια ευκαιρία για περαιτέρω μάθηση και διόρθωση. 
Τα πειράματα στο νηπιαγωγείο μετατρέπουν τη μάθηση σε παιχνίδι και ανακάλυψη, βοηθώντας τα παιδιά να αναπτύξουν κριτική σκέψη και αγάπη για τις επιστήμες. Έχοντας λοιπόν κατά νου όλα τα παραπάνω οργανώσαμε ένα φθινοπωρινό πείραμα χρησιμοποιώντας μαγειρική σόδα, χρώματα ζαχαροπλαστικής και ξύδι …Σχηματίσαμε στο τραπέζι ένα τεράστιο δέντρο όπου ο κορμός ήταν αληθινά ξύλα, ενώ το φύλλωμα έγινε με σόδα που απλώσαμε σε όλη την επιφάνεια. Με ένα ποτήρι πατήσαμε καλά την σόδα ώστε να σχηματιστούν κοιλότητες και κατόπιν με πιπέτες και νερό χρωματισμένο με τα χρώματα του φθινοπώρου, γεμίζαμε τις κοιλότητες που είχαμε δημιουργήσει. Τέλος το ξύδι καθώς έπεφτε πάνω στην σόδα μετέτρεπε τα χρώματα σε μια χρωματιστή έκπληξη που πραγματικά ξετρέλανε τα παιδιά . Αφού τελειώσαμε όλη την σόδα και το ξύδι απολαύσαμε να πιάνουμε και να πλάθουμε την χρωματική μάζα που δημιουργήθηκε στο τραπέζι .

Μαθαίνουμε με χαρά Αγγλικά στο νηπιαγωγείο μας!!!

Οι μικροί μας μαθητές  συμμετέχουν με μεγάλο ενθουσιασμό στις δραστηριότητες του μαθήματος των Αγγλικών! Η κ. Μυλωνά μέσα από παιχνίδια, τραγούδια, ιστορίες και δημιουργικές κατασκευές, καταφέρνει τα παιδιά  να γνωρίζουν νέες λέξεις και φράσεις, να  μαθαίνουν να επικοινωνούν απλά στα Αγγλικά και να ανακαλύπτουν τον κόσμο της ξένης γλώσσας με τρόπο φυσικό και διασκεδαστικό. Οι δραστηριότητες ενισχύουν τη συνεργασία, την αυτοπεποίθηση και τη χαρά της μάθησης! 🌟Ορίστε μερικές μόνο από τις στιγμές μας στο μάθημα των Αγγλικών …

  • Learning the colors through games and experiments!

eikona Viber 2025 11 07 10 13 49 479

  • Itsy bitsy spider!

eikona Viber 2025 11 07 10 31 14 826

Rain rain go away!

eikona Viber 2025 11 07 10 25 30 253 1 eikona Viber 2025 11 07 10 15 11 089 eikona Viber 2025 11 07 10 15 22 718 eikona Viber 2025 11 07 10 15 31 389 eikona Viber 2025 11 07 10 15 32 021 eikona Viber 2025 11 07 10 15 32 218

Ακούστε και το αγαπημένο μας τραγούδι καλημέρας !!!

https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE

Φίνο φθινοπωράκι!!!

Το φθινόπωρο έχει κάνει την εμφάνισή του πλέον αρκετά αισθητή, και πλήθος δραστηριοτήτων έχουν ξεκινήσει μέσα στις τάξεις μας. Ένας δυνατός αέρας φύσηξε ξαφνικά και πολλά φθινοπωρινά φύλλα πλημμύρισαν την τάξη μας! Τα παιδιά ενθουσιασμένα έψαξαν σε κάθε γωνιά, τα συγκέντρωσαν όλα και τα έβαλαν στο καλαθάκι μας. Ανάμεσα στα φύλλα υπήρχαν κρυμμένα και μικρά γραμματάκια, τα βάλαμε στη σωστή σειρά και σχηματίσαμε τη λέξη «ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ».

