Παίζω Νιώθω αισθάνομαι !!!Δράσεις ψυχικής υγείας στο νηπιαγωγείο μας …

Η 10η Οκτωβρίου έχει οριστεί σαν μέρα ψυχικής υγείας και αποτελεί μια καταπληκτική ευκαιρία για να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου σε έννοιες όπως τα συναισθήματα, η ευνσυναίσθηση ,η φροντίδα του εαυτού αλλά και των άλλων μέσα από παιγνιώδεις και δημιουργικές δραστηριότητες. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι μέσα στο νηπιαγωγείο καθημερινά γίνονται τέτοιες δράσεις όπου ενισχύουμε την αυτογνωσία των παιδιών, τα βοηθούμε να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να νιώσουν κατ΄επέκταση ασφάλεια στο σχολικό περιβάλλον και να κατανοήσουν ότι η ψυχική υγεία είναι εξίσου σημαντική με την σωματική.

Από τις πρώτες μέρες του σχολείου τα παιδιά έφτιαξαν το συμβόλαιο της τάξης , με τους κανόνες και τις συνέπειες  μη τήρησής του. Έπαιξαν παιχνίδια ρόλων, αλλά και παιχνίδια συνεργατικά, παρουσίασαν τον υπέροχο και εξαιρετικό εαυτό τους ,  και σε συνεργασία με τους γονείς τους δημιούργησαν το εφημεριδάκι παρουσίασης τους και μοιράστηκαν μαζί μας τα αγαπημένα τους παιχνίδια και αντικείμενα. Συζητήσαμε και ανακαλύψαμε τις γλυκές  ευγενικές κουβέντες και παίξαμε πολλά παιχνίδια που όλοι έμπαιναν στην θέση όλων.  Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι οι δράσεις της ψυχικής υγείας διατρέχουν όλο το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου καθημερινά και συνεχώς, και αγγίζουν τόσο το άτομο αλλά και την κοινωνία γενικότερα. Η ψυχική υγεία είναι απαραίτητη προϋπόθεση ώστε τα άτομα να είναι πιο λειτουργικά, δημιουργικά. αλλά και παραγωγικά με καλύτερες σχέσεις. Παράλληλα όλες οι δράσεις αυτές συμβάλλουν στην αποδόμηση των προκαταλήψεων ενώ η ενημέρωση βοηθάει να κατανοήσουμε ότι τα ψυχικά νοσήματα δεν είναι αδυναμία ή τρέλα αλλά καταστάσεις που μπορούν να αντιμετωπιστούν. Δείτε μερικές από τις δράσεις μας στο νηπιαγωγείο και θαυμάστε μας !!!

Το φανταστικό τούνελ μας !!!

Τι γίνεται στο νηπιαγωγείο μόλις πέσουν οι πρώτες βροχές ; Μα φυσικά δεν μπορούμε να παίξουμε στην αυλή !!!Και τώρα τι γίνεται ;  Ο προβληματισμός μας προέκυψε, από την δυσκολία που είχαμε μια ημέρα να βγούμε στο διάλειμμά μας, επειδή έβρεχε διαρκώς και ασταμάτητα!!!   Αδράζοντας την ευκαιρία το πρόβλημα να το κάνουμε αφορμή για σκέψη και προβληματισμό, θέσαμε στους μικρούς μας μαθητές το ερώτημα:

” ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΕΞΩ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΒΡΑΧΟΥΜΕ ; ”

Φυσικά όπως ήταν αναμενόμενο,η φαντασία 🐦‍🔥 των παιδιών έκανε πάλι το θαύμα της…!!!

” ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΤΟΥΝΕΛ ΚΥΡΙΑ ”

Και φυσικά οι άπειρες ιδέες τους καταγράφηκαν, συζητήθηκαν αναλυτικά, βρήκαμε διεξόδους ποιες ήταν πραγματοποιήσιμες και ποιες όχι, έγιναν ένα αυτοσχέδιο παραμύθι, προτείναμε λύσεις για τα όνειρά μας και φυσικά θα πουλήσουμε τις ζωγραφιές μας, τις σχεδιασμένες μας πετρούλες από το καλοκαίρι, θα βάλουμε λεφτά από τον κουμπαρά μας, θα μας δώσουν λεφτά τα αδερφάκια μας και θα έρθουν και οι μπαμπάδες μας που είναι μάστορες να το φτιάξουμε…!!!Συνεργαστήκαμε  όλοι μαζί ,ανταλλάξαμε ιδέες , προβληματιστήκαμε και τέλος δημιουργήσαμε !!!

