Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας επί σχετικών θεμάτων. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία ορίζεται ως μία κατάσταση ευεξίας κατά την οποία το άτομο συνειδητοποιεί τις ικανότητές του, μπορεί να αντιμετωπίσει τις πιέσεις της ζωής και να συνεισφέρει στην κοινωνία.
Το σχολείο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας των παιδιών και των εφήβων. Έχει διαπιστωθεί ότι η συστηματική υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων που στοχεύουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας και εμπλέκουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έχει πολύπλευρα οφέλη, όπως: (α) θετική επίδραση στη σχολική επίδοση, (β) ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας, (γ) καλλιέργεια γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων αναγκαίων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος και του μέλλοντος και (δ) μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης μελλοντικών προβλημάτων και συμπεριφορών υψηλού κινδύνου.
Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κάλεσε τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού:
1. Να αφιερώσουν κατά το χρονικό διάστημα από την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου έως την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024, έως τέσσερεις (4) διδακτικές ώρες, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, προκειμένου να υλοποιήσουν δράσεις (α) προαγωγής της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας των παιδιών και των εφήβων και (β) ευαισθητοποίησης των μελών της σχολικής κοινότητας επί της σημασίας της ψυχικής υγείας. Βέβαια πρέπει να τονίσουμε ότι μέσα στο νηπιαγωγείο οι περισσότερες δραστηριότητες, συλλογικές εικαστικές/μουσικές δημιουργίες, αθλητικές ,εργαστήρια δεξιοτήτων στοχεύουν εκτός όλων των άλλων και στην προαγωγή της ψυχικής υγείας των μικρών μας μαθητών. Ήδη τρέχει το πρόγραμμα «Κάθε αλλαγή μία φωτεινή αρχή!» το οποίο αποτελεί μία δομημένη εκπαιδευτική παρέμβαση στο πλαίσιο των εργαστηρίων καλλιέργειας δεξιοτήτων,για την κοινωνικο-συναισθηματική υποστήριξη και ενδυνάμωση μαθητών πρώιμης
παιδικής και πρωτοσχολικής ηλικίας σε περιόδους αλλαγών και για τα δύο τμήματα ,ενώ το τμήμα 1 εκφράστηκε μέσα από τα εικαστικά δημιουργώντας την δική του χρωματιστή παλέτα με τις χρωματιστές πιτσιλιές και επιθυμίες ,ενώ το τμήμα 2 ξεδιπλώνει τον μαγικό κόσμο των συναισθημάτων…Το υπέροχο βιβλίο του κ. ΟΥΦ ( WALKER ANNA) ήρθε να προστεθεί και να εμπλουτίσει την βιβλιοθήκη μας και να μας δώσει το δικό του μήνυμα για όλα εκείνα τα ΟΥΦ που μας βαραίνουν και μας προβληματίζουν . Η ενότητα θα εμπλουτιστεί σταδιακά με όλες τις δημιουργίες μας …
Ακούστε την ιστορία και διώξτε τα ΟΥΦ που σας βαραίνουν ….
https://www.youtube.com/watch?v=lGs4xsuuoqw