Στη συνέχεια, τα παιδιά βγήκαν στον κήπο και παρατήρησαν προσεκτικά τα χρώματα και τα σχήματα της φύσης γύρω τους. Μαζέψαμε ακόμα περισσότερα φύλλα και, συνεργαζόμενοι όλοι μαζί, δημιουργήσαμε ένα τεράστιο, εντυπωσιακό φύλλο στην αυλή μας, φτιαγμένο αποκλειστικά από φθινοπωρινά φύλλα!

eikona Viber 2025 11 07 12 24 44 685 eikona Viber 2025 11 07 12 24 44 898 eikona Viber 2025 11 07 12 24 45 125 eikona Viber 2025 11 07 12 24 43 759 eikona Viber 2025 11 07 12 24 44 217 eikona Viber 2025 11 07 12 24 44 455 eikona Viber 2025 11 07 12 24 42 593 eikona Viber 2025 11 07 12 24 42 858 eikona Viber 2025 11 07 12 24 43 094 eikona Viber 2025 11 07 12 24 43 317 eikona Viber 2025 11 07 13 38 39 694 eikona Viber 2025 11 07 13 38 42 667 

Και δεν σταματήσαμε εδώ…Φτιάξαμε μενταγιόν με φύλλα από την αυλή μας τα οποία πλαστικοποιήσαμε και μετά τους κολλήσαμε χαρακτηριστικά (μάτια και στόμα) και τα περάσαμε στον λαιμό μας .

20251111 123851 20251111 123915 20251111 123927 20251111 123931 20251111 123936 20251111 123941 20251111 123948

Τα δύο τμήματα δημιουργήσαμε μια ομαδική εργασία και στρώσαμε χαλί από διακοσμητικά φθινοπωρινά φύλλα. Φωτογραφηθήκαμε με πόζες και κάναμε “βουτιά” στη φανταστική αυλή στο ταμπλώ του σχολείου:

omadikh fylla paidia

Με λαδοπαστέλ, νερομπογιές και καφέ χαρτόνι δημιουργήσαμε τα μοναδικά φθινοπωρινά δεντράκια σε καδράκια για τον στολισμό της τάξης μας:

ladopastel nerompogia fthinoporo 29 ladopastel nerompogia fthinoporo 2 ladopastel nerompogia fthinoporo 9 ladopastel nerompogia fthinoporo 28 ladopastel nerompogia fthinoporo 5 ladopastel nerompogia fthinoporo 12 ladopastel nerompogia fthinoporo 7 ladopastel nerompogia fthinoporo 24 ladopastel nerompogia fthinoporo 11  ladopastel nerompogia fthinoporo 13 ladopastel nerompogia fthinoporo 19 ladopastel nerompogia fthinoporo 4 ladopastel nerompogia fthinoporo 1 ladopastel nerompogia fthinoporo 10 ladopastel nerompogia fthinoporo 16 1 ladopastel nerompogia fthinoporo 3 ladopastel nerompogia fthinoporo 22 ladopastel nerompogia fthinoporo 15 ladopastel nerompogia fthinoporo 25 ladopastel nerompogia fthinoporo 23 ladopastel nerompogia fthinoporo 17  ladopastel nerompogia fthinoporo 27 ladopastel nerompogia fthinoporo 6  ladopastel nerompogia fthinoporo 18

ladopastel nerompogia fthinoporo 14 ladopastel nerompogia fthinoporo 26 ladopastel nerompogia fthinoporo 8

Πάντα σε κλίμα φθινοπωρινό συνεχίζουμε να δημιουργούμε στοιχεία της εποχής όπως μια μεγάλη γιρλάντα μανιταριών από χαρτοσακούλα, τέμπερες και χαρτόνια:

manitaria 1 manitaria 3 manitaria 2

Ακούστε τραγουδάκια για το φθινόπωρο:

Τα παιδιά του φθινοπώρου-παιδικό τραγούδι

Φθινοπωράκι-Ιωάννα Προκοπίου

Μαθαίνω για το φθινόπωρο – Εκπαιδευτικό βίντεο picou picou

Λόγια γλυκά που φέρνουν την χαρά …

Μες στη μέρα περπατάνε, δυο λογάκια που γελάνε.

Το ένα λέει «Καλημέρα!»,

κι ο ήλιος λάμπει πέρα-πέρα. ☀️

Το άλλο λέει «Σε παρακαλώ», κι όλα γίνονται πιο καλό!

💐 Κι όταν φύγει, λέει «Ευχαριστώ», κι αφήνει φως παντού, πολύ λαμπρό!

🌈 Μα αν τύχει κάτι να σε πονά, πες «Συγγνώμη», και περνά!

❤️ Αυτά τα λόγια τα μικρά, φέρνουν χαρά σε κάθε καρδιά.

Γι’ αυτό να τα λες συχνά, παιδάκι μου γλυκό, γίνονται θαύμα μαγικό!