Άπειρα ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ !!! μικροί… ΠΑΡΑΜΥΘΟΠΛΑΣΤΕΣ μας.

Ο κόσμος μας θα γίνει σίγουρα πολύ καλύτερος και ομορφότερος χάρη σε εσάς!

Messenger creation 0A194D5A 9955 46E8 A2BB 3BCA84192C3D Messenger creation 07AAD326 A645 4019 BDFB 219C9FC0503F Messenger creation 7E6ED564 E4B8 4A54 9398 1BCA53A9161A Messenger creation A3A205A5 AE2C 4C89 9D80 F1EA0EFA5A3E Messenger creation CAAD5CA0 4747 414C 8C41 AE16214F3F77 Messenger creation F8A993A0 EF4D 4C0C 9608 5F77256C3348 Messenger creation FC45B9D2 F458 4DE5 B1FF A3DB2A7C9299

Το κουτί με τα αγαπημένα μου !!! 

Κάθε μέρα ένα παιδί έπαιρνε σπίτι του ένα κουτί όπου έπρεπε να το γεμίσει με τα αγαπημένα μου αντικείμενα και να τα παρουσιάσει στην ολομέλεια της τάξης. Παράλληλα θα έφτιαχνε και ένα εφημεριδάκι με την βοήθεια των γονιών του , που του έδινε η εκ/κος σε Α3 , το οποίο θα το στόλιζε και θα περιείχε χρήσιμες πληροφορίες για τον εαυτό του τις οποίες έπρεπε να μοιραστεί μαζί μας. Πραγματικά τα μικρά μας εξέπληξαν ευχάριστα με τα αντικείμενα που έφεραν και τον τρόπο που παρουσίασαν τον υπέροχο εαυτό τους.

1bcc8513 c20f 4a25 8a11 8bee62b60781 3df7c86e fb40 46af a57e 067661de5ce0 8e1321f0 2c84 4686 80cd b4331bec6466 63c40694 e2ea 419b 9264 dbabe2d10afc 70b7ad9a 683c 4007 993a f7ac51efd365 652907c9 5764 46fc a82e 5b4d1bc67464 20250925 092112 20251006 095031 ef739f36 70d6 4f9d 9399 33956278f04b IMG 1c812f167a7060ed3c509220b5deac5d V IMG 28f4b803a2771ca08d18b4c1c88ff59e V IMG 46aa0ad292e025eb473d96183b328c38 V IMG 523e9d2d06ec4d1b785c5192570a8f42 V

Η ζωγραφιά της ημέρας !!!

Στο ταμπλό της τάξης κάθε μέρα και μια διαφορετική ζωγραφιά λάμπει στον τοίχο και μας υπενθυμίζει ότι η προσπάθεια μετράει!!!

20251017 083812

Τον καθρέφτη μου κοιτώ και βλέπω κάποιον εξαιρετικό σπουδαίο και φανταστικό!!!

Μαθητές και δασκάλες ζωγραφίσαμε τα πορτραίτα μας και συνθέσαμε μια  υπέροχη ομαδική εργασία σε χαρτί του μέτρου και στολίσαμε την είσοδο του σχολείου  μας !!!Φυσικά μιλήσαμε για τις ικανότητες μας, για τα πράγματα που είμαστε καλοί αλλά και για αυτά που θα θέλαμε να καταφέρουμε, και δώσαμε υπόσχεση ότι δεν θα σταματήσουμε να χαμογελάμε !!!

20251022 124159

 

Φυσικά διαβάσαμε αγαπημένα βιβλία όπως «Ο μεγάλος σάκος με τις μικρές ανησυχίες» και μοιραστήκαμε όλα αυτά που μας βαραίνουν !!!Και να ξέρετε , βρήκαμε και την λύση σε όλα που μας απασχολούν : Μια μεγάλη αγκαλιά όλα τα διορθώνει και όλα τα γιατρεύει!!!