Μέσα από το βιβλίο «Ας πούμε αυτή τη λέξη» της Μαρίας Κουτσανοπούλου και το παιχνίδι με τον παπαγάλο και τις μαγικές λέξεις, επιδιώξαμε τα παιδιά να ανακαλύψουν τη δύναμη που κρύβουν οι ευγενικές εκφράσεις και οι θετικές λέξεις στην καθημερινή τους επικοινωνία.

Η επιλογή μιας λέξης για κάθε φίλο και η διατύπωση ενός όμορφου σχολίου προς εκείνον, έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά:
• να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους,
• να αναγνωρίσουν και να εκτιμήσουν τα θετικά χαρακτηριστικά των συμμαθητών τους,
• να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και την αλληλοϋποστήριξη,
• να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση τόσο τη δική τους όσο και των άλλων,
• να εξασκηθούν στη σωστή χρήση ευγενικών και κοινωνικά αποδεκτών εκφράσεων,
• να νιώσουν τη χαρά που προσφέρει ο καλός λόγος σε εκείνον που τον δέχεται αλλά και σε εκείνον που τον προσφέρει.

Μέσα από αυτή την παιγνιώδη διαδικασία, τα παιδιά συνειδητοποίησαν πως οι λέξεις μπορούν να γίνουν «μαγικές» όταν τις χρησιμοποιούμε για να δείξουμε καλοσύνη, σεβασμό και αγάπη στους ανθρώπους γύρω μας.

eikona Viber 2025 11 07 09 18 31 133 eikona Viber 2025 11 07 09 18 34 075 eikona Viber 2025 11 07 09 18 34 431 eikona Viber 2025 11 07 09 18 34 486

Ακούστε την ιστορία …

https://www.youtube.com/watch?v=Q-sqaKsagHo

Φθινοπωρινά φυτέματα στο νηπιαγωγείο μας !!!

Σήμερα πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας μια ξεχωριστή δράση φύτευσης λουλουδιών, γεμάτη χρώματα, αρώματα και παιδικά χαμόγελα! Η γεωπόνος του δήμου μας κ. Σταυρούλα Κομπολίτη ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα μας για αντικατάσταση ενός δεντρολίβανου που είχε ξεραθεί στην αυλή μας φροντίζοντας να μας προμηθεύσει με ένα σωρό φθινοπωρινά άνθη όπως κυκλάμινα, γεράνια ,αλτάνες και κατιφέδες…

Οι μικροί μας μαθητές, με ενθουσιασμό και φαντασία, φύτεψαν λουλούδια στην αυλή του σχολείου μας, μαθαίνοντας πόσο σημαντική είναι η φροντίδα της φύσης και του περιβάλλοντος.

Ιδιαίτερη χαρά και τιμή αποτέλεσε η παρουσία εκπροσώπων του Δήμου, του  κ.Γιώργου Ταμπακόπουλου, Αντιδημάρχου  Αυτεπιστασίας Πρασίνου & Αστικής Πανίδας, και του κ. Ευάγγελου Μπούρη,  Αντιδημάρχου  Παιδικών Σταθμών κ Παιδικών Δράσεων οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στη δράση, ενθαρρύνοντας τα παιδιά και συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός πιο όμορφου και πράσινου σχολικού χώρου.

Ευχαριστούμε θερμά τον Δήμο μας για τη συνεργασία και τη στήριξή του σε δράσεις που καλλιεργούν την περιβαλλοντική συνείδηση των παιδιών μας.

Μικρές πράξεις – μεγάλα χαμόγελα, για ένα σχολείο γεμάτο ζωή, χρώμα και αγάπη για τη φύση!

f4ae4de8 7750 4a9d b7e6 26b54bc0726d 2f54fe86 67aa 46c3 8001 a8f4f93ef198 4ec1fce7 f288 4450 ae10 fb0407c81d75 2e887706 abc9 434c bff7 43ae98dc04df 79fcdc66 c7f0 40b5 bfe7 786490644508 bd261487 11b8 4130 9568 fd028d1c5c64 6839e182 0db5 4f6d 9694 68f2ec6f0255 461deea2 6227 495d ab43 16f9a061fe37 1 1 2 1 3 1 4 1 5 1 6 7 8 9 10

11 12 13 20251106 125231 20251106 125530 f5d26f90 b760 4b75 a3dd 2ac6b79003cc b7112804 4330 4de0 8229 87950606d587 1b827807 1e79 44ef b1c1 7c4ce9f89ad413554cbc a09e 4883 bb53 ce95716ec5e4 e1fc8fb6 8cbe 4e5a baff 7a73868fc96e 8d4f5c43 fb5e 431c 9ce7 9a5ddf091fef 1b8f2225 cd12 431e ba95 c156d9acf43826f01df7 d26d 48fd 961a 4e6445feaf9a 399dcfb7 4c38 4527 8273 e5ea925e06bd 6304c070 f38f 4dd8 8435 4dcddfd7c43c 66275249 4c05 4c02 a9b7 86d163fd61d0

 

Μια ζωγράφος στο νηπιαγωγείο μας !!!

3

Η εικαστικός /ζωγράφος κυρία Σπυριδούλα Νταουλά, μητέρα παλαιών μαθητών, μας ταξίδεψε στον μαγευτικό κόσμο της τέχνης, αποκαλύπτοντάς μας τα μυστικά ενός πραγματικού καλλιτέχνη. . Μας έδειξε τη σπάτουλα και την παλέτα της, τα εργαλεία που μεταμορφώνουν το λευκό χαρτί σε έναν κόσμο γεμάτο συναισθήματα και ιστορίες. Τα παιδιά μαγεύτηκαν καθώς έβλεπαν τα χρώματα να ανακατεύονται πάνω στην παλέτα και, σαν να είχαν δική τους προσωπικότητα, να απλώνονται στο χαρτί δημιουργώντας εικόνες γεμάτες ζωή.

Μας μίλησε και για τον πουαντιγισμό, αυτή τη μοναδική τεχνική όπου μικρές κουκκίδες χρώματος συνεργάζονται για να φτιάξουν ένα μεγάλο και εντυπωσιακό σύνολο. Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν απερίγραπτος, αμέσως άρχισαν να δημιουργούν τα δικά τους φθινοπωρινά δέντρα, γεμάτα χρυσές, κόκκινες και πορτοκαλί κουκκίδες που έμοιαζαν με φύλλα έτοιμα να πέσουν στον πρώτο άνεμο του φθινοπώρου.

Και σαν αποκορύφωμα της επίσκεψης, η κυρία Νταουλά πήρε ένα κομμάτι κάρβουνο και μπροστά στα μάτια μας ζωντάνεψε ένα πορτρέτο και ένα δέντρο. Κάθε γραμμή, κάθε σκιά, έδινε πνοή στο χαρτί και μας έκανε να νιώσουμε πως η τέχνη μπορεί να γεννηθεί ακόμα και από το πιο απλό υλικό.

Ήταν μια εμπειρία γεμάτη έμπνευση, δημιουργικότητα και χρώματα που θα μείνουν χαραγμένα στη μνήμη μας. Μια συνάντηση που απέδειξε πως η τέχνη μπορεί να ξεκινήσει από μια κουκκίδα ή από ένα κομμάτι κάρβουνο… και να φτάσει κατευθείαν στην καρδιά μας. Η παρουσία της στην τάξη και η δημιουργική της δράση πρόσφεραν στα παιδιά μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο της τέχνης μέσα από βιωματικό τρόπο, να εκφραστούν ελεύθερα και να ανακαλύψουν τη χαρά της δημιουργίας. Η συνεργασία αυτή ανέδειξε για ακόμη μια φορά τη μεγάλη αξία της αγαστής σχέσης σχολείου και οικογένειας. Όταν οι γονείς συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, τα παιδιά εμπλουτίζονται με εμπειρίες, ενισχύεται το ενδιαφέρον τους και δημιουργείται ένα κλίμα εμπιστοσύνης, επικοινωνίας και αλληλοϋποστήριξης. Την ευχαριστούμε θερμά για την επίσκεψή της αλλά και για τις υπέροχες χειροποίητες κρεμάστρες που μας χάρισε για το νηπιαγωγείο μας !!!

1 2 4 5 20251105 111527 20251105 111625 20251105 114323 20251105 141302 20251105 141328 IMG 2acf15e4ebb6b8c3143523af77bec6f0 V eikona Viber 2025 11 05 12 56 09 128 eikona Viber 2025 11 05 12 56 09 422

Καλώς ήρθες Νοέμβρη !!!

Tsarouxis Mines Noemvris

Και να που έφτασε και ο τρίτος μήνας του φθινοπώρου ο Νοέμβρης …  Ο Νοέμβριος είναι ο ενδέκατος μήνας του Γρηγοριανού Ημερολογίου, με διάρκεια 30 ημερών.