Δείτε το βιβλίο !!!

https://online.fliphtml5.com/iuolg/ktqk/#google_vignette

Επίσης ασχοληθήκαμε με το βιβλίο “Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων” και παρουσιάσαμε ως εποπτικό υλικό την εξαιρετική κατασκευή της περσινής μας μαθήτριας Αντέλας (τώρα είναι πρωτάκι στο Δημοτικό). Με συζήτηση και επίλυση αποριών κατανοήσαμε, ότι το ξενοδοχείο με τα συναισθήματα αφορά προσωπικά τον/την καθένα/μία από εμάς και πώς όλα τα συναισθήματα είναι αποδεκτά ακόμα και αυτά που είναι πιο απαιτητικά, όπως αναφέρει ο συγγραφέας του βιβλίου.

to xenodocheio ton synaisthhmaton 3 to xenodocheio ton synaisthhmaton 2 to xenodocheio ton synaisthhmaton 1 to xenodocheio ton synaisthhmaton 4

Ακολουθεί απόσπασμα από το βιβλίο: Το-ξενοδοχείο-των-συναισθημάτων-απόσπασμα

Δείτε και τις περσινές μας δράσεις με τον κύριο Ουφ!!!

https://blogs.sch.gr/16nipagd/2024/11/10/oi-draseis-toy-nipiagogeioy-mas-gia-tin-pagkosmia-imera-psychikis-ygeias/

Οι δράσεις μας συνεχίζονται και στο Τμήμα 1 με τις κυρίες Νεφέλη Ζαλαώρα (ψυχολόγος) και Αλεξάνδρα Τσίρκα (κοινωνική λειτουργός) που αποτελούν μέλη της ομάδας ΣΔΕΥ του Νηπιαγωγείου μας, παίξαμε ομαδικό παιχνίδι στην παρεούλα με το κουβάρι ενός νήματος και σχηματίσαμε τεράστιο «ιστό» που τον ονομάσαμε «ιστό της παρέας μας».  Μοιάζει με ιστό αράχνης, τα παιδιά είπαν λέιζερ και πρόκειται για μία εντυπωσιακή και βιωματική δραστηριότητα που τα παιδιά δημιουργούν έναν ιστό ώστε να δημιουργήσουν σχέσεις γνωριμίας μεταξύ τους, να εκφραστούν με θετικά λόγια για τον εαυτό τους και να παρουσιαστούν σύντομα στους συμμαθητές τους μιλώντας για πράγματα που τους αρέσουν.

Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο (έννοια του μαζί και της ισοτιμίας στην ομάδα) και ένα παιδί κρατάει από την άκρη του νήματος το κουβάρι. Παρουσιάζεται λέγοντας το όνομά του, αναφέρει θετικά λόγια για τον εαυτό του δηλ. τί καταφέρνει να κάνει πολύ καλά ή τί του αρέσει πολύ να ασχολείται και τυλίγει το νήμα γύρω από το δείκτη του χεριού του. Πετάει το κουβάρι σε όποιον συμμαθητή του θέλει και το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο ώστε όλα τα παιδιά να πάρουν μέρος. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και διασκεδαστικό, τα παιδιά κατανοούν ότι συνδέθηκαν μέσα από το συγκεκριμένο παιχνίδι και ο ιστός-λέιζερ στέκεται επειδή συμβάλουν και συμμετέχουν όλοι μαζί (συνεργασία).

koybari filias 5  koybari filias 2  koybari filias 7  koybari filias 4  koybari filias 3 koybari filias 1  koybari filias 8   koybari filias 6

 

 

4 σχόλια στο “Παίζω Νιώθω αισθάνομαι !!!Δράσεις ψυχικής υγείας στο νηπιαγωγείο μας …

  1. Συγχαρητήρια για όλα όσα κάνετε για τα παιδιά μας!!συνεχίστε το υπέροχο έργο σας!!είμαστε δίπλα σας!!

  2. Η μικρή μας Σταματίνα, κάθε μέρα,
    μας θυμίζει με τα λόγια της πόσο υπέροχες είστε!
    Μιλάει πάντα με ενθουσιασμό για τις δασκάλες της –
    και αυτό τα λέει όλα!

Τα σχόλια είναι κλειστά.