Στο λαϊκό καλεντάρι ο Νοέμβριος ονομάζεται:

  • Σποριάς και Μεσοσπορίτης, λόγω της σποράς δημητριακών και οσπρίων.
  • Βροχάρης για τις βροχές του.
  • Ανακατωμένος, λόγω των ακατάστατων καιρικών συνθηκών.
  • Κρασομηνάς, επειδή ανοίγονται τα βαρέλια με το καινούργιο κρασί (σε πολλά μέρη στις 3 Νοεμβρίου, εορτή της ανακομιδής των λειψάνων του Αγίου Γεωργίου).
  • Αϊ Ταξιάρχης, Αρχαγγελίτης, Αρχαγγελιάτης, Αϊ Στράτης και Αϊ Στράτηγος, από την εορτή των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ στις 8 Νοεμβρίου.
  • Αγιομηνάς, από την εορτή του Αγίου Μηνά (11 Νοεμβρίου). Την ημέρα αυτή οι γυναίκες δεν άνοιγαν ψαλίδι και οι άνδρες σουγιά, για να μην ανοίξει το στόμα του ο λύκος.
  • Φιλιππιάτης, από την εορτή του Αγίου Φιλίππου (14 Νοεμβρίου).
  • Αντριάς, από την εορτή του Αγίου Ανδρέα (30 Νοεμβρίου), επειδή πιστεύεται ότι το κρύο «αντρειεύει». Ο Άγιος Ανδρέας λέγεται και Τρυποτηγανάς, επειδή, όπως έλεγαν, τρυπούσε τα τηγάνια όσων δεν έκαναν τηγανίτες την ημέρα αυτή.

Περπατά με τα μαλλιά του σηκωμένα καθώς οι αέρηδες κάνουν αισθητή την εμφάνισή τους, στρώνει τα σπίτια με χαλιά και τα κρεβάτια με κουβέρτες και παπλώματα, κρατάει στα χέρια του κάστανα κα καρύδια, και μοσχοβολά από κυκλάμινα. Φοράει τα πουλοβεράκια του και την τραγιάσκα του και οι μέρες του είναι μικρές και σύντομες ενώ οι νύχτες μεγάλες …Τα φύλλα από τα δέντρα φτιάχνουν ένα τεράστιο χαλί με κόκκινα ,κίτρινα ,καφέ και πορτοκαλί  χρώματα και σκεπάζουν όλη την πλάση.Καλημέρα καλησπέρα είναι ο Νοέμβρης ,γρήγορα νυχτώνει και μαζεύει όλους τους ανθρώπους στα σπίτια τους νωρίς νωρίς …Οι γεωργοί έχουν δουλειές πολλές να μαζέψουν τις ελιές και να βγάλουν το λάδι της χρονιάς ,ενώ παράλληλα να οργώσουν τα χωράφια και να σπείρουν …Ας είναι καλοτάξιδος ο νέος μήνας !!!

77b17cd6 2df4 47d4 9b1c 3e508c771ec6 e609d2d8 0f4c 499f b282 c5cc7b639437 d2f52894 bd90 4024 aede 3cdf3515a350 f7e4070f 8386 4378 8cd2 2cc76640f0da 48db0cc1 46a5 4e6f 87ee b33c806607d6 de3a15e7 20bb 40d9 8d8c ef91a57db6df 8968ddae 4423 408f a51a 5daa3c0d95fa

Ακούστε το τραγούδι του Νοέμβρη …

https://www.youtube.com/watch?v=bMfaBhVWmhM

 

Δραστηριότητες στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα !!!

294001 huge

Με μεγάλη χαρά το νηπιαγωγείο μας πήρε μέρος στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα, συμμετέχοντας ενεργά στις νέες προκλήσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία.  Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (EU Code Week) είναι μια υπέροχη ευκαιρία να εισαχθούν ακόμη και τα νήπια στον κόσμο της λογικής, της ακολουθίας και της δημιουργικής σκέψης μέσα από το παιχνίδι! Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι ένα κίνημα βάσης που το διαχειρίζονται εθελοντές και το υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οποιοσδήποτε (σχολεία, εκπαιδευτικοί, βιβλιοθήκες, όμιλοι-κοινότητες προγραμματισμού, επιχειρήσεις, δημόσιες αρχές) μπορεί να οργανώσει μια εκδήλωση στο πλαίσιο της #EUCodeWeek και να την προσθέσει στον χάρτη στον ιστότοπο codeweek.eu. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού διεγείρει τη δημιουργικότητα των παιδιών, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία, καθιστώντας τον προγραμματισμό και τις ψηφιακές δεξιότητες προσβάσιμες σε όλους, όλο το χρόνο. Συνήθως πραγματοποιείται τον Οκτώβριο, αλλά δραστηριότητες μπορούν να οργανωθούν και άλλες ημερομηνίες.

Βασικοί στόχοι για το νηπιαγωγείο είναι :

  • Εξοικείωση με λογικές ακολουθίες και μοτίβα
  • Ανάπτυξη συνεργασίας και επικοινωνίας
  • Ενίσχυση δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων
  • Εισαγωγή στις έννοιες του αλγορίθμου, της εντολής και του αποτελέσματος με απλό τρόπο

Με βοηθό την αγαπημένη σε όλους πια μελισσούλα BEEBOT,τα παιδιά εμπλέκονται ενεργά στον προγραμματισμό της, ώστε να ακολουθεί τις οδηγίες που της δίνουμε κάθε φορά, με σκοπό να φτάσει στη θέση του πίνακα που θέλουμε. Έτσι, όταν η BEEBOT φτάσει με τη σωστή σειρά  στα σωστά τετράγωνα,΄τα παιδιά έχουν «σπάσει τον κώδικα».!

Με τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαική εβδομάδα κώδικα πήραμε ΟΛΟΙ διπλώματα ! Οι δράσεις μας θα συνεχιστούν σε όλη την διάρκεια της χρονιάς …Δείτε ένα μικρό δείγμα από τα κατορθώματά μας !!!

Στο τμήμα 1 με αφορμή την ενασχόλησή μας με το πρώτο γράμμα του ονόματός μας, πήραμε μέρος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με την πρώτη δραστηριότητά μας .Μάθαμε να εντοπίζουμε το αρχικό μας γράμμα στο αλφάβητο, να μετράμε τις θέσεις του και να το σχηματίζουμε πάνω στο πλέγμα της αυγοθήκης. Έπειτα, δημιουργήσαμε τον δικό μας αλγόριθμο και προγραμματίσαμε τη μελισσούλα να κινείται και να βρίσκει το γράμμα μας! Με παιχνίδι, συνεργασία και πολλή χαρά, κάναμε τα πρώτα μας βήματα στον κόσμο του προγραμματισμού! 🐣🤖🐝✨

 

giannhs 3 giorgos 2 Ioylia 5 ioylia 7 Manos 2 Maximos 1 Melina 6 Michaela 2 Oresths Oresths1 1 panagioths 1 panagioths 2 panagioths 3 Stamatina 1 Stamatina 3 Stamatina 5 Stelios 2 CHristina 3 CHristina 4

Στο τμήμα 2  ασχοληθήκαμε με τον ΕΙΚΟΝΟΚΩΔΙΚΑ. Μέσα από αγαπημένα παιδικά βιβλία, τα παιδιά γνώρισαν  τον κόσμο του προγραμματισμού! Με αφορμή τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου  επιλέξαμε ένα αγαπημένο βιβλίο, «Το κανόνι της ειρήνης» και αφού το διαβάσαμε ,  το χωρίσαμε σε βήματα, δημιουργώντας έναν «εικονοκώδικα» με σύμβολα και εικόνες. Αποστολή μας ήταν να οδηγήσουμε την BEEBOT ώστε να βάλει τις εικόνες του βιβλίου στη σωστή σειρά, και έπειτα να «σπάσουμε τον κώδικα» ,καθώς κάθε εικόνα από πίσω έκρυβε και ένα ένα τα γράμματα από τη λέξη «ΕΙΡΗΝΗ».Έτσι  ,τα παιδιά κατανόησαν πώς μια αφήγηση μπορεί να μετατραπεί σε ακολουθία οδηγιών. Με αυτόν τον τρόπο ανακαλύπτουν τη δύναμη της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και του μοιράσματος, ενώ τα παραμύθια γίνονται το πρώτο τους «ταξίδι στον κώδικα».

20251024 095233 20251024 095351 20251024 095358 20251024 0959160 20251024 095935 20251024 095955 20251024 100013 20251024 100015 20251024 100054 20251024 100057 20251024 100100 20251024 100139 20251024 100345 20251024 100520 20251024 101917